Zobacz pełną wersję : osiowanie proxy
speed3077
17-06-2018, 20:31
Witam.Czy ktoś w warszawie podejmie się Osiowania Proxy wymieniałem radio i po wymianie mruga mi wskaźnik km.Bardzo proszę o pomoc i podpowiedz.
U mnie nie bylo osiowania a przebieg nie miga. Migal na samym poczatku potem odpinalem aku przy koncowej fazie montazu i pozniej też. Sprobuj. Oczywiscie modul can od radia powinien byc podlaczony
JackTheNight
18-06-2018, 14:16
W lodzi mogę zrobić proxy, a po za tym to najlepiej
robić to MESem i interfejsem na kablu i wybrać w konfiguracji MES-a że mamy szybki interfejs :)
speed3077
18-06-2018, 21:10
Dzięki za podpowiedz:) A gdzie można kupić kabelek i program abym mógł to ogarnąć proszę o podpowiedz
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bede musiał sprawdzić :)
malutki1989
19-06-2018, 08:40
Program na oficjalnej stronie MES (http://www.multiecuscan.net/), a kabelek od Viakena (https://www.viaken.pl/) :)
Nie zapomnij o przejściówkach. O tym jakie potrzebujesz do swojego auta dowiesz się na stronce MES w zakładce Vehicles...
speed3077
19-06-2018, 09:07
Dziękuję.A czy ktoś pomógłby mi w zakupie tego wszystkiego bo przyznam sie że zatrzymałem sie na op-com-ie i na tym moja wiedza się konczy :)
malutki1989
19-06-2018, 09:42
Z zakupami prze internet kolega sobie radzi? :) dostęp on line do konta bankowego?
O ile do Viakena można zadzwonić i dogadać się przez tel., o tyle z licencją na MES już się tak do końca nie da. Wszystko załatwiamy klikając myszką.
speed3077
19-06-2018, 14:44
zestaw do diagnozy FIAT ALFA LANCIA +MULTIECUSCAN (5075625151) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zestaw-do-diagnozy-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-i5075625151.html?fromVariant=5946769979) Co szanowne grono mysli o takim zestawie??
malutki1989
20-06-2018, 08:18
Do Twojego autka to raczej odpada.
Koszt licencji na MES w zaokrągleniu 200 zł (przy dzisiejszym kursie około 215,5 zł).
Koszt interfejsu STN1110 USB od Viakena 99 zł lub nowsza wersja za 139 zł
Przejściówka typ 5 (niebieska) 17,50 zł
Proponowany przez Ciebie zestaw takiej przejściówki nie posiada, poza tym, to ELM starszego typu i nie ma pewności, że zadziała z Twoim autem.
Zakładam, że chcesz zdiagnozować Tipka z profilu.
Przejściówka niebieska umożliwia podłączenie się do modułu klimatyzacji. Mało tego wg stronki multiecuscan.net przydała by Ci się jeszcze przejściówka typu 6, szara, do łączenia z modułem parkowania. Wtedy miałbyś kompletny zestaw do swojego samochodu...
speed3077
20-06-2018, 08:49
http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html
https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-multiecuscan-typ-5-niebieski.html
https://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=882
coś takiego??
JackTheNight
20-06-2018, 10:38
Mało tego wg stronki multiecuscan.net przydała by Ci się jeszcze przejściówka typu 6, szara, do łączenia z modułem parkowania.
Wystarczy niebieska, też łączy się z modułem parkowania - sprawdziłem :) także szara 6 jest zbędna.
Tak samo do radia jest potrzebna niebieska przejściówka.
speed3077
20-06-2018, 10:54
Już zamówiłem 3 częściowy komplecik 18 zł nadpłaty nie będzie aż tak dużym kosztem.:)
speed3077
25-06-2018, 09:51
Witam.Proszę o pomoc.Wymieniłem radio na nowe 2 din z navi i rożnymi bajerami:)Po wymianie mrugał licznik km.Kupiłem kabelki wykonałem osiowanie proxy i licznik nie mruga ale nie mam ster z kierownicy nie mogę przełączać miedzy funkcjami spalenie dystans do przejechania ustawianie godziny.Czy ktoś podpowie gdzie uczyniłem błąd i jak można to zaprogramować ??
JackTheNight
25-06-2018, 10:45
Witam.Proszę o pomoc.Wymieniłem radio na nowe 2 din z navi i rożnymi bajerami:)Po wymianie mrugał licznik km.Kupiłem kabelki wykonałem osiowanie proxy i licznik nie mruga ale nie mam ster z kierownicy nie mogę przełączać miedzy funkcjami spalenie dystans do przejechania ustawianie godziny.Czy ktoś podpowie gdzie uczyniłem błąd i jak można to zaprogramować ??
Ale jakie miałeś radio przed i jakie założyłeś teraz ?
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli że nie masz ster z kierownicy. pokaż jakiś filmik, będzie wtedy łatwiej.
speed3077
25-06-2018, 10:52
Radio miałem te małe podstawowe a założyłem AMC 786 Pro.Po lewej stronie kierownicy można zmieniać dystans do przejechania średnie spalanie chwilowe spalanie ustawienie godziny no to wszystko przed osiowaniem mi działało (tylko mrugał licznik km) a teraz nic nie działa nie ma głośniej ciszej nie działa nic nie mogę ustawić nawet zegarka na desce rozdzielczej :(po klawisze po lewej s str kier nie reagują
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
32674 takie radio miałem
JackTheNight
25-06-2018, 11:08
To włóż orginalne radio i zrób osiowanie jeszcze raz, może pomoże i sterowanie z kierownicy wróci - ale pewności nie ma. Lepszy migający licznik :)
I pokaż jeszcze zdjęcia z tych ekranów :
3267532676
speed3077
25-06-2018, 12:23
Będę musiał tak spróbować :) Dziękuję za podpowiedz
Panowie mam AlfaOBD[pełna wersja] na android i https://allegro.pl/nowosc-elm-327-mini-bluetooth-diagnoza-obd-obd2-i5782127177.html zrobiłem procedurę aktywacji DAB w body komputer i zaleca osiowanie proxy przechodzę do osiowania i wywala błąd że niema dostępu.
JackTheNight
06-12-2018, 21:12
Bo żeby zrobić osiowanie proxy trzeba znać CodeCard i z tym kodem połączyć się z Body - niestety do TIPO nie można z ASO uzyskać kodu CodeCard.
A mruga ci licznik przebiegu ? DAB działa w radiu ?
Nic nie mruga, dab nie załączył się. Czyli bez cardcode nici z zmiany ustawień poza pasami, szkoda trochę.
krowka1978
06-12-2018, 22:25
Bo żeby zrobić osiowanie proxy trzeba znać CodeCard i z tym kodem połączyć się z Body
Nie jest to prawda :!: Do osiowania nie jest potrzebny Code Card :!:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nic nie mruga, dab nie załączył się. Czyli bez cardcode nici z zmiany ustawień poza pasami, szkoda trochę.
Wrzuć zrzut ekranu z błędem. Do tego trzeba mieć komplet przejściówek do wszystkich modułów w aucie. Bez tego osiowanie nie powiedzie się. No i szybki interfejs. Na za wolnym też powodzenie znikome.
Ps. Co do osiowania, to bardziej jestem pewny Multiecuscan'a. W AlfaOBD jest sporo niezgodności w temacie ustawień.
brylancik13
06-12-2018, 22:27
A zeby wylaczyc piszczenie pasow wystarczy taki adapter i program na smartfona?
Tak tylko trzeba 155pln pełna wersja na android by wyłączyć.
Postaram się wrzucić jaki to błąd.
brylancik13
06-12-2018, 22:57
Yh nie mam androida i 155 zl to sporo jak za same pasy
AlfaOBD nie tylko zakupiłem do pasów, mam jeszcze 500L, mama ma Punto Grande, diagnostyka 3 aut zwraca się szybko.
A to screeny jak to u mnie wygląda z tym osiowaniem. Mój to produkcja 10.2017r.
Tak jak widać co któraś próba pokazuje Awarie. Chyba niestety potrzebny CodeCard.
W Tipo przy AlfaOBD niebieska końcówka jest tylko potrzeba na Radio, Klimatyzacja, ABS.
- Tablica wskaźników, Silnik, Body komputer nie potrzebuje przejściówki,
krowka1978
06-12-2018, 23:39
Chyba niestety potrzebny CodeCard.
Jeszcze raz powtórzę. Do osiowania nie jest potrzebny Code Card. Nie był mi potrzebny ani w grande Punto, ani w 500X:!: W 500X aktywowałem automatyczne światla drogowe przy pomocy MES, wszystko poszło od strzała (interfejs WiFi na STN 1170). Code Card jest niezbędny przy programowaniu kluczyków.
Tak jak widać co któraś próba pokazuje Awarie.
Wygląda na niestabilne/za wolne połączenie, bądź błędy w AlfaOBD. AlfaOBD, przynajmniej na Andku, ma paskudny feler, rozłącza np. połączenie przez WiFi.
Mam elm na BL z modyfikacją pod fiat i alfa. AlfaOBD mam na android. Z Can zawsze się połączy tylko to osiowanie nie działa i zmiany w konfiguracji w body komputer. Wyczyścilem aplikacje i od nowa zainstalowałem jutro kolejne próby.
Osiowanie Proxi powinno się robić na połączeniu kablowym (połączenia bezprzewodowe nie są zalecane nawet przez producenta oprogramowania). Połączenie jest stabilniejsze i bezpieczniejsze.
No dobra kabel kablem, przewertowałem większość forum alfoholicy o osiowaniu i ci co mają AlfaOBD elm na BL robią bez problemu osiowanie czy zmianę konfiguracji,
krowka1978
07-12-2018, 10:20
Osiowanie Proxi powinno się robić na połączeniu kablowym (połączenia bezprzewodowe nie są zalecane nawet przez producenta oprogramowania). Połączenie jest stabilniejsze i bezpieczniejsze.
