PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 Multijet - problem ze sprzęgłem oraz ASR



Nickczemny
08-06-2018, 19:49
Witam,

Tato użytkuje od niedawna Stilo 1.9 Multijet 120KM. Auto z przebiegiem 350 tyś. km. Po jakimś czasie zauważyliśmy, że przy dłuższym hamowaniu włącza się kontrolka informująca o usterce ASR, nie można ponownie włączyć ASR, działa jedynie po ponownym uruchomieniu silnika.

Przedwczoraj pojawił się problem ze sprzęgłem, przestało wysprzęglać. Po nocy pedał sprzęgła działał jakby w połowie, pierwsza "połowa ruchu" miała jakby luz. Zdjąłem akumulator z podstawą i zabrałem się za odpowietrzanie układu sprzęgła według instrukcji, niestety sam nie chciał się odpowietrzyć grawitacyjnie, wyleciało trochę czarnego płynu, pedał sprzęgła wpadł całkowicie w podłogę. Udało się odpowietrzyć układ podając ciśnienie do zbiorniczka z płynem hamulcowym, zaczął lecieć ładny, czysty płyn. Sprzęgło zaczęło działać bardzo dobrze, płynnie, brało w połowie. Po dwóch dniach ojciec zauważył, że problem z ASR jest połączony w jakiś sposób ze sprzęgłem - jego zdaniem kiedy pedał sprzęgła zaczyna pracować inaczej, zapala się ASR przy hamowaniu .. Oba systemy są jakoś powiązane? Niestety sprzęgło raz działa lepiej, raz gorzej - dzieje się to losowo. Przy 280 tyś. km miał wymieniane sprzęgło lub sam dwumas, już nie pamiętam (według poprzedniego właściciela). Co może być powodem takiego zachowania sprzęgła, oraz czy może to być powiązane z układem ASR? Może siada pompka sprzęgła przy pedale, stąd sprzęgło raz działa lepiej, raz gorzej?

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny :)

Pozdrawiam

malutki1989
11-06-2018, 13:32
Pytanie zasadnicze, jak dawno temu wymieniany był płyn hamulcowy?

Nickczemny
11-06-2018, 15:19
Auto mamy gdzieś od miesiąca - przez nas nie był wymieniony. Mamy to w planach... Narazie auto porusza się każdego dnia, po około 70-100km dziennie.

malutki1989
12-06-2018, 09:42
No to ja bym zaczął od wymiany tego płynu, tym bardziej, jeśli nie znasz jego historii...

Czytam jeszcze dokładnie Twoje wpisy i moim zdaniem płyn jest na granicy zużycia. Dłuższe hamowanie, płyn zaczyna się gotować, co od razu zmienia ciśnienie w całym układzie i sieje błędami. A jak już się zagotuje, to zapowietrza Ci sprzęgło...

drucikfiat
13-06-2018, 09:13
Trzeba sprawdzić, czy nie ma wycieków płynu.

irekw
13-06-2018, 10:43
A jak już się zagotuje, to zapowietrza Ci sprzęgło...
Prawdobodobieństwo zerowe.

drucikfiat
13-06-2018, 10:54
Też tak sądzę.

Mi w Stilo Multijet po 195.000 rozszczelnił się wysprzęglik, samochód stał dwa miesiące wcześniej.

Nickczemny
13-06-2018, 20:54
Wycieków nie widać. Poziom płynu jest ciągle taki sam, ale będziemy pilnować. Spróbujemy na dniach go wymienić :). Z samymi hamulcami nie ma najmniejszych problemów, brzytwa. Teraz wpadł rozrząd, miał być zmieniony za 1.5 tygodnia, aczkolwiek zatarła się pompa wody.. :).

@Drucik - mówisz o wysprzęgliku w skrzyni? Trzeba było zrzucać skrzynię do jego wymiany, prawda?

Braval
13-06-2018, 22:27
Kupiles auto do roboty. Masz problem z wysprzeglikiem, "miesza" plyn w sobie, wyciekow nie bedzie i sprzegla tez. Trzeba zrzucac skrzynie.Nowy cos ok. 300zl.Pompa wody sie "zatarla"? predzej powinna sie rozszczelnic i puszczac plyn, przy tym byc halasliwa. Moze jaks rolka na rozrzadzie? Tak czy siak do roboty wszystko.

drucikfiat
14-06-2018, 08:51
@Drucik - mówisz o wysprzęgliku w skrzyni? Trzeba było zrzucać skrzynię do jego wymiany, prawda?

