Zobacz pełną wersję : FIAT BRAVA 1.2 16V STEEL 2001r.
krzysiek821
17-06-2018, 23:00
Witam :-)
Ponad 2 miesiące temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.2 16V w wersji limitowanej "STEEL" z 2001. w pięknym, ciemnoniebieskim kolorze ;-) Przebieg 200 kkm wydaje się być autentyczny.
Autko było w posiadaniu jednej rodziny z Krakowa, zostało kupione jako nowe w krakowskim salonie INTERAUTO we wrześniu 2001r. :-)
Wersja specjalna STEEL, czyli na wyposażeniu posiada:
- Welurowa tapicerka grafitowa w stanie prawie idealnym :-)
- ABS + EBD
- 2x Airbag
- Klimatyzacja
- Fabrycznie radio Fiat AD 182 M2 + 6 głośników PIONEER
- Centralny zamek + pilot
- Światła przeciwmgielne przód
- Elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne
Po zakupie zrobiłem następujące rzeczy:
- wymiana klamek zewnętrznych - stare wyglądały okropnie (guma z nich schodziła)
- wymiana tylnej klamki wewnętrznej - była urwana
- wymiana linki maski - ciężko się otwierała
- montaż nowej anteny dachowej - stara wyglądała kiepsko
- wymiana fabrycznych reflektorów na soczewki VALEO z Marei ;-)
- wymian oleju i wszystkich filtrów
- montaż zdalnego sterowania c. zamkiem - oryginalnie był zamontowany fabryczny alarm Cheetach, do którego zginęły piloty i trzeba było otwierać "ręcznie"
- wymiana żarówek podświetlenia licznika + nawiewy
- wymiana 3 światła STOP - w starym ani jedna żarówka nie świeciła..
- naprawa spryskiwacza tylnej szyby - urwany wężyk na wysokości tylnego lewego głośnika
- montaż nowych emblematów z tyłu - stare były wyblakłe
- wymiana standardowej 3-ramiennej kierownicy na taką samą, tylko skórzaną ;-)
- wymiana nagrzewnicy na nową + nowy płyn chłodzący
- montaż lampki podświetlenia schowka - u mnie była zaślepka
- wymiana wahaczy przód + łączniki stabilizatora - FAST
- wymiana świec zapłonowych - NGK
- montaż wygłuszenia maski - stare zjadły kuny
Do zrobienia zostało:
- wymiana lewego drążka kierowniczego + obydwie końcówki
- dobicie klimy - co prawda działa, ale coś słabo chłodzi i słychać syczenie zza deski rozdzielczej
- dywaniki welurowe :-)
- montaż spoilera tylnej klapy
- wymiana zestawu naprawczego tylnego wahacza - prawe koło stoi pod ukosem
- światła DRL
- montaż alufelg 15 - czekają w garażu na montaż, ale brakuje mi tylko opon
- konserwacja podwozia
Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niskim spalaniem - nawet w mieście ( w porównaniu do Tipo 1.4i.e. które miałem wcześniej) oraz komfortem jazdy ,wyciszeniem :-)
Mam nadzieję, że długo i bezawaryjnie nim pojeżdżę ;-)
Zdjęcia:
32556325593255832557325603256232563325613255532564
A tu zdjęcie alufelg:
32565
Pozdrawiam ;-)
rajtkezjusz
17-06-2018, 23:09
Mimo upływu czasu ten model mi się podoba
Bardzo ładne auto. Pozazdrościć stanu.
Jak wygląda aktualnie auto? Czy jakieś prace były robione?
Podłokietnik jest zamontowany z Marei?
krzysiek821
03-02-2019, 19:20
Witam :)
Od ostatniego mojego postu trochę się zmieniło w Bravce.
1, Alufelgi zamontowane + nowe opony całoroczne Goodyear 4 seasons w fabrycznym rozmiarze 185/55 R 15 :)
2. Nowe dywaniki welurowe dedykowane do Bravy.
3. Chromowane wkłady atrapy - używane, ale w idealnym stanie - udało się kupić na auto-złomie.
4. Klima dopita - bardzo ładnie chłodzi w gorące dni.
5. Zamontowane nowe drążki i końcówki + geometria.
6. Światła do jazdy dziennej - Osram.
7. Regeneracja tylnego prawego wahacza.
8. Montaż skórzanej kierownicy z Bravo + gałka i mieszek.
9. Nowa, kompletna tylna wycieraczka - oryginał Fiat
10. Montaż "nowych" obejm zbiornika paliwa - stare były skorodowane i się urwały
11. Montaż nowych chlapaczy z przodu i z tyłu. Te tylne mają napis "BRAVA" ;)
12. Konserwacja podwozia - od zewnątrz i od wewnątrz + łatanie małej dziurki przy łączeniu podłogi i progu wewnętrznego - z prawej strony.