Zatem odpowiedz, dlaczego przez WiFi robią to w ASO:?: :tongue Robią nawet coś więcej, aktualizują w ten sam sposób oprogramowanie centralek.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No dobra kabel kablem, przewertowałem większość forum alfoholicy o osiowaniu i ci co mają AlfaOBD elm na BL robią bez problemu osiowanie czy zmianę konfiguracji,
Jaki konkretnie elm mają? Jaka wersja BT itd? Najlepiej zaopatrywać się w interfejsy WiFi.
Ps. Rozłącz połączenie BT z radiem, być może tu jest problem.
malutki1989
07-12-2018, 14:45
niestety do TIPO nie można z ASO uzyskać kodu CodeCard
To teraz już nie można kupić nowego auta z tym niebieskim kartonikiem, czy to tylko taki wymysł dla TIPO?
Zatem odpowiedz, dlaczego przez WiFi robią to w ASO Robią nawet coś więcej, aktualizują w ten sam sposób oprogramowanie centralek.
Ale oni pracują na innym programie i sprzęcie ,a nie na Elm-ach., który kosztuje dużo więcej niż 30 zł .
Znalazłem jeden z tematów pytanie odnosnie osiowania proxy - Strona 7 (http://www.forum.alfaholicy.org/147/68091-pytanie_odnosnie_osiowania_proxy-7.html)
Napisze jeszcze do PMfactory[tam kupiłem zmodyfikowany ELM] czy z tym się już spotkali w nowszych modelach Fiata.
krowka1978
07-12-2018, 18:28
Ale oni pracują na innym programie i sprzęcie ,a nie na Elm-ach., który kosztuje dużo więcej niż 30 zł .
Akurat koszt tego sprzętu i licencji na soft to inna sprawa. Przecież trzeba na czymś zarabiać.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To teraz już nie można kupić nowego auta z tym niebieskim kartonikiem, czy to tylko taki wymysł dla TIPO?
Nie tylko do Tipo nie dają Code Card. Co więcej gdy jest potrzebny, to Witech sam go zaciąga z serwerów FCA.
W żony 500l z 2013r. Osiowanie przeszło bez żadnych problemów. W moim tipo chyba już jest blokada na zmianę konfiguracji i osiowanie.
Ze strony Multiecuscan :
Niektóre pojazdy 2018 mają moduł "bramki bezpieczeństwa" (SGW). Moduł SGW blokuje każde narzędzie diagnostyczne od wykonywania poleceń w pojeździe (jak aktuatory, procedury, a nawet kasowanie kodów DTC). Nie można odblokować modułu SGW za pomocą Multiecuscan. Jedynym narzędziem diagnostycznym, które może odblokować pełny dostęp do pojazdów, jest narzędzie fabryczne. Inną opcją jest fizyczne podłączenie narzędzia diagnostycznego do linii CAN za modułem SGW.
Modele 2018 z potwierdzoną obecnością SGW to: 500X / Renegade, 500L MCA, Doblo, Giulia / Stelvio. Moduł jest również obecny w niektórych pojazdach z końca 2017 roku.
Możesz uruchomić funkcję SKANUJ (która jest również dostępna w DARMOWEJ wersji Multiecuscan), aby sprawdzić, czy twój pojazd ma moduł SGW.
Z powyższego opisu wynika ,że jeżeli łączysz się ze sterownikiem to możesz wydawać polecenia
krowka1978
07-12-2018, 23:51
Ze strony Multiecuscan :
Niektóre pojazdy 2018 mają moduł "bramki bezpieczeństwa" (SGW). Moduł SGW blokuje każde narzędzie diagnostyczne od wykonywania poleceń w pojeździe (jak aktuatory, procedury, a nawet kasowanie kodów DTC). Nie można odblokować modułu SGW za pomocą Multiecuscan. Jedynym narzędziem diagnostycznym, które może odblokować pełny dostęp do pojazdów, jest narzędzie fabryczne. Inną opcją jest fizyczne podłączenie narzędzia diagnostycznego do linii CAN za modułem SGW.
Modele 2018 z potwierdzoną obecnością SGW to: 500X / Renegade, 500L MCA, Doblo, Giulia / Stelvio. Moduł jest również obecny w niektórych pojazdach z końca 2017 roku.
Możesz uruchomić funkcję SKANUJ (która jest również dostępna w DARMOWEJ wersji Multiecuscan), aby sprawdzić, czy twój pojazd ma moduł SGW.
Z powyższego opisu wynika ,że jeżeli łączysz się ze sterownikiem to możesz wydawać polecenia
Z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że @juri zmienił konfigurację brzęczyka pasów, więc modułu SGW nie ma.
Tak dźwięk pasów mam wyłączony, wszystkie test przechodzą prawidłowo ale właśnie osiowanie nie działa i zmiana w zakładce konfiguracji. musi być jakaś blokada. Na kopercie od kluczyka jest kod 8 symboli 1 litera i 7 cyfr więc ten kod nieprzyda się do alfaOBD.
JackTheNight
09-12-2018, 22:18
Juri nie masz żadnej bloady. Gdybyś miał, to nawet byś nie wyłączył brzęczka pasów, nie połączył byś się z żadnym ECU. A jednak się
możesz połączyć i widzisz jakie są błędy w komputerach, itd.
Aby zmieniać konfiguracje auta jak dodanie np. DAB, czy dodanie kamerki cofania, czy dodanie przeciwmgielnych, czy np. zaprogramowanie kluczyków wymaga
kodu. I w każdym Fiacie tak było, tylko kiedyś przy kupnie auta dawali ten kod na takiej właśnie niebieskiej karcie CodeCard.
Później zaprzestali dodawania do wydawanego nowego pojazdu tej karty, ale można było podjechać do ASO i za 100 zł czy 150 zł również można było
uzyskać kod do swojego auta body computera.
A już niestety od pewnego czasu nie ma możliwości w ASO otrzymania kodu nawet odpłatnie, pozmieniały się im procedury i programy które nie wymagają klucza, aby obsługa go wpisywała, te orginalne programy w ASO same po połączeniu się z Body Computerem w aucie pobierają sobie same kod z serwerów Fiata.
Natomiast blokada SGW które występują w najnowszych autach powoduje, że z niczym nie można się połączyć przez ELM327, wasze komputery czy komórka na androidzie nie znajdzie żadnego ECU w aucie.
Juri nie masz żadnej bloady. Gdybyś miał, to nawet byś nie wyłączył brzęczka pasów, nie połączył byś się z żadnym ECU. A jednak się
możesz połączyć i widzisz jakie są błędy w komputerach, itd.
Aby zmieniać konfiguracje auta jak dodanie np. DAB, czy dodanie kamerki cofania, czy dodanie przeciwmgielnych, czy np. zaprogramowanie kluczyków wymaga
kodu. I w każdym Fiacie tak było, tylko kiedyś przy kupnie auta dawali ten kod na takiej właśnie niebieskiej karcie CodeCard.
Później zaprzestali dodawania do wydawanego nowego pojazdu tej karty, ale można było podjechać do ASO i za 100 zł czy 150 zł również można było
uzyskać kod do swojego auta body computera.
A już niestety od pewnego czasu nie ma możliwości w ASO otrzymania kodu nawet odpłatnie, pozmieniały się im procedury i programy które nie wymagają klucza, aby obsługa go wpisywała, te orginalne programy w ASO same po połączeniu się z Body Computerem w aucie pobierają sobie same kod z serwerów Fiata.
Natomiast blokada SGW które występują w najnowszych autach powoduje, że z niczym nie można się połączyć przez ELM327, wasze komputery czy komórka na androidzie nie znajdzie żadnego ECU w aucie.
no tak nowy amerykanski prezes to i wzorce rodem z amerykańskiej korporacji... abyś zawsze do nich przyjechał, nawet na skasowanie głupiej inspekcji, jak tak daje pójdzie to sie przeprosze z ładami :-(
krowka1978
09-12-2018, 23:15
Aby zmieniać konfiguracje auta jak dodanie np. DAB, czy dodanie kamerki cofania, czy dodanie przeciwmgielnych, czy np. zaprogramowanie kluczyków wymaga
kodu. I w każdym Fiacie tak było, tylko kiedyś przy kupnie auta dawali ten kod na takiej właśnie niebieskiej karcie CodeCard.
Nie ma potrzeby podawania CodeCard do tych czynności, za wyjątkiem programowania kluczyków :!: Na tej karcie jest również kod mechaniczny kluczyka:!: Wytłumacz zatem w jaki sposób, oczywiście bez CodeCard, włączyłem automatyczne światła drogowe:?: Może dlatego, że MES-em to robiłem :roll: AlfaOBD bym się nie odważył przestawiac czegokolwiek, w wielu miejscach bzdury dla mojego auta pokazuje. Dane były wysyłane do wszystkich modułów - tak działa osiowanie. W body ustawienie, odblokowanie kontrolki w zegarach, wyświetlenie odpowiedniej opcji w ustawieniach auta w radiu.
Natomiast blokada SGW które występują w najnowszych autach powoduje, że z niczym nie można się połączyć przez ELM327, wasze komputery czy komórka na androidzie nie znajdzie żadnego ECU w aucie.
Z tym idzie sobie poradzić.
Oferuję flaszkę za uaktywnienie w menu opcji pozwalającej wyłączyć światła dzienne...
krowka1978
09-12-2018, 23:26
Oferuję flaszkę za uaktywnienie w menu opcji pozwalającej wyłączyć światła dzienne...
Na chwilę obecną jest dostępne tylko w AlfaOBD, ale w tym sofcie nie zamierzam nic kombinować, za dużo nieścisłości ma - nie wiadomo tak naprawdę co się przestawi. Z ciekawostek. Program pokazuje w dwóch miejscach konfiguracji body informacje o silniku. W jednym pokazuje 1.4, w drugim 2.0.
Gdyby było wiadomo, który bajt w konfiguracji proxy za dzienne odpowiada i jakie wartości przyjmuje, to spokojnie można z poziomu MES to zrobić.
Na chwilę obecną jest dostępne tylko w AlfaOBD,
Tyle to wiem, ale niektórzy już próbowali użyć tej opcji i niewiele z tego wyszło...
krowka1978
10-12-2018, 09:10
Tyle to wiem, ale niektórzy już próbowali użyć tej opcji i niewiele z tego wyszło...
