PDA

Zobacz pełną wersję : Panda 1.3 kopci na czarno



Lasu
14-07-2018, 22:25
Witam.

Od pewnego czasu mam problem z moim samochodem.
Pojawia się kopcenie zaraz po odpaleniu ( czarny dym ) oraz auto zaczyna bardzo kopcić podczas przyspieszania.
Nie odczułem żadnego spadku mocy, na kompie nie wyświetla żadnych błędów.
Zamieszczam poniżej zdjęcia z MES gdyż przypuszczałem że może któryś wtrysk leje albo coś z egr. Prosiłbym o opinie specjalistów.

Braval
20-07-2018, 21:27
Sprawdz cisnienie doladowania, zmierzone i oczekiwane. Sprawdz dolot powietrza, moze jest gdzies nieszczelnosc.Mozna sprawdzic, np. za pomocą mydla szczelnosc przewodow.Korekty wtryskow w normie/ Dla testu mozesz odpiac przeplywke i przejechac sie.

Lasu
23-07-2018, 11:13
Dziwne ale parametru ciśnienie doładowania oczekiwane nie można zmierzyć. Przepływka według parametrów oczekiwanych a zmierzonych też pracuje prawidłowo.
Ale muszę jeszcze dokładnie posprawdzać te nieszczelności gdyż zaobserwowałem taki nie naturalny odgłos turbiny powyżej 2,5tys obrotów za głośno pracuje i pojawia się taki gwizd ( świst).

Poniżej zamieszczam screeny.
32935
32936

Braval
23-07-2018, 12:32
Zobacze w swojej pandce, czy da sie zmierzyc cisnienie rzeczywiste. Mozesz miec problem z czujnikiem cisnienia w kolektorze, mozna go delikatnie przemyc, np. benzyna w sprayu. Gwizd ,moze swiadczyc o n ieszczelnosci jak wspominalem. Dostaje za malo powietrza i dlatego kopci ,jak mu dasz w palnik.

Fiatolini
27-07-2018, 16:51
Żeby sprawdzić co jest przyczyną problemu najłatwiej wykonać jazdę testową i monitorować parametry bieżące. Nie potrzeba monitorować wszystkich parametrów, te które ciebie interesują to przepływ powietrza rzeczywisty i oczekiwany, ciśnienie doładowania, prędkość obrotowa silnika, pozycja EGR. Jeżeli masz możliwość nagrać parametry to nagrywasz, jeżeli nie to tylko jazda we dwie osoby. Jeden patrzy na parametry drugi jedzie. Potrzebny kawałek prostej drogi, gdy będziesz miał trzeci bieg dajesz gaz do dechy i ciągniesz go do 4tysięcy obrotów, potem odpuszczasz i kończysz pomiar lub robisz powtórkę dla pewności.

Interesuje cię tylko sam cykl przyśpieszania na trójce do tych 4 tysięcy. Ciśnienie doładowania powinno dojść do 2500 mbar. Przepływ rzeczywisty powinien być zbliżony do oczekiwanego a pozycje EGR zgrane ( oczekiwana i rzeczywista). Jeżeli będzie małe ciśnienie doładowania to tak jak napisał kolega powyżej sprawdzić czujnik doładowania i przewody dolotowe.