PDA

Zobacz pełną wersję : 2007r. problem z nawiewem



PocMef
09-08-2018, 08:00
Dzień dobry.
Mam problem z nawiewem od strony kierowcy. Chodzi o to że przy wlączonej klimatyzacji (klimatronik 2 strefowy) wszystkie nawiewy od strony kierowcy tj. lewy na środku deski rozdzielczej, po lewej stronie kierownicy na szybę i na nogi leci gorące powietrze. Strona pasażera działa normalnie. Gdzie szukać problemu? Czy to może tylko jakaś drobna usterka?

Mastodnot
09-08-2018, 09:58
Aktywatory klimatyzacji, a konkretnie mieszalnik do wymiany, było już nie nie raz na tym forum, niestety typowa usterka w bravo :/

PocMef
09-08-2018, 13:22
Jak wlacze zapłon to cos tak tyka jakby chcialo sie przelaczyc a nie moglo i nie ustaje to podczas jazdy. Nawet przy całkowicie wylaczonej klimatyzacji i nawiewach cos tak jakby chcialo sie przestawic a nie mogło.

Fiacikowo
10-08-2018, 12:35
Kolega Mastodnot napisał Ci co masz popsute. Na forum jest dużo o tej awarii...

kogelmogel
10-08-2018, 16:37
Jeżeli nie chcesz się z tym użerać to:
- latem temperatura minimalna i wtedy nie grzeje (operujesz dmuchawą i wylotami),
- zimą co najmniej 16st i wtedy grzeje (czasem wymaga strzała na maks obrotach z dmuchawy).
U mnie to się sprawdza. :cool:

Mastodnot
11-08-2018, 13:23
Albo naprawić i cieszyć się działającą klimą 2 strefową ...

PocMef
12-08-2018, 16:11
Jeżeli nie chcesz się z tym użerać to:
- latem temperatura minimalna i wtedy nie grzeje (operujesz dmuchawą i wylotami),
- zimą co najmniej 16st i wtedy grzeje (czasem wymaga strzała na maks obrotach z dmuchawy).
U mnie to się sprawdza. :cool:

Chodzi o to ze jak ustawie na minimum temperature to lewa strona wszystko działa a prawa bez wzgledu na ustawienia temperatury i czy z załączona klimą czy nie bije goracym powietrzem tak ze nawiewy aż parzą przy dotknięciu.

Mastodnot
13-08-2018, 10:36
No to tak jak napisałem ci wyżej, tematów o tym już było kilka, poszukaj dobrze na forum, wszystko jest poopisywane i wyjaśnione

kogelmogel
15-08-2018, 15:32
Jeżeli ktoś się zna i ma możliwość to tak, a jeżeli nie... To trzeba kombinować. ;)

ja8215
28-09-2018, 01:54
Około 2 tygodnie temu pozbylem sie identycznego problemu, do wymiany poszly silniczki od klapek klimatyzacji, koszt 2 silniczkow w aso (nigdzie nie szlo ich znaleźć) to 440zl, kokpit przy wymianie został rozłożony jakby w fabryce byl

ANDHAR
03-10-2018, 14:50
Napiszcie jakie sa nr. Tych silniczkow i prosil bym tez o schemat rozbiorki tej deski, nie chcialbym polamac plastikow. Dodam ze przejzalem wszystkie 56str ale nie znalazlem nic konkretnego w tym temacie.

