Zobacz pełną wersję : Wtryskiwacze
wiesiekf
29-07-2018, 12:15
Witam. Nie mogę znależć na forum opisu problemu z wtryskami więc zakładam nowy temat. Otóż mam problem z wtryskami ,silnik pracuje tak jakby nie na wszystkich tłokach,nie równo,i szarpie, trzęsie silnikiem.Myślę że na forum ktoś pomoże w tej sprawie.Chciełem zapytać czy konieczna jest wymiana wtrysków czy są moze jakieś inne sposoby .Na Yutubie gość poleca szokową dawkę oleju MIXOL,twierdzi że może wyeliminować problem.
Może to wtyczka, poszukaj było na forum.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
02-08-2018, 22:19
Wtyczki posprawdzałem powinno być wszystko OK nie ma jakiejś różnicy dalej na początku słychać jak by palił nie na wszystkie tłoki ,po chwili jak sie nagrzeje to chodzi jak trzeba.Mam wrażenie , że turbina nie ładuje bo nie czuje takiego kopa po wciśnięciu pedału gazu. Poza tym to ciekawe , ze nikt na ten temat nie ma nic do powiedzenia.
Fiacikowo
02-08-2018, 23:13
Bardzo dużo jest na temat wtrysków na forum, tylko trzeba poszukać. Polecam na początek prubę przelewową (jest o tym na forum) oraz sprawdzenie na kompie dawek przelewowych (też jest na forum) Jak jesteś pewny, że to wtrysk, to trzeba jechać do kogoś co się tym zajmuje i niech dokładnie zdiagnozuje.
michalpodroznik
03-08-2018, 07:05
Wtyczki posprawdzałem powinno być wszystko OK nie ma jakiejś różnicy dalej na początku słychać jak by palił nie na wszystkie tłoki ,po chwili jak sie nagrzeje to chodzi jak trzeba.Mam wrażenie , że turbina nie ładuje bo nie czuje takiego kopa po wciśnięciu pedału gazu. Poza tym to ciekawe , ze nikt na ten temat nie ma nic do powiedzenia.Próba przelewowa na stole probierczym w firmie diagnostycznej. Nie ma innej opcji.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Croma 08
03-08-2018, 10:49
Próba przelewowa na stole probierczym w firmie diagnostycznej. Nie ma innej opcji.
Próbę przelewową możesz zrobić sam, to nic skomplikowanego. Różnica między wtryskami max 20%.
A to z naszego forum
http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-o-fiat-433/proba-przelewowa-ktos-wykonywal-14809/
Tak jak koledzy piszą...
- możesz sam zrobić próbę przelewową na zimnym i ciepłym silniku
- powinieneś zacząć od diagnostyki komputerowej... również sam możesz to zrobić nabywając odpowiedni kabelek OBDII i ściągnąć soft
Układ CR jest zbyt skomplikowany aby była jedna diagnoza i jeden defekt... poza problemem z wtyczką wypaloną ten model niema typowych usterek systemu paliwowego... Nie wiem kiedy i czy był wymieniany filtr paliwa u ciebie więc nie eksperymentuj z olejem bo narobisz sobie problemów... sa odpowiednie płukanki do układu CR ale na starym filtrze tego bym nie radził... olej T2 leje i ja ale 50...100 ml/bak
desmo999
03-08-2018, 21:27
Jak co bardzo dobre płukanki ma caterpilar. Kilka dni temu używałem na silniku cr i nawet się mocno zdziwiłem skutecznością. Tylko nie wiem gdzie go kupić bo klient to załatwiał. Przypuszczam ze BM moze to sprzeda.
NovoSeven
04-08-2018, 08:19
Opisany problem idealnie pasuje do połkniętej klapy wirowe nie do uszkodzonego wtrysku.
