Zobacz pełną wersję : Brava 1,2 16V - migająca kontrolka Airbag
tadek125
07-07-2018, 07:23
Witam
Mam taki dziwny problem
Jadąc, mryga mi kontrolka AirBag
Na chwile zaświeci potem zgaśnie, i tak w kółko.
Czasem ta kontrolka zaczyna bardzo szybko mrygać.
Gdzieś na większej dziurze potrafi też zapalić sie kontrolka na pare sekud.
Ja to widze jak by nie było gdzieć dobrego połączenia na kostkach czy to na złączkach.
Podpowiecie mi gdzie szukać takich miejsc połączenia?
Sprawdziłem tylko pod siedzeniami, tzn rozpiąłem wtyczke poruszałem przeczyściłem, ale nie pomaga.
Ja to widze jak by nie było gdzieć dobrego połączenia na kostkach czy to na złączkach.
Samochód jest pełnoletni ... jaki przebieg?
Przy przebiegach powyżej 200k km można się spodziewać uszkodzenia taśmy poduszki kierowcy, ale to nie jest "obowiązkowe" (wytrzymują nawet 2x więcej).
Ja bym podłączył pod komputer zamiast szukać po omacku, może być z tym problem bo nie każdy interfejs i oprogramowanie "widzi" kontroler SRS w starszych fiatach.
tadek125
07-07-2018, 13:44
Hehe
mowisz powyżej 200 000 km
no ja mam akurat 200 150 km najechane :)
ok
sprawdze
może uda mi się połączyć i coś zobaczyć
a jak wygląda sprawa z wymianą takiej taśmy?
Jeszcze jedno głupie pytanie:
gdzie znajde wtyczke od AirBagu do połączenia z komputerem?
ABS i silnik wiem gdzie są.
gdzie znajde wtyczke od AirBagu do połączenia z komputerem?
Po stronie pasażera za schowkiem - zauważysz przewody w żółtej izolacji zakończone wtyczką.
a jak wygląda sprawa z wymianą takiej taśmy?
Proste, ale można zepsuć taśmę. Odłączyć akumulator, ustawić koła prosto, odkręcić poduszkę, odłączyć wtyczki -> powinien być gdzieś na forum opis.
W każdym samochodzie tego typu taśma ma pewną określoną liczbę obrotów od jednego skrajnego położenia do drugiego (zgodnie z przełożeniem mechanizmu kierowniczego). Taśma fabrycznie nowa jest dostarczana zablokowana (plastikową zawleczką/kołkiem) w położeniu środkowym. Taśmy "z odzysku" trzeba przewinąć w prawe skrajne położenie (nie na siłę!!), a potem cofnąć w lewo o ileś obrotów -> zależy ile w danym modelu jest obrotów koła kierownicy od pełnego skrętu kół w prawo do pełnego skrętu w lewo (taśmę cofamy o 1/2 -> żeby była mniej więcej w pozycji środkowej podczas montażu). W "Sam naprawiam" może to będzie opisane, albo w jakiejś serwisówce , ja pisze ogólnie (dla dowolnego auta) a producenci mają swoje (zalecane) procedury dla każdego modelu i rocznika.
Hehe
mowisz powyżej 200 000 km
Widziałem nieuszkodzone fabryczne taśmy airbag w autach z przebiegiem ponad 400 tys km, ale duże przebiegi robi się przeważnie na długich trasach (autostrady?) gdzie mniej się kręci kierownicą. Powiem tak: najczęściej taśmy psują się jak mechanik dłubie w układzie kierowniczym, normalnie ludzie jeżdżą aż się buda rozsypie ze starości i nie wiedza że w samochodzie mają jakąś taśmę airbaga.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.