piotrek1990
01-08-2018, 21:10
Mam pytanie, mam silnik 1.8 140KM z LPG fabrycznym, niestety ostatnio poszedł biały dym - diagnoza uszczelka pod głowicą.
Jako, że to silnik z Opla mechanik orzekł, że zdarzyło mu się już w tym silniku robić uszczelkę i zawsze właśnie była to uszczelka (głowica cała).
U mnie wykonano już planowanie głowicy - zgodnie z przypuszczeniami - uszczelka pod głowicą.
Silnik brał trochę (nie jakoś dużo) oleju, zresztą te silniki mają tendencję do pobierania oleju.
Mechanik stwierdził, że powodem ubytku mogą być też pierścienie - jak to powiedział: "nie ma tragedii, ale podcieka trochę, więc warto byłoby to zrobić".
Fakt jest to niemała dopłata (pierścienie + robocizna razem 700zł), ale zdecydowałem się jednak to zrobić, jako że nie chcę póki co zmieniać auta.
I już pytanie odnośnie samych pierścieni:
Czy powinno się wykonać szlif na cylindrach?
Ponadto wyczytałem, że warto sprawdzić tłoki (żeby nie "zakantowało" pierścieni w rowkach bo inaczej popękają).
Jakieś opinie na ten temat?
Jako, że to silnik z Opla mechanik orzekł, że zdarzyło mu się już w tym silniku robić uszczelkę i zawsze właśnie była to uszczelka (głowica cała).
U mnie wykonano już planowanie głowicy - zgodnie z przypuszczeniami - uszczelka pod głowicą.
Silnik brał trochę (nie jakoś dużo) oleju, zresztą te silniki mają tendencję do pobierania oleju.
Mechanik stwierdził, że powodem ubytku mogą być też pierścienie - jak to powiedział: "nie ma tragedii, ale podcieka trochę, więc warto byłoby to zrobić".
Fakt jest to niemała dopłata (pierścienie + robocizna razem 700zł), ale zdecydowałem się jednak to zrobić, jako że nie chcę póki co zmieniać auta.
I już pytanie odnośnie samych pierścieni:
Czy powinno się wykonać szlif na cylindrach?
Ponadto wyczytałem, że warto sprawdzić tłoki (żeby nie "zakantowało" pierścieni w rowkach bo inaczej popękają).
Jakieś opinie na ten temat?