Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja pomoc w diagnozie
Witam dopadło i mnie klimatyzacja ledwie chłodzi ale od początku przy okazji wymiany wszystkich płynów i olejów mój spec od Fiatów zrobił mi serwis klimy bo zauważyłem że słabo chłodzi okazało się że brakowało 200g czynnika ale i to nie pomogło pojechałem po 2 tygodniach do niego wszystko sprawdził jeszcze raz czynnik nie ubywa ciśnienie niskie wysokie w normnie sprężarka wentylatory się włączają a i tak słabo chłodzi sprawdzał termometrem i wychodzi że z kratek wylatuje 4-8 stopni mam krowe 2 lata i wiem co ten klimatronik potrafi zawsze miałem ją na 21-22 stopnie ustawiony i było zimno teraz na 16 i niema komfortu cos tam zimnego czuć ale to nie to nie ma tego świeżego powiewu arktycznego zimna poprostu leci chłodne powietrze miał ktoś podobną sytuację niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi pozdrawiam
4 stopnie z kratki to dobry wynik. Oczywiście filtr kabinowy wymieniony? Może czujnik temp. wewnętrznej poleciał. Błędy na kompie sprawdzałeś?
desmo999
21-06-2018, 18:23
Z klima jakos w cromie nie grzebałem ale może jest coś jak kalibracja serwo od klap?? W szjswagenie cos takiego mialem i działało na jakiś czas jak potencjometry mi siadały..czyli podłączaj kompa ....
Witam dopadło i mnie klimatyzacja ledwie chłodzi ale od początku przy okazji wymiany wszystkich płynów i olejów mój spec od Fiatów zrobił mi serwis klimy bo zauważyłem że słabo chłodzi okazało się że brakowało 200g czynnika ale i to nie pomogło pojechałem po 2 tygodniach do niego wszystko sprawdził jeszcze raz czynnik nie ubywa ciśnienie niskie wysokie w normnie sprężarka wentylatory się włączają a i tak słabo chłodzi sprawdzał termometrem i wychodzi że z kratek wylatuje 4-8 stopni mam krowe 2 lata i wiem co ten klimatronik potrafi zawsze miałem ją na 21-22 stopnie ustawiony i było zimno teraz na 16 i niema komfortu cos tam zimnego czuć ale to nie to nie ma tego świeżego powiewu arktycznego zimna poprostu leci chłodne powietrze miał ktoś podobną sytuację niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi pozdrawiam
Układ może być zaolejony, uszkodzony zawór rozprężny...
Znajdź fachowca od klimatyzacji a nie nabijacza.
Kolego na przyszłość, PISZ po polsku. Tych wypocin nie da się czytać. Znaki interpukcyjne, bo to aż w oczy koli.
Do tematu podpinałeś kompa?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Dzięki za odzew panowie Zapomniałem napisać fes nic nie pokazuje zero błędów czujniki temperatury wszystkie sprawne filtr wymieniony czytałem że osuszacz może być zapchany tylko niech ktoś mi powie jak to sprawdzić gdzie jest wiem tylko czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego
niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi
Sprawdź czy działa sterowanie nagrzewnicą (czy zamyka całkowicie obieg), i czy działa aktywator włączający zamknięty obieg powietrza.
z kratek wylatuje 4-8 stopni
W normie, nie będzie dużo mniej bo układ ma zabezpieczanie przed zamarzaniem (mierzy temperaturę parownika).
