Zobacz pełną wersję : Wymiana silnika z Bravy do Doblo
Witam
Jestem posiadaczem Fiata Doblo z 2006r 1,9 disel 105km nr silnika 223b1000 ma przejechane ponad 400tys km, należałoby wyremontować silnik. Trafiłem na okazje bo kumpel rozbił Fiata Brave z 2000r z przebiegiem niecałych 200tys km. Jest to silnik 1,9 disel 105km. Nie znam jeszcze nr tego silnika. Mój samochód dostawczy posiada izotermę chłodniczą podłączoną pod sprężarkę samochodową. Nie mam klimatyzacji na kabinę ale na izotermę. A w bravie nawet nie wiem na tą chwilkę czy jest klima. Chciałbym przełożyć silnik z Bravy do Doblo. Stąd moje pytanie czy jest to możliwe. Ktoś mi powiedział że słupki silników są identyczne we wszystkich samochodach, jak rozglądałem się na allegro za silnikiem. Lecz wolę dopytać specjalistów którzy mają jakieś doświadczenie w tym temacie. Jeśli potrzebne są jakieś dane dodatkowe to śmiało pisać. Postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Raczej powinien podejść bez problemu. Ja do mojego Doblo przełożyłem silnik z Fiata 500. (1.3)
miszczu77
04-05-2018, 18:13
Nie do końca musi pasować.
1,9 105KM występowało w dwóch wersjach. Zwykłe JTD i Multijet. I tutaj prawdopodobnie pojawi się problem, bo u Ciebie jest Multijet, a w Bravo zwykłe JTD.
Może i słupek będzie taki sam (na pewno inna miska olejowa), ale osprzęt jest inny. Na pewno są inne wtryski, świece żarowe, turbina, komputer i wiele innych rzeczy.
Mocowania silnika też są inne.
Oddzielną kwestią jest wiarygodność tego przebiegu w Bravo.
Napisz może, w czym jest problem, że chcesz zmieniać silnik.
Ogolnie remont silnika by sie przydal. Olej bierze z 0.5l na 100km. W pierwszej kolejnosci zostala oddana turbina do regeneracji. W drugiej uszczelniacze zaworow, albo czegos takiego. Nie jestem mechanikiem wiec moglem cos przekrecic.
Ogolnie remont silnika by sie przydal. Olej bierze z 0.5l na 100km. W pierwszej kolejnosci zostala oddana turbina do regeneracji. W drugiej uszczelniacze zaworow, albo czegos takiego. Nie jestem mechanikiem wiec moglem cos przekrecic.
Witam
Problem częściowo rozwiązany będzie w przyszłym tygodniu. Udało mi się w końcu niedaleko mnie (założyłem że będę poszukiwał rozbitka z silnikiem o numerach 223b1000) w w miarę rozsądnej cenie za kompletny silnik bez sprzęgła i rozrusznika ZNALEŹĆ SILNIK HURA..... :)
1. Teraz pytanie do was drodzy koledzy gdzie są grawerowane wytłaczane lub bite numery silnika w Fiat Doblo 1.9 jtd 105km. Na odpowiedzi że po vinie sprawdzę lub na pasie przednim odpowiadam że silnik jest już zdemontowany i sprzedana jest skrzynia i rozrusznik. Więc chcę sprawdzić na silniku czy numery są zgodne.