ceva
03-10-2018, 17:13
Załączam instrukcję znalezioną swego czasu w internetach.
33754
Ze swojej strony podpowiem, że dysponując drugą osobą nie trzeba odpinać wtyczek od drzwi po ich odkręceniu, a przyda się to bo uchwyt otwierania maski bez walki się nie poddaje i ja tak jeden zniszczyłem. Na forum jeden magik twierdził, że śruby od deski rozdzielczej można wyjąć bez demontażu drzwi, podobno...
Numery katalogowe aktywatorów znajdziesz w EPER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE), a jak numery będą Ci znane to internet resztę podpowie, czy serwis czy allegro. Jak w aktywatorze będzie ułamane tylko sprzęgiełko (dostępne p. na allegro w zestawach z zębatkami, wychodzi taniej niż na sztuki) to nie ryzykuj i wymieniaj też aktywator nawet jak po podłączeniu do źródła prądu będzie działał, bo może się zdarzyć że będzie Cię czekało ponowne prucie dechy tak jak i mnie czeka. Wymieniłem same sprzęgiełko, aktywator niby był sprawny, ale teraz w czasie pracy dość głośno terkocze (jakby przeskakiwała zębatka), ale działa i wkur..a swoim dźwiękiem.

ANDHAR
03-10-2018, 17:43
Dzieki za schemat widze ze roboty bede mial na przynajmniej dwa dni. Lecz zostawie to sobie chyba na wiosne. Mozesz jeszcze podac do mam zamowic wiem ze jasnowidzem nie jestes i nie wiadomo dokladnie co padlo ale chcialbym wiedziec jakie tam sa graty do wymiany i profilaktycznie wszystko wymienie.chodzi o to ile tam jest tych wadliwych silniczkow przy jednej robocie wszystkie wymienie bo zamierzam auto uzytkowac przynajmnie z 2 lata.

ceva
03-10-2018, 18:33
Jeden dzień spokojnie wystarczy jak będziesz dysponował potrzebnymi częściami. Lepiej zajrzeć do tego przed zimą, bo jak się okaże, że w razie masz niesprawne sterowanie nawiewem na szybę to szybko polubisz tę porę roku i to auto ;-)
W Bravo zmieniałem, aktywator od nawiewu szyba-twarz wraz ze sprzęgiełkiem oraz profilaktycznie sprzęgiełka od kolejnego aktywatora od nawiewu i regulacji temperatury. Pominąłem aktywator od recyrkulacji, bo zapomniałem go sprawdzić i nie wiedziałem że nie działa, a klapka obiegu była otwarta.
W Delcie wymieniłem samo sprzęgiełko od aktywatora nawiewu szyba-twarz i aktywator recyrkulacji.
Sprzęgiełka > https://allegro.pl/dzwignie-tulejki-klimatyzacji-stilo-bravo-delta-i7574318978.html
Aktywator recyrkulacji >https://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-delta-silniczek-klimatyzacji-415-i7544041336.html
Sterowanie klap regulacji temperatury szt. 2 >https://allegro.pl/silniczek-klimatyzacji-stilo-delta-bravo-i7580759427.html
Sterowanie kierunkiem nawiewu szt.2 >https://allegro.pl/silniczek-klimatyzacji-stilo-bravo-delta-i7574321750.html
Zanim zamówisz upewnij się, że podane wyżej części będą pasować, ale na 99% będą, ale czy wszystkie będą wymagać wymiany? Sprzęgiełka to zakup obowiązkowy i płaskooczkowy klucz 5,5 mm którym po jego wygięciu odkręcisz aktywator od recyrkulacji no i wyjmaki do radia.

ANDHAR
03-10-2018, 19:37
Kolego wielkie dzieki za pomoc i poswiecony czas.wiec powoli będę kpl. Po operacji dam znać co i jak.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeszcze jedno te wszystkie silniczki to Lewy Prawy czy bez znaczenia?

ceva
03-10-2018, 20:39
Strona montażu bez znaczenia, tylko miejsce.
Trzy z lewej strony obudowy nagrzewnicy (dwa od kierunku nawiewu i jeden od temperatury), jeden z prawej (temperatura) i jeden z przodu (recyrkulacja).

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze, zrób adaptację klimatyzacji i podjedź do kogoś kto dysponuje programem diagnostycznym Fiat, żeby za jego pomocą sprawdzić działanie poszczególnych aktywatorów, odczyt błędów to nie wszystko.