bartecki
21-07-2018, 10:08
Witam.
Różne opinie i teorie na różnych forach padają, mechanicy też różnie oceniają kwestię PEŁNEGO zaślepienia EGRa w JTD 1.9 150KM.
Ja ostatnio usłyszałem od mechanika aby nie zaślepiać bo pójdą większe ciśnienia na turbo, które może tego nie wytrzymać na dłuższą metę, ze będzie się zbierał olej w rórze przed EGRem itp.
Gdzieś tam pisali też np. że po wyłączeniu EGR za wysoka temperatura w komorze spalania może spowodować szybsze wypalanie gniazd zaworowych.
Ogólnie teorii jest dużo na ten temat.
Chciałbym zapytać szanownych forumowiczów o Wasze doświadczenie związane z pełnym zaślepieniem EGR (nie chodzi o blaszki z dziurkami, tylko pełna blacha).
Prosiłbym tych, którzy faktycznie zaślepili u siebie EGR aby podzieli się informacjami,
czy po takim zabiegu nie zaczęły się dziać jakieś dziwne rzeczy w silniku (wraz z informacją jak długo już mają zaślepionego EGRa).
Różne opinie i teorie na różnych forach padają, mechanicy też różnie oceniają kwestię PEŁNEGO zaślepienia EGRa w JTD 1.9 150KM.
Ja ostatnio usłyszałem od mechanika aby nie zaślepiać bo pójdą większe ciśnienia na turbo, które może tego nie wytrzymać na dłuższą metę, ze będzie się zbierał olej w rórze przed EGRem itp.
Gdzieś tam pisali też np. że po wyłączeniu EGR za wysoka temperatura w komorze spalania może spowodować szybsze wypalanie gniazd zaworowych.
Ogólnie teorii jest dużo na ten temat.
Chciałbym zapytać szanownych forumowiczów o Wasze doświadczenie związane z pełnym zaślepieniem EGR (nie chodzi o blaszki z dziurkami, tylko pełna blacha).
Prosiłbym tych, którzy faktycznie zaślepili u siebie EGR aby podzieli się informacjami,
czy po takim zabiegu nie zaczęły się dziać jakieś dziwne rzeczy w silniku (wraz z informacją jak długo już mają zaślepionego EGRa).