Zobacz pełną wersję : Geometria... Proszę o ocenę
Jutro jadę do ASO z powodu dziwnych oporów kierownicy w trakcie jazdy dlatego zrobiłem badanie u niezależnego źródła i tak wyszło jak widać
32892
Nie wygląda to jakoś tragicznie, kierownica jest prosto podczas jazdy na wprost?
giannini
18-07-2018, 11:57
Co to znaczy "dziwnych oporów kierownicy" ? Jaki jest przebieg tego samochodu ? Jeżeli nie było żadnego jebnięcia przednim prawym kołem w dużą dziurę lub coś innego , poluzowałbym na śrubach całą belkę przedniego zawieszenia i przesunął w lewo. Na śrubach jest 1-2 mm luzu. Po tym ustawił bym geometrię (właściwie tylko zbieżność). Powinno PK i WSZ wyjść lepiej , a pewnie i tył by się poprawił.
Auto od lutego tego roku, przebieg 2500 wiec prawie żaden, sprawę dyskomfortu zgłosiłem w ASO jakoś tydzien/dwa po wyjechaniu z salonu, wtedy kazali pojeżdzić i sprawdzać na innych oponach i felgach - co zrobiłem bo nabyłem opony letnie + nowe felgi a "ciągłe kontrowanie kierownicy" dalej zostało, i to nie efekt wiatru czy tez pochyłości jezdni
giannini
18-07-2018, 12:24
Napisz bardziej zrozumiale. Co znaczy "ciągłe kontrowanie kierownicy" Ściąga w prawo , a ty musisz kontrować w lewo ? Ściąga przy dodawaniu gazu i przyspieszaniu ? Ściąga przy odejmowaniu gazu i zwalnianiu ? Jak w serwisie powiedziałeś "mam dziwne opory na kierownicy" , a nie sprecyzowałeś o co Ci chodzi , to nie dziwne , że spuścili Cię na drzewo. Robili pomiar geometrii w ASO jak im to zgłaszałeś w nowym samochodzie ?
Jak wtedy byłem w ASO robili pomiar na"płycie" i tylko z przodu, jakoś po omacku bo żadnego wydruku nie było - pozatym tylko przód sprwdzali, sam kierownik jechał autem i mówił że coś może ściaga w prawo a ja wtedy mówiłem że bardziej w l lewo, problem wygląda tak że jak wyśrodkuje tor jazdy na wprost po chwili odczuwam że pojawiać się zaczyna opór kierownicy w jedną stronę wtedy tą stronę ja daje opór a za chwile kierownica robi opór w druga strone to wtedy ja w ta druga stronę staram się kontrować kierownice, najbardziej to odczuć na autostradzie gdzie to już staje się niebezpieczne,
Gomez405
18-07-2018, 13:27
Jakie masz opony ?
Na Continental zimówki a Dębica letnie... i na takich i na takich takie same odczucie ( na innych felgach też)
Gomez405
18-07-2018, 13:41
Rozmiar podaj
Orginalne Continental które dostałem chyba 16 205 55 standard
Gomez405
18-07-2018, 13:55
Napisze tak. Obecnie mam astre h z tym rozmiarem i każda koleina jej. Na początku tez nie mogłem sie przyzwyczaić. Może to kwestia szerokości?
A co z wydrukiem z badania ? Widać że coś nie gra
marnyd4d
18-07-2018, 15:26
Wydruk pokazuje pewne nieprawidłowości ale tylne zawieszenie w tipku opiera się na belce a nie wielowahaczu więc nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła jak i zbieżności podobna sytuacja jest z przodu tam też nie wyregulujesz kąta pochylenia koła ani kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jedynie zbieżność będzie możliwa do ustwienia
Moze elektryka wspomagania
kartonik
18-07-2018, 18:56
Jak przesiadłem się z Bravo i Octavi II na Tipo, to uznałem, że coś jest nie tak z układem kierowniczym, jakoś tak kwadratowo chodził. Byłem nawet to reklamować w ASO ale niby wszystko było w porządku. Po czasie się do tego przyzwyczaiłem i tematu już nie nie ruszam, ale brakuje mi tej płynności ze skody.
Może u Ciebie też jest wszystko w porządku tylko masz inne przyzwyczajenia z poprzedniego samochodu.
bahamut24
18-07-2018, 19:01
Jak przesiadłem się z Bravo i Octavi II na Tipo, to uznałem, że coś jest nie tak z układem kierowniczym, jakoś tak kwadratowo chodził. Byłem nawet to reklamować w ASO ale niby wszystko było w porządku. Po czasie się do tego przyzwyczaiłem i tematu już nie nie ruszam, ale brakuje mi tej płynności ze skody.
