PDA

Zobacz pełn± wersję : GP faluje po rozruchu



karol77787
04-06-2018, 09:15
Witam.
Po odpaleniu GP 1.3 mjet 90km po dłuższym postoju z rury trochę kopci i faluj± mi obroty.
Trwa to z pół minuty i potem jest ok nic się nie dzieje.
Co to może być? Co sprawdzić? Podpi±ć pod kompa? NA jakie parametry wtedy zwrócić uwagę?
Pozdrawiam

malutki1989
04-06-2018, 12:11
SprawdĽ poziom naładowania akumulatora, a po odpaleniu ładowanie...
Czy auto ma klimę?

karol77787
04-06-2018, 13:40
SprawdĽ poziom naładowania akumulatora, a po odpaleniu ładowanie...
Czy auto ma klimę?

Tak, auto ma klimę. Sprawdzę ten akumulator, ale co mi da ta informacja?
Pozdro

karol77787
04-06-2018, 20:08
Aku ma 13,04 na odpalonym 14.3..

karol77787
05-06-2018, 20:58
Kto¶ miał podobny problem?

bnbn1
06-06-2018, 01:16
a swiece zarowe sprawdził ? moze ktoras padnięta i zanim sie gar zagrzeje to kopci....tak gdybam, bo kiedys gdy mialem diesla jak poszly dwie swiece to był taki efekt.

karol77787
06-06-2018, 14:42
Niby swiece były wymieniane przed zim±, ale ręki sobie uci±ć nie dam. Czy kiepskie swiece dawałyby taki efekt falowania i kopcenia?
Z wydechu ewidentnie czuć nieprzepalon± rop±.

karol77787
06-06-2018, 19:28
Po podł±czeniu pod kompa na wolnych obrotach pokazywało mi otwarcie zaworu egr czasem 2% A czasem 65% czy to może mieć co¶ wspólnego?

bnbn1
07-06-2018, 00:34
nie jestem specem od diesli, ale EGR sie otwiera na wolnych obrotach aby obnizyc temperature spalania (i emisje NOx) niemniej wiem ze jak padnie to brak mocy i zadyma mozliwa, dawno dawno temu jak maielm sluzbowoza i padł EGR to poweru nie bylo i lekko kopcił, ale to było na wyższych obrotach a nie na biegu jałowym .

karol77787
07-06-2018, 08:49
no to wiem że się otwiera na wolnych obrotach ale w pewnym momencie na biegu jałowym pokazywał 2%tylko..hm

malutki1989
07-06-2018, 14:38
1. Odpalasz auto na wł±czonej klimatyzacji?

2. Czy masz w nim DPF?

karol77787
07-06-2018, 15:37
malutki1989 Nie odpalam na klimatyzacji i nie mam dpf.
Ale dzis rano po nocy nie puscił dymka i nie było falowania, więc nie jest to regularne..

bnbn1
09-06-2018, 00:57
moze wyjmij ten EGR i zoabcz jak wyglada moze jest w nim tona syfu...albo po prostu nadciaga kres jego dnii sie przycina :-)

karol77787
09-06-2018, 13:50
No sprawdzę to napewno A jak wtrysku się kończ± to jest podobnie czy inne rzeczy się dziej±?

malutki1989
11-06-2018, 14:22
Problemy z wtryskami da się wyłapać podł±czaj±c się komputerem diagnostycznym lub zwykłym lapkiem z zainstalowanym FES, MES lub innym softem oraz odpowiednim interfejsem diagnostycznym...

Ojej bierze?

karol77787
11-06-2018, 17:09
Nic nie ubywa ani olej ani płyn

karol77787
11-06-2018, 19:15
A dzi¶ przejechałem się autem z podł±czonym MESem i z tego co widziałem zawór EGR był praktycznie cały czas otwarty na postoju 40-50% podczas jazdy też tylko przy raptownym wci¶nięciu gazu wskazywał 2% przez sekundy i potem znów otwarty. A na biegu jałowym chyba powinien być zamknięty?

karol77787
11-06-2018, 21:19
Dzi¶ przejechałem się autem i egr jest otwarty na postoju i podczas jazdy A przy raptownym wci¶nięciu gazu pokazuje chwile 2% to chyba działa. Dziwne bo ostatnio na biegu jałowy widać że trochę telepie silnikiem nie chodzi równiutko

bnbn1
13-06-2018, 03:06
sugeruje zajrzec do tego EGRa, inan sprawa to ze komp widzi że otwarty/zamknięty niekoniezni oznacza ze tak jest :-)

karol77787
13-06-2018, 09:37
sugeruje zajrzec do tego EGRa, inan sprawa to ze komp widzi że otwarty/zamknięty niekoniezni oznacza ze tak jest :-)

Dzięki bnbn1 napewno to sprawdzę

(Automat) Autor dopisał tre¶ć. Post został scalony.