Modyfikacja silniczka wycieraczek - zamontowałem płytkę z Marei - teraz po włączeniu spryskiwacza szyby włączają się wycieraczki :)
Spoiler tylnej klapy czeka na lakierowanie i montaż.
W przyszłym tygodniu będę montował nowe radio - fabryczne AD 182 H3 - rzadko spotykane i "najbogatsze", spośród fabrycznych kaseciaków montowanych w BBM.
Stare, czyli AD 182 M2 idzie na sprzedaż ;)
Poszukuję jeszcze emblematu "STEEL" na tylny słupek i rury dolotu powietrza, łączącej obudowę filtra powietrza z korpusem przepustnicy.
34767 34768
Tak teraz wygląda komora silnika:
34760
Tak wygląda Brava :)
34764 34765
A w takich warunkach Bravka zimuje :)
34766
Matteos Podłokietnik jest uniwersalny - kupiłem go na allegro za jakieś 70-80zł. Pasuje dobrze do Bravy ;)
Taki jak ten: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-podlokietnik-skora-rozsuwany-audi-bmw-5908227727
Pozdrawiam ;)
Kurde, zacnie wygląda. Co oznacza pakiet "Steel"?
@adamko3 pakiet niższy od SX - najniższa wersja.
Auto coraz lepiej wygląda. Dawno nie widziałem tak bardzo zadbanej Bravki.
Czy sam malowałeś napisy do osłony plastikowej silnika? Na szczęście ja mam komplet napisów na tylnych słupkach :cool:
Fabryczne AD 182 H3 rzadzie? Ja mam u siebie i bardzo dobrze gra, szkoda tylko że to kaseciak dalej.
Pokażesz zdjęcia spoilera?
Czy możesz powiedzieć jak jest duża różnica w jeździe na kołach R14 a R15?
krzysiek821
01-03-2019, 22:53
Hej,
W ostatnim miesiącu parę zmian - udało się kupić na auto-złomie długo poszukiwane rurę dolot filtra powietrza oraz emblemat STEEL :D
34998 34999
Niedawno zauważyłem wyciek płynu chłodzącego z metalowej rury usytuowanej między kolektorem wydechowym a kadłubem. Zamienników brak, a oryginał ASO to wydatek 200zł... Na szczęście udało się kupić na złomie za... 30zł w przyzwitym stanie :)
Poza tym udało się kupić na olx oryginalny zestaw instrukcji obsługi - rok modelowy 2001 (w tym do radia oraz uzupełnienie dla rocznika 2001) w idealnym stanie, w oryginalnym etui w okazyjnej cenie.
W przyszłym miesiącu planuję zakup skórzanej kiery z Marei ze sterowaniem radiem.
Taśmę airbag z tej wersji już mam :)
"pakiet niższy od SX - najniższa wersja." - wręcz przeciwnie.
Wersja STEEL to bogatsza odmiana SX.
Posiada białe tarcze zegarów, lepszą grafitową welurową tapicerkę, o wzorze zarezerwowanym tylko dla tej wersji (choć spotkałem na auto-złomie wersje STEEL z końca 2000r. z niebieskim welurem), min. dwa airbagi (cztery za dopłatą), konsola środkowa oraz panel dookoła licznika w innym kolorze niż reszta deski (w normalnych wersjach były czarne), elektryczne szyby, centralny zamek, automatyczna klimatyzacja jednostrefowa. I to chyba tyle...
Matteos Napisy na osłonie silnika malowałem zwykłą olejną farbą czaerwoną oraz srebrnym hammeritem chyba ;)
Radio AD 182 H3 rzeczywiście jest najbogatsze wersja radia do BBM, ale ze względu na to, że CD nie czyta mp3, wolę kaseciaka + przejściówkę z kasety na mini jack ;)
Zdjęcia ze spoilerem:
35000 35001
35002 35003
Spoiler do zdjęć tylko położony na klapie - planuję malowanie w kolorze nadwozia oraz przyklejenie go na klej do szyb.
Jeżeli chodzi o koła, to na 15" i oponach 185/55 jest trochę twardszy i nie przechyla się tak ma zakrętach, jak na 14" ;)
Matteos widzę, że Masz identyczną Bravkę :-) Możesz pokazać parę zdjęc z zewnątrz, wnętrza oraz silnika ?
Chętnie zobaczę i porównam :)
Sprawdzałeś w EPER, z którego dnia i miesiąca jest ? Moja została wyprodukowana 25.07.2001r. :)
Pozdrawiam ;)
Dla mnie auto dobrze jedzie na 14", chętnie założyłbym 15" tylko szkoda mi opon letnich, które rok temu kupiłem. A jak wygląda sytuacja z przyspieszaniem/hamowaniem?
Założę osobny temat mojej bravki, a zdjęcia zrobię jak poprawi się pogoda.