Jak już powyżej pisałem, nie odważę się użyć AlfaOBD do zmiany konfiguracji auta.
Jak dobrze pamiętam, jest opcja wyłączenia dziennych w MES. Nie ma jednak opcji wyświetlenia menu.
bahamut24
10-12-2018, 09:59
no tak nowy amerykanski prezes to i wzorce rodem z amerykańskiej korporacji... abyś zawsze do nich przyjechał, nawet na skasowanie głupiej inspekcji, jak tak daje pójdzie to sie przeprosze z ładami :-(
Nie narzekaj, ciesz sie ze z wymiana zarowek nie musisz do aso jezdzic...
Nie schodzić z tematu, proszę jak ktoś ma produkcje tego roczną jak ma możliwość to niech sprawdzi przez MES czy AlfaOBD działa osiowanie czy zmiana konfiguracji.
Nie schodzić z tematu, proszę jak ktoś ma produkcje tego roczną jak ma możliwość to niech sprawdzi przez MES czy AlfaOBD działa osiowanie czy zmiana konfiguracji.
Uprzedzam, że w razie niepowodzenia osiowania zostajemy z migającym licznikiem kilometrów i koniecznością udania się do profesjonalistów...
Nie narzekaj, ciesz sie ze z wymiana zarowek nie musisz do aso jezdzic...
tylko kwestia czasu, wystrczy ze wprowadzą funkcje ze masz alarm spalonej żarówki i aby skasować to do ASO pojedziesz, bo sam nei zgaśnie po wymianei żarówki, a że najnowsze unijne regulacje wymuszają iz przy poważnej usterce i zapaleniu sie kontrolki awarii, mozesz maksymalnie przejechac 2000 km potem fury nie odpalisz.... tak to nie żart.
@KOBRA potwierdzam zablokowanie funkcji w nowym doblo 2018. Ojciec wziął nówke 7os z salonu alfa połączy się czyta błędy ale z kontroli nic nie da się zrobić ani wyłączenie brzeczyk pasów ani testu żadnej kontrolki tablicy. Czyli MES i AlfaOBD tylko do kontroli błędów. Tylko jest to ciekawe że tato dostał tą niebieska kartkę z kodem do kluczyka, której ja nie dostałem.
na stronie MES napisano
"The only diagnostic tool that can unlock full access to the affected vehicles is the factory tool. Another option is to physically connect the diagnostic tool to CAN lines behind SGW module."
czyli jest pole np. dla viakena aby zrobił specjalny kabel by sie mozna bylo wpinać za SGW.
swoja drogą czy to nie wynika z tego iz komisja europejska ustaliła nowe prawo iż producenci juz nie musza udostepniać dostępu do swoich systemów, oraz to że jesteśmy poddawani permamentnej inwigilacji :!::
"Jednocześnie 31 marca 2018 wszedł w życie przepis, zgodnie z którym każdy nowy model samochodu sprzedawany w Unii Europejskiej musi zostać wyposażony w system eCall, umożliwiający zdalne powiadomienie służb ratunkowych w razie wypadku. Oprócz eCall, samochody mogą być wyposażone także w inne systemy telematyczne, np. bCall i sCall. Są one w stanie monitorować parametry jazdy i stan techniczny podzespołów samochodu.
Obecnie dostęp do danych gromadzonych przez takie systemy mają wyłącznie producenci pojazdów. Unia Europejska miała kilka lat na przygotowanie odpowiednich przepisów regulujących zasady wykorzystywania w pojazdach systemów telematycznych oraz pochodzących z nich danych. Brak przyjętych regulacji powoduje, że producenci samochodów mają wolną rękę w kwestii sprzedaży pojazdów z zamkniętym systemem telematycznym. Mogą zatem uniemożliwiać dostęp do nich niezależnym warsztatom."
krowka1978
25-12-2018, 22:54
Brak przyjętych regulacji powoduje, że producenci samochodów mają wolną rękę w kwestii sprzedaży pojazdów z zamkniętym systemem telematycznym. Mogą zatem uniemożliwiać dostęp do nich niezależnym warsztatom."
FCA nie zabrania pracy niezależnym warsztatom. Sprzedaje interfejs i Witecha 2.
AlfaOBD też wydało komunikat
UWAGA: Samochody FCA MY2018 mają zainstalowany moduł bramki bezpieczeństwa (SGW). Blokuje on diagnostykę strony trzeciej. Aby mieć pełen dostęp do funkcji diagnostycznych, skorzystaj z obejścia SGW. Właściciele Fiat 500X / JEEP Renegade / Compass (MP), proszę upewnić się, że obejście obsługuje drugą szybką magistralę CAN, tę, która jest podłączona do pinów 12 i 13 wtyczki samochodowej OBD.
FCA nie zabrania pracy niezależnym warsztatom. Sprzedaje interfejs i Witecha 2.
pytanie czy jako właściel pojazdu tez moge z tego skorzystac ? czy też pogonia mnie w diabły ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
AlfaOBD też wydało komunikat
na stronie alfa OBD jest link do SGW baypass, cena 69 USD, wypina sie SGW i wpina tego baypassa, aczkolwiek to moze byc tylko zwykła "zworka" jak zajdzie potrzeba to samodzielnie rozpoznam temat jak sie pozbyć SGW z szyny CAN, z tego co widze to polega na odpięciu SGW i "zmostkowaniu" szyny CAN czyli do ogarnięcia :-)
jezeli fiat udostępni coś w porównywalnej cenie (moze być nawet 2 x wiekszej) to lepiej kupić cos od fiata...ale jak wołają tysiąc pińcet dwa dziewięcet papierów.... to się będzi korzystać z innych rozwiązań (nawet własnych) bo nei chciałbym aby zabrali przyjemnośc samodzielnego grzebania w aucie.
krowka1978
27-12-2018, 22:10
pytanie czy jako właściel pojazdu tez moge z tego skorzystac ? czy też pogonia mnie w diabły ?
Możesz używać, tylko mało to nie kosztuje. Nie pamiętam na jaki najkrótszy okres sprzedają licencję Witecha, ale na rok to jest dość gruba kasa, kilkadziesiąt tysięcy PLN.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
aczkolwiek to moze byc tylko zwykła "zworka" jak zajdzie potrzeba to samodzielnie rozpoznam temat jak sie pozbyć SGW z szyny CAN, z tego co widze to polega na odpięciu SGW i "zmostkowaniu" szyny CAN czyli do ogarnięcia :-)
Na sieci coś już znajdziesz, ludzie wlutowują w kable nowe gniazda OBD ;-)
Możesz używać, tylko mało to nie kosztuje. Nie pamiętam na jaki najkrótszy okres sprzedają licencję Witecha, ale na rok to jest dość gruba kasa, kilkadziesiąt tysięcy PLN.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na sieci coś już znajdziesz, ludzie wlutowują w kable nowe gniazda OBD ;-)
czyli podobnie jak z dokumentacją do nowych samochodów, spokojnei jak zajdzie potrzeba to sie obejdzie SGW (jezeli to tylko zwykłe odpięcie to jest to banalnei prosta operacja), chyba ze zaimplementuja np iż wymiana informacji pomiedzy wszystkimi układami podpietymi na CAN wymaga uwierzytelniania przez SGW to wtedy byłaby to grubsza robota (ale cicho bo jeszcze na to wpadną).
U mnie wystarczylo zrobić to co na tym filmiku i licznik przestał mrugać
https://www.youtube.com/watch?v=MoUYJv9pU6M
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
slawojciechowski
22-03-2019, 14:56
W lodzi mogę zrobić proxy, a po za tym to najlepiej
robić to MESem i interfejsem na kablu i wybrać w konfiguracji MES-a że mamy szybki interfejs :)
Witam
Można o jakiś kontakt (tel) na priv? Chętnie umówiłbym się na osiowanie w F500 (mruga przebieg po wymianie na uconnect 7") + ewentualnie jak zaktualizować nawigację ??
Nieczytelny
02-04-2019, 22:28
Witam,
Mam nieco inny problem.
Wykonałem procedurę "dodawania" AndroidAuto zgodnie z
https://forum.autokacik.pl/index.php?%2Fblogs%2Fentry%2F34-fiat-tipo-carplay-android-auto-retrofit-uconnect-7%2F&fbclid=IwAR1vO-vG_fbNaw8WJhs9gIhy8nFKs0kOV-y0KtUImbJzhfyrJiIsLyUeRQU
NIestety coś poszło nie tak z zapisem ostatniego modułu ETM. I po przywróceniu poprawnych wartości w pliku PROXI. Nadal mam ten sam błąd
35377
... no i migający licznik kilometrów.
Mam teroretycznie ten sam plik z danymi Proxi, ale ciągle pojawia się błąd.
Szukam jakiegoś pomysłu na wyleczenie ...
Wejdź w pole regulację i tam zrób osiowanie. Wrzucić możesz screen jak to u CIebie tam wygląda.
krowka1978
03-04-2019, 02:15
Witam,
Mam nieco inny problem.
Wykonałem procedurę "dodawania" AndroidAuto zgodnie z
https://forum.autokacik.pl/index.php?%2Fblogs%2Fentry%2F34-fiat-tipo-carplay-android-auto-retrofit-uconnect-7%2F&fbclid=IwAR1vO-vG_fbNaw8WJhs9gIhy8nFKs0kOV-y0KtUImbJzhfyrJiIsLyUeRQU
NIestety coś poszło nie tak z zapisem ostatniego modułu ETM. I po przywróceniu poprawnych wartości w pliku PROXI. Nadal mam ten sam błąd
35377
... no i migający licznik kilometrów.
Mam teroretycznie ten sam plik z danymi Proxi, ale ciągle pojawia się błąd.
Szukam jakiegoś pomysłu na wyleczenie ...
Wersja MES 4.2, piracik z forum znaczy się? Pomyliłem się? Raczej nie, aktualnie jest 4.4, gdybyś legalnie kupił, to byś taki miał, a tak masz kupę :) Robić osiowanie piratem, soft to rozpoznaje i nie działa jak trzeba, tylko pogratulować. Na stronie MES nie bez powodu ostrzegają. Trzeba te dwieście złociszy jednak wysupłać i zadziałać najnowszą legalną wersją.
