PDA

Zobacz pełną wersję : FIAT BRAVA 1.2 16V STEEL 2001r.



krzysiek821
17-06-2018, 23:00
Witam :-)

Ponad 2 miesiące temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.2 16V w wersji limitowanej "STEEL" z 2001. w pięknym, ciemnoniebieskim kolorze ;-) Przebieg 200 kkm wydaje się być autentyczny.

Autko było w posiadaniu jednej rodziny z Krakowa, zostało kupione jako nowe w krakowskim salonie INTERAUTO we wrześniu 2001r. :-)

Wersja specjalna STEEL, czyli na wyposażeniu posiada:

- Welurowa tapicerka grafitowa w stanie prawie idealnym :-)
- ABS + EBD
- 2x Airbag
- Klimatyzacja
- Fabrycznie radio Fiat AD 182 M2 + 6 głośników PIONEER
- Centralny zamek + pilot
- Światła przeciwmgielne przód
- Elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne

Po zakupie zrobiłem następujące rzeczy:

- wymiana klamek zewnętrznych - stare wyglądały okropnie (guma z nich schodziła)
- wymiana tylnej klamki wewnętrznej - była urwana
- wymiana linki maski - ciężko się otwierała
- montaż nowej anteny dachowej - stara wyglądała kiepsko
- wymiana fabrycznych reflektorów na soczewki VALEO z Marei ;-)
- wymian oleju i wszystkich filtrów
- montaż zdalnego sterowania c. zamkiem - oryginalnie był zamontowany fabryczny alarm Cheetach, do którego zginęły piloty i trzeba było otwierać "ręcznie"
- wymiana żarówek podświetlenia licznika + nawiewy
- wymiana 3 światła STOP - w starym ani jedna żarówka nie świeciła..
- naprawa spryskiwacza tylnej szyby - urwany wężyk na wysokości tylnego lewego głośnika
- montaż nowych emblematów z tyłu - stare były wyblakłe
- wymiana standardowej 3-ramiennej kierownicy na taką samą, tylko skórzaną ;-)
- wymiana nagrzewnicy na nową + nowy płyn chłodzący
- montaż lampki podświetlenia schowka - u mnie była zaślepka
- wymiana wahaczy przód + łączniki stabilizatora - FAST
- wymiana świec zapłonowych - NGK
- montaż wygłuszenia maski - stare zjadły kuny

Do zrobienia zostało:

- wymiana lewego drążka kierowniczego + obydwie końcówki
- dobicie klimy - co prawda działa, ale coś słabo chłodzi i słychać syczenie zza deski rozdzielczej
- dywaniki welurowe :-)
- montaż spoilera tylnej klapy
- wymiana zestawu naprawczego tylnego wahacza - prawe koło stoi pod ukosem
- światła DRL
- montaż alufelg 15 - czekają w garażu na montaż, ale brakuje mi tylko opon
- konserwacja podwozia

Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niskim spalaniem - nawet w mieście ( w porównaniu do Tipo 1.4i.e. które miałem wcześniej) oraz komfortem jazdy ,wyciszeniem :-)
Mam nadzieję, że długo i bezawaryjnie nim pojeżdżę ;-)

Zdjęcia:

32556325593255832557325603256232563325613255532564

A tu zdjęcie alufelg:

32565

Pozdrawiam ;-)

rajtkezjusz
17-06-2018, 23:09
Mimo upływu czasu ten model mi się podoba

Matteos
27-12-2018, 11:43
Bardzo ładne auto. Pozazdrościć stanu.
Jak wygląda aktualnie auto? Czy jakieś prace były robione?
Podłokietnik jest zamontowany z Marei?

krzysiek821
03-02-2019, 19:20
Witam :)

Od ostatniego mojego postu trochę się zmieniło w Bravce.

1, Alufelgi zamontowane + nowe opony całoroczne Goodyear 4 seasons w fabrycznym rozmiarze 185/55 R 15 :)
2. Nowe dywaniki welurowe dedykowane do Bravy.
3. Chromowane wkłady atrapy - używane, ale w idealnym stanie - udało się kupić na auto-złomie.
4. Klima dopita - bardzo ładnie chłodzi w gorące dni.
5. Zamontowane nowe drążki i końcówki + geometria.
6. Światła do jazdy dziennej - Osram.
7. Regeneracja tylnego prawego wahacza.
8. Montaż skórzanej kierownicy z Bravo + gałka i mieszek.
9. Nowa, kompletna tylna wycieraczka - oryginał Fiat
10. Montaż "nowych" obejm zbiornika paliwa - stare były skorodowane i się urwały
11. Montaż nowych chlapaczy z przodu i z tyłu. Te tylne mają napis "BRAVA" ;)
12. Konserwacja podwozia - od zewnątrz i od wewnątrz + łatanie małej dziurki przy łączeniu podłogi i progu wewnętrznego - z prawej strony.
Modyfikacja silniczka wycieraczek - zamontowałem płytkę z Marei - teraz po włączeniu spryskiwacza szyby włączają się wycieraczki :)

Spoiler tylnej klapy czeka na lakierowanie i montaż.