Może u Ciebie też jest wszystko w porządku tylko masz inne przyzwyczajenia z poprzedniego samochodu.
Sprobuj w CITY kreci sie plynniej i lzej.
kartonik
18-07-2018, 19:18
No wiesz, nie jestem przysłowiową blondynką :cool:
kilkoma samochodami jeżdżę i w pracy poza i jak ruszam tipo to jakbym krecil rozbitkiem po przejściach, nie da sie tego zapomniec
krowka1978
18-07-2018, 20:47
Pozostaje jeszcze pytanie, czy poprawnie skorzystali z urządzenia do geometrii ;-)
Jakbym musial to sprawdzac sam to odpialbym wspomaganie (w sensie elektryki) i zobaczyl jak sie zachowuje. Taki sam uklad wspomagania moze miec znaczaco rozna charakterystyke pracy zalezna od softu. On moze dzialac przeciwnie do zamierzen kierowcy kiedy esp tak stwierdzi. Moze sie cos podupcylo w sofcie i zamiast pomagac przeszkadza. Mi charakterystyka tipo bardzo pasuje.
Dzisiaj wizyta w ASO... zobaczymy co będzie, międzyczasie byłem u rzeczoznawcy i nakreślił tor działania i wszystko zależy jak dziś zostanę potraktowany
jeszcze ten wydruk wysłałem im dziś przed dzisiejszą wizytą i uzyskałem informacje że było pewnie badanie bez obciążenia robione i dlatego tak z tyłu wyszło.... to możliwe ? geometrie z obciążeniem trzeba robić ??
krowka1978
19-07-2018, 09:41
jeszcze ten wydruk wysłałem im dziś przed dzisiejszą wizytą i uzyskałem informacje że było pewnie badanie bez obciążenia robione i dlatego tak z tyłu wyszło.... to możliwe ? geometrie z obciążeniem trzeba robić ??
Zapewne też podczas badania ktoś siedział za kierownicą? Są auta, w których geometrię trzeba robić pod obciążeniem, musi być minimum 0,5 baku paliwa itd. Sam jestem przykładem, jak ASO spartoliło w mojej pincecie zbieżność z tyłu i z przodu, bo było bez obciążenia i w czasie badania siedział fachura za kółkiem, bo auta nie chciało się ręcznie przetaczać.
Jeszcze jedno. Sprawdzali, czy ciśnienie powietrza w kołach jest poprawne i równe na osiach, czy wszystko zrobili na hura?
Tak zaczęli badanie od sprawdzenia ciśnienia, w trakcie tego badania 3d nikt nie siedział w aucie bo było na podnośniku , druga sprawa rzuciłem na grupe na fb i tam to już wogule opinie są od takich że auto leżało w rowie i je wyciągali linami za tylne koła poprzez takie że praktycznie wyniki są w normie... pasowało by żeby jakiś prawdziwy specjalista się wypowiedział co zna temat ;)
giannini
19-07-2018, 10:10
Dzisiaj wizyta w ASO... zobaczymy co będzie, międzyczasie byłem u rzeczoznawcy i nakreślił tor działania i wszystko zależy jak dziś zostanę potraktowany
A jaką diagnozę postawił rzeczoznawca ? Zrobił przynajmniej jakieś próby drogowe , czy test porównawczy z innym Tipo ?
pasowało by żeby jakiś prawdziwy specjalista się wypowiedział co zna temat
Przecież piszesz , że byłeś u rzeczoznawcy.
A jaką diagnozę postawił rzeczoznawca ? Zrobił przynajmniej jakieś próby drogowe , czy test porównawczy z innym Tipo ?
Przecież piszesz , że byłeś u rzeczoznawcy.
Narazie rozmawiałem z rzeczoznawcą tylko telefonicznie i nakreślił mi narazie drogę aby to załatwić polubownie, a gdy odeślą mnie z niczym (a czuje że tak będzie ) wtedy już będę bawił się w oficjalne pisma, zgłoszenie do centrali, rzeczoznawca ew. sprawa u adwokata i sąd.
maccacus
20-07-2018, 21:08
Jak przesiadłem się z Bravo i Octavi II na Tipo, to uznałem, że coś jest nie tak z układem kierowniczym, jakoś tak kwadratowo chodził. Byłem nawet to reklamować w ASO ale niby wszystko było w porządku. Po czasie się do tego przyzwyczaiłem i tematu już nie nie ruszam, ale brakuje mi tej płynności ze skody.