JackTheNight
03-04-2019, 12:35
Dlaczego piracik ?
Ja mam legalną wersję MES kupioną prawie 2 lata temu na stronie multiecuscan i aktualizacje do nowszych wersji można robić tylko przez rok od zakupu. Jak kupowałem licencję to była wersja bodajże 3.7 lub 3.8.
Mam teraz wersję 4.2 i wyżej już nie mogę aktualizować bo roczna licencja na aktualizacje już minęła.
I nikomu nie radzę aktualizować do wyższej wersji jeśli minął rok od zakupu, bo wtedy się traci licencję na program, trzeba
pisać do supportu MES i oni pomogą, wygenerują nowy klucz produktu do nowego hardware key - także wyjście jest, ale co człowiek się
na denerwuje to zbędne jest.
Także nie zawsze jak ktoś ma wersję niższą REGISTERED niż aktualna na stronie to ma pirata :)
krowka1978
03-04-2019, 13:35
Dlaczego piracik ?
Także nie zawsze jak ktoś ma wersję niższą REGISTERED niż aktualna na stronie to ma pirata
Obserwacja, może mylne wnioski - użytkownik 2 posty, rejestracja w styczniu tego roku, wersja 4.2 wyszła w sierpniu zeszłego roku, ostatni dostępny pirat do wersji 4.2.
I nikomu nie radzę aktualizować do wyższej wersji jeśli minął rok od zakupu, bo wtedy się traci licencję na program, trzeba
Nie traci się, bo by nie podesłali nowego klucza - licencja jest dożywotnia. Tak jak wspomniałeś trzeba wtedy do nich pisać.
Mam teraz wersję 4.2 i wyżej już nie mogę aktualizować bo roczna licencja na aktualizacje już minęła.
Na nowej licencji jadę od wersji 4.1, od lipca zeszłego roku. Teraz działam na 4.4.
Jako, że program jest rozwojowy, poprawiane błędy, dodawane kolejne moduły do pincety, to oczywiście zakupię nową subskrypcję, żeby nie kisić się zapewne na ostatniej w tym rzucie 4.5. W 4.4 brakuje obsługi kilku modułów.
Jest jeszcze jedna zaleta używania legalnej wersji. W razie, gdy np. osiowanie pójdzie nie tak można zwrócić się o pomoc do twórców MES ;-) Do osiowania też najlepiej używać najnowszej dostępnej wersji softu w przypadku nowych modeli aut.
JackTheNight
03-04-2019, 13:44
Ja może wykupię nową licencje jak coś się pojawi ciekawego do Tipo, bo jak na razie w wersji 4.4 dodali obsługę radia :) czyli nic ciekawego.
Jak dodadzą jakieś ciekawe opcje do zmiany w body, w proxy to wtedy się skuszę na nowszą wersję i nową licencję :)
Nieczytelny
03-04-2019, 16:26
Udało się... ufff :)
Ponowne osiowanie proxi i wszystko poszło gładko. Android Auto też działa.:cool:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wersja MES 4.2, piracik z forum znaczy się? Pomyliłem się? Raczej nie, aktualnie jest 4.4, gdybyś legalnie kupił, to byś taki miał, a tak masz kupę Robić osiowanie piratem, soft to rozpoznaje i nie działa jak trzeba, tylko pogratulować. Na stronie MES nie bez powodu ostrzegają. Trzeba te dwieście złociszy jednak wysupłać i zadziałać najnowszą legalną wersją
Cały swój wywód oparłeś na jednym założeniu, które wcale nie musi być prawdziwe. Co zresztą koledzy poniżej potwierdzili.
A najlepsze jest to, że w niczym nie pomogłeś. Zmarnowałeś kawałek internetu :smile: na nikomu niepotrzebną uwagę.
Mam nadzieję, że chociaż poczułeś się lepiej. :)
Jak dla mnie temat zamknięty - problem rozwiązany. Dziękuję kolegom, którzy wyrazili zainteresowanie i chcieli pomóc!
Wejdź w pole regulację i tam zrób osiowanie. Wrzucić możesz screen jak to u CIebie tam wygląda.
krowka1978
03-04-2019, 20:41
Cały swój wywód oparłeś na jednym założeniu, które wcale nie musi być prawdziwe. Co zresztą koledzy poniżej potwierdzili.
A najlepsze jest to, że w niczym nie pomogłeś. Zmarnowałeś kawałek internetu na nikomu niepotrzebną uwagę.
Mam nadzieję, że chociaż poczułeś się lepiej.
Prawdy zapewne teraz nie napiszesz. Zazwyczaj tego typu pyskówki potwierdzają pewne postawione teorie.
Co do mojego samopoczucia, nie potrzebuję czuć się jeszcze lepiej, bo jest tak jak trzeba :smile:
Podsumowując. Nie odniosłeś się do tego co napisałem, czyli wprost nie napisałeś, czy to był legalny soft, czy pirat. Nie dałeś argumentu łamiącego moje założenie.
Dla Ciebie uwaga o pirackiej wersji może i jest niestety niepotrzebna, ale znajdą się tacy, którym ta informacja się przyda i uchroni od problemów.
Jeżeli korzystasz z legalnego MES, to super, że w takim przypadku pomyliłem się.
Udało się... ufff :)
Ponowne osiowanie proxi i wszystko poszło gładko. Android Auto też działa.:cool:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cały swój wywód oparłeś na jednym założeniu, które wcale nie musi być prawdziwe. Co zresztą koledzy poniżej potwierdzili.
A najlepsze jest to, że w niczym nie pomogłeś. Zmarnowałeś kawałek internetu :smile: na nikomu niepotrzebną uwagę.
Mam nadzieję, że chociaż poczułeś się lepiej. :)
Jak dla mnie temat zamknięty - problem rozwiązany. Dziękuję kolegom, którzy wyrazili zainteresowanie i chcieli pomóc!
Jaką wersję radia ma kolega ?
No właśnie? Z czy bez navi? Z czy bez dab?
Nieczytelny
05-04-2019, 20:14
No właśnie? Z czy bez navi? Z czy bez dab?
7", Bez Navi i bez DAB. Tipek wyprodukowany w 2016r
To tak jak moje tyle
Ze 8.2017
Nieczytelny
06-04-2019, 00:53
To tak jak moje tyle
Ze 8.2017
O ile dobrze wyczytałem, to ta procedura działa tylko dla Tipków wyprodukowanych przed końcem kwietnia 2017.
Ale polecam śledzenie włoskiego forum:
https://www.clubtipo.eu/viewtopic.php?f=20&t=1982&start=630
Google translator załatwia sprawę w wystarczającym stopniu :)
JackTheNight
07-04-2019, 22:20
U mnie osiowanie działa w MES 4.4, ale trzeba ustawić w konfiguracji MES-a interfejs jako ELM327 (High Speed),
lub użyć innego interfejsu opartego na STN1170 lub starszy po kablu na USB.
Udało się... ufff
Ponowne osiowanie proxi i wszystko poszło gładko. Android Auto też działa.
Cześć wszystkim,
Mam mam chyba podobny problem:
Coś poszło nie tak z zapisem ostatniego modułu ETM. (Licznik km o dziwo nie miga)
Po przywróceniu poprawnych wartości w pliku PROXI - i ponownym łączeniu z modułem wszystko wygląda ok.
Do łączenia używam https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
Wraz z niezbędną (chyba) przejściówką przy osiowaniu - niebieską.
UConnect 7'' Nav i Dab - Styczeń 2017
1.6 Multijet
MES kupiony jeszcze dzisiaj 4.4
Łączę się po ODBLink bo tylko to od ręki się wykryło.
Może muszę jakoś poczarować z ELM HighSpeed?
Jakiekolwiek sugestie mile widziane, bo obecnie do pełnego zadowolenia z Tipo brakuje mi tylko Android Auto ;)
brakuje niebieskiej wtyczki jak dobrze rozumiem, jak nie to mnie popraw Jack
JackTheNight
10-04-2019, 07:26
Equal pewnie otrzymałeś błąd przy ETM że coś tam jest poza zakresem. To oznacza że plik proxi ma za mało bajtów - musi mieć 235.
Albo nie uzyles niebieskiego adaptera, który jest konieczny do zapisania proxi w ETM - radio.
Equal pewnie otrzymałeś błąd przy ETM że coś tam jest poza zakresem. To oznacza że plik proxi ma za mało bajtów - musi mieć 235.
Albo nie uzyles niebieskiego adaptera, który jest konieczny do zapisania proxi w ETM - radio.
Niebieski adapter używam kiedy MES o to prosi:
https://pt-digital.pl/pl/p/Adapter-MES-do-ELM-KKL-MultiEcuScan-alfaobd-typ-5/722
Dokładnie komunikat o ETM poza zakresem dostaję.
Czyli rozumiem, że mam swoją oryginalną konfigurację proxi 160 bajtową, którą wyświetla MES zastąpić jakąś 235 (dopisać brakujące bajty)?
Zgodnie z włoską instrukcją:
Attenzione, sui alcuni modelli va fa fatta una procedura diversa, va attivato il byte 235 con valore 80, aggiungendo zeri fino ad arrivare al byte stesso.
Attention, on some models a different procedure must be done, byte 235 must be activated with a value of 80, adding zeros up to the byte itself.
Spróbuję dzisiaj wieczorem.
JackTheNight
10-04-2019, 11:37
Nie jakaś tylko uzupelniasz zerami 00. Tak poddawaj zera 00 od 161 bajtu do 234. I oczywiście 235 bajt ma mieć 80.
Nie jakaś tylko uzupelniasz zerami 00. Tak poddawaj zera 00 od 161 bajtu do 234. I oczywiście 235 bajt ma mieć 80.
Zrobiłem tak jak napisałem, W czasie osiowania wszystko przeszło OK, android Auto zadziałało, jednak teraz miga mi licznik kilometrów i po ponownym wejściu w CAN SETUP mam informację o nieudanym ECM/NCM.
