Zobacz pełną wersję : Sprzęgło czyżby koniec ...
Coś niedobrego zaczęło się dziać z moim sprzęgłem.
Wszystko było w porządku ale w pewnym momencie,sprzęgło zaczęło brać dopiero na samej górze i niestety potrafi utrudniać ruszenie.
Podczas jazdy nie widzę raczej większych problemów czasem gdzieś tylko trochę poszarpie na 3 biegu przy ok 1800-1900obr.
Zrobiłem tzw. test ruszania na 3 biegu i auto zgasło czyli ok.
Teraz nie wiem czy szykować się do wymiany czy może coś innego szukać.
Biegi też raczej wchodzą normalnie.
a płyn we wspomaganiu był kiedyś wymieniany?
Tzn. hamulcowy miał chrom na myśli.
We wspomaganiu ? Czy odpowietrzanie i wymiana płynu w wysprzęgliku?
Jeśli to drugie to mam w planie w tym tygodniu zobić i mam nadzieję że pomoże.
Na razie da się jeździć, przyspiesza ładnie bez zająknięcia itp. tylko samo to że bierze strasznie wysoko jest problemem.
o wysprzeglik chodzi własnie, zawsze warto zacząć od weryfikacji tanich rzeczy potem iść grubo
Dokładnie tak, już umówilem się ze znajomym mechanikiem i będziemy działać.
Voyager1
17-05-2018, 20:53
Ja bym się jednak nie łudził ;) To nie będzie płyn.
No to mnie kolega tym postem trochę wystraszył...
Finansowo jestem w razie czego przygotowany, ale wiadomo że chciałoby się szybko i tanio 😁
Dobrze że chociaż dwumas nie daje objawów.
A więc gdyby się okazało że jednak sprzęgło do wymiany to wtedy tarcza,docisk,łożysko i wysprzęglik , chyba niczego nie przeoczyłem.
Łożysko nie, komplet nowych śrub tak. Jak sam tego nie będziesz robił to dalsze ciągnięcie tego tematu trochę bez sensu.
Ok w takim razie czekam na mechanika i jego oględziny.
O rezultatach dam znać.
Voyager1
18-05-2018, 13:40
Łożysko jest drogie, ale ja jednak bym wymienił. Tam jest za dużo pierdzielenia ze zrzuceniem skrzyni. W Cromie nie robi się tego tak prosto jak w większości aut.
Tam wysprzeglik jest w łożysku ;)
Tam łożysko jest w wysprzęgliku a nie wysprzęglik w łożysku, bo element nazywa się wysprzęglikiem a nie łożyskiem.
Voyager1
19-05-2018, 12:48
Jak chcesz się czepiać słówek to...
Się nazywa tuleja przesuwna i w ASO kosztuje 928 zł. Usatysfakcjonowany???
A więc gdyby się okazało że jednak sprzęgło do wymiany to wtedy tarcza,docisk,łożysko i wysprzęglik , chyba niczego nie przeoczyłem.
Z tego co radomir wymienił wykreśliłem łożysko a dodałem śruby. Jak wół wysprzęglik został. Kolega zadał pytanie i mu odpowiedziałem. Ja się czepiam słówek? Chyba widzisz Voyager to samo co ja.
Łożysko jest drogie, ale ja jednak bym wymienił. Tam jest za dużo pierdzielenia ze zrzuceniem skrzyni. W Cromie nie robi się tego tak prosto jak w większości aut.
Tam wysprzeglik jest w łożysku Chyba czegoś nie zrozumiałeś do końca.
Voyager1
19-05-2018, 18:50
A ja wykreślę wysprzęglik i zostawię łożysko :D
Wrzuć na luz bo mówimy o jednym i tym samym, ale zawsze musi być po Twojemu nazwane, a jak nie to drążysz w temacie na pół strony.
Może być i łożysko w wysprzęgliku skoro będziesz zadowolony :)
Ale rozpętałem burzę :smile:
Doczytałem że te dwa elementy są ze sobą zintegrowane, w razie potrzeby oczywiście wymienię żeby wszystko było w 100% idealnie.
Na 24.05 mam umówionego mechanika i niech działa. :smile:
A ja wykreślę wysprzęglik i zostawię łożysko
Wrzuć na luz bo mówimy o jednym i tym samym, ale zawsze musi być po Twojemu nazwane, a jak nie to drążysz w temacie na pół strony.
