PDA

Zobacz pełną wersję : Komputer BSM



lipp
28-06-2018, 09:29
Witam,
padł mi komputer BSM w Fiacie Ulysse II 2.0 benzyna. (załączam zdjęcie)
Mam w związku z tym pytanie czy takie urządzenia można naprawiać? Czy warto?
Oraz czego dokładnie szukać w sieci po modelu auta/modelu komputera? Czy z Peugeota, Citroena też będą bez problemu działać?
32705

volvgangster
28-06-2018, 23:59
Co tzn padł mi komputer?opisz co się dzieje jakie błędy...komputery tak sobie nie padają

lipp
29-06-2018, 07:53
Co tzn padł mi komputer?opisz co się dzieje jakie błędy...komputery tak sobie nie padają

Auto wróciło od mechanika stwierdził uszkodzenie. Ogólne problemy misz masz kontrolek na komputerze, od błędów ESP, ASR, bo gasnące zegary. Wszelkiego rodzaju bezpieczniki, aku sprawne.
Przepustnica szaleje, rozprogrwamowywuje się. Ogólnie informacja, że komputer jest do wymiany jest od mechanika.

volvgangster
29-06-2018, 09:49
Czy program diagnostyczny łączy się z kompem auta silnika czy można odczytać błędy?jakie błędy?

lipp
06-07-2018, 09:32
Czy program diagnostyczny łączy się z kompem auta silnika czy można odczytać błędy?jakie błędy?

Generalnie mamy od dłuższego czasu problemy bo auto skacze. Obroty szaleją, szarpie. Było u mechanika wymienił przepustnice, sprawdził lambde.
Teraz szaleją zegary raz świecą raz gasną np. gdy włącza się światła gasną zegary. Wyświetlają się kontrolka błędu silnika ciągle. Dodatkowo błędy od ESR, antipollution faulty itd.

Ostatni mechanik stwierdził uszkodzenia kompa o którym pisałem powyżej. Podobno przez jego uszkodzenie rozprogramowywuje się przepustnica.
Niestety nie wiem jakie błędy pokazuje komputer podłączony do samochodu.

volvgangster
07-07-2018, 15:23
Do sprawdzenia masy,akumulator ! Napięcie i ładowanie,zapłon ewentualnie otworzenie tego komputera i sprawdzenie czy nie był zalany ,zimne luty itd. Podstawa akumulator do sprawdzenia,szkoda że nie znamy kodów błedów

lipp
13-07-2018, 10:32
Akumulator i masy w porządku. Kody błędów 1160 i 1161. Tyle udało mi się ustalić z mechanikiem u którego stoi fiat.

volvgangster
13-07-2018, 11:45
Sprawdź map sensor i jego instalacje elektr. Do tego czujniki położenia wałka i wału...dokladni kostki i instalacje

lipp
13-07-2018, 13:05
Ok wiekie dzięki. Będziemy dalej walczyć z tą zagadką. Bo obecnie mechanik twierdzi ze to przepustnica jest walnięta. Montowany był tam jakiś zamiennik i wygląda, że szlak do trafił. Po zaprogramowaniu przepustnicy gdy dodaje sie gazu rozprogramowywuje się auto zaczyna szarpac, skakać na obrotach lub gaśnie.

volvgangster
13-07-2018, 15:31
Też może być wina przepustnicy a dokładniej czujnika położenia jej...zaprogramowanie przepustnicy:
Ściągnąć klemy + i - te klemy spiąć razem na 30min potem podłącz do aku i odpal auto...na wolnych obrotach ma chodzis silnik aż włączy sie wentylator chłodnicy...w tym czasie nic nie rob zadne sprzeglo gaz czy jazda...na WOLNYCH OBROTACH

lipp
17-07-2018, 12:57
Też może być wina przepustnicy a dokładniej czujnika położenia jej...zaprogramowanie przepustnicy:
Ściągnąć klemy + i - te klemy spiąć razem na 30min potem podłącz do aku i odpal auto...na wolnych obrotach ma chodzis silnik aż włączy sie wentylator chłodnicy...w tym czasie nic nie rob zadne sprzeglo gaz czy jazda...na WOLNYCH OBROTACH

Okazało się, że procesor w sterowniku się uszkodził. Kupiłem inny ten sam model ale podobno trzeba go programować (?) Wiecie jak? Czy da się do zrobić samemu? Albo do kogo uderzyć we Wrocławiu z takim tematem?

volvgangster
18-07-2018, 17:31
kto to stwierdził? jeżeli stwierdził taką usterkę to jest elektronikiem a jak zaprogramować to chyba wie? a jak nie wie to dupa nie elektronik kłania się Lexia lub pokrewne...a jak sam "grzebiesz" to oddaj go do normalnego mechaniora co ci ogarnie temat