Zobacz pełną wersję : Gorąca skrzynia - prośba o sprawdzenie u siebie
W moim tipku nurtuje mnie nadal jeden objaw. Mianowicie bardzo grzeje się skrzynka biegów. Dlatego moja prośba, czy w Waszych jest tak samo. Do tego zauważyłem, że wtedy coś głośniej pracuje. Nie doszedłem jeszcze co. Jednak ten odgłos wiąże się z rozgrzaniem tego czegoś.
Misiek1621
05-05-2018, 22:29
A jaki masz silnik ?? i jaka skrzynia ?? automat czy manual ?? Bo auto w opisie masz podane że to punto II. i jak sprawdzasz że skrzynia jest gorąca ?? rękę przykładasz ?? Z tego co wiem to olej w skrzyni też osiąga temperaturę coś około 60-80 stopni ale mogę się mylić. w sumie to jak auto stoi na słońcu przez dłuższy czas, to jak dotkniesz karoserii to też można powiedzieć że moja karoseria się grzeje ?? wy też tak macie ??
slawcio74
05-05-2018, 22:36
Ale numer , jeszcze tego nie sprawdzałem czy mi się skrzynia grzeje .... ja pitole , coraz lepsze tematy.:kapela:
Tematy lepsze czy nie, mniejsza z tym. Fakt faktem, ja zwracam uwagę na każdy szczegół, nawet w serwisie niektórych rzeczy nie zauważyli. Chodzi o Tipo 1,4 120 Km. Skrzynia jest na tyle gorąca, że nie można jej dotknąć. Czy tak jest w innych samochodach. Dlatego pytam, bo coś znacznie głośniej pracuje i dlatego zwróciłem na to uwagę.
głosna praca skrzyni nie jest normalna , zleć sprawdzenie stanu oleju
krowka1978
07-05-2018, 09:51
Do czego przyczepiona jest skrzynia? Do silnika. Silnik grzeje się? Grzeje, więc korpus skrzyni siłą rzeczy przejmie ciepło. Sama z siebie skrzynia też się nagrzewa.
Głośna praca skrzyni nie jest normalna.
Odpowiedż z dwóch serwisów- ma pan gwarancję, a z kolei nie mają obowiązku sprawdzania poziomu oleju.. Tu rozmowa się kończy. Sam bym sprawdził stan oleju, to nie problem. Tylko nie wiem, czy czasami korek nie jest plombowany. W moim przypadku jest to na tyle dziwne, że ten odgłos pojawia się gdy wszystko jest porządnie rozgrzane, np jazda w mieście w upały. Na trasie tego nie ma.
Nie jest plombowany ale trzeba na kanale.
nie jest plombowany , jedynie będzie markerem maźnięte na korku , kontrola jakości , nie zmaż tego markera i tyle ;
swoją drogą zaj.... serwisy fiata traktują klientów , to cud że ten głupi producent jeszcze istnieje ;
albo może lepiej nic nie ruszaj , tylko serwis i zgłoś głośna pracę skrzyni , póki gwarancja jest , niech sie nieroby rodem z prl bujają z tym
Dzięki za wszystkie porady. Nadal będę wnikał co jest grane. Chyba, że te odgłosy są normalne. Dla przykładu jechałem nowa mazdą 2, a skrzynia na dwójce wyjątkowo głośno wyła. Oczywiście jak dla mnie.
krowka1978
08-05-2018, 23:56
swoją drogą zaj.... serwisy fiata traktują klientów , to cud że ten głupi producent jeszcze istnieje ;
Myślisz, że u innych producentów lepiej jest?
Robson_75
09-05-2018, 09:06
Tak, chlebem i solą witają klientów serwisu... wiem, wiem, ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Myślisz, że u innych producentów lepiej jest?