Nie, wysprzęglik jest na wierzchu, łatwa wymiana.

irekw
14-06-2018, 10:49
łatwa wymiana.
chyba tak
Wysprzęglik Fiat Punto Stilo Idea Łożysko Oporowe, Wysprzęgliki Nazwa Twojego Sklepu (http://grapa.bazarek.pl/opis/9061822/wysprzeglik-fiat-punto-stilo-idea-lozysko-oporowe.html)

boch
14-06-2018, 13:43
Nie, wysprzęglik jest na wierzchu, łatwa wymiana.

W Stilo 1.9 120KM wysprzęglik nie jest w żadnym razie na wierzchu. Trzeba zrzucać skrzynię.

drucikfiat
14-06-2018, 14:31
A nie jest pod akumulatorem?

irekw
14-06-2018, 15:02
A nie jest pod akumulatorem?
Trzy posty wyżej dałem załącznik do obrazków wysprzęglika.Dołożyłem jeszcze jeden./kliknij na obraazek/
Chyba nie da się tego zamontować na zewnątrz obudowy sprzęgła tylko w środku.32487

boch
14-06-2018, 15:37
A nie jest pod akumulatorem?Na zdjęciu poniżej masz pokazany zamontowany wysprzęglik w skrzyni. To właściwie ta sama 5 biegowa skrzynia co w Stilo 1.9 115KM czyli Getrag C605. Na zewnątrz masz jedynie odpowietrznik oraz pompę sprzęgła. Nie da się wymienić wysprzęglika bez zrzucania skrzyni.

https://www.skrzynie.com.pl/images/detailed/8/112881797044cc80ff8df7e8.jpg

Nickczemny
14-06-2018, 20:14
Narazie sprzęgło działa bardzo dobrze. Tak jak niektórzy wspominają - w Multijet 120KM wysprzęglik jest zintegrowany z łożyskiem oporowym, znajduje się wewnątrz skrzyni biegów. Na zewnątrz skrzyni jest jedynie króciec z przewodem, można tam odpowietrzyć wysprzęglik. Jeśli problemy ze sprzęgłem powrócą to będę szedł po najniższej linii oporu, czyli najpierw pompka przy pedale.

Pompa wody się zatarła, przestała się obracać. Autko zaczęło łapać temperaturę. Pasek spadał już z kółek, jednak obudowa rozrządu go uratowała, utrzymała go w miejscu, a on sam wypiłował sobie drogę na zewnątrz.. Całe szczęście udało się w porę to dojrzeć :). Mechanik mówił o dużym szczęściu, żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia. Rozrząd wymieniony, auto śmiga. Czekam tylko na obudowę rozrządu, koszt w ASO to 134zł brutto. Na allegro jest jedna pasująca, z przesyłką wyszłoby 80zł..

EDIT. : Jeśli skrzynia jest taka sama jak w JTD 115, to znaczy, że w przypadku awarii skrzyni można zamontować taką z normalnym wysprzęglikiem znajdującym się na zewnątrz skrzyni? To już tak z ciekawości..

Pozdrawiam

boch
14-06-2018, 20:16
Też miałem przytartą osłonę rozrządu. Mechanik mówił, że to standard w tych silnikach. Osłona wg faktury kosztowała mnie 80 zł.

Nickczemny
14-06-2018, 20:27
Niestety mnie skasowali 134zł :). Nasza osłona nie była przytarta, tylko przecięta :). W miejscu sklejenia pasek wychodził już sobie na zewnątrz - żałuję, że nie zrobiłem pamiątkowego zdjęcia, bo nic takiego jeszcze nie widziałem..

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b330635afa04.jpg (https://naforum.zapodaj.net/b330635afa04.jpg.html)

Znajomemu w Alfie 156 1.9 zerwało rozrząd po 5tyś. km od wymiany, wadliwy okazał się napinacz.

Godfrey
14-06-2018, 20:49
EDIT. : Jeśli skrzynia jest taka sama jak w JTD 115, to znaczy, że w przypadku awarii skrzyni można zamontować taką z normalnym wysprzęglikiem znajdującym się na zewnątrz skrzyni? To już tak z ciekawości..

Pozdrawiam

115tka w stilo też ma wysprzęglik w skrzyni