Zobacz pełną wersję : Rdza na nowym silniku
Od około pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Tipo 1.4 T-jet z instalacją LPG tartarini. Przy sprawdzaniu oleju zauważyłem, że jedna część silnika jest bardzo skorodowana jak na zdjęciu poniżej. Myślicie, że warto z tym jechać do ASO, czy to normalne w tym samochodzie?
32505
krowka1978
16-06-2018, 16:50
Ta część to turbina, więc troszkę się grzeje.
Jednak dziwnie to wygląda, w turbo Garret takiego efektu nie mam po 30tyś. Śruba na łączu doprowadzajacym olej wygląda na przegrzaną, przynajmniej na zdjęciu. Rdza powierzchowna, jak dla mnie nie ma co jeździć do ASO.
Gdyby było rzeczywiście przegrzanie, to turbina już by nie działała.
Nie ma podstaw do reklamacji, to nie jest element karoserii więc ma prawo korodować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przeciez to gorąca strona turbo czyli de facto element wydechu. Materiał żeliwo. Karoserii juz nie bedzie a to dalej bedzie całe. O ile wczesniej nie peknie ale nie od rdzy akurat.
Za moment będzie (albo już jest), korozja na elementach wydechu, zawieszenia, hamulców. Jedyna rada to zakonserwować i trzymać w suchym garażu. Absolutnie nie jeździć :-D
krowka1978
18-06-2018, 10:08
Przeciez to gorąca strona turbo czyli de facto element wydechu.
W tym miejscu już nie taka gorąca (powiedzmy rozdzielnik gorącej i zimnej strony) - chłodzona cieczą i olejem.
Odświeżę trochę temat - dzisiaj zauważyłem pokryty rdzawym nalotem taki element przy silniku. Auto ma 4 miesiące. Też tak u Was to wygląda?
38343
38344
38345
JackTheNight
07-06-2020, 20:40
To kolektor wylotowy, zrobiony z żeliwa - normalne że ma taki nalot rdzy :)
Dzięki, czyli na szczęście to tylko moja paranoja:) Nowe auto to przeżywa człowiek cokolwiek się pojawia:)
Dzięki, czyli na szczęście to tylko moja paranoja:) Nowe auto to przeżywa człowiek cokolwiek się pojawia:)
Kół też sam nie zmieniaj dla świętego spokoju, bo tarcze hamulcowe też są żeliwne jak i zwrotnica i inne elementy podwozia;-)
niemiaszek
08-06-2020, 14:13
Moim zdaniem to już wrak. Na złom z nim.
Moim zdaniem to już wrak. Na złom z nim.
Silnik należy przechowywać stale zanurzony w oleju. Teraz to już po ptokach ;-)
MarcinTipo
18-06-2020, 20:39
Witam.
Dobrze że jeszcze półosi nie widział ani gałek.
Ja od nowości mam rdzę i myślę że tak ma być.
Pozdrawiam.
Marcin.
harry.wesoly
18-06-2020, 21:15
No u mnie tez wiec to norma ale najlepsze jest to że auto demo 2020 któremu się dokładnie przyglądałem to silnik, podwozie bez grama rdzy. Grunt to się dobrze sprzedać
Jak odbieralem alfe to byl 2009 r ze znajomym to sie smial ze ona rdzewieje juz u dealera bo miala rdze na pręcie-wieszaku tylnego tlumika i ze zaraz sie to urwie. Sam kupil chwile pozniej focusa. Rok temu z kawalkiem alfe sprzedalem z taką samą rdzą na tym pręcie i bez innychoznak korozji poza wypiaskowanymi progami a jego focus ze wzgledu na rudą poszedl do zyda po 3 latach.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.