Zobacz pełną wersję : Stuki z zawieszenia
Koledzy domyślam się że temat był już gdzieś na forum poruszany, ale dopadły mnie dziwne stuki.
W czym rzecz :
Jadąc normalną drogą jest wszystko ok,ale kiedy droga jest nierówna np: tzw. kocie łby,kostka brukowa, drobne dziury itp.
pojawiają się głuche stuki z przodu auta, słychać jakby w okolicach podszybia.
Na dwóch różnych SKP niczego nie znaleziono ,żadnych luzów itp.
Dzisiaj zajechałem do swojego mechanika przetrzepał wszystko co mógł , diagnoza :wszystko w porządku.
On zgłupiał, ja tym bardziej nie wiadomo czego szukać....
Może ktoś z was miał podobną sytuację i znalazł przyczynę?
Nie bardzo mam chęć wymieniać teraz części w ciemno ,ponieważ fundusze ograniczone po ostatniej wymianie sprzęgła :smile:
Gdzieś widziałem informacje że może to łożysko,poduszka amortyzatora ale to wymieniałem w listopadzie 2017, chyba że nasze Chełmskie dziurawe drogi zrobiły swoje po ok.15tyś km.
Też borykam się z takimi stukami i mechanicy też nic nie wiedzą i mówią póki się bardziej nie "wytrzepie" to jeździć. Obstawiam poduszki amortyzatorów bo to są ewidentne styki jakby z nich chyba, że ewentualnie sprężyny. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie te styki pojawiają się tylko poniżej +15 na zewnątrz.
No tak tylko temperatury teraz dosyć wysokie a stuka bez zmian.
Zaczyna się to robić denerwujące bo nie wiadomo za co się złapać.
Croma 08
21-08-2018, 12:55
Może trzeba było wsadzić mechanika do auta i przejechać się z nim bo takich kocich łbach niechby on posłuchał może prędzej by coś wyczaił
Hmm, na waszym miejscu sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz - klocki hamulcowe - jeśli blaszki ustalające straciły właściwości sprężynujące klocki mogą latać i stukać jak kastaniety - sam tak miałem, sprawdziłem zawieszenie na SKP oraz u znajomego mechanika i nikt nic nie znalazł, miałem tak dwa razy i tylko z przodu ( klocki nie zużyte ), dopiero wymiana na lepsze klocki - np. BOSCH - mi pomogła.
placuszek
21-08-2018, 13:37
Proponuję przejechać tą samą drogą z tą samą prędkością:
1) bez wciskania hamulca
2) z delikatnie położoną nogą na hamulcu
Jeśli stuki znikną jadąc z nogą na hamulcu to masz wtedy diagnozę, że tłuką klocki.
Sam walczę z tym problemem i na razie brak światła w tunelu. Już 3 para klocków i wszystkie tłuczą ( różne marki ).
Czy można w jakiś sposób rozklepać klocki aby nie tłukły w tych jarzmach?
Dzisiaj tego spróbuję.
Zobaczymy może akurat...
Mogą być też wyrobione prowadnice w jarzmie, tutaj jest to b.dobrze pokazane o czym mówię :)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=M9hrQz7VFbo
placuszek
21-08-2018, 14:14
U mnie problem stukających klocków narodził się zaraz po wymianie tarcz i klocków na nowe. Więc myślę że to właśnie tam jest problem.
U mnie problem stukających klocków narodził się zaraz po wymianie tarcz i klocków na nowe
Jaka firma ?
placuszek
21-08-2018, 14:45
Klocki i tarcze teraz mam TRW, wcześniej ( miesiąc temu ) też nowe klocki były BORG jeśli dobrze pamiętam.
Klocki i tarcze teraz mam TRW, wcześniej ( miesiąc temu ) też nowe klocki były BORG jeśli dobrze pamiętam.
Dzięki, czeka mnie wymiana i nie chcę kupić badziewia :)
placuszek
21-08-2018, 14:55
Dzięki, czeka mnie wymiana i nie chcę kupić badziewia
Jak to się mówi: "Na zdrowie" ;)
placuszek
21-08-2018, 16:25
Generalnie po wymianie u mnie wygląda to tak:
33317
33318
33319
Ja mam średnicę tarcz 285 mm. Wydaje mi się że stuki powstają na skutek ruchów góra dół, natomiast przed momentem zauważyłem że klocek jest bardzo delikatnie luźny w płaszczyźnie poziomej ( ruch lewo-prawo )
Natomiast gdzieś znalazłem, że ktoś ma również takie blaszki których ja nie mam, czy to kwestia ich braku czy po prostu mamy inny system hamulcowy?