Dokładnie takie same odczucia miałem. Po przesiadce z Octavii II, wcześniej Fabii I, wcześniej Civic Aerodeck '98 - Tipo prowadzi się kartoflowato. Teraz już się przyzwyczaiłem i jeździ mi się komfortowo, ale na początku odczuwalny był brak precyzji układu, jakby opóźniona reakcja na ruchy kierownicą.
kartonik
21-07-2018, 16:15
To chyba jednak inaczej odbieramy układ kierowniczy. W OII jest płynny i z przyjemnie dobraną progresywnością. W Tipo jest nienaturalnie sztywny co daje odczucie takiej pseudoprecyzji i przez to zbyt nerwowo reaguje na ruchy kierownicą, co przy zwykłym dupowozie nie jest potrzebne i bardzie przeszkadza niż pomaga.
Dziś byłem jeszcze na innej stacji diagnostyki i jeszcze dokładniej mi posprawdzali wszystko i takie coś wyszło :
32958
32959
32960
32961
32962
brylancik13
24-07-2018, 14:57
A co na takie wyniki mowi diagnosta ktory robi to badanie i wydruki?
marnyd4d
24-07-2018, 17:18
Też jestem ciekaw co na te wyniki powiedział pracownik wykonujący pomiar geometrii????
diagnosta powiedzial ze nowe auto z salonu takich wynikow nie powinno byc, jutro auto zostawiam w serwisie ciekawe co wyreguluja: )
katalogi podają rozstaw osi 2638 mm. Tutaj pomiar pokazuje 2630 mm. 8 mm samochodu mniej :)
katalogi podają rozstaw osi 2638 mm. Tutaj pomiar pokazuje 2630 mm. 8 mm samochodu mniej :)
8mm ? a myślisz że to nie granica błędu... ;) ?
Dobrze jakby kogoś naszła chęć i zrobił również geometrie 3d ( w Rzeszowie koszt 50 zł ) można by porównać.
krowka1978
25-07-2018, 10:47
Dobrze jakby kogoś naszła chęć i zrobił również geometrie 3d ( w Rzeszowie koszt 50 zł ) można by porównać.
Geometrię 3d, jeśli robi się niezgodnie z instrukcją sprzętu i zaleceniami producenta, idzie jak najbardziej spartolić i źle pomierzyć.
Geometrię 3d, jeśli robi się niezgodnie z instrukcją sprzętu i zaleceniami producenta, idzie jak najbardziej spartolić i źle pomierzyć.
Dlatego sa dwa badania , w pierwszym poście mam robioną tydzień temu, a wczoraj byłem robić gdzie indziej i załączyłem wyniki
giannini
25-07-2018, 14:12
Geometrię 3d, jeśli robi się niezgodnie z instrukcją sprzętu i zaleceniami producenta, idzie jak najbardziej spartolić i źle pomierzyć.
A dlaczego wychodzisz z założenia , że geometria została źle zmierzona ? Na jednym i drugim pomiarze widać , że prawe przednie koło pochyleniem leży w minusie i tylne lewe koło jest minimalnie zbyt zbieżne , ale tu kilkoma minutami bym się nie przejmował.
Pisałem już wcześniej , belka przedniego zawieszenia do której mocowane są wahacze , ma dużą tolerancję montażową na śrubach. Poluzować , przesunąć w lewo , poprawić zbieżność i pomiar przodu wyjdzie ok.
Poza tym , jeżeli w ASO będzie rozgarnięty diagnosta , który wie jak zmierzyć samochód i zna parę sztuczek, zrobi pomiary tak , że wszystko wyjdzie na zielono :cool:
krowka1978
25-07-2018, 14:25
A dlaczego wychodzisz z założenia , że geometria została źle zmierzona ?
Z takiego założenia nie wychodzę, ale na swoim przykładzie wiem, że potrafią źle zmierzyć, a potem poprzestawiać.
W zalaczeniu wyniki geometrii po odebraniu z serwisu, moze ktos sie wypowie
33207
arrhenius
23-07-2019, 12:28
Orientujesz się czy zostało coś wymienione w zawieszeniu. Chodzi mi szczególnie o tył. Z tyłu jest belka to znaczy, że musieli ją wymienić, skoro wynik zbieżności się poprawił. Chyba, że piłowali otwory w mocowaniu belki do karoserii.
Nic nie piłowali. Też robiłem geometrie 3d w własnym zakresie po naprawie z AC. Tylna belka u mnie ma zbieżność sumaryczną +0,28', lewe koło +0,13 a prawe +0,15 po ponownej regulacji poza ASO. Panowie z warsztatu poluzowali śruby od tylnej belki, za pomocą pasa przeciągnęli na mocowaniach belkę pasy zluzowali i dokręcili śruby. Auto z ASO wyjechało z tą samą zbieżnością sumaryczną z tym że lewe koło było 0,00 a prawe +0,28'. Teoretycznie większość Ci powie że się nic nie ustawia, ale otwory montażowe mają tolerancję i coś zawsze idzie podregulować w niedużym zakresie.