Wczoraj kumplowi w Aygo zaswiecila sie choinka kontrolek. Dzwoni na najblizszy serwis po oporach typu "elektryk juz poszedl do domu" dopiero jak postraszyl ze dzwoni na assistance i beda musieli po niego przyjechac zgodzili sie go przyjac. Diagnoza sonda lambda (dziwne bo kontrolka od abs i cisnienia w oponach sie wywalila). Oni do niego ze to jego wina bo zle paliwo(ekspertyze chyba ch.jem zrobili, gosc tankuje zawsze na jednym shellu. Dzis to samo i robią problemy ze przyjeciem auta. Okazuje sie ze ta sama historia z Aygo jednej dziewczyny od nas. Trzy lub cztery kontrolki swieca a wg serwisu jej wina bo złe paliwo lała.
Mystahajt
11-05-2018, 07:52
Co do shella jestem uprzedzony dwa razy gaz wyjebalo tzn zawór bezpieczeństwa ze względu na zła jakość gazu a tankuje na 2 stacjach tylko także skoro tak twierdzą napisałem zażalenie na jakoś i czekam co odpiszą wychodzi na to ze instalacja bardzo czuła albo faktycznie gaz słabej jakości ale przez to już wymieniłem sterownik gazu i sondę lambda
Co do shella jestem uprzedzony dwa razy gaz wyjebalo tzn zawór bezpieczeństwa ze względu na zła jakość gazu a tankuje na 2 stacjach tylko także skoro tak twierdzą napisałem zażalenie na jakoś i czekam co odpiszą wychodzi na to ze instalacja bardzo czuła albo faktycznie gaz słabej jakości ale przez to już wymieniłem sterownik gazu i sondę lambda ��
43 lata żyję, od ćwierć wieku bawię się grzebaniem w autach ale nie ogarniam jak przez złą jakość gazu trzeba wymieniac sterownik.
nie ogarniam jak przez złą jakość gazu trzeba wymieniac sterownik
Sterownik strzelił focha, zły gaz był dla niego obrazą ostateczną.
Oczywiście żartuję!
Swoją drogą słuchając mechaników można i gazowników się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy, bo takie cuda jak wymyślają żeby klientowi trochę kasy skubnąć to normalnie do kabaretu sie nadają.
Sterownik strzelił focha, zły gaz był dla niego obrazą ostateczną.
Oczywiście żartuję!
Swoją drogą słuchając mechaników można i gazowników się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy, bo takie cuda jak wymyślają żeby klientowi trochę kasy skubnąć to normalnie do kabaretu sie nadają.
Samochód to produkt z którego każdy powinien móc bezproblemowo korzystać nie znając się na tym jak działa. Niestety w praktyce ta niewiedza po pierwsze kosztuje a że jest powszechna to tzw mechanicy pociskają nieprawdopodobne kity. Często się to bierze z ich niewiedzy i umiejętności w tym diagnostycznych i idą po najmniejszej linii oporu.
Do tego co innego jak sam znasz swoje auto i wiesz co się dzieje (wiem, to wyższy level) a co innego jak relacjonujesz usterkę i nawet ci dobrzy na podstawie tego coś próbują ustalić.
Wczoraj dzwoni do mnie moja i mówi że wyświetliło jej sie cisnienie oleju i auto zgasło. Ja juz posrany bo ostatnio zmieniłem olej i myślę kurna może korek puścił albo coś. Karzę jej sprawdzic bagnet itp. procedura-wszystko OK.
A naprawdę było odwrotnie: najpierw auto przypadkowo zgasło i jak to w fiatach czasem wyskakuje wtedy foch pt."brak ciśnienia oleju". Dobrze chociaż że zwraca na to uwagę.
Do tego kolejne nieporozumienie: na wszelki wypadek pytam "Jak masz strzałke od temp. wody? Ona na to że do góry pionowo. A ja cały czas przyzwyczajony do alfy że jest poziomo-pionowo to 130 stopni. I znów rozkminka o co chodzi.
I tak samo czasem jest w seriwsach jak sie opowiada o okolicznościach usterki -tez się trzeba znać.
Nikita_Bennet
11-05-2018, 16:24
Dzięki za wszystkie porady. Nadal będę wnikał co jest grane. Chyba, że te odgłosy są normalne. Dla przykładu jechałem nowa mazdą 2, a skrzynia na dwójce wyjątkowo głośno wyła. Oczywiście jak dla mnie.