33320
Na ostatnim zdjęciu to chyba hamulce z przedlifta, tarcze 305.
michalpodroznik
21-08-2018, 17:29
A może to łączniki stabilizatora? Przeciez one zużyte dają właśnie taki głuchy dźwięk, zwłaszcza przy manewrach parkingowych i na nierównościach.
Stawialbym albo na łączniki albo na łożyska kolumny McPherson.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
@placuszek te blaszki są w zestawie i się nakleja.U Ciebie już chyba są naklejone.Akurat znajomego nie ma zebym mógł sprawdzić jak u niego jest, bo on ma właśnie tarcze 285mm,ale na dniach wpadnie 305mm.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do stuków, mogą być łączniki stablilizatora, gumy na stabilizatorze lub drążki kierownicze.
Przemko1981
21-08-2018, 21:56
Takie moje luźne przemyślenie...A czy kolega Radomir próbował może na SKP badać skuteczność amortyzatorów? Na oko to taka maszynka wprawia w wibracje koło jak jazda po tzw. kocich łbach ...może wtedy rozdzwoni się to co Ci w aucie hałasuje...
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Przemko1981
21-08-2018, 22:35
A tu taka może mała przestroga.... Jak wyglądać mogą klocki po 1000 km autostradą jednym prawie ciągiem od momentu zaświecenia się kontrolki zużycia okładzin hamulcowych.Na foto klocki ferrodo.
A i faktycznie nowe klocki bardzo swobodnie wchodzą w jażmo... Z praktyki w innych autach zawsze musiałem troszeczkę przypiłowywać krawędzie klocków aby je włożyć.....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180821/860c80c776989ae3d202149c6e00d342.jpg
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Takie moje luźne przemyślenie...A czy kolega Radomir próbował może na SKP badać skuteczność amortyzatorów? Na oko to taka maszynka wprawia w wibracje koło jak jazda po tzw. kocich łbach ...może wtedy rozdzwoni się to co Ci w aucie hałasuje...
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Tak ,amory sprawdzane obydwa coś ok.80%.
Była cisza.
Dzisiaj nie było niestety kiedy pojeździć i poprzedzać, ale auto dobrze nie rozgrzane (hamulce) i na drodze której zawsze stuki są słyszalne była cisza.
Jutro mam więcej jazdy więc auto dobrze się rozgrzeje to się zobaczy.
W związku z dzisiejszą ciszą zaczynam jednak podejrzewać hamulce.
Chyba że z rana mechanik coś podokręcał a nie powiedział.....
nowszy_00
21-08-2018, 23:12
Moja croma ma podobny problem. Przy większych prędkościach stuka jakby amortyzator nie był w stanie dobrze odbić lub sprężyny kończyły żywot.
Niestety na stacji kontroli nic nie znaleziono i przyzwyczaiłem się do tego że to dość miękki samochód i po prostu na nierównościach zwalniam trochę....
Naprawdę nie ufajcie tym testom amortyzatorów na stacjach diagnostycznych bo są nic niewarte... Wiele razy się o tym przekonywałem. Ja profilaktycznie zmieniam amortyzatory przy przebiegu 130-150 tys km w każdym swoim aucie niezależnie od testów i wiem jakie miałem wyniki przy niesprawnych amorkach gdzie trudno było np zapanować nad Bravą ( 76%) i po wymianie na nowe (56% ) gdzie trzymała się jak przyklejona.... I wiem co wyciągam z auta po tym przebiegu...
Amortyzatory wymieniajcie bo dostaje i samo zawieszenie i sprężyny po dupie a poza tym to niebezpieczne :!: Mało kto zdaje sobie sprawę jak ważne jest resorowanie i jaki ma wpływ na drogę hamowania i zachowanie auta na drodze .... wymiana z tyłu jest bardzo prosta w Cromie a same amorki niesa drogie więc zobaczcie i przekonajcie się jaka jest różnica nawet bujając autem naciskając na krawędź bagażnika z tyłu przed i po wymianie... Ja polecam amorki: B4 Bilstein
placuszek
22-08-2018, 11:19
Jeśli chodzi o stuki u mnie to jestem na 99,99 procent pewien że dochodzą one właśnie z przednich kół. Drążki i końcówki wymienione miesiąc temu ( był luz i auto prowadziło się jak kupa, teraz jest lux). Stabilizator oraz gumy na nim mam nowe, końcówki stabilizatora tez. Po sprawdzeniu na urządzeniu do sprawdzania amortyzatorów na stacji diagnostycznej ewidentnie dzwoniło właśnie ze środka koła. Poza tym wystarczy podczas jazdy delikatnie położyć nogę na hamulcu i klocki przestają dzwonić. W samych jarzmach po włożeniu klocków jest trochę luzu ( aż mechanik był zdziwiony ).
