PDA

Zobacz pełną wersję : Egs, Hill Holder...



Kasej
16-08-2018, 07:34
Witam serdecznie. 2 dni temu z żoną zakupilismy crome 1,9. Croma od zakupu miała check engine aczkolwiek nie traciła na mocy i zbierała się żwawo natomiast kopcila przy dodawaniu gazu, znajomy przy zakupie zasugerował egr dlatego też przy zakupie zbilismy odpowiednio cenę. Wczoraj autko zostało podpięte po kompa i rzeczywiście błąd pochodzi z Egr, pytanie czy bardziej opłaca się kupić i zamontować nowy, wyczyścić obecny czy zaslepic całkowicie? Dodatkowo pojawił się problem z Hill Holder przy hamowaniu czasami zapala się lampa i wyskakuje Hill Holder unavailable, znika gdy auto odstoi jakiś czas i przy losowy hamowaniu pojawia się ponownie. Jakieś rady?

miras
16-08-2018, 08:05
EGR to odwieczny problem tego silnika. Nowy kosztuje koło 600 zł, a i tak co chwilę trzeba go czyścić. A głównie jeździsz w trasach czy po mieście? Ja 4 lata temu wyprogramowałem EGR i dorzuciłem koni, od tego czasu jest spokój a i autko jakoś szybciej odpycha się od drogi.
Hill Holder - poszukaj na forum, często się przewijało.

Kasej
16-08-2018, 09:05
Zróżnicowane trasy, właśnie dużo słyszałem że problematyczny jest ponieważ wymaga częstego czyszczenia a w momencie gdy nie podejmiesz się tego sam to koszty mogą się mnożyć i urośnie pokaźna sumka.

bob96
16-08-2018, 09:28
Cromka posiada jeszcze klapy wirowe ?

desmo999
16-08-2018, 09:46
Egr wymieniałem po zakupie cromy 3 lata temu. Kupiłem uzywke za 50zł i ją wyczyściłem bo ten co był w aucie przez głupotę uszkodziłem i tak przez te 3 lata i 80 tkm tam nie zaglądałem. Także czy to tak problematyczne??Nie słuchaj głupot . To jak DPF - samo zło

placuszek
16-08-2018, 10:02
Jeśli chodzi o EGR to ja w swoim aucie wyczyściłem go i zregenerowałem a następnie zaślepiłem częściowo ( robiąc to pierwszy raz zajęło mi to ok 1,5 godziny ) operacja bardzo prosta i nie skomplikowana a powiedział bym, że nawet przyjemna. Wystarczą do niej klucz 10 i 13 jak dobrze pamiętam, zaślepki częściowe kosztują ok 20-30 na znanym serwisie aukcyjnym, litr oleju napędowego do czyszczenia wg aktualnych cen na stacji:). Jaki jest interwał czyszczenia Ci nie odpowiem, forumowicze piszą ze 30-50 tyś kilometrów co w moim przypadku starczy na 2-3 lata wiec nie będzie problemem po jakimś czasie znowu odkręcić i wyczyścić ( nawet jakbym miał to robić co roku ).

lisekg
16-08-2018, 11:23
Jestem zdecydowanym zwolennikiem pozostawienia EGR-a.... wyczyść go a dokładnie wypoleruj rdzeń cewki i zastosuj płytkę z otworami do częściowego zaślepienia i ciesz się autem oraz zapomnij o nim przez najbliższe 40..50 tys km. Niestety nowy ma ten sam defekt i zatrze się rdzeń bo jest źle spasowany. Mój kolega w nowej Toyocie Corolli jest już po wymianie 2-giego na gwarancji więc to nie przypadłość tylko Fiata ;-)

Co do Hamulców to warto zacząć od wymiany płynu w układzie... Ogólnie problemem może być błahostka ( luźny styk lub niskie napięcie na akumulatorze który może mieć już swoje lata) ale może skończyć się na wymianie centralki bo to zbyt ogólny opis...

Kasej
22-08-2018, 18:30
Właśnie jestem po czyszczeniu egr, sam w sobie był jakiś czas temu wymieniany, nie była jakoś bardzo zabrudzony. Najwięcej brudu było widać na sprezynie która bardzo ciężko chodziła, oczyszczona i zobaczymy jak będzie to wszystko pracowało. Jak wyskoczy w najbliższym czasie znów błąd silnika z tego powodu to egr do zaslepienia. Daje mu jeszcze jedna szansę.