Przy próbie przywrócenia oryginalnej konfiguracji wraca błąd ETM i kontrolka licznika dalej mruga.
Próbowałem do tej pory różnych kombinacji przywrócenia tak aby kontrolka nie migała.
W ECM błąd osiowania po skasowaniu kontrolka dalej mruga i po ponownym zapłonie tak samo.
Jakieś pomysły jak temu zaradzić? :/
JackTheNight
10-04-2019, 23:26
Skoro mruga licznik i masz informacje o nieudanym osiowaniu ECM to osiowanie nie poszło OK.
Jakby poszło osiowanie OK to by licznik nie mrugał.
Wklej tutaj konfigurację proxi, chce zerknąć jak wygląda.
Wklej oryginalną i tą po zmianach.
Skoro mruga licznik i masz informacje o nieudanym osiowaniu ECM to osiowanie nie poszło OK.
Jakby poszło osiowanie OK to by licznik nie mrugał.
Wklej tutaj konfigurację proxi, chce zerknąć jak wygląda.
Wklej oryginalną i tą po zmianach.
Dobra nieistotne spróbowałem po raz drugi wersję z aktywnym Android Auto, i teraz wszystko poszło OK. Licznik nie mruga, Android Auto działa perfekcyjnie.
Bardzo wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość.
JackTheNight
12-04-2019, 15:07
Ciekawe, zakupiłem też interfejs chwalony tutaj STN1170 USB od Viaken.
Łączy się z każdym komputerem ECU, można sprawdzać kasować błędy, przeglądać parametry itd.
Jednak jeśli chodzi o osiowanie proxi, to niestety wywala błędy. Na 9 komputerów ECU tylko 3 poprawnie wgrały proxi a reszta z
błędem, że przekroczona czas - dziwne miał być taki dobry :)
A mój 10 letni interfejs ELM327 v1.3 USB robi osiowanie bez problemów.
Podobnie OBDLink MX WIFI również działa dobrze.
A ten od Viakena jaka lipa, może trafiłem na uszkodzony egzemplarz.
Napisałem do supporu Viakena i odpisali w jaki sposób go skonfigurowałem w program - no tak jak zalecali w instrukcji
czyli OBDLink USB/BT, baud rate : 38400.
Próbowałem różnych ustawień, ale zawsze ten STN1170 wywala błędy przy osiowaniu.
Chyba im go zwrócę, mam na to 14 dni, bo kupiłem na odległość. Szkoda bo myślałem że będę miał fajny interfejs na USB, a tu się zawiodłem.
Może coś pozmieniali .Ja zakupiłem kilka lat temu V3 obsługujący też Forda i działa bez zarzutów .Chodzi szybciej niż ELM co przy czytaniu parametrów jest ważne
krowka1978
12-04-2019, 15:52
Podobnie OBDLink MX WIFI również działa dobrze.
Ten interfejs jest też na STN1170, również go mam. Kupiłem u Viakena.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Napisałem do supporu Viakena i odpisali w jaki sposób go skonfigurowałem w program - no tak jak zalecali w instrukcji
czyli OBDLink USB/BT, baud rate : 38400.
Próbowałem różnych ustawień, ale zawsze ten STN1170 wywala błędy przy osiowaniu.
Nie ma do niego aktualizacji firmware'u? To nie jest problem STN1170, który występuje również w OBDLink MX.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Może coś pozmieniali .Ja zakupiłem kilka lat temu V3 obsługujący też Forda i działa bez zarzutów .Chodzi szybciej niż ELM co przy czytaniu parametrów jest ważne
OBDLink MX też obsługuje Forda.
JackTheNight
12-04-2019, 15:56
A jaką macie wersje firmware ?
Można to sprawdzić przez hyperterminal albo putty.
Komenda : sti
i wtedy pokazuje jaka jest wersja firmware.
Chodzi szybciej niż ELM co przy czytaniu parametrów jest ważne
Haha, domyślnie przychodzą ustawione na prędkość 38400.
Aby zmienić prędkość na szybszą : 115200 z trzeba w hyperterminalu to zmienić.
A który użytkownik to robi ? Mało komu się chce to zmieniać, chociaż opisali to w instrukcji, którą otrzymuje
się na płycie CD.
Zwykły ELM 327 też chodzi po baud rate :38400
Support Viakena też do bani. Teraz pewnie odpiszą mi jutro, jedna odpowiedź dziennie :)
Teraz się zapytają czy podłączyłem kabel USB do komputera. Do poniedziałku poczekam, a jak nic support nie wymysli
to go odeśle.
Dobre też jest to że wszędzie się chwali viaken, że aktualizacje są zawsze dostępne na ich stronie, podają linka,tylko
niestety żadnych aktualizacji firmware nie ma na ich stronie, sami sprawdźcie :
35544
A jaką macie wersje firmware ?
Można to sprawdzić przez hyperterminal albo putty.
Komenda : sti
i wtedy pokazuje jaka jest wersja firmware.
Haha, domyślnie przychodzą ustawione na prędkość 38400.
Aby zmienić prędkość na szybszą : 115200 z trzeba w hyperterminalu to zmienić.
A który użytkownik to robi ? Mało komu się chce to zmieniać, chociaż opisali to w instrukcji, którą otrzymuje
się na płycie CD.
Zwykły ELM 327 też chodzi po baud rate :38400
Support Viakena też do bani. Teraz pewnie odpiszą mi jutro, jedna odpowiedź dziennie :)
Teraz się zapytają czy podłączyłem kabel USB do komputera. Do poniedziałku poczekam, a jak nic support nie wymysli
to go odeśle.
Dobre też jest to że wszędzie się chwali viaken, że aktualizacje są zawsze dostępne na ich stronie, podają linka,tylko
niestety żadnych aktualizacji firmware nie ma na ich stronie, sami sprawdźcie :
35544
Właśnie przed chwilę mi przysłali ma wersje STN1170 v4.4.0.
Ciekawe bo https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/ jest wersja 4.2.4
JackTheNight
13-04-2019, 22:12
Tak najnowsza wersja firmware jest 4.4.0.
I czasem nie instalować wersji 4.2.4 - bo jest spaprana.
Mój też przyszedł w wersji 4.4.0, ale nie sprawdzajac wersji wrzuciłem 4.2.4 - i dlatego miałem problemy z nim.
niestety 4.4.0 nie ma nigdzie, napisałem do viakena , może mi podeślą.
Na róznych forach właśnie wyczytałem ze 4.2.4 jest do bani i sprawny jest w wersji 3.3.1 i taką teraz wgrałem i sprawdziłem,
wszystko hula aż miło dobrze.
Czyli interfejs stn1170 od viakena jest jest sprawny, tylko była moja wina :(
no nic czekam na wersje 4.4.0 aż mi support viakena podesle.
A jeszcze zwiekszyłem prędkośc interfejsu do 115200 - teraz to dopiero zasuwa, ELM327 to żółwik przy nim.
Zobaczymy jak się support viakena zachowa, czy mi udostepni ten firmware 4.4.0 - mam nadzieje ze tak.
Dziś na moim od STN1170 od Viaken po USB przy prędkości 38400 zrobiłem osiowanie proxy i wszytko poszło bez problemu.
Mam takie pytanie, czy osiowaniem mogę pozbyć się migającego licznika które jest spowodowane tym że komputer nie dogaduje się z radiem?
Tak osiowanie załatwi problem
Witam. Jest ktoś może z 3 city co ogarnął by mi osiowanie po zmianie radia .?
Kolego bob9753 czy możesz się podzielić softem STN1170 v4.4.0.?
Kupiłem ten interfejs kilka lat temu i nie mogę znaleźć CD do niego żeby zaktualizować firmware.
Kolego bob9753 czy możesz się podzielić softem STN1170 v4.4.0.?
Kupiłem ten interfejs kilka lat temu i nie mogę znaleźć CD do niego żeby zaktualizować firmware.
Nie ma sprawy, ale wie ktoś jak bezpiecznie to skopiować z tego kabla?
Na płytce CD dostałem tylko instrukcje żadnego firmware tam nie ma.
gdyby ktoś potrzebował bypass SGW, to tu można kupić:
https://shop.stuff4car.com/pl/index.php?route=product/product&product_id=51
harry.wesoly
07-06-2020, 00:05
Poszukuję bajtów do fiata tipo SW, rok 2018, lounge, tjet, uconnect 7` z Nav i Dab, aktywny tempomat, AA Car play, uconnect live. Namieszałem i miga mi licznik. Mam 235 bajtów ale to konfiguracja nie oryginalna, zassałem ją dopiero po tym jak osiowanie się nieudało i licznik zaczął mi migać.
38318
Poszukuję bajtów do fiata tipo SW, rok 2018, lounge, tjet, uconnect 7` z Nav i Dab, aktywny tempomat, AA Car play, uconnect live. Namieszałem i miga mi licznik. Mam 235 bajtów ale to konfiguracja nie oryginalna, zassałem ją dopiero po tym jak osiowanie się nieudało i licznik zaczął mi migać.
38318
Jakby Ci to miało pomóc to moja padlina jest z 2017r zwykły tempomat, reszta tak jak u Ciebie.
harry.wesoly
07-06-2020, 00:44
Aktualnie każda pomoc się przyda a Twoja wydaje się obiecująca. Dodam tylko że nie mam czujnika zmierzchu i deszczu. Steyr podeślij swoje bajty tu czy na priv. Porównam i może coś się uda zdziałać. W moich bajtach zastanawia mnie to że bajt 80 występuje na końcu.
Osiowanie zakupionym alfaobd zalatwilo sprawę. Licznik nie miga.
