PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegĂłw 1.4 T-jet



arturo1968r
10-06-2018, 23:56
Witam kolegów. Mam doblo maxi 1.4 120km z 2016 r z przebiegiem ponad 90tkm i przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Proszę o pomoc w zlikalizowaniu śruby spustowej i poziomu oleju . Dzis zdjąłem koło od kierowcy i na szczycie skrzyni jest śruba inbus ok. 12-14mm. Dobrze trafiłem?
Serdecznie dziękuję za pomoc .

richardo
12-06-2018, 01:56
Nie wymieniaj. Mialem przejechane ponad 200 tys. km i olej w skrzyni był jak nowy.

bnbn1
13-06-2018, 03:32
Nie wymieniaj. Mialem przejechane ponad 200 tys. km i olej w skrzyni był jak nowy.

jestem sie w stanei założyc o obcięcie prawej reki ze olej po przejechaniu 200 tys km nie jest jak nowy, sprawdz zawattośc opiłków, lepkośc i parw innych parametrów, swoja droga czy olej po 200 tys był tak samo słomkowy jak nowy, czy też jak w moim toczydle ciemno szary ? :-)
nowy olej (dokładnei taki sam) to 70 zeta....raz na 100 tyś km to chyba taniej niż zuzyte lozyska i praktycznei wymiana skrzyni biegów.

wazna sprawa na samym poczatku skrzynia się dociera najlepiej po 10-20 tys zmienic olej a potem standardowo co załozony przez producenta oleju czas.
swego czasu w skrzyni C514 producent zalecał sprawdzenie poziomu oleju co 30 tyś km i wymiane oleju po 120 tyś km, ale od paru lat podaja iz "olej nie podlega wymienia w calym okresie eksploatacji" a co to jest okres eksploatacji tutaj jest słowo klucz to jest gwarancja + 5 lat.

co do skrzynie C635, to ta w t-jet spust znajduje sie na obudowie mechanizmu różnicowego przy poniżej wyjścia półosi, problem w tym że to jest nieco powyżej najnizszego punktu skrzyni, od góry jest korek wlewu

darofiat
27-06-2018, 21:25
I niestety nie ma korka kontrolnego poziomu oleju w skrzyni:)

bnbn1
09-07-2018, 05:14
I niestety nie ma korka kontrolnego poziomu oleju w skrzyni:)

zazwyczaj ta funkcje pełni korek wlewu, czyli wlewamy az nie zaczyna się wylewac, w C635 obadam to w przyszlym tygodniu bo będę wymienaić w niej olej.

darofiat
09-07-2018, 21:30
To lej po korek wlewu ile wejdzie. Pewnie ze 4 litry albo i 5 litrów i zobaczymy jak pięknie będzie wyglądała skrzynia i ciekawe co się stanie z uszczelnieniem wybieraka?

bnbn1
11-07-2018, 01:57
To lej po korek wlewu ile wejdzie. Pewnie ze 4 litry albo i 5 litrów i zobaczymy jak pięknie będzie wyglądała skrzynia i ciekawe co się stanie z uszczelnieniem wybieraka?

myśle że rozumiesz słowo "zazwyczaj" ono oznacza że nie zawsze tak jest, jezeli nie rozumiesz znaczenia tego słowa...to bardzo mi przykro (w ogóle znaczenia całej mojej ywpowiedzi) . Skrzynia C514 akurat ilośc oleju jaka powinna być w skrzyni to jest poziom korka wlewu, co C655 obadam to organoleptycznie w przyszlym tygodniu (o czym napisałem) , wiedząc dokładnie ile ma być oleju w skrzyni zobaczymy ile to będzie, a swoją droga do tej skrzynei nie wejdzie 4 litry oleju. uszczelnieniu wybieraka nic sie nie stanie jest ono olejoodporne ciśneinie też go nie wywali bo jest odpowietrzenie skrzyni...przez wybierak (to nei silnik gdzie cześc gazó spalinowych zawsze idzie pod tłoki i jest ciśnienie). problem może sie pojawic w prawidłowym smarowaniu skrzyni gdyż nie ma tam cisneinia oleju tylko jest tzw rozbbryzgowe a jak wlejesz wiecej ojelu do skrzyni to ono może nie wystąpić.

wiec na koneic ujmę to wprost...nei rób ze mnei debila...dobrze?

bnbn1
18-07-2018, 18:41
Nie wymieniaj. Mialem przejechane ponad 200 tys. km i olej w skrzyni był jak nowy.

musze zmartwić olej w mojej skrzyni po 5 latach nie był jak nowy a iał jedyne 60 tyś km :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


To lej po korek wlewu ile wejdzie. Pewnie ze 4 litry albo i 5 litrów i zobaczymy jak pięknie będzie wyglądała skrzynia i ciekawe co się stanie z uszczelnieniem wybieraka?

potwierdzam w skrzyni C635 nie ma czegoś takiego (w starej C514 poziom właściwy to poziom korka wlewu), wiec zostało wlane te "ustawowe" 1,75 litra oleju, największy problem to dobrać się do korka spustowego i wlewu... bardzo skutecznie to zabudowali :-)