Powiedzcie mi czy słyszeliście kiedyś o "rozklepywaniu klocków", znajomy mi doradził że jak klocki mają za dużo luzu to można coś takiego wykonać.
Powiedzcie mi czy słyszeliście kiedyś o "rozklepywaniu klocków", znajomy mi doradził że jak klocki mają za dużo luzu to można coś takiego wykonać.
W sumie ma to sens, jeśli jest minimalny luz to po przez taki manewr można by go zlikwidować.
A co się stało z sprężynkami ( blaszkami ) które wchodzą pomiędzy klocek a jarzmo i prowadzą klocki? Ktoś zapomniał włożyć :lol:
Nie wiem jakie macie klocki ( jakiego producenta ) ale klocek ma się trzymać cylinderka od wewnętrznej stronie za pomocą specjalnych blach które wchodzą do środka cylinderka ... może ktoś ich nie rozgioł odpowiednio lub ich niema...
Radomia jeśli słychać tylko szukanie na podszybiu i sprawdzileś zawieszenie,to sprawdź zbiorniczek wyrównawcze płyny chłodniczego czy nie puka. Już kilka osób pisało tu o podobnych objawach a winowajca zamieszkania był właśnie zbiorniczek.
Od ostatniej wizyty kontrolnej u mechanika jest cisza,stuki zniknęły.
Dzisiaj zajechałem i pytam z ciekawości co robił przy aucie?
Mechanik na to że sprawdził zawieszenie luzów brak, jedyne co kluczem minimalnie dociągnął to śruby na mocowaniu amorów.
Widocznie tam był minimalny luz który dawał o sobie znać i został skasowany.
Na razie jeżdżę i nasłuchuję :smile:
Niestety mam teraz inny problem bo chyba skrzynia daje o sobie znać-metaliczny dźwięk podczas jazdy a nawet w miejscu podczas puszczania sprzęgła.
Ech.... ta mechanizacja :smile:
placuszek
28-08-2018, 15:11
Witka, czy ktoś kto posiada hamulce przednie z tarczami 285 mm ( i komu nie stukają klocki ) mógłby zrobić zdjęcie jak to wygląda zmontowane? U mnie niestety po kolejnej wizycie u mechanika - rozkręcił, złożył ponownie i stuka jak stukało. Całe zawieszenie łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym jest ok, też sprawdził. Dodam że stuki ustępują po delikatnym położeniu nogi na hamulcu. Jak wyglądają te blaszki prowadzące i gdzie mają być ?
Nie wiem czy to coś wniesie
33383
33384
Zerknijcie sobie na zdjecia kolegi placuszek i na kolegi lisek.U placuszka ma źle dolega "drut" blokujący zacisk, u liska dolega idealnie.I to chyba zacisk powoduje stuki.
placuszek
29-08-2018, 11:30
Faktycznie, widzę po zdjęciach różnicę, zamówię nowe "druty" i sprawdzę czy jest różnica, tym bardziej że owe druty nie są jakieś kosmicznie drogie.
Ok, druty/sprężyny nabyte, dziś zamontujemy i zobaczymy jaki będzie efekt.
placuszek
29-08-2018, 18:16
Sprężyny kupione, czekają na montaż, myślę że dziś to ogarnę. Czy to pomarańczowe na końcach klocka na załączonym zdjęciu u kolegi to po prostu smar miedziany czy coś innego? 33389
Voyager1
29-08-2018, 20:06
Nie wiem czemu czepiacie się tych sprężyn?
333913339233393
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tu taka może mała przestroga.... Jak wyglądać mogą klocki po 1000 km autostradą jednym prawie ciągiem od momentu zaświecenia się kontrolki zużycia okładzin hamulcowych.Na foto klocki ferrodo.
Bo klocki rozlazły się ze starości i zerwało okładziny. Nic w tym dziwnego.
