PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.9 JTD '94 - zgrzytajace biegi, problem ze wrzuceniem biegu - wymiana wysprzeglika?



gofeer
15-05-2018, 21:21
Witam,

Problem dotyczy Fiata Bravo, JTD, 1.9, rocznik 94.

Jak temat wskazuje problem jest ze sprzeglem/skrzynia biegow i tutaj prosze o pomoc w doprecyzowaniu. Troche juz czytalam, przeglądalam i objawy wskazuja na wysprzeglik, ale potrzebue jeszcze opinii osob, ktore faktycznie dobrze sie znaja na tym modelu. Zanim juz zacznie ktos w nim grzebac.

Problem zaczl sie niedawno - tydzien, dwa tygodnie temu, a przynajmniej wtedy znaczaco sie nasilil. Wczesniej czasem cos zgrzytnelo (bardzo rzadko), najczesciej jedynka, czasem wyskoczyl wsteczny. Teraz biegi bardzo ciezko wchodzi. Jedynki czasem nie ma szans zeby wrzucic a wsteczny zgrzyta za KAZDYM razem. Np. Dzisiaj jadac i chcac wrzucic wsteczny musialam samochod wylaczyc, dopiero wtedy dac wsteczny i ponownie go uruchomic, bo rzezil i zgrzytal niemilosiernie. I ruszalam z dwojki, bo jedynka nie chciala wskoczyc). Dodatkowo im dluzej sie jezdzi, tym jest gorzej. Na zimnym silniku spokojnie (z minimalnym oporem) mozna wrzucac biegi, po chwili jazdy jest to mordownia.
Jesli jest to istotne - zaraz po uruchomieniu silnika i ruszeniu, samochod lekko skoczy(?), jakby go zdusilo/przerwalo i dalej jedzie juzbez zarzutu.

We wrzesniu zeszlego roku (2017) byl wymieniany olej w skrzyni biegow i wymiana simeringu walu od strony sprzegla.

Jesli jest to wysprzeglik - to z jakim kosztem musze sie liczyc i czy jest sens w ogole sie w tym babrac (na zlomie chcieli za niego 700zl :;(:)? Jesli nie wysprzeglik to co to moze byc innego?

iron64
16-05-2018, 05:53
Albo pomyliłeś się z rokiem produkcji albo z typem silnika. W 94 roku nie było jtd i chyba nawet bravo dopiero od 95 roku jest. Zakładam zatem, że rok 99 to jest.
To, że samochód skacze przy ruszaniu sugerować może sprzęgło. Ale zachowanie biegów raczej brak oleju w skrzyni. Czytałem, że zmieniałeś, ale może warto zerknąć?

gofeer
16-05-2018, 17:29
Rok to 1995.

Byłam dzisiaj u 3 różnych mechaników jeszcze. Każdy powiedział, że całe sprzęgło do wymiany - koszt 800-1200zł, więc chyba nie pozostaje nic jak pożegnać się z Fiatem :(

iron64
16-05-2018, 19:24
Jeżeli rok 95 to TD, a koszt sprzęgła nie powinien przekroczyć 600zł w tym wypadku. Czasami warto pomyśleć o używanym jak brak kasy. Sam często kupuję używane rzeczy ostatnio np wtryskiwacze kupiłem uzywki i są super. Sprzęgła co prawda używanego nigdy nie kupiłem, no ale może warto zaryzykować. HM?

gofeer
16-05-2018, 19:33
To gdzieś musi być błąd w takim razie, bo w dowodzie mam '95 JTD (?). Sprzęgło kosztuje właśnie w okolicach 600zł, a wymiana 400-500zł plus trzeba doliczyć wymianę oleju i jakieś tam pierdoły, bo o tym też wspominali. Auto jest warte teraz z 1000zł może (ciężko mi ocenić), nie wiem czy opłaca się wsadzać w nie kolejną kasę. Równowartość samochodu. Kompletnie nie wiem jak wyjść z tej sytuacji. Już tyle wpakowałam w to auto, że chyba już więcej nie chce

iron64
17-05-2018, 05:38
Silniki jtd zaczęto wsadzać od 99roku dopiero więc owszem jest błąd. Dobrze byłoby to wyjaśnić, bo sprzęgła mogą się różnić.
Według sklepu w którym kupuję na ogół części sprawa wygląda tak, że w 95 roku był tylko D. Sam zerknij https://motoneo.pl/czesci-fiat/fiat-bravo-182/#cont
Może zrób fotkę silnika? Oczywiście silnik mógł zostać wymieniony, no ale jednak dobrze byłoby wiedzieć czym się jeżdzi.
A wracając do samego sprzęgła, Valeo trochę ponad 400zł do jtd, do td 500zł, a do zwykłego d 320zł w sklepie do którego link podałem.
Wiesz, czy naprawiać czy nie ja już nie powiem. Zależy czy buda trzyma się dobrze, podłoga zwłaszcza. Jeśli tak to może warto?
Tak czy siak zacznij od rozwiązania problemu jaki to silnik bo podane informacje jak do tej pory kupy się nie trzymają.