Może być i łożysko w wysprzęgliku skoro będziesz zadowolony
Dalej kontynuujesz brednie. Miał chłopak podane, że ma wymienić tarczę, docisk i wysprzęglik a Ty koniecznie do tego dokładasz jeszcze łożysko. Potem piszesz, że przecież to to samo. Sam sobie zaprzeczasz a mnie zarzucasz ciągnięcie tematu na pół strony. Na 5 będę ciągnął jak będzie trzeba. Ja umiem się przyznać do błędu, a Ty?
Ale rozpętałem burzę Radziu, żadna to burza. Dzięki temu już wiesz, że wysprzęglik i łożysko oporowe sprzęgła w naszych Cromach to jeden element i nie da się wymienić wysprzęglika i dodatkowo łożyska.
Voyager1
20-05-2018, 07:35
A ja nie dyskutuję z...
michalpodroznik
20-05-2018, 10:25
Tak dla rozluźnienia atmosfery:
Audik "w tedejku",
Lagunka "w benzynce",
Wysprzeglik "w łożysku" :-)
Ludzie, nie kłóccie się, bo jest to bez większego sensu.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Voyager1
20-05-2018, 11:07
Ja się nie kłócę. Mi jest wręcz obojętne co i jak nazwiemy, ważne, że wiemy wszyscy o czym mowa i próbujemy podpowiedzieć. Tylko jak widać po tym i po innych tematach, to nasz kolega jest wyjątkowo niezgodny i potrafi się czepiać wszystkich i wszystkiego. Ja opuszczam już tą dyskusję bo uważam tak jak ty "to jest bez większego sensu"
PS. Kolego radomir jak wrócisz od mechanika to napisz jaka diagnoza. Pzdr :)
Panowie, jest piękna,słoneczna niedziela, nie ma sensu bić piany o wysprzęglik :) Przy okazji pytanie - jaki jest koszt wymiany sprzęgła w tych naszych Mutlijetach?
michalpodroznik
20-05-2018, 19:48
Komplet sprzęgła z dwumasa - wymiana to koszt ok. 3kzl netto minimum.
Tak minimalnie trzeba liczyc.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Mnie bardziej interesuje koszt robocizny. Koszt kompletnego sprzęgła z dwumasą i wysprzeglikiem to w Stilo Multijet 120KM 1750-2000 zł.
michalpodroznik
20-05-2018, 20:12
Z tego, co sie orientowalem, 700-900zl netto minimum. Mowa oczywiscie o warsztatach nieautoryzowanych.
Ceny z poludniowej części Podkarpacia. W innych regionach Polski ceny mogą być inne.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Srogo. Może w Cromie jest nieco więcej roboty... Znajomy robił sprzęgło w zeszłym roku w Stilo 1.9 i za robociznę policzyli mniej niż 400 zł.
W Cromach trzeba zrzucić sanki i później robić geometrię. I to kosztuje następne 500 zł. Razem ok. 900 jak Michał pisał.
Płyn hamulcowy wymieniony, oczywiście "coca cola" w wysprzęgliku również.
Sprzęgło chodzi jak trzeba, czyli na razie obeszło się bez większych wydatków.
Mechanik zrobił co trzeba i oczywiście zrobił sobie rundkę po mieście, więc sprawdził wszystko dokładnie.
W Stilo 1.9 nie ma potrzeby zrzucania sanek. Koszt robocizny 400 zł.
Voyager1
30-05-2018, 14:56
W Cromie trzeba. Jest sporo roboty z tym. Po wszystkim geometrię można sprawdzić, ale z reguły się nic nie przestawia.
No cóż, sytuacja ze sprzęgłem wróciła......
Konsultowałem się już z mechanikiem i wstępna wycena sprzęgło+dwumas+robocizna = ok.2800zł
No ale trzeba i koniec.
michalpodroznik
25-07-2018, 19:03
Dobra cena te 2.800 zl.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Też mi pasuje więc w przyszłym tygodniu na warsztat i wymiana.
radzio11
29-07-2018, 16:15
Witam.
Podepnę się pod wątek ,mam u siebie objawy podobne jak w pierwszym poście tj. sprzęgło przy ruszaniu muszę popuścić prawie do końca i dodać więcej gazu,stukania z dwumasu nie słychać.