Spróbuj odnaleźć swoje Bajty w logach zapisanych na twoim komputerze gdy było jeszcze dobrze .
harry.wesoly
07-06-2020, 09:50
Od 6 dziś walczyłem. Kupiłem dziś alfaobd na komórkę i osiowanie przebiegło pomyślnie. Licznik już nie miga a w mesie pokazuje że konfiguracja proxy auta jest we wszystkich modułach ok. Zastanawia mnie tylko jedno, podczas osiowania alfą nie woła ona o podłączenie niebieskiego adaptera, po prostu wyskakuje komunikat że zakończyło i że mam przekręcić kluczyk na stop. Jest to dla mnie o tyle ważne bo jeszcze wczoraj udało mi się w mesie z forum, jeszcze na migającym liczniku zmienić ten bajt 109 z A5 na B5 po czym osiowanie jeszcze wówczas mesem z forum i w menu radio światła pojawiło się menu wł wył Drl. Super sprawa. Menu było widoczne do czasu osiowania dzisiaj alfą legal bo po osiowaniu menu zniknęło. Z ciekawych rzeczy to zanim menu po osiowaniu zniknęło to miałem w nim odhaczone DRL, czyli były wyłączone. Po osiowaniu w alfie zakończonym powodzeniem okazało się że licznik nie miga ale DRL też nie świecą 😄 niestety wolę mieć to menu widoczne więc ponownie odpalam mesa z forum, ctrl alt C i z bajtów wynika że bajt 109 jest fabrycznie A5. Zmieniłem go znowu na B5 i ok ale nie robiłem już osiowania w mesie tylko od razu przesiadłem się na alfę i tam osiowanie ale jak już wspomniałem alfa nie zawołała o niebieski adapter i zakończyła osiowanie bez uwag. Efekt taki że menu DRL w radiu brak a dzienne nadal wyłączone, nie świecą się realnie w aucie. Mówię tak nie może być wiec znowu odpalony mes forum, zmiana A5 na B5 ale tym razem osiowanie w mesie oczywiście z błędami i wywaliło mi standardowo coś ze wspomaganiem i licznik miga ale za to medu DRL widoczne także zaznaczyłem żeby światła dzienne się włączyły i faktycznie się zapaliły. W tej sytuacji zrobiłem osiowanie w alfie legal i po nim licznik nie miga, drl się świecą choć menu z radia zniknęło a mes zgłasza że konfiguracja proxy auta jest we wszystkim ok czyli wróciłem do punktu startu choć kosztowało mnie to 150zl 😔 i tu mam pytanie, włącze to menu drl z poziomu samej alfy? W jakimś temacie wyczytałem że nie a kolega Jack też mi wspomniał że w mesie zmiana bajtu a osiowanie w alfie. ??? Druga kwestia to wychodzi na to że ten mes z forum to jednak nie ogaryna właściwie mojego auta i pewnie legal by zrobił i zmianę bajtu i osiowanie,dobrze myślę??? Alfa z forum nie potrafiła osiowac a legal bez uwag to zrobił to pewnie i mes podobnie? Rozpisałem się wiem ale dopiero schodzi ze mnie, cieszę się że obyło się bez wyjazdów po pomoc. To już się znowu czegoś nauczyłem. Mam nauczkę bo wczoraj zamiast się porządnie wczytać w forum to od razu na żywioł ze szczątkami informacji.
Kobra, wychodzi na to że tak na dobrą sprawę bajty nie potrzebne były są bo ja wczoraj ich wogole nie zmieniłem a komp nie mial czego zmieniać a mimo to licznik migał i wywalał błędy głównie wspomagania. Migał pewnie bo ja głupi to za.pierwszym razem na odpalonym silniku zrobiłem.
Druga kwestia to wychodzi na to że ten mes z forum to jednak nie ogaryna właściwie mojego auta i pewnie legal by zrobił i zmianę bajtu i osiowanie,dobrze myślę??? Alfa z forum nie potrafiła osiowac a legal bez uwag to zrobił to pewnie i mes podobnie?
Myślę ,że Twoja przygoda nauczy co niektórych do kupowania legalnego programu . Nie wiadomo co komu i kiedy się popsuje .
razem na odpalonym silniku zrobiłem.
Bardzo możliwe .
BrzozaPL
07-06-2020, 11:35
Jak masz alfę to aktywuj tą funkcje w alfie i osiowanie w alfie
Body komputer - >zmiana konfiguracji samochodu->drl menu enable - > osiowanie proxy
U mnie poszło ale wołało niebieski adapter
JackTheNight
07-06-2020, 11:44
Dokładnie jak wyżej kolega napisał w alfie też da
się włączyć menu DRL.
Wybierasz body computer, diagnozy akrywne, konfiguracja pojazdu, wybierasz drl menu, zmieniasz warto na Enabled i robisz osiowanie.
harry.wesoly
07-06-2020, 12:34
Dziękuję za podpowiedzi. Faktycznie od ręki alfą włączyłem to DRL menu i w końcu światła nie będą mi pożerać aku choćby aktualizując mapy Jedna dziwna kwestia bo mam ten kabel:
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Plus niebieski adapter i po zmianie drl menu i osiowaniu alfa nie woła mi o niebieski adapter a samo osiowanie kończy się sukcesem i menu mam na radiu. Dziwne bo w mesie forumowym żeby połączyć się np z NADWOZIE-RADIO UCONNECT to musiałem użyć adaptera (bez nie trybi bo sprawdzałem) a np INNE (czyjniki parkowania chyba) mimo ze chce adapter to łączył się i bez niego (choć to chyba wszyscy już wiedzą) No nic, udało się, jestem szczęśliwy i biedniejszy o 150zl Bardzo dziękuję za pomoc koledze JTN szczególnie, pozostałym oczywiście też. Pamiętajcie, dobra karma wraca. Ps czy tą opcją wyłączę na stałe start & stop???
38327
BrzozaPL
07-06-2020, 12:39
Ja mam problem z aktywacja funkcji "Fallow me home" aby działała z radia (radio 5 navi) działa tylko z manetki
Zmieniam bajt 68 na C1 ale osiowanie nie przechodzi
harry.wesoly
07-06-2020, 12:52
Brzoza nie wiem czy pomoże ale...ja mam fabrycznie tą opcję i działa z manetki a na 7 calach w menu i tak jej nie ma więc może tak po prostu jest?
38328 a tak było fabrycznie 38329 bo niby na co nam wł tej opcji w radio, to się łatwo i szybko manetką włącza.
BrzozaPL
07-06-2020, 13:20
Harry.wesoly po osiowanu alfa nie masz żadnego błędu na modułach?
Bo u mnie przy aktywacji halegenow oraz doświetlania zakrętów po osiowanu był błąd na radiu "Konfiguracja pojazdu nie zaprogramowana" mimo że licznik nie migał gdy podłączyłem pod mes miałem błąd modułu TELEMATYCZNEGO. Osiowanie musiałem zrobić mes ze zwiększeniem bajtów do 235 bo fabryczne miało 160 bajtów i wtedy poszło ale mes po procedurze osiowania sam zmniejszył bajty do 164. DRL aktywowałem zmieniając w MES bajt 109 i bez zwiększania bajtów osiowanie poszło. W alfie osiowanie mi nie przechidzi. Jak u ciebie to wygląda?
harry.wesoly
07-06-2020, 14:18
Sprawdzę Ci to w ciągu 30min bo po ostatnich podpowiedziach już nie kukałem w moduły ale wcześniej jak pokasowałem błędy po mesie bo były to już ich nie pokazywało.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja nie mam żadnego błędu
38330
A co do opcji dotyczącej s&s w alfie to zrobiłem na not enabled bo miałem wcześniej enabled i osiowanie i start stop nie załącza mi się
38331
BrzozaPL
07-06-2020, 14:22
Sprawdzę Ci to w ciągu 30min bo po ostatnich podpowiedziach już nie kukałem w moduły ale wcześniej jak pokasowałem błędy po mesie bo były to już ich nie pokazywało.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja nie mam żadnego błędu
38330
A co do opcji dotyczącej s&s w alfie to zrobiłem na not enabled bo miałem wcześniej enabled i osiowanie i start stop nie załącza mi się ������
38331
Podczas osiowania wszystkie moduły maiales wykonane poprawnie? Jak ja wchodziłem w proxy przez alfę też miałem komunikat że proxy prawidłowe ale miałem błąd na radiu i w MES moduł telematyczny nieudane
harry.wesoly
07-06-2020, 14:27
Wszystko ok. Później jeszcze sprawdzę na mesie bo syn oblega kompa ale na bank będzie ok wszystkie moduły.
BrzozaPL
07-06-2020, 14:29
Wszystko ok. Później jeszcze sprawdzę na mesie bo syn oblega kompa ale na bank będzie ok wszystkie moduły.
Tak z ciekawości jak możesz zobacz w MES ile bajtów ma twoje proxy?
Poniżej film z mojego osiowania alfa
https://youtu.be/jn9ixUC_gXo
harry.wesoly
07-06-2020, 14:46
Moje ma fabrycznie 235
38332
BrzozaPL
07-06-2020, 15:00
Moje ma fabrycznie 235
38332
Jak będziesz miał możliwość to skopiuj z mes teraźniejsze proxy po prawidłowym osiowaniu
krowka1978
07-06-2020, 17:24
Jak będziesz miał możliwość to skopiuj z mes teraźniejsze proxy po prawidłowym osiowaniu
Używając legalnej wersji, bo w piratach proxi nie działa poprawnie.
Witam Kolegów z góry mówię że jestem laikiem w tej sprawie i proszę o pomoc. W moim Ducato zostało wymienione radio co wiąże się z tym że licznik mruga, zakupiłem na allegro wraz z licencją oraz kabelkami Multiecuscan 4.6. Chciałem wykonać osiowanie radia aby rozwiązać problem licznika, niestety podczas osiowania występuje błąd " węzeł rozrywkowo-telematyczny ETM EOL Nieudane, reszta OK. Czy mogę prosić o pomoc może coś robię nie tak? Czy do radia muszę wpisać jakoś vin mojego Ducato ( radio pochodzi z demontażu z innego Ducato). Pozdrawiam i proszę o pomoc.
malutki1989
17-11-2020, 10:45
Czy model radia się pokrywa?
Czy radio działa?
