PDA

Zobacz pełną wersję : Wypadanie zapłonu - cylinder 4



T.gilkowski
23-05-2018, 13:33
Witam wszystkich

Proszę o radę odnośnie usterki. Od dłuższego czasu mój samochód (Punto 1.4b -78KM, rocznik 2013) wpada w wibrację na biegu jałowym. Zauważyłem też problem przy przyśpieszaniu. Przy dodaniu gazu samochód zaczyna chodzić jak traktor i na dodatek bardzo wolno wchodzi na obroty. Po krótkiej chwili można wyczuć "wbicie" w fotel po czym pracuje już normalnie. Dodać tutaj trzeba, że występuje to tylko gdy jest ciepły. Gdy podłączyłem OBD to wyskoczyły mi dwa błędy: P300 i P304. Jakiś czas temu wymieniłem świece z kablami ale problem nie zniknął. Podejrzenie padło na cewkę. Niestety koszt jej jest znaczący dlatego skusiłem się kupić używaną z roku 2010. Niestety to nie pomogło. Dodam że cewka jest w formie listwy( https://www.autoczescionline24.pl/oenumber/55200112.html )
Bardzo proszę o radę co może być przyczyną oraz jak to zweryfikować?
Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na jakimś specjalistycznym sprzęcie?
Czy wiązka lub sterownik silnika mogą być przyczyną tych objawów?

Dziękuję za zainteresowanie się tematem

Pozdrawiam,
Tomasz.

ata
23-05-2018, 14:33
Podejrzenie padło na cewkę.
Z powodu że dlaczego?
Lista przyczyn błędów P030X jest długa, układ zapłonowy to tylko jedna z wielu ewentualności (w praktyce wcale nie najczęściej występująca).



Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na jakimś specjalistycznym sprzęcie?
Oczywiście, zresztą nawet bez skomplikowanych urządzeń pomiarowych. Wydłubać listwę, wetknąć świece gdzie trzeba, podłączyć kabelek sterujący (jeśli wcześniej go odpięliśmy przy demontażu listwy), połączyć świece grubym drutem miedzianym ze sobą i razem do masy silnika. Można/trzeba użyć jakichś zacisków żeby się nie rozleciało. Zakręcić rozrusznikiem i obserwować czy jest iskra na każdej świecy. Metoda partyzancka, ale da się.
A normalnie to trzeba zapłacić komuś kto się zna na robocie i ma sprzęt (pomiarowy) za diagnozę, albo wymieniać wszystkie części po kolei. Ta druga metoda jest preferowana przez tzw. "mechaników samochodowych" ponieważ klient płaci za każdą wymienioną część i robociznę (a fantazję niektórzy z nich mają, szczególnie jak widzą że klient się nie zna).

bnbn1
02-06-2018, 12:55
tak jak kolega powiedzal przyczyn moze być duzo, najpierw sprawdzić czy rzeczywiści eswiece daja iskrę, a jak nei daja to moze to być kabel WN, cewka, kabel sterujący cewką, ba nawet to moze być komp sterujący bo to on podaje impulsy na cewkę.

harper01
21-08-2018, 21:19
U mnie w Idei notorycznie wypadał zapłon na cylindrze nr 1, też wymieniłem świece, na chwilę pomogło jednak błąd powracał tak ok. raz w miesiącu. Auto również miało muła przy przyśpieszaniu po czym szło normalnie. Sytuacja wyjaśniła się gdy wracałem z roboty i nagle stracił moc oraz zaczął naśladować traktor . Cylinder nr 1 przestał pracować, po wymianie cewki wszystko wróciło do normy. Jednak po jakimś czasie błąd znowu powrócił, oczywiście licząc się z tym że decyzja może być nie trafiona a cewka kosztowała ok. 140 zł wymieniłem 3 pozostałe i od dobrych 7 miesięcy mam spokój :) Btw też kupiłem używaną cewkę, która w sumie niby była dobra, ale jednak nie była bo ten sam błąd powracał na używce.