Zobacz pełną wersję : Egs, Hill Holder...
Witam serdecznie. 2 dni temu z żoną zakupilismy crome 1,9. Croma od zakupu miała check engine aczkolwiek nie traciła na mocy i zbierała się żwawo natomiast kopcila przy dodawaniu gazu, znajomy przy zakupie zasugerował egr dlatego też przy zakupie zbilismy odpowiednio cenę. Wczoraj autko zostało podpięte po kompa i rzeczywiście błąd pochodzi z Egr, pytanie czy bardziej opłaca się kupić i zamontować nowy, wyczyścić obecny czy zaslepic całkowicie? Dodatkowo pojawił się problem z Hill Holder przy hamowaniu czasami zapala się lampa i wyskakuje Hill Holder unavailable, znika gdy auto odstoi jakiś czas i przy losowy hamowaniu pojawia się ponownie. Jakieś rady?
EGR to odwieczny problem tego silnika. Nowy kosztuje koło 600 zł, a i tak co chwilę trzeba go czyścić. A głównie jeździsz w trasach czy po mieście? Ja 4 lata temu wyprogramowałem EGR i dorzuciłem koni, od tego czasu jest spokój a i autko jakoś szybciej odpycha się od drogi.
Hill Holder - poszukaj na forum, często się przewijało.
Zróżnicowane trasy, właśnie dużo słyszałem że problematyczny jest ponieważ wymaga częstego czyszczenia a w momencie gdy nie podejmiesz się tego sam to koszty mogą się mnożyć i urośnie pokaźna sumka.
Cromka posiada jeszcze klapy wirowe ?
desmo999
16-08-2018, 09:46
Egr wymieniałem po zakupie cromy 3 lata temu. Kupiłem uzywke za 50zł i ją wyczyściłem bo ten co był w aucie przez głupotę uszkodziłem i tak przez te 3 lata i 80 tkm tam nie zaglądałem. Także czy to tak problematyczne??Nie słuchaj głupot . To jak DPF - samo zło
placuszek
16-08-2018, 10:02
Jeśli chodzi o EGR to ja w swoim aucie wyczyściłem go i zregenerowałem a następnie zaślepiłem częściowo ( robiąc to pierwszy raz zajęło mi to ok 1,5 godziny ) operacja bardzo prosta i nie skomplikowana a powiedział bym, że nawet przyjemna. Wystarczą do niej klucz 10 i 13 jak dobrze pamiętam, zaślepki częściowe kosztują ok 20-30 na znanym serwisie aukcyjnym, litr oleju napędowego do czyszczenia wg aktualnych cen na stacji:). Jaki jest interwał czyszczenia Ci nie odpowiem, forumowicze piszą ze 30-50 tyś kilometrów co w moim przypadku starczy na 2-3 lata wiec nie będzie problemem po jakimś czasie znowu odkręcić i wyczyścić ( nawet jakbym miał to robić co roku ).
Jestem zdecydowanym zwolennikiem pozostawienia EGR-a.... wyczyść go a dokładnie wypoleruj rdzeń cewki i zastosuj płytkę z otworami do częściowego zaślepienia i ciesz się autem oraz zapomnij o nim przez najbliższe 40..50 tys km. Niestety nowy ma ten sam defekt i zatrze się rdzeń bo jest źle spasowany. Mój kolega w nowej Toyocie Corolli jest już po wymianie 2-giego na gwarancji więc to nie przypadłość tylko Fiata ;-)
Co do Hamulców to warto zacząć od wymiany płynu w układzie... Ogólnie problemem może być błahostka ( luźny styk lub niskie napięcie na akumulatorze który może mieć już swoje lata) ale może skończyć się na wymianie centralki bo to zbyt ogólny opis...
Właśnie jestem po czyszczeniu egr, sam w sobie był jakiś czas temu wymieniany, nie była jakoś bardzo zabrudzony. Najwięcej brudu było widać na sprezynie która bardzo ciężko chodziła, oczyszczona i zobaczymy jak będzie to wszystko pracowało. Jak wyskoczy w najbliższym czasie znów błąd silnika z tego powodu to egr do zaslepienia. Daje mu jeszcze jedna szansę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.