Radio działa, sterowanie z kierownicy również oraz rozmowy na głośnomówiącym. Co do modelu radia czy się pokrywa to nie wiem gdyż stare nie zostało mi jeszcze zwrócone (zakup auta z komisu, komis wysłał inne radio zgodne parametrami w sensie kamera cofania i navi i poinformował trzeba wykonać osiowanie)
Hej. Alfaobd wyłączyłem sprzęgło niezbędne do odpalenia auta. Oraz sama ikonkę wyłączyłem. Zrobiłem osiowanie i mam problem. Teraz ciągle mruga licznik kilometrów. Przywrócenie ustawień sprzęgła na domyślny i ponowne osiowanie nic nie zmienia. Próbowałem kasować błąd ale wciąż wraca. Odlaczenie Aku też nic nie daje.
JackTheNight
03-04-2021, 12:44
Osiowanie przebiegło z jakimś błędem dlatego miga ci licznik. Zrób jeszcze raz osiowanie i zobacz przy którym ECU pojawi się błąd :)
JackTheNight
06-04-2021, 13:08
Będziesz kiedyś w Łodzi to ci to naprawie.
Szatanik
04-08-2021, 05:59
Hej. Czy ktoś ze śląska podejmie się odblokowania u mnie Android Auto? Tipo 2018 uConnect 7 bez nawigacji.
@Wili23
Wszystkie pasy bezpieczeństwa muszą być odpięte. (fotelik samochodowy, pasek dla psa itp.) Następnie proxi znowu i będzie OK.
marcindziki1
24-08-2021, 14:34
Witam. Mam taki problem - aktywowałem kamerkę w body przez Alfaobd po czym zrobiłem osiowanie. Wszystko przebiegło ok przy wstecznym załącza się kam ( obraz niedostępny gdyż jeszcze idzie z alle....) ale kilometry nadal migają. Przy skanie mam 2 błędy proxy i błędny sygnał kam. Czy to dlatego ? Czy osiowanie jednak poszło nie tak.
Może najpierw podłącz kamereâŚ
Witam,poszukuję kogoś z okolic Poznania do zrobienia osiowania,migający licznik.
BrzozaPL
30-09-2021, 18:52
Witam,poszukuję kogoś z okolic Poznania do zrobienia osiowania,migający licznik.
Prawdopodobnie w niedziela poniedziałek będę w Poznaniu jak coś możemy ogarnąć temat osiowania
Piotrek J.
22-07-2022, 12:03
Witam. Czy ktoś w Warszawie lub okolicy podejmie się Osiowania Proxy wymieniałem radio i po wymianie mruga mi wskaźnik km. Proszę o pomoc.
JackTheNight
22-07-2022, 14:51
W Łodzi mogę Ci zrobić osiowanie
Kijowski
28-06-2023, 14:01
Witam.Czy ktoś w warszawie podejmie się Osiowania Proxy wymieniałem radio i po wymianie mruga mi wskaźnik km.Bardzo proszę o pomoc i podpowiedz.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co to znaczy że w "ostatniej fazie montażu"
Jest zamontowany i miga. Czy to znaczy, że wystarczy odpiąć na jakiś czas klemę ? Czy trzeba powtórzyć ostatnia fazę montaży czyli
Odpiąć wszystko. Następnie:
1. Wpiąć radio
2. Odłączyć akumulator
3. Podłączyć urządzenie
4. Uruchomić zasilanie z akumulatora ?
Pzdr
ATeK
Fiat 500 Pop 2016 po wymianie kierownicy i radio dab navi 7 😪😪😪
Proszę o pomoc w (procedura proxy?) Warszawa ewentualnie Łódź
cieslakskala@gmail.com
JackTheNight
07-07-2023, 17:26
W Łodzi mogę przyosiowac. Jak coś pisz priv.
ignaszewskirafal@gmail.co
04-11-2023, 00:38
Radio działa, sterowanie z kierownicy również oraz rozmowy na głośnomówiącym. Co do modelu radia czy się pokrywa to nie wiem gdyż stare nie zostało mi jeszcze zwrócone (zakup auta z komisu, komis wysłał inne radio zgodne parametrami w sensie kamera cofania i navi i poinformował trzeba wykonać osiowanie)
Będziesz kiedyś w Łodzi to ci to naprawie.
Czy byłbyś w stanie mi pomóc z osiowaniem w Pandzie??
Edit: napisałem jak coś na priv
Mateuszldzch
14-02-2024, 21:15
W Łodzi mogę Ci zrobić osiowanie
Siemanko czytałem szukałem odpowiedzi czemu mruga licznik byłbyś w stanie mi z tym pomóc
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Siemanko czytałem szukałem odpowiedzi czemu mruga licznik byłbyś w stanie mi z tym pomóc
Wiem że to nie Tipo, ale temat podobny.
Posiadam Doblo 1.4 8V z 2009. MES 4.8 Registered witaminką + Viaken STN1170 na bound rate 115200 i softem 3.3.1. Błędy z ecu, body, airbag i abs pokasowane.
Zamontowałem czujnik temperatury zewnętrznej, i chciałem aktywować go w liczniku. Niestety, cały czas sypie błędem "failed to execute: unsupported functional error" przy probie włączenia temperatury zewnętrznej. Myślałem że to problem licznika, więc kupiłem licznik z włączoną temperaturą zewnętrzną, (temperatura jest wyświetlana normalnie, niestety licznik miga bo węzeł EoL jest na czerwono) ale pod czas osiowania proxi wyskakuje mi błąd: "DasboardNode (IPC/NQS) - Failed - Data Out of Error." Ustawienie przebiegu przeszło pomyślnie, jest taki jak w poprzednich i w ecu co do 1 km.
Pytanie, czy konfiguracja can jest prawidłowa i ma wystarczającą ilość bitów:
CAN CONFIGURATION DATA:
00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 02 00 00 00 00
00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 09
35 31 37 37 39 37 39 37 20 20 20 50 50 45 41 43 45 45 45 53 49 20 05 05 19 0B 00 00 00 09 00 00 00 81 C8 0D 01 04 0C 17 07 00
I czy to nie problem z samym MES-em. Dodaję fotki. Na jednej fotce licznik taki sam jak mów tylko z aktywną temperaturą zewnętrzną.
BrzozaPL
21-04-2024, 23:19
Wiem że to nie Tipo, ale temat podobny.
Posiadam Doblo 1.4 8V z 2009. MES 4.8 Registered witaminką + Viaken STN1170 na bound rate 115200 i softem 3.3.1. Błędy z ecu, body, airbag i abs pokasowane.
Zamontowałem czujnik temperatury zewnętrznej, i chciałem aktywować go w liczniku. Niestety, cały czas sypie błędem "failed to execute: unsupported functional error" przy probie włączenia temperatury zewnętrznej. Myślałem że to problem licznika, więc kupiłem licznik z włączoną temperaturą zewnętrzną, (temperatura jest wyświetlana normalnie, niestety licznik miga bo węzeł EoL jest na czerwono) ale pod czas osiowania proxi wyskakuje mi błąd: "DasboardNode (IPC/NQS) - Failed - Data Out of Error." Ustawienie przebiegu przeszło pomyślnie, jest taki jak w poprzednich i w ecu co do 1 km.
Pytanie, czy konfiguracja can jest prawidłowa i ma wystarczającą ilość bitów:
CAN CONFIGURATION DATA:
00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 02 00 00 00 00
00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 09
35 31 37 37 39 37 39 37 20 20 20 50 50 45 41 43 45 45 45 53 49 20 05 05 19 0B 00 00 00 09 00 00 00 81 C8 0D 01 04 0C 17 07 00
I czy to nie problem z samym MES-em. Dodaję fotki. Na jednej fotce licznik taki sam jak mów tylko z aktywną temperaturą zewnętrzną.
piszesz o doblo a na screnach widać ze osiowanie robisz na stilo
krowka1978
21-04-2024, 23:35
MES 4.8 Registered witaminką
Zabierać się za proxi piratem..., jeszcze się tym "chwalić".
Raczej bez znaczenia, w Pandzie osiowanie przechodzi na Punto '03, w Ducato 250 osiowanie dziaĹa na Panda Van Natural Power, a w Doblo na Stilo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zabierać się za proxi piratem..., jeszcze się tym "chwalić".
No dobrze, czy fakt samej wersji programu ma znaczenie czy nie, gdybym miał 100% pewności że oryginał pomoże to bym w niego zainwestował, ale wywalić 400 zł i dalej patrzeć na ten sam błąd to trochę średnio. Po drugie nawet po prośbach w okolicy nikt nie ma mesa pełnego i nawet odpłatnie zostaje tylko aso.
krowka1978
22-04-2024, 10:00
ale wywalić 400 zł
50Euro to 400zł? Od kiedy? Albo się bierze poważnie problem na klatę, albo nie robi nic. Co roku wykupuję licencję MES za 50Euro (czyli około 200zł), żeby mieć roczne aktualizacje, nie zbiedniałem od tej astronomicznej kwoty, a zwraca się szybko. Za darmo interfejsów w warsztatach nie podłączają.
Dwa lata temu jak pisałem z oficjalnym przedstawicielem mes na Polskę to zaśpiewał mi 400 zł po przewalutowaniu. Skoro kupujesz za 200 zł to poproszę namiary na sprzedawcę licencji. Co do kosztów osiowania proxi w aso w Katowicach to 345 zł.
krowka1978
22-04-2024, 13:58
Dwa lata temu jak pisałem z oficjalnym przedstawicielem mes na Polskę to zaśpiewał mi 400 zł po przewalutowaniu. Skoro kupujesz za 200 zł to poproszę namiary na sprzedawcę licencji.
Trudno wejść na stronę MES i kupić bez pośrednika, u źródła? Tak, sprzedawcą jest autor oprogramowania, który bierze 50Euro, licencja dożywotnia na ostatnią zaktualizowaną wersję, rok aktualizacji.
Właśnie dostałem informację, licencja u źródła 320 zł.
krowka1978
22-04-2024, 14:03
Właśnie dostałem informację, licencja u źródła 320 zł.
Yhy, na pewno. To po ile Euro jest? Nawet na stronę MES nie zajrzałeś, ale kocopoły tworzysz. Według kursu, który ja widzę, licencja kosztuje w okolicy 216zł (mogą być drobne różnice w dniu przeliczenia z 50Euro, które to aż na stronie szarością razi w oczy).