No to szcun dla panów ze im się chciało. Ile to wszystko u nich kosztowało?
Regulacja przodu i tyłu, ponieważ dziwnym trafem po 1kkm wyniki przedniej geometrii nie pokrywały się z wynikami jak auto odebrałem z ASO. Całość 250zl. Wracając do tylnej belki, zbieżnościami poszczególnych kół tylnych da się regulować w zakresie kilku minut właśnie na mocowaniach belki do podwozia. Natomiast zbieżność sumaryczna jest to wynik zależny od belki i tego nie wyregulujesz. Widać to dobrze na screen-ach IgorRz, u niego zarówno przed regulacją jak i po regulacji zbieżność sumaryczna się nie zmienia. U mnie było tak samo.
arrhenius
29-07-2019, 11:50
U mnie auto nie miało kolizji a z tłu wyszła zbieżność na lewym kole +6 a prawe jest poza tolerancją i ma +17. Będę musiał poszukać jakiegoś dobrego zakładu który skoryguje niechlujstwo turków.
U mnie auto nie miało kolizji a z tłu wyszła zbieżność na lewym kole +6 a prawe jest poza tolerancją i ma +17. Będę musiał poszukać jakiegoś dobrego zakładu który skoryguje niechlujstwo turków.
W Krk Ci mogę polecić gdzie ja poprawiałem. Czyli sumaryczną zbieżność masz +0,23'. Producent podaje +0,21' z tolerancją +/- 0,16'. Podejrzewam że większość ma tak ustawione zawieszenie i to nie tylko w Fiacie. Ja pomimo takiego rozjazdu u siebie nie zauważyłem problemów podczas jazdy.
arrhenius
29-07-2019, 12:42
Kontakt do warsztatu proszę na priv. Jeśli chodzi o prowadzenie samochodu to ja tez nie odczuwam problemów. Mam problem z letnimi kołami które biją mi powyżej 120 km/h, dlatego robiłem geometrie. Nowe felgi(co prawda chińczyk) + nowe opony hankook ventus prime 3, koła wyważone w czterech różnych warsztatach(każdy coś poprawiał) a samochód drga. Na oponach zimowych nie mam tego problemu.
W poprzednim aucie Punto 2 miałem nowy komplet Hankook Ventus Prime 2 i zero problemów, zjeździłem je do połowy i sprzedałem z alufelgami. Dzisiaj zakładam Dunlop-y Bluereasponse mam nadzieję że nie będzie z nimi problemów. Obecnie mam w Tipo używki 4 letnie Dębica Presto 205/55/16 z felgami z Alfy [notabene zaraz po kupnie lekko je prostowałem] ale też nie mam z nimi problemów przy wyższych prędkościach.
Może problemem bicia są właśnie te chińskie fegizz
arrhenius
29-07-2019, 14:04
Ciężko o diagnozę. Mam plan pojedynczo podmieniać koła na zimówki. Mam nadzieje, że znajdę winowajce. Felgi wyciągnięte z pudełek(nowe) + nowe opony, więc wydawałoby się, że wszystko będzie ok. Jednak od samego początku jest problem z drganiem samochodu. Przy pierwszym wyważeniu drgała jeszcze kierownica, ale po ostatnim czuć tylko drganie na pedale przyspieszenia i drga lusterko wewnętrzne. Mama podejrzenia do jednego z kół na tyle. Od środy mam urlop więc będzie więcej czasu się tym zająć. Co do chińskości felg to bywa z tym różnie. Oryginalne fiata podobno też wykonują w chinach. Wszystko zależy od kontroli jakości. Aczkolwiek nie mówię, bo któraś z felg lub felgi mogą być walnięte. Na wyważarce wszytko się pięknie wyważyło ze stosunkowo niewielką ilością odważników.
Te chińczyki to stalówki czy alufelgi? Ciężki temat, chyba najlepiej będzie przełożyć te opony na inne felgi. Do tego dochodzą koszta z tym związane i czas stracony niestety.
arrhenius
29-07-2019, 18:19
To są alufelgi. Niestety problem nie rozwiąże się sam. Niby felgi i opony mają gwarancję, ale ciężko cokolwiek udowodnić, bo wydruki z huntera pokazują, że koła są poprawnie wyważone. Ja się narazie nie poddaję.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.