Zobacz pełną wersję : Drżenie/Trzęsienie auta na biegu jałowym
Łukaszo6
07-05-2018, 11:52
Hej. Jestem właścicielem Bravki 2008 rok 1.4 bena 120KM od 4 miesięcy.
Mój problem widoczny był od początku, jednak nie aż tak bardzo.
Konkretnie chodzi mi o drżenie auta na postoju, np. na czerwonym świetle. Trzęsie się delikatnie kierownica i gałka zmiany biegów. Dość mocno i to najbardziej mnie niepokoi, trzęsie się ręczny i te wszystkie plastiki pomiędzy przednimi siedzeniami. Gdy położę tam klucze to normalnie je słychać... :/
Nie zauważyłem drgań w innych miejscach, nawet na pedałach.
Ma ktoś pomysł, co to może być? Coś poważniejszego?
Poza tym z autem wszystko spoko i polecam każdemu 👌👌
Szukalbym w poduszkach silnika i skrzyni a pozniej dwumaska.. zdaje sie ze w benzynie tez jest:)
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Podejrzenie pada na koło dwumasowe, które jak najbardziej w T-jecie jest obecne. Drugim podejrzanym może być też któraś z cewek zapłonowych, przy niesprawnej dwumasie mogą wypadać zapłony i generować drgania silnika. Trzeci podejrzany, to wspomniane wyżej poduszki zespołu napędowego, ale nie sądzę.
Łukaszo6
07-05-2018, 12:27
Mam rozumieć, że to coś poważnego i zapewne kosztownego? :/
Najdrozsza z tego calgo zestawu jest dwumasa. Na pocieszenie powiem ze i tak jest tansza niz w dieslu.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Łukaszo6
07-05-2018, 12:46
Właśnie widzę. W diesel około 1500 a do benki za 650zl. Mozliwe?🤣
Jeśli już to jest nawet tańsze niż 650zł :cool: :arrow: https://aparts.pl/partscatalogue/415-0678-10-luk-kolo-zamachowe--dwumasowe,11-415~10678~110-0006-00577--415067810.aspx#
Łukaszo6
07-05-2018, 13:02
Eee to nie jest źle. Lecę do mechanika w takim razie.
Dziękuję bardzo! :)
5ty bieg, 1000 obtotów i gaz w podłogę. Jeśli drgania/dźwięk się pojawią - na 90% 2mas.
Jeśli nie, któraś z poduszek.
Adam1982
08-05-2018, 20:13
Sprawdź też wieszaki wydechu , masz 4 szt . Pierwszy patrząc od strony silnika to takie "okulary" , później są dwa mniejsze takie same ( w oryginale czerwone ) i na końcu tłumika ostatniego taki wieszaczek z blaszką . Jeżeli któryś popękał i wisi na tej taśmie może przenosić drgania wydechu na nadwozie. Zacznij od rzeczy najtańszych. Zobacz też poduszkę przy rozrządzie ona też często siada .
Dzisiaj wymieniłem w swoim aucie dwie nie do końca sprawne cewki i...
...i drgania jakie miałem wcześniej wyczuwalne na kierownicy na postoju są teraz ledwo wyczuwalne. Dwumas mam w podejrzanym stanie, ale na razie była wymiana cewek, która pozytywnie mnie zaskoczyła.
Adam1982
09-05-2018, 23:39
Jak to zostało zdiagnozowane , kompem ? Myślałem że cewka albo jest OK , albo uwalona i świeci check. Możesz napisać coś więcej jak sprawdzić cewki czy są 100% OK ?
Niestety ani ECU, ani komputer diagnostyczny nie jest w stanie wykryć w 100% szwankującej cewki. Oba urządzenia wykrywają tylko poważne uszkodzenie cewki powodujące wypadanie zapłonów słyszalne np. z wydechu, wtedy rejestrowany jest błąd i zapala się "check" i po podpięciu komputera jest widoczne która cewka jest mocno uszkodzona. Mniej uszkodzona, będzie działać nie powodując rejestracji błędów, jednak silnik może nie równo pracować generując drgania, pracując głośniej (nawet zacząłem podejrzewać układ korbowy). Doskonałym testerem cewek jest instalacja gazowa zamontowana w aucie. Do zapalenia mieszanki gazowej w cylindrze potrzebna jest mocniejsza iskra, bardziej obciążająca cewkę i tu pojawiają się różnice w kulturze pracy silnika na każdym z tych paliw. U mnie po zakupie auta i obligatoryjnej wymianie świec po uruchomieniu silnika zaczął pracować na dwóch cylindrach, a jak pracował na tak zużytych świecach jakie wykręciłem z silnika nie wiem, oczywiście "check" i zarejestrowane błędy cewek. Błędy zostały skasowane, ale praca silnika nie była taka jak trzeba. Następnie po paru dniach podczas pracy na LPG silnik zaczął kuleć i przerywać (na Pb prawie wszystko ok.), "check" itd. Cewki wymienione i zupełnie inna jazda i kultura pracy silnika. Wkrótce wymienię profilaktycznie kolejne dwie, prawie 200 tys.km na LPG na pewno nadwyrężyło ich stan, a co zatem idzie ich zdolności do wytworzenia silnej i stabilnej iskry.
ps. W komputerze diagnostycznym powinna być opcja podglądu czasu ładowania cewek, ale z racji że korzystam z uprzejmości znajomego i jego komputera jeszcze nie poznałem wszystkich możliwości ECU-scana, a może ECU T-jeta nie przetwarza takich danych, nie wiem. W Stilo 1,6 była taka możliwość więc podejrzane objawy pracy cewek były bardziej widoczne.
filips110
11-05-2018, 00:21
Zobacz stan poduszek. Jak jest dziwny dźwięk przy przyspieszaniu może być poduszka pod skrzynia, która lekko opadła i słychać jakby auto mialo nałożone dwie tony załadunku i nie mogło jechac. Miałem tak :)
Jak dwumasa to czujesz zmianę przy odpalaniu gaszeniu? W sensie jakby szarpanie? :) jak tak, to możliwe że to właśnie dwumasa
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
aszczepan6
12-05-2018, 13:10
Mam u siebie podobne objawy tyle że w 1.9 mjet. Czekam z ciekawością co zdiagnozują w Twoim przypadku.;-)
filips110
12-05-2018, 14:06
Ja bym zobaczył na początku poduszki. W szczególności główna bo może być tak że silnik lekko opadł i obija się np o belkę :)
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
Mam u siebie podobne objawy tyle że w 1.9 mjet. Czekam z ciekawością co zdiagnozują w Twoim przypadku.;-)Tu moze byc troche inaczej. Ja zauwazylem ze sa drgania w 1.9 mjet np przy rozbieganych korekcjach wtryskiwaczy.
W przypadku diesla juz nie jest tak latwo zdiagnozowac skad sa drgania..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.