A nie da się zajechać do ASO (kupić olej do skrzyni wg zaleceń) i kazać im wymienić w Twojej obecności? Zlać całość, zmierzyć, zalać nowy wg wskazań.
Tak wiem poniżej 100-150 za godzinkę nie wezmą + olej. Druga sprawa nie każde ASO chce aby klient "przeszkadzał" mechanikowi ;)
brylancik13
11-05-2018, 20:19
Ja miałem problem z duzą stacja BP z gazem, natomiast na paru stacjach Shell jest na razie OK.
Nikita. to nie jest tak jak myślisz:lol: Mówiłem konieczności sprawdzenia oleju. I nic:;(: Nie maja potrzeby sprawdzania oleju, bo jest samochód na gwarancji. To odpowiedż. Sam dojdę przyczyny. Jestem uparty w dążeniu do celu. Damy radę:palacz: A może tak jest we wszystkich, tylko nikt ie zwraca na to uwagi.
baaaartus
12-05-2018, 21:13
Witam, nie chce zakładać nowego tematu ale mam chyba coś ze skrzynią.
Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła obroty skaczą do 1200 gdzie normalnie jest coś koło 900.
A poza tym na luzie skrzynia "szumi"
Po wciśnięciu sprzęgła szumy cichną...
Samochód odebrany 2 tyg temu. Przejechałem dopiero ok 2 tys.
Silnik 1.4 t-jet z LPG.
brylancik13
12-05-2018, 21:22
Podbijanie obrotow to normalna sprawa a szumy to nie wiem, nie sadze zeby docisk po takim przebiegu sie wysypał
Baaaartus zakładałem temat o szumie skrzyni. Poczytaj. Oczywiście jeżeli ten szum jest bardzo słabo słyszalny, to inne tipa też tak mają. Wychodzi na to, że te skrzynie tak pracują na luzie.
baaaartus
12-05-2018, 23:16
Brylancik13, czyli mam odpuścić temat podbijania obrotów i nie iść z tym do serwisu fiata?
Czech22, wlasnie po napisaniu posta znalazłem ten temat. Posta chciałem usunąć ale nie wiedziałem jak.
Podbijanie obrotów to specjalny gadżet ułatwiający jazdę w korkach :) to jest normalne i bardzo przydatne w codziennej eksploatacji.
obroty normalnie są 750. A to podbijanie mnie w..wia. Dawniej tego nie było a auto spokojnie ruszało. Nie widzę różnicy
Serio nie widzisz roznicy? Ludzie wstawiają zdjęcia jak to im na trasie spalił 5 na sto, przecież żeby nie było podbicia to na zdjęciach byłoby 3 na sto, a tak zawsze użytkownika na kilka literkow się naciągnie :-D
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bez tego mistrzowie eko jazdy nie ruszyliby z miejsca wcale...
Kila razy sprawdzalem ruszanie bez gazu mito i tipo. Eusza tak samo - plynnie Chyba ze tipo ciezsze i musi to byc nie wiem.
kartonik
13-05-2018, 12:31
obroty normalnie są 750. A to podbijanie mnie w..wia. Dawniej tego nie było a auto spokojnie ruszało. Nie widzę różnicy
Nie wiem jak to jest z tymi obrotami. Mi obrotomierz pokazuje coś około 900 obr/min, ale wiadomo dokładny może nie być.
Też mam wrażenie, że nie spada mi do 750. Raczej tak jak kolega wyżej napisał 900.
AdamGral
18-05-2018, 01:04
jestem ekspertem w firmie www.skrzynie.eu (http://www.skrzynie.eu/) skrzynia może się delikatnie grzać a tak naprawdę to pochłania ciepło z silnika + ewentualne odbijane ciepło z asfaltu w upalny dzień. Czy mierzyłeś temperature ? Możesz podać jaka była temperatura na zewnątrz?
Też mam wrażenie, że nie spada mi do 750. Raczej tak jak kolega wyżej napisał 900.
Na wskazówkę to raczej nie patrzcie bo pokazuje mocno orientacyjnie
kartonik
19-05-2018, 11:22
Tak jak średnia zużycia paliwa ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.