PDA

Zobacz pełną wersję : Mrugający Check-Engine podczas jazdy w silniku Multiair



mlody256
23-08-2018, 13:34
Witam, miesiąc temu kupiłem Fiata Punto 2012 Multiair. Mianowicie podczas jazdy z większym obciążeniem na trasie jadąć tak powyżej 130 km/h zaczyna mi od czasu do czasu mrugać check-engine. Jadąc po mieście nie miałem nigdy tego problemu. Mam nadzieję ze to nie modul MA lub aktywator. Wydaje mi się że to może być przez olej. Wymiana była ponad rok temu i zostało przejechane około 3 tys km. Proszę o radę z góry dzięki:)
E: jeszcze jedno pytanie czy po wymianie oleju muszę kalibrowac modul MA

mlody256
27-08-2018, 22:42
Jeszcze nie wymieniałem ojeju, ale natknąłem się że bardzo małym zakresie rusza się gruszka od sterowania. Nie jestem specem od turbin ale mnie to trochę zaniepokoiło. Film z pracy gruszki poniżej. Na filmiku kręciłem silnik stopniowo do prawie 5000 obr/min. A gruszka ruszyła się tylko nieznacznie. Na przewodzie robi się podciśnienie bo sprawdziłem. Nie jestem znawcą turbosprężarek ( to mój pierwszy samochód z turbo) więc proszę was o radę.


https://www.youtube.com/watch?v=SyIKAwdCskQ

mlody256
04-09-2018, 20:07
Po podłączeniu do kompa wyszło że wypadają mi zapłony na 2 i 3 cylindrze (błędy P0300 P0302 P0303). Pierwsze co zrobiłem to zamieniłem cewki zapłonowe 1 z 2 i 3 z 4, ale problem jest nadal na tych samych cylindrach. Dodatkowo wymieniłem wtyczki razem z pinami do cewek (były w opłakanym stanie a dokładniej zabezpieczenia). Niestety nadal problem pozostał. Bardzo mnie martwi jeszcze wyciek oleju spod pokrywy zaworów. Cieknie do gniazd świec zapłonowych ( cylinder 1 i 4). Po wykręceniu świec zobaczyłem że cały gwint świec jest pokryty olejem. W najbliższym czasie chcę wymienić uszczelkę oraz wymienić świece chociaż mają przejechane tylko 4 tys km. Proszę o jaką kolwiek radę jakim tropem ponieważ kończą mi się pomysły. Pozdrawiam

mlody256
18-09-2018, 20:04
Wypadanie zapłonów jest spowodowane przedostawaniem się oleju do komory spalania. Niestety będzie konieczny remont kapitalny silnik. Po jutrze jeszcze upewnię się poprzez zrobienie pomiaru ciśnienia sprężania ale już przygotowuje się na najgorsze. Ile kosztuje mniej więcej wymiana pierścieni wraz z honowaniem tulei cylindrowych?

mlody256
26-10-2018, 13:35
Już wszytko wiadomo, co było przyczyną. O dziwo multiair jest sprawny ale niestety jakiś psełdomechanik robił coś w głowicy czego efektem są pozrywane ponad 10 gwintów w głowicy oraz porobiły się owale na 2 i 3 cylindrze, wiec najlepiej silnik do wymiany. Bo koszt remontu jest nieopłacalny