A czemu nie mogę zrobić testu zaworu EGR na odpalonym silniku? Wyskakuje mi "brak odpowiednich warunków do testu"?

malutki1989
13-06-2018, 11:24
Masz oryginalnego MES'a?

karol77787
13-06-2018, 11:49
Masz oryginalnego MES'a?

jeszcze nie

bnbn1
19-06-2018, 01:40
jeszcze nie

do twojego pojazdu powinien wystarczyć starszy skrakowany bo fure masz 12 letni±

karol77787
19-06-2018, 21:34
Hm ale jaka wersja?

cwiqa
21-06-2018, 15:18
Witam,
Czy udało się rozwi±zać problem. U mnie występuj± podobne objawy z falowaniem obrotów. Po odpięciu przepływki falowanie ustaje i silnik pracuje idealnie równo.
Wskazania z EGR i przepływomierza na biegu jałowym:
- od razu po odpaleniu silnika na biegu jałowym otwarcie EGR wskazuje od 37 do 50% (nie jest to warto¶ć stała tylko cały czas się zmienia) a warto¶ć zmierzona z przepływomierza to 204 mg/w (warto¶ć oczekiwana 201 mg/w),
- po około 1,5 minuty pracy na biegu jałowym wskazanie EGR pokazuje 2%, a warto¶ć przepływomierza wzrasta na około 300 mg/w (warto¶ć oczekiwana to ok 200mg/w)
Czy mógłby¶ napisać jakie masz wskazania z przepływomierza (zmierzone i oczekiwane) przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR?

karol77787
21-06-2018, 18:30
Cwiqa u mnie problemem s± wtryski jeden okazał się uszkodzony. Narazie auto u mechanika. Ale ciekawe z tym przepływomierzem bo nie sprawdzałem tego. Jak odbiorę auto to Ci powiem. Ale u Ciebie cały czas faluj±? Bo u mnie tylko po odpaleniu było chwilowe falowanie. Wskazania Egr miałem co¶ jak u Ciebie.

cwiqa
21-06-2018, 22:58
Cwiqa u mnie problemem są wtryski jeden okazał się uszkodzony. Narazie auto u mechanika. Ale ciekawe z tym przepływomierzem bo nie sprawdzałem tego. Jak odbiorę auto to Ci powiem. Ale u Ciebie cały czas falują? Bo u mnie tylko po odpaleniu było chwilowe falowanie. Wskazania Egr miałem coś jak u Ciebie.
Nie cały czas. Na zimnym silniku (przy niskiej temp. powietrza - czyli jesienią, zimą i wiosną) jest wszystko ok i na rozgrzanym również. Falowanie występuje jeżeli odpalam auto ponownie po ok. 2 godzinach po zgaszeniu (silnik nie ostygł do końca) albo na "zimnym" silniku latem (wysoka temp. powietrza). Objawia się to tym, że autko odpala normalnie, po ok. 15 sekundach zaczynają falować obroty przez ok. 30 sekund i dalej jest wszystko ok. W sobotę podłączę FES'a i spróbuję sprawdzić wartości przepływomierza w momencie falowania obrotów. Jeżeli w momencie falowania też będą mocno przekraczać wartość oczekiwaną to wydaje mi się, że problem tkwi w przepływce.
A jak stwierdziłeś uszkodzenie wtrysku?

karol77787
22-06-2018, 07:30
Mi już zacz±ł silnik nierówno chodzić i mechanik stwierdził że wtrysk i po wyci±gnięciu okazało się że jeden się przycinał. Je¶li jest tak jak piszesz to winowajc± byłby przepływomierz. A czujesz nierówn± prace silnika podczas falowania?

cwiqa
22-06-2018, 19:07
Mi już zacz±ł silnik nierówno chodzić i mechanik stwierdził że wtrysk i po wyci±gnięciu okazało się że jeden się przycinał. Je¶li jest tak jak piszesz to winowajc± byłby przepływomierz. A czujesz nierówn± prace silnika podczas falowania?