W przyszłym tygodniu będę montował nowe radio - fabryczne AD 182 H3 - rzadko spotykane i "najbogatsze", spośród fabrycznych kaseciaków montowanych w BBM.
Stare, czyli AD 182 M2 idzie na sprzedaż ;)

Poszukuję jeszcze emblematu "STEEL" na tylny słupek i rury dolotu powietrza, łączącej obudowę filtra powietrza z korpusem przepustnicy.
34767 34768



Tak teraz wygląda komora silnika:

34760

Tak wygląda Brava :)

34764 34765


A w takich warunkach Bravka zimuje :)

34766



Matteos Podłokietnik jest uniwersalny - kupiłem go na allegro za jakieś 70-80zł. Pasuje dobrze do Bravy ;)
Taki jak ten: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-podlokietnik-skora-rozsuwany-audi-bmw-5908227727


Pozdrawiam ;)

adamko3
03-02-2019, 21:53
Kurde, zacnie wygląda. Co oznacza pakiet "Steel"?

Matteos
26-02-2019, 11:33
@adamko3 pakiet niższy od SX - najniższa wersja.

Auto coraz lepiej wygląda. Dawno nie widziałem tak bardzo zadbanej Bravki.
Czy sam malowałeś napisy do osłony plastikowej silnika? Na szczęście ja mam komplet napisów na tylnych słupkach :cool:
Fabryczne AD 182 H3 rzadzie? Ja mam u siebie i bardzo dobrze gra, szkoda tylko że to kaseciak dalej.
Pokażesz zdjęcia spoilera?
Czy możesz powiedzieć jak jest duża różnica w jeździe na kołach R14 a R15?

krzysiek821
01-03-2019, 22:53
Hej,

W ostatnim miesiącu parę zmian - udało się kupić na auto-złomie długo poszukiwane rurę dolot filtra powietrza oraz emblemat STEEL :D

34998 34999
Niedawno zauważyłem wyciek płynu chłodzącego z metalowej rury usytuowanej między kolektorem wydechowym a kadłubem. Zamienników brak, a oryginał ASO to wydatek 200zł... Na szczęście udało się kupić na złomie za... 30zł w przyzwitym stanie :)
Poza tym udało się kupić na olx oryginalny zestaw instrukcji obsługi - rok modelowy 2001 (w tym do radia oraz uzupełnienie dla rocznika 2001) w idealnym stanie, w oryginalnym etui w okazyjnej cenie.

W przyszłym miesiącu planuję zakup skórzanej kiery z Marei ze sterowaniem radiem.
Taśmę airbag z tej wersji już mam :)

"pakiet niższy od SX - najniższa wersja." - wręcz przeciwnie.
Wersja STEEL to bogatsza odmiana SX.
Posiada białe tarcze zegarów, lepszą grafitową welurową tapicerkę, o wzorze zarezerwowanym tylko dla tej wersji (choć spotkałem na auto-złomie wersje STEEL z końca 2000r. z niebieskim welurem), min. dwa airbagi (cztery za dopłatą), konsola środkowa oraz panel dookoła licznika w innym kolorze niż reszta deski (w normalnych wersjach były czarne), elektryczne szyby, centralny zamek, automatyczna klimatyzacja jednostrefowa. I to chyba tyle...

Matteos Napisy na osłonie silnika malowałem zwykłą olejną farbą czaerwoną oraz srebrnym hammeritem chyba ;)
Radio AD 182 H3 rzeczywiście jest najbogatsze wersja radia do BBM, ale ze względu na to, że CD nie czyta mp3, wolę kaseciaka + przejściówkę z kasety na mini jack ;)

Zdjęcia ze spoilerem:

35000 35001
35002 35003

Spoiler do zdjęć tylko położony na klapie - planuję malowanie w kolorze nadwozia oraz przyklejenie go na klej do szyb.

Jeżeli chodzi o koła, to na 15" i oponach 185/55 jest trochę twardszy i nie przechyla się tak ma zakrętach, jak na 14" ;)

Matteos widzę, że Masz identyczną Bravkę :-) Możesz pokazać parę zdjęc z zewnątrz, wnętrza oraz silnika ?
Chętnie zobaczę i porównam :)
Sprawdzałeś w EPER, z którego dnia i miesiąca jest ? Moja została wyprodukowana 25.07.2001r. :)

Pozdrawiam ;)

Matteos
05-03-2019, 16:47
Dla mnie auto dobrze jedzie na 14", chętnie założyłbym 15" tylko szkoda mi opon letnich, które rok temu kupiłem. A jak wygląda sytuacja z przyspieszaniem/hamowaniem?
Założę osobny temat mojej bravki, a zdjęcia zrobię jak poprawi się pogoda.

