PDA

Zobacz pełną wersję : 1.3 multijet 2010r szarpie na V biegu przy 1500obr.



nikos151
14-08-2018, 13:55
Witam problem mam od początku jak to auto kupiłem do 1450obr nic nie szarpie jest idealnie po przekroczeniu do 1550 szarpie jak szalony. Dodam, że nie zawsze to występuje i czasem również wystąpi na 4ce. Głupia denerwująca usterka A doprowadza do złości.
2 błędy na kompie
-0504
-P2299
Byłem z tym w serwisie i stwierdzili że ten typ tak ma... borykal się ktoś z takim problemem?

Braval
14-08-2018, 22:51
Chyba Ci wywala takie bledy P0404 i ten drugi P0229? .Ten pierwszy to od zaworu EGR, pewnie jest zaciety a ten drugi to od turbiny.Trzeba wyczyscic zawor lub wymienic . Wyczysc tez czujnik cisnienia na kolektorze ssacym. A tym moskom w serwisie powiedz ,ze są głąby kapusciane i powinni czyscic szamba , a nie naprawiac samochody.:popupie:

nikos151
20-08-2018, 18:43
No właśnie nie, mam tylko te dwa błędy. Dodam że na ciepłym auto ma ciężko odpalić. Dodam ze auto potrafilo strscic moc podczas jazdy i WSkoczyły mi jeszcze dwa błędy P 00 89 oraz p0003. Są to błędy odpowiadające za ciśnienie w rampie wtryskowej więc wymieniłem oba czujniki z rampy na nowe i 2 tygodnie był spokój dziś znowu wskoczył 2 ostatnie błędy.

Braval
21-08-2018, 22:49
Trzeba jeszcze sprawdzic dojscie paliwa do pompy CR, Zacznij od pompy w zbiorniku, tam jest filtr siatkowy, moze jest zabity, nastepnie zmien filtr paliwa. Byc moze dostaje za malo paliwa i stad to szarpanie, bo uklad ma za malo paliwa (wydatek).Regulator cisnienia w tym modelu rzadko sie psuje.

nikos151
22-08-2018, 06:40
Dobra sprawdzę to sitko W zbiorniku filtr paliwa nowy. dodam że nabylem za grosze drugiego florino 2014 rok tyle że rozbity na części więc mogę przekładać do bólu tylko nie chcę tego robić w ciemno

nikos151
25-08-2018, 02:55
Sitko wyczyszczone Nie było wcale brudne a przy 1500 obrotów jak szarpał tak dalej szarpie

tek7
19-11-2024, 15:51
Witam, Fiat Qubo 1,3 multijet 2009. Mam tez ten problem z szarpaniem na V biegu przy obrotach około 1500. Wymieniłem podmieniłem: czujnik polożenia wału, przepływomierz, podmieniłem 4 wtryski na sprawne (sytuacja poprawiła się delikatnie), podmieniłem czujnik cisnienia doladowania, EGR zaslepiałem, podmieniałwem cewkę itp, ==> cały czas to samo! Ewentualne zmiany to tylko przy zakresie obrotów i intenstwności szarpania.
Zacząłem szukać na forach zagranicznych. Na jednym z forów bo długiej historii ktoś znalazł 3 wtryski uszkodzone nieznacznie 3 i 4 wtrysk. Po ich wymianie jak twierdzi wszystko ustało.
Czy ktoś rozwiązał problem? Planuje wymienić wtryski, ale zanim to zrobie prosze o opnie/doświadczenia.

tek7
20-03-2025, 17:55
Witam, Fiat Qubo 1,3 multijet 2009. Mam tez ten problem z szarpaniem na V biegu przy obrotach około 1500. Wymieniłem podmieniłem: czujnik polożenia wału, przepływomierz, podmieniłem 4 wtryski na sprawne (sytuacja poprawiła się delikatnie), podmieniłem czujnik cisnienia doladowania, EGR zaslepiałem, podmieniałwem cewkę itp, ==> cały czas to samo! Ewentualne zmiany to tylko przy zakresie obrotów i intenstwności szarpania.
Zacząłem szukać na forach zagranicznych. Na jednym z forów bo długiej historii ktoś znalazł 3 wtryski uszkodzone nieznacznie 3 i 4 wtrysk. Po ich wymianie jak twierdzi wszystko ustało.
Czy ktoś rozwiązał problem? Planuje wymienić wtryski, ale zanim to zrobie prosze o opnie/doświadczenia.

U mnie po wielu bojach i analizach i podmiankach roznych czesci - okazało sie, ze udrożnienie DPF pomoglo. Problem szarpania przy okolo: 1500 obrotach ustał.