PDA

Zobacz pełną wersję : Montaż automatycznej klimatyzacji w Doblo 2



darofiat
07-07-2018, 21:16
Podjełem się montażu klimatyzacji automatycznej zamiast manualnej.
Do tej pory skompletowałem potrzebne elementy do montażu:

-panel klimatronika 735498549
-zespół nagrzewnicy z kanałami i wentylatorem oraz wiązką elektryczną
-czujnik nasłonecznienia razem z listwą podszybia

Instalacja od strony samochodu już istniała wiec zostało mi tylko podłączyć jedną wtyczkę i przykręcić masę do samochodu.
Następnie wykonałem osiowanie proxi aby dopisać do Body Computera panel klimatronika bo zaczoł migać przebieg na liczniku.Panel dopisał się bez problemu,jest z nim komunikacja,włącza się i steruje wszystkimi funkcjami oprócz sprężarki klimatyzacji . Węzeł klimatyzacji jest widoczny w sieci samochodu jednak nie komunikuje się on z komputerem silnika :( Brak jakich kolwiek błędów w diagnostyce .
Czyściłem ustawienia adaptacyjne w komputerze silnika aby sam wykrył sobie dodatkowe układy takie jak tempomat,klimatyzację,skrzynię automatyczną,itd.Komputer wykrył tempomat,ASR z Hill Holderem,skrzynię manualną a klimatyzacji już nie.Sprawdzając w parametrach czy pokazuje jakiekolwiek wartości dla klimy to niestety jest pusto.
Podłączając z powrotem panel klimatyzacji manualnej wszytko działa bez problemów,są widoczne parametry klimy w sterowniku silnika i co najważniejsze klimatyzacja działa.

Pytanie do kolegów czy ktoś posiada schemat klimatyzacji manualnej?Czy znaczenie mają wersje oprogramowani sterowników?Jeżeli tak to proszę o jakieś numery fiat poszczególnych komponentów,itd.

darofiat
09-07-2018, 22:18
Niestety po dwóch dniach walki dalej mam problem z brakiem możliwości włączenia sprężarki. Na razie podmieniałem różne wersje liczników bo panel klimy jest na tym samym CAN-ie co licznik ale bez rezultatu.Pozostaje chyba wymienić soft Body Computera.Bo z tego wynika że nie przesyła informacji o włączeniu klimatyzacji z panela do komputera silnika.Niestety nie mam dostępu do samochodu z automatyczną klimatyzacją żeby sczytać ramki po CAN-ie w tedy będę mógł je za symulować u siebie i sprawdzić gdzie jest problem.Prośba do innych forumowiczów z okolicy o kontakt którzy posiadają w Doblo 2 lub COMBO D klimatyzację automatyczną.

n1gdy
03-06-2024, 18:11
Pozwolę odświeżyć temat bo jestem po tym samym zabiegu a mianowicie wymiany wyświetlacza i nagrzewnicy z manualnej na climatronik. Również mam ten sam problem ze nie załącza klimatyzacji poza tym wszystko działa. Czy przerabiał ktoś to samo i rozwiązał ten problem?

No name
22-09-2024, 22:36
A zmienialiście typ klimatyzacji w body kompie?

Klima auto sterowana jest po canie, klima manualna daje sygnał do body compa danym pinem a reszta idzie canem. W ustawieniach body compa da się zmienić typ klimy z manualnej na auto, żeby body comp nie czekał na sygnał z pinu.

Schemat funkcyjny klimy auto:
Centralka klimatyzacji M070 zasilana jest poprzez kluczyk (INT), ze styku 39 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F51 w Body Computer M001 (styk 24 konektora C), i bezpośrednio z akumulatora na styku 30 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F36 w Body Computer (styk 29 konektora C). Styk 40 w H070 podłączony jest do masy przedniej lewej C010 (konektor B).

Elektrowentylator wnętrza kabiny N085 pilotowany jest odpowiednim regulatorem prędkości M072.

Regulator prędkości M072 (styk 2 konektora B)zasilany jest poprzez linię pilotowaną przekaźnikiem T08 i zabezpieczoną bezpiecznikiem F08, oba znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001 (styk 47 konektora B). Styk 1 konektora B w M072 połączony jest z masa zespołu klimatyzacji C016 (konektor B).

Cewka przekaźnika T08 w B001 (styk 19 konektora B) zasilana jest poprzez kluczyk (INT/A) w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F31 w Body Computer M001 (styk 21 konektora C). To zasilanie jest wyłączane w fazie uruchomienia silnika.

Poprzez styk 5 (sterowanie) i 29 (feedback) centralka klimatyzacji M070 łączy się z regulatorem M072 (styki 1 i 2 konektora A) który z kolei z konektora C, steruje elektrowentylatorem wnętrza nadwozia N085 regulując prędkość.

Centralka klimatyzacji M070 łączy się z różnymi czujnikami w szczególności:

ze styku 11, dostarcza masy odniesienia do czujników temperatury powietrza mieszanego dolnego K087 i górnego K088;

na styku 20 otrzymuje sygnał przesyłany z czujnika temperatury powietrza mieszanego dolnego K087;

na styku 9 otrzymuje sygnał przesyłany z czujnika temperatury powietrza mieszanego górnego K088.

ze styku 7, dostarcza zasilanie do czujnika promieniowania słonecznego K090;

na styku 10, otrzymuje sygnał promieniowania słonecznego przesyłany z czujnika K090.

Centralka klimatyzacji M070 steruje następnie silnikami “krokowymi” mieszania, rozdziału i recyrkulacji powietrza, monitorując w sposób ciągły ich funkcjonowanie. A zwłaszcza:

ze styku 38, dostarcza zasilanie do siłowników przysłony powietrza zewnętrznego / recyrkulacji N082, mieszania N081 i rozdziału N080;

ze styków 23-24-33-34, steruje siłownikiem przysłony rozdziału powietrza N080;

ze styków 25-26-35-36, steruje siłownikiem przysłony mieszania powietrza N081;

ze styków 21-22-31-32, steruje siłownikiem przysłony powietrza zewnętrznego / recyrkulacji N082.

Czujnik temperatury zewnętrznej zintegrowany w lusterku wstecznym zewnętrznym po stronie pasażera P061, otrzymuje masę z Body Computer M001 i przesyła odpowiedni sygnał do styku 37 konektora B w Body Computer; ten przesyła ten sygnał poprzez sieć B-CAN (styki 57 i 58 konektora B) do centralki klimatyzacji M070 (styki 1 i 2), do zestawu wskaźników E050 (styki 5 i 6) dla wyświetlenia temperatura zewnętrznej i komunikatu “Niebezpieczeństwo oblodzenia” (wersja COMFORT) i innych węzłów sieci.

Zawsze poprzez sieć CAN, centralka M070 przesyła żądnie włączenia sprężarki do centralki kontroli silnika M010.

LPEL
19-03-2025, 01:51
Jestem po takim zabiegu, wymiana z manualnej na klimatronic w combo d z 2012. MESem zaznaczyłem automatyczną klimę, osiowanie i wszystko śmiga