wronal
06-07-2018, 10:08
Witam,
Mam problem z ładowaniem w aucie Qubo 1.3 Multijet, 95 KM z systemem Start&Stop. Otóż w aucie pojawił się problem z alternatorem - brak ładowania (pęknięta obudowa, itp., kontrolka ładowania się nie zaświeciła), więc wymieniłem alternator na nowy DENSO (DAN1086). Po wymianie niestety dalej problem z ładowaniem. Po uruchomieniu napięcie wynosi tylko 12V, jednak prąd na odbiorniki idzie głównie z alternatora, a nie akumulatora. Teraz najciekawsza sprawa. Alternator jest sterowany przez komputer - do alternatora oprócz przewodu plusowego, przychodzi tylko jeden przewód z szyny LIN. Jeśli uruchomię na chwilę wycieraczki lub światła długie, to następuje podniesienie napięcia do ok 13V na czas nawet do kilku minut (wystarczy chwilowe uruchomienie wycieraczek).
Posiadam MES w wersji 4.1 jednak nie daje on możliwości podglądu informacji dotyczących sterowania alternatorem ani też informacji z IBS z akumulatora. Czy ktoś miałby jakieś propozycje. Próbowałem oszukać IBS podając mu jako napięcie zasilania 9V z baterii (oczywiście masy połączone) jednak nic to nie zmieniło i napięcie ładowania zostało dalej na wartości 12V.
Dodam, że przewody zostały już wymienione i nic to nie zmieniło.
Mam problem z ładowaniem w aucie Qubo 1.3 Multijet, 95 KM z systemem Start&Stop. Otóż w aucie pojawił się problem z alternatorem - brak ładowania (pęknięta obudowa, itp., kontrolka ładowania się nie zaświeciła), więc wymieniłem alternator na nowy DENSO (DAN1086). Po wymianie niestety dalej problem z ładowaniem. Po uruchomieniu napięcie wynosi tylko 12V, jednak prąd na odbiorniki idzie głównie z alternatora, a nie akumulatora. Teraz najciekawsza sprawa. Alternator jest sterowany przez komputer - do alternatora oprócz przewodu plusowego, przychodzi tylko jeden przewód z szyny LIN. Jeśli uruchomię na chwilę wycieraczki lub światła długie, to następuje podniesienie napięcia do ok 13V na czas nawet do kilku minut (wystarczy chwilowe uruchomienie wycieraczek).
Posiadam MES w wersji 4.1 jednak nie daje on możliwości podglądu informacji dotyczących sterowania alternatorem ani też informacji z IBS z akumulatora. Czy ktoś miałby jakieś propozycje. Próbowałem oszukać IBS podając mu jako napięcie zasilania 9V z baterii (oczywiście masy połączone) jednak nic to nie zmieniło i napięcie ładowania zostało dalej na wartości 12V.
Dodam, że przewody zostały już wymienione i nic to nie zmieniło.