No wła¶nie główn± hipotez± na wielu forach na falowanie obrotów w tym silniku s± uszkodzone wtryski. U wielu osób jednak czyszczenie nie pomaga dlatego jestem ciekawy co wyjdzie u Ciebie. A nierówn± praca silnika występuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - przepustnica: EPER pokazuje, że u mnie powinna ona być a jej nie ma.

karol77787
22-06-2018, 20:25
To zależy mi pokazuje dpf a też nie ma zależy jakim sterownikiem się poł±czy. No przeważnie pisz± wtryski i okazuje się że one s± winne. U mnie falowało a potem zacz±ł nierówno pracować i już wiem że jeden był uszkodzony bo poszedł do regeneracji. Hm wiesz z tym czyszczeniem to indywidualna sprawa u każdego wtryskiwacz moze byc w innym stanie. Jak leje to żadne czyszczenie mu nie pomoże. Czy falowanie ustało to Ci powiem jak odbiorę auto. Pozdro.

cwiqa
23-06-2018, 21:03
Udało mi się dzisiaj uchwycić warto¶ci przepływomierza w momencie falowania obrotów i wygl±daj± one następuj±co:
32671

karol77787
23-06-2018, 22:40
Udało mi się dzisiaj uchwycić warto¶ci przepływomierza w momencie falowania obrotów i wygl±daj± one następuj±co:
32671

Powiedz jakiej wersji fes/MES używasz. Czy pokazuje Ci korekty wtrysków? U siebie nie widziałem opcji wskazań przepływomierza. Odebrałem dzi¶ auto i falowanie ustało po wymianie wadliwego wtrysku. Nie chodzi idealnie ale resztę wtrysków za jaki¶ czas też pasuje zregenerować.

cwiqa
23-06-2018, 23:13
Używam FES 3.6. Ale ważna też jest wersja Windowsa. W WIN10 nie pokazywało mi np. kodów wtrysków, a w XP mam wszystko dostępne.

karol77787
24-06-2018, 10:23
cwiqa A kopci Ci auto podczas falowania?

cwiqa
24-06-2018, 18:59
cwiqa A kopci Ci auto podczas falowania?

Nie kopci. Nawet podczas ostrego przyspieszania nic w lusterku nie widzę.

karol77787
25-06-2018, 13:41
Nie kopci. Nawet podczas ostrego przyspieszania nic w lusterku nie widzę.

No to może faktycznie cos z t± przepływk± nie tak. Zainstaluje sobie FESa i zobacze u siebie jak pokazuje

cwiqa
25-06-2018, 20:31
Ale jeżeli u Ciebie już falowanie ustało to raczej przepływomierz będzie pokazywał dobrze. No ale porównać nigdy nie zaszkodzi

karol77787
26-06-2018, 09:00
Ale jeżeli u Ciebie już falowanie ustało to raczej przepływomierz będzie pokazywał dobrze. No ale porównać nigdy nie zaszkodzi

no tak

cwiqa
26-06-2018, 22:58
Witam,
Sprawdzałem dzisiaj prace EGR i wydaje i się, że to on jest odpowiedzialny za falowanie - przepływomierz podaje dobre rzeczywiste wartości. Spadek obrotów następuje kiedy otwiera się EGR (30-50%), następnie (żeby samochód nie zgasł) komputer robi korektę i zamyka EGR; po osiągnięciu nominalnych obrotów przez silnik komputer znów otwiera EGR i znowu następuję spadek obrotów itd.
I zastanawiam siÄ™ czy to jest normalne, ĹĽe od razu po uruchomieniu silnika EGR jest otwarty?

karol77787
26-06-2018, 23:26
Jak sprawdzałem u siebie MESem to pokazywał mi otwarty po rozruchu.

xway
27-06-2018, 12:40
NA ciepłym czy zimnym?

cwiqa
27-06-2018, 16:44
NA ciepłym czy zimnym?
Zimny silnik.

karol77787
29-06-2018, 09:18
Zimny silnik.

u mnie też na zimnym chyba były takie wskazania

cwiqa
17-03-2019, 00:36
Witam. W moim przypadku winnym falowania obrotów okazał się EGR. Po pewnym czasie zacz±ł już się tak przycinać, że silnik po odpaleniu gasł. Po wymianie EGR na nowy wszystko wróciło do normy; falowanie obrotów zniknęło. Pozdrawiam