Voyager1 u ciebie tez spręzynki lepiej dolegają, ale co mi nie pasuje u kolegi placuszek mam wrażenie brakuje tego języczka z zacisku, zaznaczyłem na czerwono o co mi chodzi, w naszej cromie jest 305mm, a kolegi, który ma cromę nie ma akurat że tak powiem pod ręką.
placuszek
29-08-2018, 23:45
Lewa strona wymieniona, jak widać na zdjęciu sprężyna przylega znacznie lepiej, niestety prawej strony nie udało mi się wymienić ponieważ mechanik tak doje...przykręcił śruby że złamałem dwa klucze:) jutro rano do niego pojadę i poproszę o odkręcenie i szybką wymianę. Przejechałem się kawałek po dziurawej drodze i na razie wydaje mi się że z lewej całkowicie przestało stukać, info potwierdzę jutro jak zrobimy drugą stronę.
ale co mi nie pasuje u kolegi placuszek mam wrażenie brakuje tego języczka z zacisku
Języczek jest ale na poprzednich zdjęciach go nie widać. Teraz jest lepiej :)
334013340233403
Faktycznie jest, ale pierwsze fotki tak zmyliły,jakby go nie było.
placuszek
30-08-2018, 09:54
Aktualizacja, generalnie wymiana tych sprężyn pomogła w 50% tzn z lewej strony stuki ustały całkowicie, natomiast z prawej nie widzę większej różnicy.
Cały czas zaznaczam ze jadąc po lekko dziurawej drodze wystarczy delikatnie oprzeć nogę na hamulcu a stuki znikają.
Zastanawiam się teraz czy wymiana jarzma z prawej strony nie poprawiła by sytuacji ponieważ wydaje mi się że powodem stuków jest luz wynoszący moze z 3-4 mm pomiędzy jarzmem a klockiem... zaznaczyłem to na zdjęciu czerwoną kreską
33413
Nie powinno tam być blaszek prowadzących?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
placuszek
30-08-2018, 13:41
Nie powinno tam być blaszek prowadzących?
Z tego co zaobserwowałem blaszki występują w hamulcach crom przed FL gdzie tarcze mają średnice 305 mm. Ale jeśli się mylę to oczywiście poprawcie mnie.
Tak u mnie w wersji z 2006 są blaszki prowadzące.
Przemko1981
30-08-2018, 18:40
I tu pytanie za 100pkt. Czy wersje z tarczami 285mm mają, powinny, czy nie powinny mieć tych blaszek😯??
Jam mam rocznik 2007 przedlift , tarcze 285 i jak zmieniałem klocki to tych blaszek nie było. Ktokolwiek wie coś w tym temacie prośba o odpowiedź thx.
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
W tarczach 285mm nie ma tych blaszek, to screeny na potwierdzenie.
Pierwsze foto to 305mm a drugie 285mm
placuszek
31-08-2018, 22:42
Myślę, śmiało mogę podsumować problemy ze stukaniem w moim zawieszeniu jednym zdaniem:
JEŚLI CHCESZ COŚ ZROBIĆ DOBRZE - ZRÓB TO SAM
Jedynym winowajcom stuków w zawieszeniu było zbyt słabe podgięcie blaszek mocujących w klockach wewnętrznych i to właśnie one dzwoniły. Aż się dziwie, że żaden z mechaników któremu zleciłem uporanie się z tym problemem sobie z tym nie poradził, a wystarczyło poruszać klockiem i wszystko stało się jasne.
Tak na przyszłość jeśli po wymianie klocków - zaczęły wam one stukać i dzwonić, spróbujcie odgiąć ( jak najbliżej powierzchni klocka ) blaszki ze zdjęcia poniżej. U mnie pomogło od razu.
Dzięki serdecznie za pomoc i poświęcony czas :)
33429
Nic tak nie cieszy jak samodzielnie usunięcie awarii, brawo Ty :)
placuszek
31-08-2018, 22:54
Nic tak nie cieszy jak samodzielnie usunięcie awarii, brawo Ty
Szczególnie, że zaraz po usunięciu awarii jechałem w góry na weekend ( trasa 250 km ) i w aucie zapanowała błoga cisza! ( nie licząc terkotania żony ;) )
Stara dobra zasada, chcesz mieć coś dobrze zrób sam.
Jak będziesz robił znowu kiedyś wymiane klocków lub tarcz, polecam swapa na 305mm.
U znajomego będziemy robić swapa, bo udało mi się od mojego dobrego znajomego dorwać w całosci jarzma, zaciski, tarcze, klocki za 350zl.Tutaj już po piaskowaniu efekt, bo były całe z pyłu.
Voyager1
01-09-2018, 13:53
Co powiecie na to? Polecam przybliżyć ;)
33437
Tarcze tył pierwsza klasa ,chyba że o co innego chodziło.
Jak to skoda to nie zdziwie się jak to bęben, a nie tarcza.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Voyager1
01-09-2018, 16:27
Żartujesz. Tam są jeszcze bębny? To teraz mnie już nie dziwi.
Dlatego o nich pisałem na samym początku ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.