PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów 1.4 90KM



papiez4
13-08-2018, 14:22
Witam. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki olej powinien być użyty do skrzyni w mojej benzynce 1.4 90KM i ile go tam wchodzi? Rozumiem, że mam lać do momentu aż będzie stan w miejscu kontroli oleju (śruba imbus)? Gdzie znajduje się śruba od zlania oleju w skrzyni? Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Roms
14-08-2018, 09:47
Najlepiej wymienić na olej ,który zaleca producent tzn. - tutela car technyks, ja mam w 1,4 90Km skrzynię C514/rocznik 2011/ -wymieniałem olej.Potrzebny imbus 8 i 12 mm oraz najlepiej lejek i 0,5 m wężyka.Spuszczamy olej /imbus 8mm/ najlepiej korzystając z kanału a nalewamy /imbus 12 mm/ z góry /dobry dostęp/ aż olej zacznie wypływać z otworu wlewowego.Potrzeba 1,87 litra / 1,6 kg/ oleju.

papiez4
14-08-2018, 10:57
Bardzo dziękuję za pomoc. Zamawiam i biorę się do roboty.

Alton88
14-08-2018, 17:57
A jaki powód wymiany oleju? słychać skrzynie?

vitos
14-08-2018, 18:49
Olej TUTELA CAR TECHNYX 75W85 jest olejem klasy API GL4+. Możesz nalać każdy spełniający lub przewyższający klasę APIGL4+. Uwaga klasa API GL5 nie jest zgodna z GL4 i nie może być stosowana, gdzie producent zaleca GL4 lib GL4+. GL5 to po prostu inna klasa oleju i nie jest ona rozwinięciem lub ulepszeniem GL4. Tutela Car Technyx to dobry olej, ale ja ze swojej strony polecam Ci Penrite Pro Gear 75w85, jest dużo lepszym olejem niż Tutela nie wspominając już o Castrolu, czy Shellu, które są słabe. Na Penrite biegi wchodzą leciutko i płynnie.

Alton: Olej w skrzyni biegów się wymienia, gdyż ten olej się zużywa i wypracowuje. Jak skrzynię "słychać", to już może być za późno. Interwał wymian oczywiście jest większy niż oleju w silniku, ale maksymalnie można przyjąć, że wymieniamy nie rzadziej niż 80-100 tys. km lub 5 lat. Choć to jest moim zdaniem taki maksymalny interwał.

Alton88
14-08-2018, 18:55
Pytam z ciekawości bo też mam skrzynie C514 6 biegową i przy 150tys km skrzynia zaczęła wyć niemiłosiernie, 3 łożyska były w stanie agonalnym, a olej miał kolor grafitowy

vitos
14-08-2018, 19:26
Pytam z ciekawości bo też mam skrzynie C514 6 biegową i przy 150tys km skrzynia zaczęła wyć niemiłosiernie, 3 łożyska były w stanie agonalnym, a olej miał kolor grafitowyCo ciekawe czytałem posty, że niektórzy na skrzyni F40 przejechali ponad 200 tys km bez wymiany w niej oleju. Ciekawe od czego to zależy, że niektórym skrzynia tak długo chodzi na fabrycznym oleju? Ja bym raczej nie ryzykował. Wymiana oleju w skrzyni to koszt niewielki, naprawa już potem wręcz przeciwnie.

papiez4
23-08-2018, 14:18
Alton88: Mam problem z wyciekami oleju tam gdzie znajduje się wybierak i stan jest trochę zbyt niski. Biegi też zaczęły ciężej wchodzić więc stwierdziłem, że zamiast dolewać to wymienię na nowy.