Jedna śmieszna rzecz mi się przypomniała, ale to nie było w Cromie i nie wiem czy ten układ wentylacji może coś takiego zrobić. W jednym "amerykańcu" pomimo że teoretycznie klima działała (różni ludzie sprawdzali "wszystko", a ja sam połowę układu) w środku było co najwyżej trochę mniej ciepło niż na zewnątrz. Jedyne co było (jak dla mnie) podejrzane, to że na pełnych obrotach dmuchawy powietrze owszem dmuchało żwawo, ale jak to mówi "łba nie urywało" - a pamiętałem że w podobnych modelach danie obrotów na maksa poza zagłuszaniem rozmów dawało też potężny "cug". Ale nie drążyłem tematu, skoro wszyscy mówią że TTTM to przecież nie będę mądrzejszy od fachowców. Jakiś czas później auto znów trafiło do mnie, bo ostateczna diagnoza była "coś z parownikiem", a jak wiadomo wymiana tegoż to wyjątkowo mało przyjemne zajęcie i nie było frajera który by się podjął tego za rozsądną cenę. Zacząłem rozbierać od dmuchawy, potem kanały wylotowe, potem cała reszta (w tym samochodzie na szczęście nie trzeba było wyjmować całej deski ze wszystkim ... wystarczyło połowę). Jak rozebrałem tą nagrzewnico-chłodnicę, to od razu zrozumiałem co się stało. Ten układ jest różnie rozwiązywany, ale bardzo często radiator nagrzewnicy i parownik są bardzo blisko siebie, praktycznie jedno za drugim. Często przed nimi jest filtr kabinowy. No więc w tym przypadku pomiędzy nagrzewnicą a parownikiem był kołderka. Nie, nie taka z łóżka. Wiecie jak wygląda taki kłąb co spada z niektórych drzew? z lipy przykładowo? Normalnie wygląda jak wata (ale rzadsze), a w tym przypadku było zbite w warstwę grubości 3-4 mm. Nagrzewnica ma odrobinę rzadziej rozstawione żeberka, więc pomimo że jest pierwsza na drodze powietrza to większość tego czegoś przez nią przelatywała. Przez parownik nie przelatywało, bo po włączeniu klimy robi się miejscami wilgotny i "łapie kurz". To była klim manualna, dość stary model, nie wymuszała obiegu zamkniętego przy ustawieniu niskiej temperatury. A filtra kabinowego przed/za wentylatorem nie było przez prawie rok, bo nietypowy i fachowcy powiedzieli że można jeździć bez. Można, ale nie wszędzie i nie zawsze. A, jeszcze jedno - powietrze przelatywało przez układ, bo ta "kołdra" nie była szczelna a poza tym sporo powietrza mogło "obejść" nagrzewnicę/parownik" bo gąbki które fabrycznie miały temu zapobiegać rozleciały się ze starości.
Nie wierzę że tym razem jest to samo, ale powiem wam że objawy pasują idealnie ... tylko auto dużo młodsze, więc mało prawdopodobne żeby klimatronik "zepsuł się" w identyczny sposób.
Sorki że po takim czasie się odzywam ale brak czasu ostatnimi dniami miałem chwile w weekend i posprawdzałem wszystko jeszcze raz zero poprawy ale zauważyłem że działa tylko 1 wentylator przy próbie wzbudzenia go w fesie zero reakcji chodzi o 1 wentylator 2 załącza się i kręci 1 nic bezpieczniki sprawdzone są ok teraz pytanie jak powinno to działać i gdzie szukać przyczyny aha gdzie są przekaźniki od wentylatorów może ktoś wie?
Ogólnie mówiąc to w Cromie jest tylko jeden wentylator... klima może być manualna lub automat 2-strefowy.
Jeśli z kratek leci +4C to jest OK...
Ogólnie mówiąc to w Cromie jest tylko jeden wentylator... klima może być manualna lub automat 2-strefowy.
Jeśli z kratek leci +4C to jest OK...
No patrz, a ja mam dwa wentylatory na chłodnicach...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sorki że po takim czasie się odzywam ale brak czasu ostatnimi dniami miałem chwile w weekend i posprawdzałem wszystko jeszcze raz zero poprawy ale zauważyłem że działa tylko 1 wentylator przy próbie wzbudzenia go w fesie zero reakcji chodzi o 1 wentylator 2 załącza się i kręci 1 nic bezpieczniki sprawdzone są ok teraz pytanie jak powinno to działać i gdzie szukać przyczyny aha gdzie są przekaźniki od wentylatorów może ktoś wie?