Ja też kupiłem na stronie mes-a za 50 ojro.
Polski pośrednik musi swoje zarobić za pośrednictwo.
Wiele razy było już na forum wykazane, że na piracie przy osiowaniu jest nie halo.
PM Factory Paweł
11:34 (1 godzinę temu)
do mnie
Dzień Dobry
Koszt licencji po za allegro 320 zł
Po zaksięgowaniu wpłaty wysławmy meila
Do zakupu wystawiamy paragon/Fv
PMfactory Pokwap Paweł
leśna 38/19
32-310 Jaroszowiec
Zajrzałem, i kontaktowałem się z polskim przedstawicielem Panie "wiem wszystko najlepiej, ale pomocy merytorycznej brak". Biorę od przedstawiciela, bo nie chcę się nawinąć na jakiś zagraniczny wałek, bo zwyczajnie nie ufam temu. Albo biorę od krajowego przedstawiciela, albo w ogóle. Licencję kupiona, zainstaluję na dniach i zobaczymy czy to kwestia tego.
Na stronie Multiecuscana jest adnotacja 43779
krowka1978
22-04-2024, 15:50
Zajrzałem, i kontaktowałem się z polskim przedstawicielem Panie "wiem wszystko najlepiej, ale pomocy merytorycznej brak". Biorę od przedstawiciela, bo nie chcę się nawinąć na jakiś zagraniczny wałek, bo zwyczajnie nie ufam temu. Albo biorę od krajowego przedstawiciela, albo w ogóle. Licencję kupiona, zainstaluję na dniach i zobaczymy czy to kwestia tego.
Bierz i przepłacaj, Twoje pieniądze, ale ciekawe, że wcześniej jęczałęś jak drogo :lol: Wałek na oficjalnej stronie MES haha Już mnie tam wałkują od jakichś 16 lat :crazy:
Zajrzałem, i kontaktowałem się z polskim przedstawicielem Panie "wiem wszystko najlepiej, ale pomocy merytorycznej brak".
Ta budowa zdania jest ciekawa. Przedstawiciel tak powiedział? :crazy: Jak wyżej podano o piracie, a tu wielkie zdziwienie, "pomóc nie chco" :crazy:
https://www.multiecuscan.net/RegisterPD.aspx
To jest oficjalna strona, gdzie można zakupić licencję jak i pobrać instalkę. Cena 50 ojro.
Jaki jest dziś kurs ojro?
Każdy wydaje swoje poieniadze, można kupić w pmfactory - u polskiego przedstawicie zostawiając mu dole :-)
krowka1978
22-04-2024, 18:31
https://www.multiecuscan.net/RegisterPD.aspx
To jest oficjalna strona, gdzie można zakupić licencję jak i pobrać instalkę. Cena 50 ojro.
Jaki jest dziś kurs ojro?
Każdy wydaje swoje poieniadze, można kupić w pmfactory - u polskiego przedstawicie zostawiając mu dole :-)
Zaraz padnie, że na nasze konta ta kasa pójdzie :tongue
No dobrze, czy fakt samej wersji programu ma znaczenie czy nie, gdybym miał 100% pewności że oryginał pomoże to bym w niego zainwestował, ale wywalić 400 zł i dalej patrzeć na ten sam błąd to trochę średnio. Po drugie nawet po prośbach w okolicy nikt nie ma mesa pełnego i nawet odpłatnie zostaje tylko aso.
Z zakupem MES'a jest dokłanie tak jak pisze tu większość, wchodzisz na stronę producenta, wypełniasz formularz
wklepujesz dane do zapłaty i po kilku/kilkunastu minutach masz legal. Dwa miesiące temu zaktualizowałem soft
do ver.5.2 i zapłaciłem 200pl z małym haczykiem. Jak nie chcesz wydawać kasy na soft to chętnie na Tobie zarobię,
jak widzisz lokalizacja bardzo bliska :)
Wydałem, zainstalowałem, problem dalej występuję.
Zobacz w raporcie który generuje Multiecuscan za każdym razem po osiowaniu proxy, jaki bajt mu nie pasuje. Raporty są dostepne w katalogu systemowym MES. Załączyłeś funkcję temperatury w body?
Tak, włączyłem, ale przy samym włączaniu wyskakuje pierwszy bład. Odczytam ten plik o którym mówisz, ale też myślę czy nie włożyć tego licznika z temperaturą zewnętrzną już włączoną i wtedy puścić osiowanie, jako zwykłą wymianę licznika.
Osiowanie ma jakieś specjalne wymagania, silnik ma być odpalony, kontrolki mają być pogaszone, czy mają się świecić standardowe, w sensie olej, aku, check, pasy i ręczny? Czy tylko olej aku i check?
Więc oto logi z fes:
Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
CAN CONFIGURATION DATA:
00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 00 00 00 00 00
00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 09
35 31 37 37 39 37 39 37 20 20 20 50 50 45 41 43 45 45 45 53 49 20 05 05 19 0B 00 00 00 09 00 00 00 81 C8 0D 01 04 0C 17 07 00
Body Computer Node (BCM/NBC)
Engine Control Node (ECM/NCM)
Dashboard Node (IPC/NQS)
(Multiecuscan 5.2)
2024-04-23 13:24:38
Fiat Stilo 1.9 JTD
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure
--------------------------------------------------------------
Body Computer Node (BCM/NBC): EOL Ok
Engine Control Node (ECM/NCM): Ok
Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Ok
UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Display external temperature on dashboard
I dalej w trakcie osiowania:
Body Computer Node (BCM/NBC): EOL Ok
Engine Control Node (ECM/NCM): Ok
Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Ok
UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Display external temperature on dashboard
AKTYWOWANIE REGULACJI...
PROXI ALIGNMENT PROCEDURE
Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
Zapis do modułu: Body Computer Node (BCM/NBC) UDANY!
Zapis do modułu: Dashboard Node (IPC/NQS) NIEUDANY! - Błąd: dane spoza zakresu
WYKONANIE NIEUDANE
Dashboard Node (IPC/NQS) NIEUDANY! - Błąd: dane spoza zakresu
Do osiowania wystarczy załączony zapłon nic więcej. Pytanie czy akumulator masz w dobrym stanie, nie raz przez słaby aku dziwne cuda się dzieją przy osiowaniu. Osiowanie rób w właściwym sterowniku pod konkretny model auta. Z raportu nic nie wynika, poza tym że jest problem z licznikiem.
Problem jest z każdym licznikiem. Próbowałem osiować licznik który już ma włączoną temperaturę zewnętrzną, też nieudane i dodatkowo wyświetla Dashboard Node (IPC/NQS): EOL Failed. Tak samo zwykłe zegary z małym wyświetlaczem. Akumulator jest naładowany, pokazuje dobre wartości.
Edit. Konieczna była edycja wsadu licznika na zewnętrznym programatorze.
kulek855
24-06-2024, 22:46
Witam.
Mam pytanie odnośnie osiowania.
Posiadam OBD Vgate Icar Pro bluetooth do tego niebieski adapter z aliexpress.
Kupiłem kierownice z tempomatem oraz przyciskami multimedialnymi - na forum otrzymałem potwierdzenie, że mój BC obsłuży tempomat. Włączyłem w Alfa OBD tempomat i przyciski (adaptative cruise Control type i Audio Steering Wheel Controls on Instrument Panel Cluster). Licznik zaczął migać.
Osiowanie proxy - w Alfa OBD oraz MES (forumowe, już skasowane. Myślę o zakupie) sytuacja wygląda tak samo, wszystko idzie dobrze do momentu aż oprogramowanie poprosi o niebieski adapter. Po podłączeniu go wyskakuje info że przekroczono czas.
MES zainstalowany na laptopie Alfa OBD na androidzie.
Pytania:
1. Czy da się moim zestawem zrobić osiowanie proxy?
2. Czy jest to możliwe przez bluetooth czy tylko po kablu?
3. W czym tkwi problem?
4. Czy jak kupię Alfa OBD na android to zrobię nim osiowanie tym zestawem co wyżej napisałem ? Czy raczej zainwestować w MES i obd na kablu?
Dodam jeszcze, że MES wyświetla błąd przy łączeniach, odnośnie nieprawidłowego kodu ISO.
kulek855
25-06-2024, 08:58
43912
Dołączam zdjęcie z błędem.
Problem rozwiązany, niebieski adapter z aliexpress był źle polutowany (jeden z pinów był zamieniony z sąsiednim). Zrobiłem przejściówkę nową ze schematów znalezionych w necie.
Podepnę się z tematem tutaj, bo widzę że tu więcej osób będzie wiedzieć o co chodzi niż w Dziale "Ducato"
Ale sprawa nie dotyczy Ducato a Boxera z 2017 roku i osiowania proxi po wymianie radia.
Mianowicie osiowanie przechodzi montując radio dotykowe z Ducato. Zmienia się logo na Peugeota, zmienia się kolorystyka w radiu, licznik przestaje migać. Jest OK.
Problem pojawia się, gdy chcę zamontować radio zmodzone - tzn przód czyli wyświetlacz od Ducato, ale tył radia od 500L z nawigacją. Radio włącza się, gra, nawigacja działa, ale procedura osiowania zatrzymuje się na węźle mulimedialnym. Próbowałem i MES i AlfaOBD. Interfejsy i przejściówki raczej sprawne jeśli na innym radio osiowanie proxi przechodzi bez błędów.
Wolakseak15
06-11-2024, 14:36
W Łodzi mogę przyosiowac. Jak coś pisz priv.
Ja potrzebuję naprawić punto ii bo po wymianie komputera pokładowego miga i to osiowanie trzeba zrobić jestem z Łodzi.
pavulonDDZ
25-02-2025, 19:57
Witam gorąco i od razu prosze o pomoc w osiowaniu chciałem zrobić android auto według poradnika i wyskakuje mi taki komunikat : pojazd jest własciwie skonfigurowany .Nastawy PROXI nie są wymagane!
i nie działa mi po podłaczeniu kombinacja przycisków cnrl +alt +c co ma pokazać pełną konfigurację proxi ??
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.