Lekkie drgania lewarka biegów na 3 i 4 biegu, a także kiedy delikatnie wciskam pedał sprzęgła czuć wyraźne "bicie" na pedale.
W czasie jazdy podczas zmiany biegów na pedale czuć jeszcze coś jakby zgrzyt (a'la jakaś harmonijka gumowa?) ale bez wyraźnego dźwięku.
Myślę że całość do roboty ale wolę się poradzić.
Autko ma 230tyś km ,ale nie wiem czy ze sprzęgłem coś było kiedyś robione.
Też mam taki dziwny efekt przy zmianie biegów coś jak chłechłe.... ale nie wiem co to takiego.
Też mam zgrzyt na pedale sprzęgła podczas zmiany biegów. Motyw pojawił się po wymianie sprzęgła (bez dwumasy, bez wysprzęglika). Niektórzy twierdzą że to pompka sprzęgła przy pedale. Dziwne, bo na zgaszonym silniku dźwięk, a właściwie uczucie zgrzytu współpracujących mechanizmów nie występuje. Coś nie tak podczas wymiany sprzęgła?
CzarnyGD
30-07-2018, 11:47
No cóż, sytuacja ze sprzęgłem wróciła......
Konsultowałem się już z mechanikiem i wstępna wycena sprzęgło+dwumas+robocizna = ok.2800zł
No ale trzeba i koniec.
Dorzuć do tego jescze wysprzęglik i uszczelniacz wału korbowego oraz olej w skrzyni. Wtedy możesz już zapomnieć o tej części auta na zawsze:)
No to pewnie że 400 trzeba będzie doliczyć.
Mastero1234
30-07-2018, 19:14
Witam mam problem sprzęgło mi wpadło i jest miękkie przyczyny,? Dodam że sprzęgło nie szarpie drążek nie drga jest tylko stukot przy puszczaniu sprzęgła
desmo999
30-07-2018, 19:54
pewnie wysprzęglik albo przewód elastyczny laczacy pompe z wysprzeglikiem. Plynu hamulcowego nie ubyło??
Mastero1234
30-07-2018, 20:25
Właśnie nie przy wciśnięciu sprzęgła zenzi cos
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Teraz zaczęło zenzic
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Teraz zaczęło zenzic
Witam.
Podepnę się pod wątek ,mam u siebie objawy podobne jak w pierwszym poście tj. sprzęgło przy ruszaniu muszę popuścić prawie do końca i dodać więcej gazu,stukania z dwumasu nie słychać.
Lekkie drgania lewarka biegów na 3 i 4 biegu, a także kiedy delikatnie wciskam pedał sprzęgła czuć wyraźne "bicie" na pedale.
W czasie jazdy podczas zmiany biegów na pedale czuć jeszcze coś jakby zgrzyt (a'la jakaś harmonijka gumowa?) ale bez wyraźnego dźwięku.
Myślę że całość do roboty ale wolę się poradzić.
Autko ma 230tyś km ,ale nie wiem czy ze sprzęgłem coś było kiedyś robione.
U mnie po 5 tyś km od takich objawów padł wysprzeglik. Potem następuje lekkie chrobotanie przy wciskaniu, delikatne bicie pedalu po lekkim przełożeniu stopy w końcu wielkie chrup i mechanik.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sprzęgło robione przy 270 tyś km. Siedział oryginał.
No to chyba w porę się zdecydowałem na wymianę :smile:
Mastero1234
31-07-2018, 14:31
Witam podpinam sie do pytania a mainowicie mam problem ze sprzęgłem zrobilo sie to nagle jadac na zakupy nie bylo zadnych objawow gdy chciałem wrocic , odpalajac auto pedal zostal w podlodze wiec podnioslem noga, przy puszczaniu sluchac jakis stukot robi sie czasem miekki ( rzadko) w ciągu 4dni zostal ok 4 razy w podłodze niedziele troche jeździłem autem nic sie nie dzialo lecz wczoraj cos zaczelo rzęzić przez chwile, dzis jest ok pedal jest twardy dodam ze w piatek odebrałem auto od mechanika byl wymianiany rozrząd i czujnik polozenia walka rozrządu , ( w piatek tylko odstawilem auto pod blok a w sobote sie to stalo ) auto nie traci na mocy sprzeglo nie slizga
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.