Zobacz pełną wersję : Jaką mamy wersję silnika 1.4 16V 95KM w Tipo Sedan 2017 i kto pisał instrukcję :D
TipoSedan
18-06-2018, 12:34
Hej,
muszę zrobić po roku pierwszy przegląd a nie chcę, żeby mi np wcisnęli wymianę oleju bo w ASO mogą liczyć na frajera;) W instrukcji jest napisane, że silnik E4 ma mieć wymianę oleju co roku lub 15tyś, żeby utrzymać gwarancję, natomiast silnik E6 ma obowiązkową wymianę co 30k lub 2 lata.
Wiecie o jakim oznaczeniu mamy silnik w europejskiej wersji silnika 1.4 16V 95KM w Tipo Sedan 2017?
Nie wiem kto pisał tą instrukcję;) ale jest też w silniku E6 coś takiego: "(3) W przypadku, gdy roczny przebieg samochodu nie przekracza poziomu 10 000 km, olej silnikowy i filtr oleju nalezĚy wymieniacĚ co roku."
Więc jak ktoś ma przejechane ponizej 5 tys km jak ja, to wg punktu 3 należy wymienić olej bo 5kkm<10kkm, natomiast jak bym dużo więcej jezdził i nabił np. 14 tys km to juz jest więcej niż 10 tys i wtedy wymieniać nie należy :rolleyes:
Jak nie wierzycie, że coś takiego jest w instrukcji to mogę załączyć zdjęcie :smile: (strony 160-161 jak ktoś nie może uwierzyć)
Hej,
muszę zrobić po roku pierwszy przegląd a nie chcę, żeby mi np wcisnęli wymianę oleju bo w ASO mogą liczyć na frajera;) W instrukcji jest napisane, że silnik E4 ma mieć wymianę oleju co roku lub 15tyś, żeby utrzymać gwarancję, natomiast silnik E6 ma obowiązkową wymianę co 30k lub 2 lata.
Wiecie o jakim oznaczeniu mamy silnik w europejskiej wersji silnika 1.4 16V 95KM w Tipo Sedan 2017?
Nie wiem kto pisał tą instrukcję;) ale jest też w silniku E6 coś takiego: "(3) W przypadku, gdy roczny przebieg samochodu nie przekracza poziomu 10 000 km, olej silnikowy i filtr oleju nalezĚy wymieniacĚ co roku."
Więc jak ktoś ma przejechane ponizej 5 tys km jak ja, to wg punktu 3 należy wymienić olej bo 5kkm<10kkm, natomiast jak bym dużo więcej jezdził i nabił np. 14 tys km to juz jest więcej niż 10 tys i wtedy wymieniać nie należy :rolleyes:
Jak nie wierzycie, że coś takiego jest w instrukcji to mogę załączyć zdjęcie :smile: (strony 160-161 jak ktoś nie może uwierzyć)
Wierzymy. Sami wykorzystujemy bo to daje furtkę do tańszej zmiany oleju :) poza ASO. Wystarczy właśnie mieć powyżej 10 tys i nawet sie nie upierają że trzeba zmieniać. Oczywiście wypada to zrobic ale niekoniecznie w ASO
Mało jeździsz znaczy się domyślnie na krótkich dystansach więc olej rozcieńczony i dlatego do wymiany co rok
Silnik jest E6 a w zasadzie chyba jest taki sam a różni się byc może katalizatorem.
TipoSedan
19-06-2018, 00:14
Dzięki. Jednego dnia miałem wycieczkę na 800km i ze 20 razy po 100km a poza tym to o ile pamiętam były malutkie odcineczki, po niecałe 10km w mieście, więc wymienię olej jak rozrzedzony. To by tłumaczyło dlaczego nic nie musiałem dolewać mimo kręcenia wysoko podczas przyspieszania;) Nie wygląda na bagnecie na rozrzedzony ale kto wie.
w instrukcji jest wszystko OK
gdy robisz długie przebiegi głownie autostradowe to olej nie uleg tak szybko degradacji i spokojnie da rade 30 tyś km, ale gdy robisz małe trasy na zimnym silniku to olej szybciej ulega "zużyciu" szczególeni odpał prze pierwsze kilka sekund gdy jeszce nie ma cisnienia oleju.
z tym wazna uwaga możesz zrobić w roku 9600 km a ole i tak będzi ok, bo wystarczy że to były 2 razy w miesiącu trasy po 400 km.... a w pozostale dni fura stała "pod kocykiem w garażu"
nie wiem jak długo zamierzasz uzytkować pojazd ale wymiana oleju raz na 15 tys km to naprawde kieszeni nie urywa, a zatarte panewki już urywają, ale aby to zrobić to trzeba być magikeim co nie zmienia oleju cześciej jak raz na 50 tyś km albo leje jakies guano.... a znam takich fantastów.
rozrzedzenia oleju na oko to nie zauważysz, chyab że to już jakies przepracowane wieloletnie "cuś"
E6 i E4 to norma spalin o ile się nie mylę ?
TipoSedan
20-06-2018, 15:12
Dzięki wszystkim, zmienię olej bo to żadne pieniądze a może rzeczywiście rozcieńczony.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.