Zobacz pełną wersję : GP 1.2 dziwna przypadłosc z czujnikiem walu korbowego brak mi pomyslow
tomekk00
30-05-2018, 08:32
W pewnym momencie auto sracilo troszke mocy, zaswiecila sie kontrolka silnika. Po podlaczeniu sdproga wyswietlil sie blad cujnika walu, oraz porady sprawdzic przewody ,wymienic czujnik itp. kupilem czujnik delphi posprawdzalem przewody, po wymianie czujnika auto nie chce zapalic, tak jakby mialo checi ale nie lapie. wystarczy czujnik wysunac lub odpiac a auto ciezko ale zapala i da sie jezdzic ale nie ma pelnej mocy i przyspieszenia. pomyslalem ze moze parametry tego czujnika sa zle ,ma troszke wieksza opornosc ok 1167, wiec kupilem orginal ale jest to samo.dodam ze sprawdzilem stary czujnik okazalo sie ze nie wykazuje zadnej opornosci. po zamontowaniu obu nowych czyjników blad daje sie wykasowac a skoro auto nie pali nie pojawia sie od nowa .po odpieciu,wysunieciu lub wymianie na stary auto ciezko ale odpala a blad pojawia sie od nowa. brakuje mi pomyslow dodam ze od tygodnia ponad jezdze tym autem na krótkich odcinkach bez tego czujnika i nic sie nie dzieje na sdprogu nie pokazuje mi innych bledów.mazliwe zeby jednoczesnie przestawił sie np.zaplon lub stalo sie cos innego
bardo prosze o pomoc lub jakies pomysly
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie jest to chyba tak skomplikowany sprzet zeby potrzebna byla synchroniacja komputerowa
z tym czujnikiem to moze być duzo róznych przyczyn, bo czujnik, kabel, ale tez i ECU który odbiera sygnały i steruje silnikiem, oczywiscie po drodze wszelkie złacza, jak masz MESa to podlacz sie kablem wrzuc wykres z czyjnika wału zobaczysz co widzi ECU, jeszce dodaj wykres z czujnika wałka rozrządu. z tym że to jest to co widzi ECU na 100% to sie trzebabyloby podpiąc sprzętem pomiarowym pod czujnik (oscyloskop najlepiej) i wtedy byś widzial co tam rzeczywiście sie dzieje.
tomekk00
17-06-2018, 06:27
W pewnym momencie auto sracilo troszke mocy, zaswiecila sie kontrolka silnika. Po podlaczeniu sdproga wyswietlil sie blad cujnika walu, oraz porady sprawdzic przewody ,wymienic czujnik itp. kupilem czujnik delphi posprawdzalem przewody, po wymianie czujnika auto nie chce zapalic, tak jakby mialo checi ale nie lapie. wystarczy czujnik wysunac lub odpiac a auto ciezko ale zapala i da sie jezdzic ale nie ma pelnej mocy i przyspieszenia. pomyslalem ze moze parametry tego czujnika sa zle ,ma troszke wieksza opornosc ok 1167, wiec kupilem orginal ale jest to samo.dodam ze sprawdzilem stary czujnik okazalo sie ze nie wykazuje zadnej opornosci. po zamontowaniu obu nowych czyjników blad daje sie wykasowac a skoro auto nie pali nie pojawia sie od nowa .po odpieciu,wysunieciu lub wymianie na stary auto ciezko ale odpala a blad pojawia sie od nowa. brakuje mi pomyslow dodam ze od tygodnia ponad jezdze tym autem na krótkich odcinkach bez tego czujnika i nic sie nie dzieje na sdprogu nie pokazuje mi innych bledów.mazliwe zeby jednoczesnie przestawił sie np.zaplon lub stalo sie cos innego
bardo prosze o pomoc lub jakies pomysly
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie jest to chyba tak skomplikowany sprzet zeby potrzebna byla synchroniacja komputerowa
PROBLEM ROZWIAZANY
Zrobilem tak .Zalozylem ten orginalny nowy czujnik, auto nie chcialo zapalic, wysunolem go max w obodowie, auto odpalilo , slaba moc, na odpalonym silniku dosunolem czujnik do kola, przejechalem ok kilometra na slabej mocy, zgasilem auto skasowalem błąd, auto odpalilo juzz normalnie,nie ma problemu. z ciekawosci probowalem tego samego z czujnikiem delphi i sie nie udalo. widocznie cos tam musialo sie zapamietac w sterowniku czy cos. mozliwe ze odlaczenie akumulatora tez moglo by pomuc ale nie sprawdzalem
wielkie dzieki za probe pomocy
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.