PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 2007 1.4 150 KM



mattii45
01-08-2018, 22:22
Witam wszystkich.

Wczoraj stalem sie posiadaczem Bravki 1.4 150 KM. Kolor czarny. Jak tylko wsiadlem od razu siezakochalem i musialem go miec :)

Przegapilem niestety kilka elementow podczas jazdy probnej.

Wiec czeka mnie wiele pracy :) bede zapewne czesto zagladal‚ na te forum.

Do zrobienia mam na razie :

Rozrzad, olej, filtr powietrza, swiece, kabinowy. Moze paliwa ? jest sen wymieniac profilaktycznie?

Odma - czyszczenie plus pewnie oil catch tank

Najprawdopodobniej krzyzak, lub polosie cale do wymiany. Pluje sobie w brode, ze tego nie zauwazylem podczas jazdy probnej, lub wyskoczylo to w trakcie drogi do domu 100 km. Powyzej predkosci 80 km na godzine na jakimkolwiek biegu zaczyna trzasc autem podczas dodawania gazu. (na luzie nic, jak tylko delikatnie trzymasz gaz tez ok, na kierownicy nic nie czuc, wibruje raczej podloga i mozliwe, ze pedal‚ gazu.

Dziwny swist jak by nadmuch caly czas dzialal‚ w aucie mimo jego wylaczenia. Nasila sie zaleznie od predkosci (na postoju cisza)

Lozysko huczy na sprzegle, ale to moze poczekac. Dzwiek nie jest zbyt zauwazalny od srodka. Slychac tylko po otwarciu drzwi/szyby

Oslony silnika od dolu... wygladaja jak poskladane przez 5 latka, kazda sruba inna. Wiec trzeba to poprzerabiac :)

Hamownia plus jakis chiptuning skromny, moe nawet wymiana intercoolera, auto bedzie gazowana wiec to musi ze soba grac.

Instalacja gazowa jak juz wszystko bedzie ok.

Zrobione:

Oslona przed sloncem kierowcy :) zrobione)

Bede wdzieczny za komentarze i rady. Zdjecia beda… jak juz troche po ogarniam autko.

Pozdrawiam Wszystkich :)

mattii45
06-08-2018, 12:27
Dzisiaj auto pojechało do mechanika na weryfikację i naprawę pół osi. Podczas przejażdżki mechanik uspokoił mnie odnośnie świstu w kabinie przy przyspieszaniu. Twierdzi, że turbina działa prawidłowo i to nie ona tak świszczy. Zobaczymy jak będzie gdy wszystko posprawdza.

Kolejna kwestia to weryfikacja rozrządu. Poprzedni właściciel twierdził, że wymienił 25 tysięcy Kilometrów temu. Jeśli po zdjęciu osłony pasek będzie wyglądał jak nówka, to przejadę jeszcze z 30 tys km przed wymianą, jeśli nie to od razu wymiana.

Nie udało mi się zdjąć dekielka na odmie i go wyczyścić... musiałem zlecić to mechanikowi. Może coś źle robiłem, ale nie mogłem podważyć tych zatrzasków a bałem się, że połamie :(

Dodatkowo wyszły klocki z tyłu (prawy był całkowicie zużyty, a lewy jeszcze ok. Czyli zacisk nie odbijał). Od razu wymiana też klocków z przodu.

Zrobiona na Janusza osłona przeciwsłoneczna kierowcy :) (na wkręta do drewna)

33181

Będę szukał nowej gałki zmiany biegów, ta jest bardzo wytarta.

33182

Zdjęcia robione na szybko przed oddaniem auta :)
331783317933180

Voyager1
07-08-2018, 01:13
Weryfikacja rozrządu? Kto takie rzeczy potrafi? Wróżbita Maciej? Po 90 tk zwalałem paski rozrządu jak nowe. Nie żydź na nowy rozrząd i zmień- to nie majątek.