Info o mojej Bravie z ePer:
1M - BRAVA G.98 BZ/DS (1998-2001)
182.903.1.1 - BRAVA 1200 16V CF3 SX "SS.STEEL/TROFEO 2001"
Engine: 0593403 Vehicle: 05167828 Prod. date: 25/7/2001
Możliwe że wyszły tego samego dnia.

krzysiek821
10-03-2019, 23:21
A jak wygląda sytuacja z przyspieszaniem/hamowaniem?
Nie odczułem żadnych zmian ;)

Możliwe że wyszły tego samego dnia.
No, proszę :) Pewnie zjechały z taśmy tego samego dnia, tylko o różnych porach dnia ;)

Wyciek płynu chłodzącego już ogarnięty - winny był o-ring za 9 zł.
Ostatnio do Bravki wpadła nowa skórzana, multifunkcyjna kierownica z Marei HLX :)
35102

Matteos
13-03-2019, 09:09
Ostatnio do Bravki wpadła nowa skórzana, multifunkcyjna kierownica z Marei HLX

Działa z radiem? trudno było przełożyć kierownicę?

krzysiek821
15-03-2019, 20:46
Działa z radiem? trudno było przełożyć kierownicę?
Z tym radiem, które mam, czyli AD182H3 działa.
Z H4 (z CD ) też będzie działać.
Wystarczy tylko przeciągnąć 2 kabelki od radia do taśmy airbag (która z resztą też musi pochodzić z Marei, z taką kierownicą).
Sama kierownica pasuje P&P.

Matteos Ty Masz jakie radio ?

Matteos
18-03-2019, 09:32
Matteos Ty Masz jakie radio ?
AD182H3, taki sam jak ty masz.

krzysiek821
19-03-2019, 23:13
AD182H3, taki sam jak ty masz.
No to wystarczy Ci kierownica multifunkcyjna z Marei + taśma airbag oraz dwa kabelki po ok. 1.5m.
Mi montaż zajął ok. 40 min ;-)
Jak byś potrzebował, manual prześle Ci na priv. ;-)

Matteos
20-03-2019, 09:29
Jak byś potrzebował, manual prześle Ci na priv.
Nie trzeba, wolę swoją trójramienną kierownicę. Mój egzemplarz nie jest tak w dobrym stanie jak twój.

krzysiek821
26-05-2019, 22:20
Witam,

Niedawno spotkała mnie pierwsza poważna awaria - ponad 200 km od domu, podczas szybkiej jazdy autostradą, "poszła" uszczelka pod głowicą i po rozbiórce parę dni temu, okazało się, że silnik się zatarł :-(
Temperatura była tak wysoka, że plastikowy kolektor ssący się trochę stopił i końcówki przewodów zapłonowych "zgrzały" się z głowicą. Brava wróciła z powrotem na lawecie.
W przyszłym tygodniu jadę pod "dół" od silnika - górę już mam skompletowaną.
Bravka jest aktualnie u mechanika, same części kosztowały mnie prawie 800zł.
Mam nadzieję, że szybko wróci od "lekarza"...

Matteos
27-05-2019, 09:15
Czekamy na szczęśliwe zakończenie sprawy. Dobrze, że pozostałeś przy aucie. Myślę, że większość osób szukałaby innego auta na Twoim miejscu.

krzysiek821
23-01-2020, 20:07
Czas na aktualizację w temacie :)

A więc, po rozbiórce silnika okazało się że jest on zatarty ( była taka temperatura, że stopił się plastikowy kolektor ssący w miejscu styku z głowicą). Szybka decyzja - wymiana silnika. Udało mi się kupić cały kompletny taki sam silnik, tylko z Bravo z tego samego rocznika w bardzooo dobrej cenie, także po paru dniach było on już zamontowany i uruchomiony - jeździ bardzo dobrze i w sunie to nie odczuwam żadnej różnicy jeżeli chodzi o osięagi czy spalanie. W "nowym" silniku został zamontowany nowy rozrząd, wymieniona została uszczelki pod głowiczką, a ze starego przełożyłem tylko osprzęt.

Tak się prezentuje teraz:
37381

Parę miesięcy po wymianie silnika, przy okazji wymiany poduszek amortyzatorów przednich została wykonana konserwacja kielichów :)
37382 37383

Ostatnia modernizacja to montaż oryginalnego spoilera tylnej klapy - udało się kupić w tym samym kolorze na allegro
37362

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A tak Bravka prezentuję się po polerowaniu i woskowaniu lakieru
37384 37385 37386

Matteos
27-01-2020, 12:09
Widzę tylko jedno zdjęcie (załącznik 37362). Reszta jest niedostępna.
Jakie środki użyłeś do konserwacji kielichów?

krzysiek821
27-01-2020, 19:33
Teraz zdjęcia powinny być widoczne :)
Do konserwacji kielochów używalem BRUNOX EPOXY - dwie warstwy w odstępie 24 godz., potem podkład epoksydowy, baranek i preparat do konserwacji podwozia.