Croma 08
04-08-2018, 11:57
Może to i klapy ale czy je ma ? Jaki to silnik bo jak 120 to bez klap :)
wiesiekf
04-08-2018, 14:19
Witam. Klapy wirowe wywalone silnik Mjet 150 KM.Ostatnio nawet nie zle odpala nie szarpie ,a jak się nagrzeje to rowno chodzi tylko tak jakby turbo nie dawało kopa.Niby przyspiesza ale nie tak zrywnie jak wcześniej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na komputerze sprawdzałem i wyszło że drugi i trzeci wtrysk do roboty.
michalpodroznik
04-08-2018, 18:50
Witam. Klapy wirowe wywalone silnik Mjet 150 KM.Ostatnio nawet nie zle odpala nie szarpie ,a jak się nagrzeje to rowno chodzi tylko tak jakby turbo nie dawało kopa.Niby przyspiesza ale nie tak zrywnie jak wcześniej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na komputerze sprawdzałem i wyszło że drugi i trzeci wtrysk do roboty.Masz odpowiedź. DlacZego nie pisales od razu, ze robiłeś diagnozę kompem i wyszlo to, co wyszlo?
W przypadku wtryskiwaczy "szkłem dupy nie utrzesz". Tylko fachowiec i albo regeneracja albo wymiana na nowe.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
04-08-2018, 23:09
Diagnoze robiłem dopiero wczoraj,. Może ktoś poleci dobrych fachowców w okolicach Tarnowa?
michalpodroznik
05-08-2018, 06:03
Diagnoze robiłem dopiero wczoraj,. Może ktoś poleci dobrych fachowców w okolicach Tarnowa?Znam w Krośnie. Kawałek od Tarnowa, ale fachowcy dobrzy. Bosch Krosno. Robią przy wtryskiwaczach. Polecam.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Masz odpowiedź. DlacZego nie pisales od razu, ze robiłeś diagnozę kompem i wyszlo to, co wyszlo?
W przypadku wtryskiwaczy "szkłem dupy nie utrzesz". Tylko fachowiec i albo regeneracja albo wymiana na nowe.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Więc szukaj serwisu Boscha ... a nie Fiata ;-)
Kolego sprawdź wtyczki, to że je sprawdzałeś to nie znaczy że są dobre. Ja miałem też niby dobrą, a nie palił na trzecim, po wymianie wróciło wszystko do normy. Zacznij od prostych czynności , anie odrazu z grubej ruru. Nigdy nie zepsują się wszystkie wtryski, a przynajmniej dwa lub więcej. Wtyczki wyczyść delikatnie szpilką lub igłą i sprawdź jak pracuje silni. Uszkodzenia wtyczki nie zobaczysz gołym okiem. Minimalny nalot powoduje przerwanie napięcia na wtrysk,to są delikatne urządzenia.
desmo999
06-08-2018, 00:58
Tak tylko czy w tym przypadku nie pojawia sie bląd o usterce elektrycznej??
Python28
06-08-2018, 07:51
Nie pojawia się, pojawia się przy całkowitym odłączeniu.
wiesiekf
06-08-2018, 21:35
Panowie, dzisiaj wtryski już wymontowane jutro idą do regeneracji.Zastanawia mnie , że było bardzo dużo syfu tak gdzieś do połowy wtryskiwacza nie był to smar czy coś podobnego tylko podobne do opiłków jak magnez przyciągnie. Przypominało to jakby to był osad ze starej taśmy izolacyjnej , materiałowej.Nie było też podkładek miedzianych na trzech wtryskach. Czym albo jak wyczyścić ten brud co się tam odłożył. Wtyczki troche poruszałem ale nie ma poprawy.
wiesiekf
10-08-2018, 16:20
Witam. Panowie już po problemie. Wtryski po wymianie końcówek ,czyszczeniu już założone i wszystko jest OK Nie trzeba było wtrysków kodować odpalił za 3 razem .Myślę , że to koniec kłopotów.
lukaszr89
10-08-2018, 17:03
Wszystkie robiles? Jakie koszty imprezy?
michalpodroznik
11-08-2018, 09:30
Wiesiek, gdzie remontowales wtryskiwacze?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
11-08-2018, 15:33
Robiłem wszystkie , były wymieniane końcówki no i oczywiście czyszczone i ustawiane .Koszt to 1400 zł,robione w Mielcu.Dziś mnie troche zaskoczyło bo rano nie odpalił za pierwszym razem i wogóle chyba nie ma poprawy,może jednak trzeba kodować. W poniedziałek jade na komputer i zobaczymy co sie pokaże.
michalpodroznik
11-08-2018, 18:58
Mielec i okolice to zagłębie technologii silników diesla, w tym renowacji wtryskow i turbin.
