Zobacz pełną wersję : Błąd P0091 i P0092 po wymianie filtra paliwa
Arachner
12-05-2018, 12:56
Witam, mam problem z układem paliwowym. Dwa dni temu po wymianie filtra paliwa, auto zaczęło pokazywac błędy. Filtr zakupiłem oryginalny fiatowski OE. Podczas próby odpowietrzania, w filtrze było słychać cały czas przelewające sie paliwo, dopóki pracowała pompka (pare sekund) i tak za każdym razem, kiedy przekręcałem zapłon. Filtr cały czas sie napełniał, do momentu pracy pompki, na poczatku dłużej kręcił, później palił od strzała. Problem wyskoczył po ujechaniu 500 metrów, auto zgasło, zapaliła sie kontrolka cheek engine, komputer pokazał dwa błędy 0091 i 0092. Po skasowaniu i ujechaniu 2km, ponownie wyskoczył cheek, lecz tym razem auto nie zgasło, na biegu jałowym z obudowy filtra dochodzi szum, przelewającego się paliwa. Pytanko, czy to moze byc wina wadliwego filtra, czy może uszkodził się zawór ciśnienia na listwie? dodam, ze autko kupiłem w zeszłym roku i wszystko w nim wymieniłem, łącznie z płynem w układzie chłodzenia. Filtr paliwa zostawiłem na koniec, gdyż znajomy zapewniał, ze był zmieniany w 2016r. Stary filtr już rozciąłem i nie mam jak podmienić, dodam, ze ten stary filtr wygląda jakby od nowosci nikt go nie wymieniał, juz sam kolor paliwa który z niego wylatuje, róznie sie barwą od nowego. Może po założeniu nowego filtra, auto dostało ciśnienia i cos się rozszczelniło, w układzie wtryskowym. Chetnie dodam logi z wczoraj, kiedy wyskoczył cheek i z dzisiaj, kiedy to zrobiłem sobie trase 10km, tylko mam problem z dodaniem na serwer, wyskakuje błąd. Prosze o jakąś porade, autko to fiat croma 1.9 16V 150 konna z 2008r, w logach jest różnica w ciśnieniu paliwa nawet do 500bar, po rozcięciu starego filtra, na obudowie jest data jego produkcji MAJ 2010r. pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
w załączeniu przesyłam dwa logi
Filtr metalowy czy wkład? Poczytaj o załączaniu logów bo to coś co wkleiłeś jest nieczytelne. Co to jest cheek?
Voyager1
12-05-2018, 16:01
Zaciąga lewe powietrze na przewodach. Połączenia nie są hermetyczne lub źle zostały złożone i to wszystko. Silnik nie chodzi na powietrzu tylko na paliwie.
Arachner
12-05-2018, 17:03
Filtr metalowy czy wkład? Poczytaj o załączaniu logów bo to coś co wkleiłeś jest nieczytelne. Co to jest cheek?
cheek - kontrolka silnika, wkład metalowa pucha, tam nie ma co zepsuć, jeden kruciec grubszy, drugi chudszy, wszystko na szybkozłączkach, plus czujnik wkrecony w obudowe filtra. wkleiłem rarem logi (trzeba je rozpakować) , robione programem Fiat Ecu Scan, wystarczy je odtworzyć w tym programie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zaciąga lewe powietrze na przewodach. Połączenia nie są hermetyczne lub źle zostały złożone i to wszystko. Silnik nie chodzi na powietrzu tylko na paliwie.
powiedzmy, ze chodzi na mieszance paliwo-powietrznej. lewe powietrze? tam sa szybkozłączki, chyba, że one nie trzymają. Czy po zapłonie pompka ma cały czas pompowac paliwo do filtra?
zdjęcie pierwszego loga, przy pierwszym błedzie 32082
Voyager1
12-05-2018, 17:33
powiedzmy, ze chodzi na mieszance paliwo-powietrznej.
To po co się pytasz jak wiesz lepiej?
1. Jednak Sosnowiec to nie tylko memy.
2. cheek to chyba smarki z nosa albo ch... wie co. CHECK miałeś na myśli?
3. Dzięki za podpowiedź o programach archiwizujących. Rozpakowałem i jeszcze raz powtarzam - wkleiłeś nieczytelne g...no!!!
4. Podróżnik wszystko napisał a Ty swoje.
5. Mniej komputera a więcej zdrowego myślenia!
Arachner
12-05-2018, 20:35
1. Jednak Sosnowiec to nie tylko memy.
2. cheek to chyba smarki z nosa albo ch... wie co. CHECK miałeś na myśli?
3. Dzięki za podpowiedź o programach archiwizujących. Rozpakowałem i jeszcze raz powtarzam - wkleiłeś nieczytelne g...no!!!
4. Podróżnik wszystko napisał a Ty swoje.
5. Mniej komputera a więcej zdrowego myślenia!
po co te pajacowanie i czepianie sie literówki, skoro wiadomo o co chodzi? co jest dla ciebie nieczytelne? plik ten trzeba odtworzyć w programie MES. i tyle nie myśł, bo sobie krzywdę zrobisz :v
Arachner
12-05-2018, 21:17
Wytrzeźwiej.
nie piję! sportowy tryb zycia mi na to nie pozwala
No cóż, myślałem że to chwilowa niedyspozycja. Żegnam.
tomasch19
14-05-2018, 19:02
I jak dało się rozwiązać problem? Jak tak to proszę o jakiś opis.
Pozdrawiam
Arachner
17-05-2018, 00:20
I jak dało się rozwiązać problem? Jak tak to proszę o jakiś opis.
Pozdrawiam
w zasadzie to samo sie uspokoiło, przejechałem 100km i nie zauważyłem problemów z filtrem, w szybkozłączkach na wszelki wypadek wymieniłem oringi i zajrzałem do zaworu w pompie CR ale nie zauważyłem, żadnych nieprawidłowości. Wydaje mi sie, że poprzedni właściciel od kupna tj 2011 nie zmieniał filtrów, autko dostało czystego paliwka i zgłupiało na chwile. Zamówiłem do płukania całego układu wtryskowego diesel spulung, tak na wszelki wypadek. Po przepłukaniu sprawdze ciśnienie paliwa i korekcje wtryskiwaczy. Zał zdjęcie tego co wyleciało ze starego filtra. Dodam również, że spalanie w miescie spadło z +/-10l do 8l z hakiem :) pozdrawiam
Spadło spalanie czy wskazanie komputera odnośnie spalania?
Jeśli ciśnienie był za niskie z powodu zatkanego filtra paliwa to wtryskiwacze były otwierane dna dłużej więc wskazanie z komputera mogło być bardzo mocno zawyżane..
Ogólnie "bomblowanie" wskazywało , ze coś jednak się nie może odpowietrzyć..
Trzeba było zdjąć klemy z akumulatora aby od nowa auto/silnik się zaadaptował...
Arachner
17-05-2018, 19:12
spadło spalanie na kompie :D zawsze pokazywał +/- 10l w mieście, teraz pokazuje 8.5l, zrobie tak jak piszesz, rozłącze aku, czy mam zewrzec klemy plusowa z minusową po ich zdjęciu z akumulatora?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.