Zobacz pełną wersję : Doblo 2.0mjet turbi na wieksze
Pytanie do niecobardziej zaawansowanych. Jakis czas temu meilowalem z gosciem z cinsof. Gosc brzmial mega profi i poza programem prZedstawil mi opcje przebudowy ukladu powietrznego a dokladnie wymine turbo na wieksze ktore opisal jako pasujace w miejsce istniejecej miala by to byc gtb16 , przekopalem internety i nie znalazlem takiej?
Czy ktos moze przerabial juz ten temat i orientuje sie co mocniejszego wejdzie w mieksce ori turbo ?
misiaczek88on
12-05-2018, 10:54
A co masz na myśli mówiąc o większym turbo? chcesz osiągnąć maximum ile się da kosztem trwałości czy jakieś racjonalne osiągi nie wpływające na żywotność podzespołów? . Ja mam w swoim Doblo 1.6 Multijet zamontowane teraz GTB16 jest to Garett. Pamiętaj o tym ze im więcej koni tym większe koszty a i tak na końcu okazuje się ze pojawia się ściana nie do przeskoczenia. Im większe turbo to z reguły gorszy dół co w mieście bywa dość irytujące natomiast jeśli obniżyć miejsce obrotów w którym wstaje turbo to skracanie żywotności i zwiększenie spalania.
Po zmianie turbo okaże się że IC sie gotuje i nie wyrabia i będzie trzeba zmienić . Następnie będzie blokował osiągi DPF .Na końcu okaże się że auto przyspiesza ale nie hamuje wystarczająco dobrze więc zmian zacisków. I tym sposobem jesteś uboższy o jakieś 7 tysięcy zyskując może 70 koni
Nie chce z silnika wydostawac wszystkich rezerw. Ale sam tuner powoedzial ze okoloce 160km na seri to max. Zaproponowal zmiane na gtb16 co pozwoli na osiagniecie okolic 200km.
misiaczek88on
16-05-2018, 17:35
To racja co mówi. A wspominał o tym ze wraz ze wzrostem temperatury IC spada wydajność tj ilość koni itp?. U mnie miało być 175 km a jest 168 km i było to kolejne strojenie wiec nie ma nic pewnego nie należy się nastawiać na tą górną granicę bo to wszystko zależy od konkretnego auta i jego stanu.
Ogarniales mechanicznie temat sam czy oddawales gdzies do roboty to ?
misiaczek88on
20-05-2018, 13:52
Wszystko robione w Cinsoft w sumie dwa razy za pierwszym razem na 150km za drugim na 170km niestety od czasu modyfikacji borykamy się z problemem szarpania podczas przyspieszania przy podłączony przeplywomierzu albo przeladywowaniu turbiny. Auto z tego powodu spedzilo w sumie miesiąc w warsztacie bez rezultatu. Na początku było podejrzanie ze to uszkodzony przeplywomierz kupiłem nowy oryginalny nic to nie dało następnie ze na pewno uszkodzona wiązka silnika tez wymieniłem meczylem się z tym cały dzień wymieniałem to sam żeby mieć pewność że wszystko jest podłączone prawidłowo i dalej to samo. Brak juz pomysłów. Trochę słabo wyszło mam niby lepiej przyspieszające z lepszą mocą ale jednocześnie z odlaczonym przeplywomierzem i tym samym nie działającym tempomatem co jest średnio fajne na dłuższej trasie.
Ile cala impreza u nich kosztowala? Na pierwszy rzut oka duzo trzeba bylo innych czesci nawymieniac ?
misiaczek88on
20-05-2018, 16:27
Za pierwszym razem 4800zl robocizna w tym cena nowej turbiny i łączników. Za drugim razem 2700zl robocizna tj wymiana wtryskowe na większe plus ich kodowanie wywalenie DPF fizyczne i programowe oraz wymiana rozrządu cena bez części. W 2.0 jest mniej do zmiany bo są większe wtryski i większe hamulce.
Zaciski brembo 4tloczkowe wyszły po znajomości 1000 zł a nowy większy IC plus łączniki opaski 600zl do tego oilcath 200zl
dystanse na przednia oś HR 200 zł bo inaczej nie wejdzie felga R16 i dłuższe śruby 10 sztuk 150 zł
Sporo ... jak bys mial chwile to mialbym prosbe o zerkniecie na oznaczenie faktyczne tej turbiny :)
Co do dystansow to ciekawe bo ja mam 17”felge
misiaczek88on
20-05-2018, 17:01
W 17 nie ma problemu z wywarzaniem felgi bo na oryginalnej Alu do Doblo 16 muszą być odważniki typu slim 2.5 g. WSZYSTKO zależy od konstrukcji ramion felgi nawet et nie załatwia sprawy. Zobaczę czy w ogóle widać oznaczenia turbo
Bylbym wdzieczny. Napisalem tez do importera kkk wagner bo takiej firmy fabryczne turbo tam siedzi. Ciekaw jestem co oni sa w stanie zaproponowac zeby podeszlo jak najmniejszym nakladem zmian :)
misiaczek88on
21-05-2018, 23:11
Nie udało mi się odczytać numeru modelu turbo z tego co pamiętam jest to Garett GTB16 . Może warto by było odezwać się do PERUN TURBO | Sportowe turbosprężarki (http://perunturbo.pl/) przerabiaja tez turbo. Ja osobiście nie bawił bym się w używki różnie to z nimi bywa. Na dzień dzisiejszy nie zdecydował bym się na tą turbine poszedł bym raczej w jakąś hybryde
Jesli moge,to polecę firmę Emp-turbo
Erni - znany jest FCKP, dłubie tam często przy 20vt
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.