PDA

Zobacz pełną wersję : ESP nie dostępny



matteus1987
30-05-2018, 23:35
Co jakiś czas wyświetla mi się ten komunikat, który znika podczas jazdy. Co może być przyczyną???

Croma 08
31-05-2018, 10:31
Ja miałem podobnie tylko dodatkowo w komunikacie pisało że niedostepne również hill holder i ABS. Przyczyną był przetarty przewód idący do czujnika przedniego koła.

matteus1987
31-05-2018, 11:16
Czy przyczyna może być akumulator? Jak ładowałem prostownikiem to nie chciał się do końca doładować. Poprzedni właściciel kupił go 1,5 roku temu, firma Jenox.

KOBRA
31-05-2018, 11:19
Diagnoza komputerowa powinna dać odpowiedź co i gdzie szukać . Gdzieś pewnie coś nie kontaktuje. Wypnij wtyczkę z zespołu ABS i sprawdź czy nie masz zaśniedziałych pinów

@r2r
31-05-2018, 14:35
..ja tez miałem taki komunikat w zimie...po doładowaniu aku już kilka miesięcy spokój (też na początku myślałem, że to czujnik przy kole szwankuje)

Maxi
31-05-2018, 16:13
Matteus, jaki dokładnie komunikat jest wyświetlany na desce rozdzielczej?

matteus1987
31-05-2018, 16:14
Mam wersje anglojęzyczna. Było napisane ze ESP niedostępny i hill holder, brak informacji o ABS lecz jak koledzy wyżej pisali może to być powiązane...

Maxi
31-05-2018, 16:17
W takim razie zobacz tutaj: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/blad-c1131-22354/#post313779

chrom
31-05-2018, 18:13
naprawa elektroniki młotkiem? nowatorskie podejscie :cool:

@r2r
31-05-2018, 22:10
u mnie był komunikat o " niedostępności" ESP, HH, ABS

Maxi
01-06-2018, 08:59
A jaki kod błędu w kompjuterze?

@r2r
01-06-2018, 09:30
...wtedy nie miałem jeszcze ELM327 (nie sprawdziłem kodu błędu w komputerze)...komunikat był chyba 2-3 razy...zawsze przy max skręconej kierownicy, dlatego na początku podejrzewałem czujnik przy kole...ale od czasu doładowania aku komunikat już się nie pojawił (w komputerze też brak błędów)

cicuhel
01-06-2018, 10:11
Moim zdaniem winna jest wiązka i od tego bym zaczął. Podobno notorycznie w tych autach ona wysiada. Też na początku wymieniłem czujnik ale nic nie pomogło i skończyło się na sprawdzaniu wiązki.

Croma 08
02-06-2018, 11:11
Po pierwsze trzeba podpiąć samochód pod kompa, bez tego to szukanie igły w stogu siana. W moim przypadku było to prawe przednie koło, przewód był przerwany a izolacja sparciała od wtyczki aż po nadkole :). Wymienione przewody i śmiga już bez problemów.

matteus1987
04-06-2018, 09:59
Robiłem pomiar prądu ładowania multimetrem i wyszło 13.0V. Chyba mamy winowajcę.W tamtym tygodniu podczas wyjeżdżania z parkingu zapaliła mi się kontrolka akumulatora i samochód zgasł. Poza tym komunikat m.in. o niedostępnym ESP wyłącza się podczas jazdy - kiedy akumulator zostaje podładowany??? Czy problemem będzie regulator napięcia? Dodam ze na wolnych obrotach pulsują mi światła.

lisekg
04-06-2018, 10:20
Może akumulator a może alternator.. jakie masz napięcie spoczynkowe akumulatora - może masz zwarcie na jednej celi ..
Najczęściej stary/uszkodzony akumulator powoduje uszkodzenie alternatora przez jego nadmierne obciążenie... Wymiana alternatora pomaga na krótko i ponownie dochodzi do uszkodzenia.... Warto sprawdzić więc oba elemnty !!!

matteus1987
04-06-2018, 10:59
Akumulator Jenox, niecałe dwa lata...

Maxi
04-06-2018, 11:03
Za dużo teorii tutaj, a za mało działania. Sprawdź kod błędu w kompie, jeżeli C1131 walnij młotkiem w pompę, alternator daj do sprawdzenia/regeneracji i pochwal się rezultatem.

Capsel
06-06-2018, 12:03
Robiłem pomiar prądu ładowania multimetrem i wyszło 13.0V.

Chyba NAPIĘCIA ładowania, skoro 13,0V...
Zacznij od sprawdzenia akumulatora.
Wyjmij z samochodu naładuj i zrób kontrolne rozładowanie obserwując napięcie.
Ja użytkowałem 4 lata akumulator, kupiony w DE po zakupie Cromki, najtańszy z odpowiednimi parametrami.
Jak padł to wyglądało na alternator, elektryk samochodowy też tak myślał zanim zabrał się do roboty...

matteus1987
15-06-2018, 14:24
Wymieniłem regulator napięcia, ładowanie wzrosło do 14,1V. Problem z ESP do tej pory się nie pojawił.

damazy61
19-06-2018, 01:31
U mnie raz na pół roku podczas jazdy na trasie wyskakuje komunikat :"hill holder niedostępny, ESP niedostępny- sprawdź instrukcje" czy jakoś tak. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez ok 30 km jest spokój po czym znowu wyskakuje ten komunikat i na dece pojawia się żółty trójkąt w kółeczku. Na drugi dzień wraca wszystko do normy. Byłem z tym w ASO, żadnych błędów. Wiązki sprawdzone ,są ok. Ładowanie ok, akumulator ok. Ktoś miał podobnie?

Maxi
19-06-2018, 09:18
Damazy, zrób przysługę dla ludzkości i czytaj forum zanim napiszesz - ten temat ma dwie strony, prawdopodobne rozwiązanie Twojego problemu znajduje się na pierwszej z nich.

piniasty
19-06-2018, 12:45
Po pierwsze trzeba podpiąć samochód pod kompa, bez tego to szukanie igły w stogu siana. W moim przypadku było to prawe przednie koło, przewód był przerwany a izolacja sparciała od wtyczki aż po nadkole :). Wymienione przewody i śmiga już bez problemów.

MI się pojawia ów komunikat podczas przejeżdżania przez garb na jezdni, a pierwszy raz mi się pojawił kiedy prawym tylnim kołem najechałem na krawężnik podczas manewrowania. Mam obstawiać to koło rozumiem i tam sprawdzac kabelki?

damazy61
31-07-2018, 15:27
Jako że ostatnio komunikat wyświetla mi się średnio 2 razy w tygodniu, pojechałem ponownie do ASO. Żadnych błędów w historii nie ma. Komunikat wyświetla się po przejechaniu ok 60 kilometrów. Po zgaszeniu silnika znika. Panowie z ASO tłumaczą to "przegrzaniem komputera". Na pytanie jaka jest przyczyna przegrzania to już odpowiedzieć nie potrafią. Prawda jest taka że ostanie tygodnie są upalne, ale czy jest na forum ktoś kto mógłby potwierdzić tą teorie? Dziś jest ponad 30 stopni ciepła, jak podjechałem do ASO to nie mogli się do Cromy podłączyć. Croma wjechała do chłodnego warsztatu i dopiero po 30 minutowym ostygnięciu wpuściła pracowników ASO z ich komputerem.