PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo selespeed nie reaguje



Andrzejnara
09-06-2018, 10:21
Witam.
Jestem tu nowy, Posiadam stilo 2.4 selespeed żółta strzała :-)
Auto posiadam od października 2017r, przebieg około 170 000 km, pompa już była regenerowana i sprzęgło (po za dwumasą) wymieniane.
Do wczoraj skrzynia pracowała bez zastrzeżeń, Stilon zgaszony i do domu a rano niespodzianka. Odpalił normalnie żadnych błędów ale żadnego biegu nie da się włączyć.
Zacząłem diagnostykę w multiecuscan, Pompa pompuje i przestaje przy około 50bar, akumulator ciśnienia trzyma. Błędów brak a biegów nie zmienia.
Rozebrałem osłonę akumulatora i pod nią wyczyściłem wszystkie styki na jakie trafiłem i wtyczki.
Teraz będzie ciekawe- Złożyłem do kupy wszystko, włączam zapłon i jedyneczka 1, wsteczny R i neutralny N włączają się.
Odpalam auto i biegi nadal wchodzą, próbuję ruszyć na R i pojawia się komunikat "gearbox failure" a auto gaśnie. Znów włączam zapłon i odpalam biegi nie wchodzą a komunikat został.
Podłączam multiecuscan i takie błędy wyskoczyły:
P1703 Wyłączenie silnika przez automatyczną skrzynię biegów
P1760 Czujnik pedału hamulca
P1743 Czujnik sprzęgła
P0715 Turbine speed sensor (1)

Po wykasowaniu błędów skrzynia nadal nie włącza biegów a błędy nie powracają.

Pomocy!!!! Proszę :-)

Andrzejnara
10-06-2018, 21:22
Witam ponownie.
Dodatkowy objaw to pompa wciąż pracuje ale już ciśnienia nie dobija i gdzieś pod auto wypluwa olej/płyn selespeed.

ata
10-06-2018, 23:05
pompa wciąż pracuje ale już ciśnienia nie dobija i gdzieś pod auto wypluwa olej/płyn selespeed
Znaczy uszczelnienia pompy powiedziały "dobranoc". Może po prostu źle złożona po regeneracji, albo zużycie było za duże i nowe uszczelniacze wystarczyły tylko na chwilę. Nie zgadnę, powinien to zobaczyć mechanik znający się na tych automatach. W każdym razie jak wywala olej to raczej nie będzie tanio.

Andrzejnara
24-06-2018, 11:31
Witam ponownie.
Dzięki za porady. owszem padł wysprzęglik. Skrzynie wczoraj wytargałem i wysprzęglik a raczej jego gumowy miech? rozerwany na strzęoy.
Teraz mam problem jaki wysprzęglik będzie pasował. VALEO 810000 czy VALEO 810001 a może różnią się tylko tym, że jeden ma czujnik a drugi nie? ten bez czujnika jest sporo tańszy i jeszcze ma zamiennik sachs.
Na starym wysprzęgliku jest taki opis:
477560 e0
050902
0-1412125-1
snr valeo BB 40612 S07
A 01162/23
Nie ma więcej oznaczeń a po tych ciężko coś znaleźć.
Można prosić o pomoc?

Andrzejnara
03-07-2018, 16:18
Witam ponownie.
Po naradzie z ASO i z Mazi, okazało się, że potrzebny wysprzęglik to Valeo 810000, najtaniej jak udało mi się znaleźć to 901 zł z groszami na jakiejś stronce.
Przy okazji wymiana oringów na elektrozaworach, uszczelniaczy półosi, wahaczy i oleju w skrzyni.
Po złożeniu wszystkiego do kupy auto odpala i błędów brak.
Wsteczny wyjeżdżam zadowolony z garażu i jedyneczka, jadę i dwójka wejść nie chce a po przekroczeniu 30 km/h pojawia się gearbox failure i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Po podłączeniu komputera wszystkie parametry są ok.

Błąd to "p0715 turbine speed sensor".

Po wykasowaniu błędu okazuje się, że podczas jazdy prędkość sprzęgła wynosi 0 a po pojawieniu się błędu przy przekroczeniu 30km/h prędkość sprzęgła waha się w pobliżu prędkości obrotowej silnika.
Czujnik sprzęgła to niby ten magnetyczny z pomarańczowym gniazdem z przodu skrzyni więc załatwiłem dwa używane i cały czas to samo.
Zamieniłem komputer skrzyni na inny i to samo.
Wtyczki czujnika cofania nie pomyliłem bo światło cofania działa, w bezpiecznikach nie da się podłączyć wtyczek inaczej bo próbowałem i nie da się.
Jakieś pomysły?

Andrzejnara
09-07-2018, 17:33
Witam ponownie.
Udało mi się znaleźć przyczynę. Między wtyczką czujnika a wtyczką pod aku było dobre przejście a między pinami od czujnika sprzęgła we wtyczce pod aku a pinami od czujnika przy kompie skrzyni jeden przewód miał słabe przejście (duży zmieniający się opór).
Odizolowałem przewód pod aku i się okazało, że jeden z dwóch przewodów od czujnika (około 10 cm w stronę kompa skrzyni) jest ugnity i odpadł po dotknięciu.
Po polutowaniu i poizolowaniu wszystko działa.
Teraz muszę zrobić kalibrację wszystkiego bo rusza przy wysokich obrotach i ślizga się sprzęgło.
Nie mogę znaleźć poradnika kalibracji a każdy link jaki znalazłem do "skrzynia stilo selespeed- każdy posiadacz powinien wiedzieć" nie działą.
Może ktoś dać namiary na ten poradnik do kalibracji?
Pozdrawiam

Andrzejnara
23-07-2018, 17:59
Elo Elo....
Zakupiłem interfejs viaken wlm327 na chipie stn1110 i mam dostęp do większej ilości ustawień w MES/FES oraz już wskaźnik degradacji idzie obliczyć, lecz sprzęgło wciąż się ślizga.
Sprzęgło ma 1,5 roku i nie było katowane a do momentu wymiany wysprzęglika było ok.
Mam 3 pytanka:
1. Czy awaria wysprzęglika mogła uszkodzić sprzęgło, że teraz się ślizga?
2. Pod wysprzęglikiem jest uszczelniacz i nie wymieniłem go na nowy. Czy tam może ciec olej na sprzęgło i dlatego się ślizga?
3. Czy elektrozawór sprzęgła może dawać takie objawy?