U mnie FES włącza oba wentylatory, czyli nie jest dobrze.
Sprawdź ręką czy wirnik wentylatora nie jest zatarty.
Spróbuj podać 12V bezpośrednio na wtyk wiatraka, jeśli nie ruszy to nie ma co szukać dalej.
Poruszałem ręką kręci się lekko spróbuję jeszcze na krótko pod 2v tylko że dojście kiepskie jakoś trzeba będzie ale to ogornąć Capsel czy oby dwa wentylatory odpala ci jednocześnie fes czy osobno
No patrz, a ja mam dwa wentylatory na chłodnicach...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie FES włącza oba wentylatory, czyli nie jest dobrze.
Sprawdź ręką czy wirnik wentylatora nie jest zatarty.
Spróbuj podać 12V bezpośrednio na wtyk wiatraka, jeśli nie ruszy to nie ma co szukać dalej.
Na skraplaczu /chłodnicy ale nie wewnątrz auta.
W sumie to trudno mi zrozumieć z tego posta o co chodzi... ;-)
Przy załączonej kilmie pracuje jeden wentylator na skraplaczu ... i jeden obiegu powietrza w kabinie... Jeśli faktycznie leci +4C z wszystkich kratek to jest bardzo dobrze i nie wiem co tu szukać... Jedynie zatkany filtr/lub wentylator który nie kreci z duża prędkością ewentualnie obieg zewnętrzny/wewnętrzny lub co się zdarza ustawienie innej temperatury ( o dużej różnicy ) na obydwu strefach... przycisk MONO !!! Ale w takim układzie nie leciało by +4C z kratek..
Poruszałem ręką kręci się lekko spróbuję jeszcze na krótko pod 2v tylko że dojście kiepskie jakoś trzeba będzie ale to ogornąć Capsel czy oby dwa wentylatory odpala ci jednocześnie fes czy osobno
W obu przypadkach FES odpala oba wentylatory, sprawdziłem przed chwilą.
4-8stC z kratek to, jak już wcześniej koledzy pisali, jest dobrze. Co nie zmienia faktu, że jeden wentylator u Ciebie nie działa.
Ok dzięki za info o wentylatorach sprawa wyglada tak że te 4-8 stopni wychodzi przy zewnętrznej temperaturze 22-26 stopni jak jestt cieplej ponad 30 to już ledwie dmucha zimnem w takiej sytuacji nie mierzyłem ile jest przy kratkach narazie pogoda umnie niefopisuje więc czekam ale myślę że z 15-17 stopni to max w upał wentylatory zamówię dziś byłem u mojego mechanika jeden umarł a drugi ma mega luz zamówie komplet z modułem na aledrogo zmieszcze się w 100 zł za używkę
Kolego możesz mieć spalony bezpiecznik termiczny od drugiego wentylatora koszt bezpiecznika 2,50 zł,podobny przypadek z drugim wentylatorem też miałem . W podłączeniu na pierwszym wentylatorze masz ten bezpiecznik, ma zaciśnięte końcówki ,a nie lutowane i jak będziesz wymieniał to też nie lutuj tylko zaciśnij. Są tam dwa bezpieczniki, po rozebraniu sprawdź na krótko który nie ma przejścia.
Kolego te bezpieczniki są na zewnątrz modułu obok takich sprężynek???
Tak dokłanie przy sprężynkach.
No to sprawa jasna uwalony jest silnik bo te bezpieczniki są umnie całe sprawdzałem miernikem dodatkowo odkryłem duży luz przy wiatraku który się kręci cały lata na lewo i prawo jak za śmigło dotkniesz więc zamawiam używki dzięki za informacje w sprawie wentylatorów
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.