PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo na co zwracać uwagę przy kupnie



GulaszWarzywny
23-08-2018, 22:34
Cześć,

Jestem nowym użytkownikiem na tym forum i mam nadzieję, że tutaj będę zaglądał często, taki jest plan :)

Planuję kupić Fiata Stilo.
Były już na tym forum podobne tematy ale nie na wszystko co mnie interesuje znalazłem odpowiedź więc postanowiłem zadać kilka pytań osobiście.

Do rzeczy, interesuje mnie silnik 1.9 diesel i tutaj pojawia się pierwsze pytanie, czy lepiej jest wybrać jtd 115 konny czy te mocniejsze wersje, np 120 lub 140 koni.
Z tego co przeglądam oferty z całej Polski to do 12 tysięcy można kupić już Fiata Stilo w najlepszym możliwym wyposażeniu, mój limit na auto to 15 tysięcy więc chciałbym wybrać dobrze aby ta kwota starczyła również na niespodzianki po zakupie jak i opłaty.

Na co warto patrzeć na ogłoszeniach i przede wszystkim ! O co pytać telefonicznie ! Ceny tego samochodu zaczynają się już od 3-4 tysięcy... do około 12 więc zastanawia mnie czy może któryś rocznik był mniej awaryjny, czego w wyposażeniu szukać a co omijać ?

Czy jest ktoś kto posiada tego fiata i opisałby mi jak wyglądają sprawy z jego eksploatacją i wydatkami?

Zauważyłem też niestety, że 70% egzemplarzy tego modelu fiata na ten moment w wystawionych aukcjach jest spoza granic Polski, co czyni to dodatkowym problemem przy zakupie, jakieś rady?

Pozdrawiam serdecznie !


Edit :
Czy jest ewentualnie jakaś osoba, która nie miałaby nic przeciwko gdybym wysłał jej 2-3 linki z wypatrzonymi przeze mnie Fiatami Stilo, jak już oczywiście odrzucę resztę ogłoszeń i pomogła mi w ocenieniu stanu samochodu?
Jeśli nie jest to wbrew regulaminowi i będziecie uważali, że bardziej fair jest podanie linków tutaj publicznie to proszę o taką informację.
Jeszcze raz pozdrawiam

hudy06
30-08-2018, 00:55
Cześć ja mam fiata stilo 1.9 jtd, 115 km, MW, 2005r od 6 lat. Przejechałem nim 130kkm, oleju nie bierze, silnik jak nowy.
wydatki roczne: ja rocznie robię około 20kkm wiec wymiana oleju i filtrów zamyka sie w kwocie około 350zł z robocizną.
Olej używam Motul 8100 Xcess 5w40 filtry manna , bosh lub filtrona tj. filtr powietrza, kabinowy, oleju i paliwa.
Jeżeli o chodzi o zakup z zagranicy to nic nie wiem ponieważ kupowałem w Polsce. Koszty eksploatacji relatywnie tanie, ponieważ części są tanie.
Ja nigdy nie miałem żadnego problemu z samochodem, wszelkie wymiany robię na bieżąco tj. wymianę klocków itd.
Jedyny problem jaki napotkałem to wymiana żarówki świateł mijania, ale można sobie z tym poradzić wycinając kawałek osłony od akumulatora i wymiana zajmuje 10min.
1. Zwróć uwagę jak otworzysz maskę na samej krawędzi od spodu czy nie ma rdzy.
2. Sprawdź czy dostaniesz karę kodów.
3. Sprawdź czy działa rączka do automatycznego otwierania bagażnika.
4. Sprawdź czy zamki nie są zaśniedziałe i zabrudzone tj. czy kluczyk otwiera je wszystkie, jak nie negocjuj cenę.
Jak byś miał jakieś konkretne pytania to śmiało pytaj.
Pozdrawiam

hudy06
30-08-2018, 14:08
Ja swojego kupiłem za 14000 w 2012r., był i jest wart swojej ceny.

hudy06
01-09-2018, 14:12
uuuu kilkaset to musisz być bardzo stary. Użytkowałem fiat 125p , polonez, audi a4, mazda 626, astra 1,2, wv tiguan.
Kupujesz Stilo gruchoty i na tej podstawie się wypowiadasz.

marx30
05-09-2018, 08:56
Lepiej trzy w realu niż trzysta na pornhubie

boch
06-09-2018, 21:52
Za 15 tys. zł można już kupić Fiata Bravo II, który generalnie posiada te same silniki wysokoprężne. Zależy jaką wersję Stilo chcesz kupić, czy kombi, czy 3d czy 5d. W przypadku tego ostatniego wybrałbym Bravo. Uważać trzeba jedynie na wersje ze słynną 6 biegową skrzynią M32.
A co do Stilo, całkiem niezłe opinie ma silnik 140 konny. Jest to jednostka 16 zaworowa czyli charakteryzująca się teoretycznie większą kulturą pracy niż wersje 8V (115 i 120KM). Nie posiada ona problematycznych klap wirowych występujących w silniku 150 konnym.
Wracając do najbardziej popularnych wersji 115 i 120KM - są to właściwie te same silniki. W wersji 120KM nowszy jest jedynie osprzęt w postaci sterownika oraz układu wtryskowego. Po prostu wersja 120 konna przygotowana była pod nowsze normy emisji spalin i w związku z tym uważać należy na wersje z filtrem DPF. Czy auto posiada DPF odczytasz z tabliczki znamionowej na pasie przednim pod maską. Jeśli w w kwadratowym polu znajdziesz wartość bliską 0,5 to znaczy że auto posiada/posiadało DPF. Nie są to auto młode, więc przed zakupem diesla z tym filtrem przestrzegam. Każda niesprawność silnika przekłada się na żywotność filtra, a co za tym idzie na ewentualne problemy i wydatki.

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu Stilo z silnikiem JTD w maksymalnym wyposażeniu:

- praca skrzyni biegów podczas jazdy
- odgłosy ze strony skrzyni/dwumasy podczas gaszenia silnika bez wciśniętego sprzęgła
- wibracje (bardzo popularny problem w silnikach 8V)
- błędy w sterownikach
- poprawność działania klimatyzacji zwłaszcza wersji z awaryjnym klimatronikiem - przyda się ktoś pomocny dysponujący kablem ELM327 do Fiata do kompleksowej diagnostyki auta
- sprawdzić działanie kluczyka w klapie bagażnika
- sprawdzić podczas jazdy płynność podczas przyspieszania samochodu w celu wyeliminowania problemów z turbosprężarką i zaworu EGR
- w przypadku wersji Multijet sprawdzić korekty wtryskiwaczy w sterowniku silnika. Powyżej korekt +/-1mm3/w dać sobie spokój, albo negocjować cenę na okoliczność regeneracji wtryskiwaczy. Pełna regeneracja 1 wtryskiwacza to koszt ok. 650 zł. Rachunek jest dość prosty.

Powodzenia :)