Info o mojej Bravie z ePer:
1M - BRAVA G.98 BZ/DS (1998-2001)
182.903.1.1 - BRAVA 1200 16V CF3 SX "SS.STEEL/TROFEO 2001"
Engine: 0593403 Vehicle: 05167828 Prod. date: 25/7/2001
Możliwe że wyszły tego samego dnia.
krzysiek821
10-03-2019, 23:21
A jak wygląda sytuacja z przyspieszaniem/hamowaniem?
Nie odczułem żadnych zmian ;)
Możliwe że wyszły tego samego dnia.
No, proszę :) Pewnie zjechały z taśmy tego samego dnia, tylko o różnych porach dnia ;)
Wyciek płynu chłodzącego już ogarnięty - winny był o-ring za 9 zł.
Ostatnio do Bravki wpadła nowa skórzana, multifunkcyjna kierownica z Marei HLX :)
35102
Ostatnio do Bravki wpadła nowa skórzana, multifunkcyjna kierownica z Marei HLX
Działa z radiem? trudno było przełożyć kierownicę?
krzysiek821
15-03-2019, 20:46
Działa z radiem? trudno było przełożyć kierownicę?
Z tym radiem, które mam, czyli AD182H3 działa.
Z H4 (z CD ) też będzie działać.
Wystarczy tylko przeciągnąć 2 kabelki od radia do taśmy airbag (która z resztą też musi pochodzić z Marei, z taką kierownicą).
Sama kierownica pasuje P&P.
Matteos Ty Masz jakie radio ?
Matteos Ty Masz jakie radio ?
AD182H3, taki sam jak ty masz.
krzysiek821
19-03-2019, 23:13
AD182H3, taki sam jak ty masz.
No to wystarczy Ci kierownica multifunkcyjna z Marei + taśma airbag oraz dwa kabelki po ok. 1.5m.
Mi montaż zajął ok. 40 min ;-)
Jak byś potrzebował, manual prześle Ci na priv. ;-)
Jak byś potrzebował, manual prześle Ci na priv.
Nie trzeba, wolę swoją trójramienną kierownicę. Mój egzemplarz nie jest tak w dobrym stanie jak twój.
krzysiek821
26-05-2019, 22:20
Witam,
Niedawno spotkała mnie pierwsza poważna awaria - ponad 200 km od domu, podczas szybkiej jazdy autostradą, "poszła" uszczelka pod głowicą i po rozbiórce parę dni temu, okazało się, że silnik się zatarł :-(
Temperatura była tak wysoka, że plastikowy kolektor ssący się trochę stopił i końcówki przewodów zapłonowych "zgrzały" się z głowicą. Brava wróciła z powrotem na lawecie.
W przyszłym tygodniu jadę pod "dół" od silnika - górę już mam skompletowaną.
Bravka jest aktualnie u mechanika, same części kosztowały mnie prawie 800zł.
Mam nadzieję, że szybko wróci od "lekarza"...
Czekamy na szczęśliwe zakończenie sprawy. Dobrze, że pozostałeś przy aucie. Myślę, że większość osób szukałaby innego auta na Twoim miejscu.
krzysiek821
23-01-2020, 20:07
Czas na aktualizację w temacie :)
A więc, po rozbiórce silnika okazało się że jest on zatarty ( była taka temperatura, że stopił się plastikowy kolektor ssący w miejscu styku z głowicą). Szybka decyzja - wymiana silnika. Udało mi się kupić cały kompletny taki sam silnik, tylko z Bravo z tego samego rocznika w bardzooo dobrej cenie, także po paru dniach było on już zamontowany i uruchomiony - jeździ bardzo dobrze i w sunie to nie odczuwam żadnej różnicy jeżeli chodzi o osięagi czy spalanie. W "nowym" silniku został zamontowany nowy rozrząd, wymieniona została uszczelki pod głowiczką, a ze starego przełożyłem tylko osprzęt.
Tak się prezentuje teraz:
37381
Parę miesięcy po wymianie silnika, przy okazji wymiany poduszek amortyzatorów przednich została wykonana konserwacja kielichów :)
37382 37383
Ostatnia modernizacja to montaż oryginalnego spoilera tylnej klapy - udało się kupić w tym samym kolorze na allegro
37362
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tak Bravka prezentuję się po polerowaniu i woskowaniu lakieru
37384 37385 37386
Widzę tylko jedno zdjęcie (załącznik 37362). Reszta jest niedostępna.
Jakie środki użyłeś do konserwacji kielichów?
krzysiek821
27-01-2020, 19:33
Teraz zdjęcia powinny być widoczne :)
Do konserwacji kielochów używalem BRUNOX EPOXY - dwie warstwy w odstępie 24 godz., potem podkład epoksydowy, baranek i preparat do konserwacji podwozia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.