Zobacz pełną wersję : 2007r. problem z nawiewem
Dzień dobry.
Mam problem z nawiewem od strony kierowcy. Chodzi o to że przy wlączonej klimatyzacji (klimatronik 2 strefowy) wszystkie nawiewy od strony kierowcy tj. lewy na środku deski rozdzielczej, po lewej stronie kierownicy na szybę i na nogi leci gorące powietrze. Strona pasażera działa normalnie. Gdzie szukać problemu? Czy to może tylko jakaś drobna usterka?
Mastodnot
09-08-2018, 09:58
Aktywatory klimatyzacji, a konkretnie mieszalnik do wymiany, było już nie nie raz na tym forum, niestety typowa usterka w bravo :/
Jak wlacze zapłon to cos tak tyka jakby chcialo sie przelaczyc a nie moglo i nie ustaje to podczas jazdy. Nawet przy całkowicie wylaczonej klimatyzacji i nawiewach cos tak jakby chcialo sie przestawic a nie mogło.
Fiacikowo
10-08-2018, 12:35
Kolega Mastodnot napisał Ci co masz popsute. Na forum jest dużo o tej awarii...
kogelmogel
10-08-2018, 16:37
Jeżeli nie chcesz się z tym użerać to:
- latem temperatura minimalna i wtedy nie grzeje (operujesz dmuchawą i wylotami),
- zimą co najmniej 16st i wtedy grzeje (czasem wymaga strzała na maks obrotach z dmuchawy).
U mnie to się sprawdza. :cool:
Mastodnot
11-08-2018, 13:23
Albo naprawić i cieszyć się działającą klimą 2 strefową ...
Jeżeli nie chcesz się z tym użerać to:
- latem temperatura minimalna i wtedy nie grzeje (operujesz dmuchawą i wylotami),
- zimą co najmniej 16st i wtedy grzeje (czasem wymaga strzała na maks obrotach z dmuchawy).
U mnie to się sprawdza. :cool:
Chodzi o to ze jak ustawie na minimum temperature to lewa strona wszystko działa a prawa bez wzgledu na ustawienia temperatury i czy z załączona klimą czy nie bije goracym powietrzem tak ze nawiewy aż parzą przy dotknięciu.
Mastodnot
13-08-2018, 10:36
No to tak jak napisałem ci wyżej, tematów o tym już było kilka, poszukaj dobrze na forum, wszystko jest poopisywane i wyjaśnione
kogelmogel
15-08-2018, 15:32
Jeżeli ktoś się zna i ma możliwość to tak, a jeżeli nie... To trzeba kombinować. ;)
Około 2 tygodnie temu pozbylem sie identycznego problemu, do wymiany poszly silniczki od klapek klimatyzacji, koszt 2 silniczkow w aso (nigdzie nie szlo ich znaleźć) to 440zl, kokpit przy wymianie został rozłożony jakby w fabryce byl
Napiszcie jakie sa nr. Tych silniczkow i prosil bym tez o schemat rozbiorki tej deski, nie chcialbym polamac plastikow. Dodam ze przejzalem wszystkie 56str ale nie znalazlem nic konkretnego w tym temacie.
Załączam instrukcję znalezioną swego czasu w internetach.
33754
Ze swojej strony podpowiem, że dysponując drugą osobą nie trzeba odpinać wtyczek od drzwi po ich odkręceniu, a przyda się to bo uchwyt otwierania maski bez walki się nie poddaje i ja tak jeden zniszczyłem. Na forum jeden magik twierdził, że śruby od deski rozdzielczej można wyjąć bez demontażu drzwi, podobno...
Numery katalogowe aktywatorów znajdziesz w EPER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE), a jak numery będą Ci znane to internet resztę podpowie, czy serwis czy allegro. Jak w aktywatorze będzie ułamane tylko sprzęgiełko (dostępne p. na allegro w zestawach z zębatkami, wychodzi taniej niż na sztuki) to nie ryzykuj i wymieniaj też aktywator nawet jak po podłączeniu do źródła prądu będzie działał, bo może się zdarzyć że będzie Cię czekało ponowne prucie dechy tak jak i mnie czeka. Wymieniłem same sprzęgiełko, aktywator niby był sprawny, ale teraz w czasie pracy dość głośno terkocze (jakby przeskakiwała zębatka), ale działa i wkur..a swoim dźwiękiem.
Dzieki za schemat widze ze roboty bede mial na przynajmniej dwa dni. Lecz zostawie to sobie chyba na wiosne. Mozesz jeszcze podac do mam zamowic wiem ze jasnowidzem nie jestes i nie wiadomo dokladnie co padlo ale chcialbym wiedziec jakie tam sa graty do wymiany i profilaktycznie wszystko wymienie.chodzi o to ile tam jest tych wadliwych silniczkow przy jednej robocie wszystkie wymienie bo zamierzam auto uzytkowac przynajmnie z 2 lata.
Jeden dzień spokojnie wystarczy jak będziesz dysponował potrzebnymi częściami. Lepiej zajrzeć do tego przed zimą, bo jak się okaże, że w razie masz niesprawne sterowanie nawiewem na szybę to szybko polubisz tę porę roku i to auto ;-)
W Bravo zmieniałem, aktywator od nawiewu szyba-twarz wraz ze sprzęgiełkiem oraz profilaktycznie sprzęgiełka od kolejnego aktywatora od nawiewu i regulacji temperatury. Pominąłem aktywator od recyrkulacji, bo zapomniałem go sprawdzić i nie wiedziałem że nie działa, a klapka obiegu była otwarta.
W Delcie wymieniłem samo sprzęgiełko od aktywatora nawiewu szyba-twarz i aktywator recyrkulacji.
Sprzęgiełka > https://allegro.pl/dzwignie-tulejki-klimatyzacji-stilo-bravo-delta-i7574318978.html
Aktywator recyrkulacji >https://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-delta-silniczek-klimatyzacji-415-i7544041336.html
Sterowanie klap regulacji temperatury szt. 2 >https://allegro.pl/silniczek-klimatyzacji-stilo-delta-bravo-i7580759427.html
Sterowanie kierunkiem nawiewu szt.2 >https://allegro.pl/silniczek-klimatyzacji-stilo-bravo-delta-i7574321750.html
Zanim zamówisz upewnij się, że podane wyżej części będą pasować, ale na 99% będą, ale czy wszystkie będą wymagać wymiany? Sprzęgiełka to zakup obowiązkowy i płaskooczkowy klucz 5,5 mm którym po jego wygięciu odkręcisz aktywator od recyrkulacji no i wyjmaki do radia.
Kolego wielkie dzieki za pomoc i poswiecony czas.wiec powoli będę kpl. Po operacji dam znać co i jak.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedno te wszystkie silniczki to Lewy Prawy czy bez znaczenia?
Strona montażu bez znaczenia, tylko miejsce.
Trzy z lewej strony obudowy nagrzewnicy (dwa od kierunku nawiewu i jeden od temperatury), jeden z prawej (temperatura) i jeden z przodu (recyrkulacja).
Zanim zaczniesz wydawać pieniądze, zrób adaptację klimatyzacji i podjedź do kogoś kto dysponuje programem diagnostycznym Fiat, żeby za jego pomocą sprawdzić działanie poszczególnych aktywatorów, odczyt błędów to nie wszystko.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.