PDA

Zobacz pełną wersję : Gotujący się płyn w układzie chłodzenia. 2.0 20V



Deamon
14-05-2018, 13:01
Witam wszystkich.
Mam taki problem jak w temacie. Silnik to 2.0 20V Gotuje mi sie płyn przy takich temperaturach na dworze 23-25 stopni, podnosi się kreska ponad połowę jak samochód jest na wolnych obrotach, a w momencie włączenia klimatyzacji temp. idzie na drugą kreskę po za połową i rośnie.
Co Ciekawe że jak jest temperatura otoczenia 10-15 stopni to wskazówka znajduje się na połowie i jest dobrze.

rajtkezjusz
16-05-2018, 22:05
Sprawdź najpierw ,czy korek płynu chłodniczego ma sprawne zaworki zwrotne . Przyłóż korkiem od wewnątrz do ust (uwaga ,gorzki smak) i zassij ,powinno dać radę ,a potem dmuchnij i tutaj nie ma być prawa móc dmuchnąć przez korek . Tak miałem w UNO ,przepuszczał powietrze w 2 strony co powodowało ,że układ nie był cisnieniowy i woda się gotowała. Pomogło rzucenie o beton-nie polecam ,albo do gara z kamixem lub zakup nowego . Jeśli silnik ma wporzo uszczelkę po głowicą ,to jak dawno wymieniona była pompa wody o termostat?O płyn nie pytam ,bo zapewne max 5 lat ma?

bnbn1
16-05-2018, 22:57
Sprawdź najpierw ,czy korek płynu chłodniczego ma sprawne zaworki zwrotne . Przyłóż korkiem od wewnątrz do ust (uwaga ,gorzki smak) i zassij ,powinno dać radę ,a potem dmuchnij i tutaj nie ma być prawa móc dmuchnąć przez korek . Tak miałem w UNO ,przepuszczał powietrze w 2 strony co powodowało ,że układ nie był cisnieniowy i woda się gotowała. Pomogło rzucenie o beton-nie polecam ,albo do gara z kamixem lub zakup nowego . Jeśli silnik ma wporzo uszczelkę po głowicą ,to jak dawno wymieniona była pompa wody o termostat?O płyn nie pytam ,bo zapewne max 5 lat ma?

dawaj mu dalej takie rady.... dla wiadomoci "Średnia dawka śmiertelna glikolu etylenowego to około 70–100 ml" wiem to za mało aby zejśc przy dmuchaniu korka..ale po co narażać organizm

sprawdz tez termostat czy przypadkiem nie jest zamknięty na amen, czyli czy weze do chłodniczy są gorace czy nie, jak nie to termostat zamknięty a jak tak to szukaj dalej. jak pompa padnięta to silnik sie gotuje ale z nawiewu gacego powietrza nie ma bo brak obiegu płynu w układzie, a jak UPG to masz spaliny w płynie sprawdź testerem no i powinno byc nadcisnienie w układzie chłodzenia czasem dodatkowo olej :-) .

rajtkezjusz
17-05-2018, 18:24
Glikol jest trujący ,ale w silniku mamy roztwór z wodą ,także spoko spoko . W umytym korku masz kropelki płynu które wyplujesz gdy poczujesz gorzkie . Szybciej zejdziesz przy ostrej panience ,niz od kropelek płynu ;)

malutki1989
18-05-2018, 00:10
wentylatory są sprawne?

bnbn1
18-05-2018, 01:28
Glikol jest trujący ,ale w silniku mamy roztwór z wodą ,także spoko spoko . W umytym korku masz kropelki płynu które wyplujesz gdy poczujesz gorzkie . Szybciej zejdziesz przy ostrej panience ,niz od kropelek płynu ;)

tak tak wiem ze cjanowodór (sprzedawany tez pod postacią cyklonu B) też w małych ilościach jest nieszkodliwy..niemniej wole nie stosowac go na sobie :lol:
w silniku masz z woda 50/50 wiec tylko 2 setki potrzeba do zejscia zamiast jednej :D