Zobacz pełną wersję : Centralny zamek tylnej klapy
misio112
14-05-2018, 13:35
Witam. Przestał działać centralny zamek tylnej klapy Doblo. Miał ktoś może taka przypadłość??. Napięcie nie dochodzi do zamka, nie ma go również przy "wyjściu z karoserii"
Złączka pod listwą progową po stronie pasażera - tam bym szukał w pierwszej kolejności, miejsce znane ze skłonności do korozji. O ile dobrze pamiętam przewody do zamka też tamtędy idą, razem ze światłami.
misio112
14-05-2018, 16:34
Złączka pod listwą progową po stronie pasażera - tam bym szukał w pierwszej kolejności, miejsce znane ze skłonności do korozji. O ile dobrze pamiętam przewody do zamka też tamtędy idą, razem ze światłami.
Przy okazji czujniki cofania też nie działają i słyszałem, że właśnie korodowanie przewodów za to odpowiada, czy to będzie ta sama wiązka??. Zastanawia mnie tylko, bo przewody w klapie idą lewą stroną (od kierowcy) czyżby dalej szły prawą??
przewody w klapie idą lewą stroną (od kierowcy) czyżby dalej szły prawą??
Pomyliłem się, w Doblo cala elektryka jest po lewej stronie albo pod sufitem (zależy jak otwierane drzwi), wiązka idzie po stronie kierowcy.
misio112
14-05-2018, 19:06
Pomyliłem się, w Doblo cala elektryka jest po lewej stronie albo pod sufitem (zależy jak otwierane drzwi), wiązka idzie po stronie kierowcy.
Dobrałem się z prawej strony do dużej kostki w przednim słupku, poszedł "kontakt" i centralny wrócił :) toż to cuda, albo trafiłem akurat w to. No cóż jutro lewa strona
misio112
24-05-2018, 22:49
Dobrałem się z prawej strony do dużej kostki w przednim słupku, poszedł "kontakt" i centralny wrócił :) toż to cuda, albo trafiłem akurat w to. No cóż jutro lewa strona
Myślałem, że się udało, niestety centralny działa lub nie. Dodatkowo nie działa również ogrzewanie tylnej szyby. Ma ktoś "pomysła" gdzie jest wspólny mianownik??.
miszczu77
25-05-2018, 18:20
Wspólny mianownik to przewody idące między nadwoziem a tylną klapą. Przy otwieraniu pracują i się w końcu przecierają.
misio112
25-05-2018, 22:00
Wspólny mianownik to przewody idące między nadwoziem a tylną klapą. Przy otwieraniu pracują i się w końcu przecierają.
Odpuszczam - tu wszystko Ok przewody całe - musi być coś innego!!!
Czy w przypadku ogrzewania tylnej szyby wyeliminowałeś prawdopodobieństwo uszkodzonego przekaźnika?
misio112
27-05-2018, 22:03
Czy w przypadku ogrzewania tylnej szyby wyeliminowałeś prawdopodobieństwo uszkodzonego przekaźnika?
Przekaźnik się załącza, gdzieś musi być jakaś wtyczka wspólna dla tych elementów, czas szukać.
misio112
22-06-2018, 22:27
Problem rozwiązany. Przerwane były przewody pomiędzy karoserią a klapą. Przy okazji dowiedziałem się że mam światło w komorze bagażnika. Niestety nie działa dalej system czujników cofania (piszczy przy włączeniu wstecznego) i cisza.
Problem rozwiązany. Przerwane były przewody pomiędzy karoserią a klapą. Przy okazji dowiedziałem się że mam światło w komorze bagażnika. Niestety nie działa dalej system czujników cofania (piszczy przy włączeniu wstecznego) i cisza.
