PDA

Zobacz pełną wersję : Punto - mechanizm wycieraczek // świecąca się kontrolka od "świateł" na desce



norsonn
20-05-2018, 00:24
Witam, pokrótce i na szybko opiszę wam moje przypadłości w punto.
Mianowicie jak każdego użytkownika tego samochodu dopadła mnie dolegliwość spadającego ramienia od wycieraczek(w moim wypadku od strony kierowcy), postanowiłem wszystko dziś rano zrobić z pomocą jednego z poradników na forum tylko zamiast spawów użyłem zawleczki. Kiedy wszystko złożyłem do kupy i podłączyłem silniczek przestał działać, usłyszałem tylko ciche "trrr" i spalił się bezpiecznik, wymieniłem bezpiecznik i wszystko zaczęło "hulać" tylko z małym defektem mechanizm zaczął strasznie topornie chodzić tak jakby był zapieczony (wcześniej wszystko dobrze wyczyściłem i nasmarowałem). A aktualnie mechanizm sobie zdechł w ogóle nie reaguje na włączenie.
Teraz nasuwa się moje pytanie czy ktoś miał podobny problem? Szczerze chciałem zaglądnąć do środka silniczka ale obawiam się ze coś rozwalę i nie złoże go z powrotem.
__
No i druga sprawa przeszperałem prawie całe forum w poszukiwaniu rozwiązania tego problemu ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, przechodząc do sedna - co jakiś czas zapala mi się kontrolka informująca mnie o tym że "spaliła" mi się któraś ze żarówek tylko że wszystkie żarówki świecą.
Wszystkie żarówki są dobre jeżeli chodzi o moc, nie ma żadnych ledów. Zaważyłem również że problem najczęściej występuje w gorące dni, a kiedy odpalę auto np. w nocy lub chłodniejszy dzień check się kasuje/nie zapala.

Autko to Punto II 1.9JTD
Pozdrawiam

malutki1989
20-05-2018, 15:19
Na "spalone" żarówki sprawdź masy do poszczególnych lamp. Ewentualnie wtyczki do lamp lub samo osadzenie żarówek.
Najczęściej taki błąd pojawia się w wilgotne dni, a nie w suche.

Jeśli chodzi o wycieraczki, to nie pomogę. Nie miałem tego problemu w swoim aucie...

norsonn
20-05-2018, 17:42
Cóż dziś się na to już nie wezmę ale jutro popatrzę i dam znać. Co do zapalania się checka sam się dziwie. Wczoraj w moich okolicach było chłodno i kontrolka się nie świeciła dziś jest żarówa do słońca i lewo co przed chwilą odpaliłem auto i chcek znów się pojawił obstawiam że jak w nocy będę wracać z pracy to kontrolka zgaśnie.

czech22
20-05-2018, 22:26
Co do żarówek, to tak jak wyżej. Co do wycieraczek, to prawdopodobnie żle są złożone. Zrób tak, aby sam silniczek podłączyć i wtedy zobaczysz jak chodzi.

norsonn
23-05-2018, 06:45
Obadałem temat żarówek doszczętnie i chyba znalazłem diagnozę, a mianowicie mam luźną wtyczkę tylnej lampy tylko zastanawia mnie to czemu check zapala się tylko w gorące dni a w zimne/wilgotne już nie? Wycieraczki zostały dobrze zamontowane, a sam mechanizm testowałem bez wycieraczek i strasznie ciężko chodził, a po zmontowaniu całości kompletnie zdechł. Dziś będę miał chwile to zaryzykuje i zaglądnę do środka silniczka i obadam sprawę.

malutki1989
23-05-2018, 08:46
Jeśli wtyczka jest luźna, to w chłodne/wilgotne dni metal się kurczy i, jak to ładnie fizycy nazywają, przewodność się poprawia, styki trzymają lepiej. W gorące dni jest na odwrót.
Systemy kontroli żarówek w autach są bardzo czułe. W punciaku długo walczyliśmy z wyskakującą informacją o spalonej żarówce, kiedy zaświecał się stop. Żaróweczki wymienione były na nowe, styki przeczyszczone, masy sprawdzone. Okazało się, że przełącznik nad pedałem się wypalał. Po wymianie problemy ustały...

norsonn
24-05-2018, 04:09
Dzięki za uzupełniającą wiadomość, samą wtyczkę będę musiał wymienić ew. ją jakoś "przyspawać" bo po jeździe znów jest luźna. Swoją drogą dobrze wiedzieć o tym przełączniku na przyszłość. A teraz aby już do końca dociągnąć mój temat to naświetle sprawę z mechanizmem wycieraczek. Rozkręciłem silniczek i od razu w oczy rzuciło mi się wypadające drobne kawałki sprężynek i osmolone miedziane elementy, silniczek się spalił i rozsypał nie wnikam dlaczego bo elektryk ze mnie marny. Kupiłem na złomowcu używkę lekko go przeczyściłem, nasmarowałem, zamatowałem i wszystko hula jak powinno.