Zobacz pełną wersję : Croma 2.4 - tragiczny promień skrętu - czy ten typ tak ma?
kuba2222
13-06-2018, 15:41
Witam, mam Cromę od pół roku i strasznie mnie denerwuje tragiczny wręcz promień skrętu - parkowanie bardzo utrudnione. Jeżdżę i jeździłem w życiu wieloma autami, ale tak źle było tylko w Mitsuishi L200 - ale wielki pickup na ramie to jednak co innego... W Cromie mam wrażenie że kierownica jeszcze powinna pójść z pół obrotu dalej. Czy to się jakoś reguluje?
Chyba nie. Ale zawsze możesz sprawdzić, do jakiego kąta maksymalnie skręcają Ci się koła i można to porównać. Fotka również mile widziana.
kuba2222
13-06-2018, 15:56
Jak będę w domu to zrobię foto i wrzucę :)
kuba2222
13-06-2018, 17:23
3247032471
Tak to wygląda.
Z ciekawości wieczorem zajrzę i strzelę fotkę, jeśli nie wybiegnę spóźniony z domu. A jak nie, to najpóźniej jutro. Aż mnie zaintrygowałeś tym tematem. :)
Wg mnie Croma ma dość dobry promień skrętu np porównując do Renault Laguna 2 i szczerze to na zdjęciu moim zdaniem jest trochę za mały porównując do mojej.
...wg mnie "moja" ma dobry promień skrętu (nawet na parkingach galerii handlowych)
...ale rzeczywiście jak zobaczysz w "mój" cennik Cromy FL (1 strona, 15 wiersz):
Croma FL cennik - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/965)
to wersja 2.4 ma 11,3m, gdzie wszystkie pozostałe mają po 10,9m...tak na marginesie jest to nazwane jako promień skrętu, ale przecież jest to średnica zawracania
dla porównania Fiat Panda ma 9,3m - chociaż "internety" i instrukcje podają dla różnych wersji Pandy od 9,1 do 9,7m (inne maluchy na kolejnych stronach galerii):
https://www.antyradio.pl/media/galeria/67966/67967/10
damazy61
14-06-2018, 09:01
U mnie wygląda to tak. Tylko że ja mam 1.9.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/103aec04ef55e46e512b043344c32b59.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/1767283806f5b51b90187119b8f43046.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Tak naprawdę z tych zdjęć nie wiele wynika a najlepiej stanąć na placu i zaznaczyć promień/średnice skrętu i zmierzyć jaka faktycznie jest..
W mojej ocenie 1,9 Jest OK... Croma ma stosunkowo mały rozstaw osi ( 2700 mm ) więc jak na auto prawie 5 metrowe bez skrętnej tylnej osi jest dość zwinne.
Nie jest tak zwinne jak Panda ale też jakiś problemów większych niema... 2,4 ma inne przeguby i może z tego powodu ograniczyli promień skrętu, a może zabrakło miejsca bo auto jest stosunkowo wąskie jak na silnik rzędowy z 5 cylindrami ustawiony poprzecznie...
Tu zestawienie ale ktoś coś źle wpisał w Cromie : https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mercedes/klasa-c/w203/kombi-t203/ranking/?nadwozie=71
kuba2222
14-06-2018, 10:15
No właśnie.. Jeździłem Cromą 1.9 i nie zwróciłem na to uwagi - czyli zapewne było w normie, a w mojej 2.4 ewidentnie jest gorzej. Chyba faktycznie pojadę na plac i zmierzę średnicę zawracania :D bo np Passat B5 wg internetów ma 11,4m a jest odczuwalnie lepiej - w mojej uliczce Pasek parkuje prostopadle za jednym zamachem, a Cromą muszę na 2 razy.
PS: Wg tego zestawienia to by mi się zgadzało ;)
32494
32495
Przepraszam, że wczoraj nie wysłałem - rano zrobiłem zdjęcia, a w pracy i po niej najzwyczajniej zapomniałem... :)
Wg mnie Croma jest bardzo gibka, ale posiadam jak koledzy wyżej wersję 1,9 JTD.
Anegdotka: mój tato jeździ hatchbackiem krótszym o 95 cm. Zarówno mi jak i jemu zdecydowanie łatwiej manewruje się Cromą. Tym autem takie cuda można robić na parkingu parkując tyłem, że sam sobie czasem się dziwię, że tak dużym autem można tak zaparkować w tak ciasnym miejscu. Ale bez czujników parkowania wielu manewrów bym nie wykonał, to fakt. Możliwe, że gdybym posiadał 2,4 JTD, nie byłbym już tak zadowolony, skoro tak piszecie.
Z drugiej strony - czy 40 centymetrów zrobi aż tak ogromną różnicę w odczuciach (11,3 m vs. 10,9 m)?
PS: na Twoich zdjęciach wydaje mi się (na oko, eksperci niech zamilkną), że Tobie bliżej do 30* skrętu, a mi do 40*. Przynajmniej ja widzę sporą różnicę. Musisz poprosić kogoś, kto ma 2,4 JTD, aby wrzucił swoje zdjęcie. Pomijam fakt, że u mnie po skręceniu kół na maksa kierownica robiła jeszcze 1/4 obrotu wstecz, inaczej musiałbym ją trzymać ręką.
...zdjęcia są miało "mierzalne"...najlepiej parking/plac i zrobić kółeczko i pomierzyć...
A nie wystarczy na zdjęciu zmierzyć kąt ,między felgą i karoserią?
...może masz rację, bo na wszystkich zdjęciach te kąty są identyczne...
Mi się wydaje, że u autora wątku są inne kąty. Ale to tak na oko, więc mogę tylko paść ofiarą złudzenia optycznego. ;)
piniasty
19-06-2018, 13:05
Zrobiłem takie nałożenie wszystkich zdjęć z uwzględnieniem pkt nadwozia i linii. Wychodzi,że ta różnica jest minimalna.
32625
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.