Jak dostałeś się do tej wiązki?( przewody w gumie, klapa-karoseria) ? Mam ten sam problem
Pink.Panther
03-04-2020, 16:19
Witajcie,
Z kolei ja mam troszkę inny problem z centralnym zamkiem tylnej klapy. A mianowicie przy otwieraniu z kluczyka drzwi w aucie, to wszystkie zamki się otwierają, łącznie z tylną klapą, natomiast przy zamykaniu auta (kluczykiem w drzwiach) to centralny zamek rygluje wszystkie drzwi za wyjątkiem tylnej klapy. No i wówczas jedynym rozwiązaniem jest ręczne zamknięcie kluczykiem w zamku tylnej klapy. I co ja mam z tym fantem zrobić, czy ktoś ma jakiś pomysł, co to może być?. Już patrzyłem na ten tylny zamek, odkręcałem go, bo jest tylko na dwóch śrubach imbusowych i wydaje się być w porządku, bo kostka i przewody doprowadzające impuls są całe. Stąd też myślę, że to nie problem przetartych przewodów i tej wiązki, o której kolega w poście wyżej pisze. Może coś, ktoś...?
mechanizator9
03-04-2020, 16:37
Przewody są całe ale czy mierzyłeś po odłączeniu z kostki czy w momencie załączania centralnego napiecie jest podawane?
Przewody są całe ale czy mierzyłeś po odłączeniu z kostki czy w momencie załączania centralnego napiecie jest podawane?
U mnie klapa po raz.kolejny ta sama awaria zamekklapy nie otwiera... coś szumi ale nie ma mocy... kolejny raz zwarcie na instalacji... znaczy klapa karoseria to połączenie wiązka...
Mam jeszcze drugi problem prawe i lewe drzwi pasażera zamek raz.dziala.raz.nie... czasem otworzy czasem nie otworzy z centralnego... teraz.czesciej już nie otwiera... z zamykaniem jest to samo... minimalnie drag przycisk blokady ale nie otwiera... miał ktoś ten sam problem bo natazie brak u mnie rozwiązania nikt tego nie może zdiagnozować...
Z kolei ja mam troszkę inny problem z centralnym zamkiem tylnej klapy. A mianowicie przy otwieraniu z kluczyka drzwi w aucie, to wszystkie zamki się otwierają, łącznie z tylną klapą, natomiast przy zamykaniu auta (kluczykiem w drzwiach) to centralny zamek rygluje wszystkie drzwi za wyjątkiem tylnej klapy. No i wówczas jedynym rozwiązaniem jest ręczne zamknięcie kluczykiem w zamku tylnej klapy. I co ja mam z tym fantem zrobić, czy ktoś ma jakiś pomysł, co to może być?. Już patrzyłem na ten tylny zamek, odkręcałem go, bo jest tylko na dwóch śrubach imbusowych i wydaje się być w porządku, bo kostka i przewody doprowadzające impuls są całe. Stąd też myślę, że to nie problem przetartych przewodów i tej wiązki, o której kolega w poście wyżej pisze. Może coś, ktoś...?
Zużyty siłownik zamka. Miałem tak samo, otwierał ale nie zamykał. Można zamontować nieoryginalny mocniejszy bo jest prosty na dwa przewody, a a wspornik pod śruby da się dorobić.
Co do czujników parkowania. Jeśli jest jeden długi pisk po włączeniu to prawdopodobnie uszkodzona instalacja, brak masy lub przerwane przewody do WSZYSTKICH czujników. Gdyby były krótkie piski na zasadzie, dwa, trzy lub cztery to są to uszkodzone pojedyncze czujniki w zderzaku licząc od strony kierowcy (mowa tutaj o fabrycznym zestawie lub np. Valeo czy Meta system).
Jeśli masz jakiś zestaw chiński to wymień całość.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam jeszcze drugi problem prawe i lewe drzwi pasażera zamek raz.dziala.raz.nie... czasem otworzy czasem nie otworzy z centralnego... teraz.czesciej już nie otwiera... z zamykaniem jest to samo... minimalnie drag przycisk blokady ale nie otwiera... miał ktoś ten sam problem bo natazie brak u mnie rozwiązania nikt tego nie może zdiagnozować...
To samo co z klapą. Padnięte siłowniki w zamku. Można wymienić same bebechy siłownika (są zestawy naprawcze), lub cały zamek.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.