Zobacz pełną wersję : Syk powietrza z przodu
Coś mi się chyba gdzieś rozszczelniło, przy ruszaniu i podczas jazdy słychać głośny "świst" powietrza z prawej strony.
Sprawdzałem połączenia przy filtrze powietrza i wszystko wygląda dobrze, przewód od turbo obok aku tez wygląda w porządku.
Syczące powietrze słychać lekko nawet na postoju w okolicach przedniego prawego koła.
Przy zamkniętych szybach jest to raczej niesłyszalne w środku, odnoszę też wrażenie że po rozgrzaniu auta jest to bardziej nasilone niż rano kiedy Croma jest jeszcze zimna.
Nie jest to raczej odgłos świstu turbiny ale przyznam że nie za bardzo wiem czego szukać.
Uruchom silnik, kolega niech pogazuje, a ty pruszaj węże, może tak usłyszysz. U mnie częściowo spadła rura na wejściu do filtra, ta przez którą zasysane jest powietrze z przodu auta. Była tam szczelinka, przez którą świstało powietrze, trochę tak jak w gwizdku.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Sprawdzałem ją wczoraj, nie ma tam żadnych obejm ale założenie wygląda w porządku.
Jak przestanie padać wezmę sąsiada i jeszcze raz skontroluję.
placuszek
26-07-2018, 00:27
Jestem ciekaw co to może być ponieważ mam podobnie, przy nawet lekkim dodaniu gazu, podczas wkręcania się na obroty wyraźnie słychać świst z przodu po prawej... auto jedzie w porządku, żadnych błędów, ciekawe czy to nieszczelność czy Croma po prostu tak ma :) daj znać jak coś znajdziesz :)
A nie strzelił intercooler? Sprawdź czy jest równy na całej długości. Jak u mnie srzelił wyglądał jak "fale Dunaju". Intercooler jest pośrodku.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Dziś pogoda odpowiednia i będzie można pogrzebać. Myślę też o intercooler ponieważ resztę sprawdzałem raczej dokładnie.
wiesiekf
26-07-2018, 09:42
Ja miałem też coś takiego i po sprawdzeniu okazało sie że to taki gruby wąż który dochodzi do kolektora ssącego , pod spodem było pęknięcie.
Marcin_Croma
26-07-2018, 12:41
W moim przypadku był to intercooler.Też świstało,później mocno syczało aż do strasznego kopcenia na czarno.
Po wymianie cisza i brak wrażeń wizualnych.
Poszukaj oleju, tam gdzie jest nieszczelność trochę oleju musi się pojawić.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Sam nic nie znalazłem :mad:
We wtorek Croma idzie na robienie sprzęgła to niech od razu przejrzą......
Powiedzcie mi jeszcze czy taki głośny szum powietrza może powodować złącze elastyczne tłumika?
Syczenie pod spodem jest słyszalne a plecionka na łączniku od strony silnika jest wyraźnie okopcona.
Syczenie pod spodem jest słyszalne a plecionka na łączniku od strony silnika jest wyraźnie okopcona.
Do wymiany, nawet jeśli nie jest przyczyną syczenia. Okopcenia wskazuje na całkowite zużycie (przepalenie) "plecionki", więc i tak musisz ją wymienić.
W takim razie kolejna robota , ale to już wiem że tłumikarz zrobi w poniedziałek od ręki.
Voyager1
29-07-2018, 18:53
Bo to jest 20 minut roboty.
Złącze elstyczne wymienione i skończyło się syczenie przy dodawaniu gazu.
Okazało się że od strony która była okopcona było najzwyczajniej naderwane.
Teraz tylko turbine słychać tak jak trzeba.
Panowie po wielu przeczytanych postach sam musiałem uporać się z tym problem - problem u mnie wystepował przy dodawniu gazu - głośne syczenie.
Z biegiem czasu miałem wrażenie, że brakuje również mocy, ale nie chciałem za bardzo przeginać z testami.
Winowajcą okazał się wąż dolotowy od intercoolera, nr OE: 51756785 - pękł w pół.
37264
Problem w tym, że nieszczelność na intercoolerrze ( po stronie wysokiego ciśnienia powietrza ) zabija turbiny które się za mocno rozbiegają.. Tak więc nie chce być prorokiem ale to nie koniec wydatków.. :roll:
...bywa, że powodem świstu/syku jest nieszczelność na kolektorze wydechowym (np. z powodu urwanej szpilki)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.