Powodzenia!
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
desmo999
11-08-2018, 20:53
By sie nie okazało ze pompa nie sieje syfu.... Szczerze to nie wiem jak jest z kodowaniem regenerowanych bo jest to kod ustalany w fabryce mowiacy o odchylkach od ideału. teoretycznie firma regenerujaca powinna dac Ci nowy kod. Z tego co kojarze w dooblo jak robilem wtryski 1.3jtd to nic nie robilem. Nic powodzenoa
michalpodroznik
11-08-2018, 21:01
Ja tez regenerowalem, a wlasciwie wyregulowalem dwa wtryski i nie potrzeba było żadnych kodów. Silnik 1,9 jtd 150 KM.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
11-08-2018, 23:03
No ja też dostałem nowe kody jak by trza było.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dziś miałem trase ok 25 km w jedną stronę i spalanie pokazł 10,5 czyli trochę mniej, przed było 10,9
michalpodroznik
11-08-2018, 23:25
No ja też dostałem nowe kody jak by trza było.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dziś miałem trase ok 25 km w jedną stronę i spalanie pokazł 10,5 czyli trochę mniej, przed było 10,9Spore spalanie, jak na takim odcinku.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
13-08-2018, 09:52
Wczoraj zdziwko bo po przejechaniu ok 20 km spalanie 6,6.Panowie nie wiem czy nie trzeba kodować wtrysków bo silnik dalej nie równo pracuje. Ma ktoś wiadomości na ten temat?
desmo999
13-08-2018, 10:10
Sprubój tylko wg mnie jesli wtryski były ryte to kody z wtrysków nijak się już mają. Wtryski po wyjęciu i ponownym wsadzeniue trafiły na to samo miejsce??
wiesiekf
14-08-2018, 11:19
Wtryski trafiły na to samo miejsce,dziś byłem na kodowaniu nie wiele pomogło gość sugeruje sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.Wyszło do tego przeładowanie turbo i znowu dodatkowy problem.Załamka:
desmo999
14-08-2018, 12:40
Sprawdz też korekty kompem. Jesli kompresja by była do dupy to wyjdzie też na korektach. A moze cos z egr??Raczej przeladowanie nie bedzie mialo wplywu na pracę na biegu jałowym
wtryski na nowo muszą być kodowane wg nr na nich
desmo999
14-08-2018, 17:11
No dobra ale co w przypadku jak wtrysk mial wymieniane elementy??Wtrysk powinien teoretycznie otrzymać nowe kody..czyż nie??
Ten kto regenerował powinien nadać nowe kody
wiesiekf
14-08-2018, 23:19
Tak ja dostałem nowe kody,elektronik zakodował ale nie ma poprawy.Na drugim i trzecim wtrysku dalej są większe dawki , chociaż nie bardzo odbiegają od normy.Poprzestawiał mi wtryski 4 na 2gi ,ze moze być jakaś różnica ale też nie ma. Nie wiem czy mogą być tak pomieszane czyli nie na swoim miejscu .Przeładowanie mam i jest taki charakterystyczny odgłos jak puszczam gaz , odpiął wężyki od zaworka obervoost i nie było tego odgłosu po przygazowaniu.Powiedział że to przeładowanie.
desmo999
14-08-2018, 23:30
aa to ok. Jakos wywnioskowałe ze kody stare zostały.. A po przekładce korekty na tych samych cylindrach były większe czy powędrowały z wtryskiem??Nic zrób test kompresji . Trzeba szukać dalej.
A on tylko na jałowym kuleje??Czy jak dajesz w palnik to też lipa jest??
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
wiesiekf
15-08-2018, 13:09
Jak pochodzi troche to wydaje się że równo pracuje .jednak gdy położę rękę na silniku to czuje takie drganie Przy przyspieszaniu nie czuje tego kopa od turbo i słychać taki odgłos jakby poślizgu po odpuszczeniu pedału gazu.Niby przyspiesza ale nie tak jak wcześniej.A co z tą zamianą wtrysków trzeba założyć w takiej kolejności jak fabrycznie czy mogą być zamienione.?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.