PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka instalacja LPG do 1,4 T-jet 120km, Tipo



Levvy
16-08-2018, 22:56
Na początku witam wszystkich.
Mam Tipo z silnikiem T-jet 120km z 2016 roku. Jest to egzemplarz powystawowy, w związku z tym przy zakupie nie mogłem domówić fabrycznego Landi Renzo, a do Tartrini od dealera po przejrzeniu forum Fiata i forum LPG nie mam zaufania.
W starym samochodzie (Astra 1,6 wolnossaca) mam instalację BRC sequent 24, z którą nigdy nie miałem problemów. Czytałem, że nowsze instalacje (sequent 32) już nie są tak udane. Ostatnio jednak co raz bardziej skłaniam się w stronę STAGa, ponieważ mocno się rozwija.
Z rzeczy na których mi zależy to przede wszystkim niezawodność, ochrona silnika oraz łatwy serwis. Estrady, które chciałbym mieć to dotrysk benzyny przy dużych obciazeniach oraz ogrzewanie wtrysków (tak, żeby instalacja wcześniej się przełączała na gaz).
Jakie macie doświadczenia z instalacjami w tym silniku?

Levvy
09-09-2018, 16:42
Zdecydowałem się na BRC Plug&Drive.
+Wtryskiwacze pomarańczowe,
+Reduktor GENIUS 1200 lub 1500 (tu mam problem z doborem)
+zbiornik 630x225, 55l, czyli netto 44l
Dotrysk benzyny pow. 3700rpm, powyżej 5000rpm tylko benzyna, w celu ochrony głowicy.
Gazownik mi mówi, że za duży reduktor może powodować gaśniecie silnika przy hamowaniu. Jakie macie doświadczenia?

Szary83
09-09-2018, 17:13
Moje doświadczenia to mój zaufany gazior, któremu oddawałem samochód ja, rodzina, znajomi i to on dobierał odpowiednie graty do samochodów.
Takie pytania raczej powinieneś zadawać na forum instalatorów LPG

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

dray
24-09-2018, 17:15
Podstawa to montaż na dobrych jakościowo gratach i dostrojenie. BRC jest ok, ale później ceny części wołają o pomstę do nieba wobec innych równie dobrych zestawów polskich.
Problemem z BRC jest również jakość montażu w poszczególnych warsztatach, więc trzeba wybrać ten dobry.
Ponadto w T-JET nie są aż tak słabe głowice że trzeba dorzuć benzyny już przy 3700rpm, montażyście chyba nie chce się ładnie zgrać mapy względem PB i dlatego tak przesadzony margines.

Hipolit-mobilny
07-11-2018, 14:09
Za duży reduktor i gaśnięcie silnika? Większy reduktor będzie się tylko trochę dłużej nagrzewał. Niby czemu na gasnąć? Przecież wtryski lpg odcinają dopływ paliwa. Działa to analogicznie jak na benzynie. Ja bym zdecydowanie szukał innego gazownika.

Najlepiej ustawić dotrysk benzyny od 2000 obr/min i przełączanie na gaz przy temperaturze min 60 stopni. Wtedy wszystkie niedociągnięcia w dobraniu komponentów instalacji i błędy montażowe da się łatwiej ukryć.

kamslaw
17-11-2018, 17:58
Dotrysk benzyny pow. 3700rpm, powyżej 5000rpm tylko benzyna, w celu ochrony głowicy.

dla tego reduktora takie 120 KM to kres możliwości, ale jak widać wystarczy dobry marketing i klient wszystko kupi, nawet gniota w swoim aucie...bez urazy oczywiście ;-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


BRC jest ok

a w czym, oprócz tego, że włoska instalacja we włoskim aucie?

piter
17-11-2018, 22:33
Pomyłka nie ten temat

arki
21-11-2018, 22:54
a w czym, oprócz tego, że włoska instalacja we włoskim aucie?

Chociażby dobrej jakości wtryskiwacze. Wytrzymują bardzo duże przebiegi. Oczywiście jak przy każdej innej instalacji warunek podstawowy dobry montaż i strojenie.