2. Mam zamiar od razu wymienić:
-- wszystkie filtry (olej powietrze paliwo kabinowy)
-- Olej na Motul
-- uszczelki wydechu i turbiny (turbina będzie wybierana lepsza z mojego lub nowego silnika, moja rok temu była do regeneracji)
-- sprzegło (tutaj nie wiem czy luka czy valeo)
-- rozrząd z pompą wody
A pisze to po to by zapytać czy ktoś ma pomysł co jeszcze zmienić na nowe póki silniki będą na wierzchu?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedna kwestia po przekroczeniu na liczniku 399 999km pojawiają się kreski - - - - - - zamiast całkowitego przebytego dystansu. (Licznik nie liczy powyżej 400tys km) miałem zamiar wymienić licznik na używany ale nie wiem gdzie ilość km jest zapisywana w liczniku czy komputerze i wymiana zegarów nic nie da. Za tydzień kończy mi się przegląd techniczny byłem u chłopaków na diagnostyce i powiedzieli że oni tylko wpisują że licznik jest uszkodzony niesprawny i nie jest to dla nich poważna usterka. Więc jak będzie wbite w papiery że licznik nie sprawny to można go wyzerować ? Wiecie ja tym autem to do końca będę jeździł wjadę lub wepchnę na lawetę i wyzłomuje. Ale dla własnej wygody bo oleje trzeba wymieniać co jakiś dystans km. Da się to jakoś wymienić lub wyzerować ?
Kolego ja 2 tygodnie temu wstawilem silnik b2000 z ar147. Słupek pasuje . Osprzęt cały z doblo musisz mieć. (Inna miska , smok, kolo pompy wysokiego ciśnienia jesli zakladasz z dawcy a nie swoja,lapy). Ja odpalilem na pompie i wtryskach z ar147 unijet . I działa ale bede zmienial ma oryginalne wtryski od doblo(te które miałem) bo kuleje na zimnym i wiadomo wtryski w multijet sa kodowane. Ogolnie musisz miec goły słupek
i przekladac z twojego. Czyszczenie kolektora dolotowego ,uszczelnienie silnika , sprawdzenie świec (te same co w jtd) zregenerować alternator i rozrusznik za jedna robotą.
Jak bedziesz rozbierał to sprawdź numer turbo. Bo ja kupiłem autko z uszkodzonym silnikiem i zmieniona turbina. Chwilowo mam vl20 z stilo 80km.
Witam.
Kolego troszkę może zagmatwałem w poście o jeden wyżej od twojego. Ale po silnik jadę kompletny o tych samych numerach.
Chcę po prostu wiedzieć na dobrą sprawę dwie rzeczy
1. Gdzie są bite numery na silniku ?
2 Po drugie co warto wymienić na nowe przy przekładce?
Kolego numer jest w okolicach kola zamachowego na bloku jest taki wyfrezowany prostokąt. Ale wątpię żebyś tam cos odczytał bo u mnie nic nie bylo widac. Jeśli nie masz pewności to silnik z doblo ma mocowanie żeliwne od góry (punto tez) i najlepiej po nr wtrysków jesli beda. Końcówka 187. Sprawdzic czy maja kody IMA jesli masz multijeta. Pompa paliwa ma króćce na szybkozlacza
A co wymienić. Co sie da i uszczelnić do porządku. Świece sprawdzić , kolektor dolotowy z tego ekologicznego syfu wyczyścić. Alternator i rozrusznik sprawdzić, Pompę wspomagania sprawdzić co tam w skrzyni sie leje (przy łożysku oporowym)
Ogolnie zrobic to do czego jest trudny dostep na aucie.
Dzięki kolego. Wtryski rzeczywiście miały kod 187. Wiesz może coś na temat licznika kilometrów bo po przekroczeniu 400tys km pokazuje kreski. Wystarczy zegary wymienić czy lepiej u kogoś przeprogramowac ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tu chyba były nr silnika ?
36136
Nie to nie to miejsze . Jest z przodu silnika nad górną lapką mocowania skrzyni ,tylko ze na bloku. Co do licznika to narazie nic mi nie wiadomo bo mam 143tys.
Liczniki Fiata pokazują przebieg tylko do 399 tys km. Tak są skonstruowane. Jedyne wyjście to wymiana licznika.
Witam.
Silnik już włożony. Nowe oleje filtry rozrząd świece żarowe. Wychodzi że mój alternator jest uszkodzony raz na czas mignie kontrolka akumulatora braku ładowania. Więc druga szt alternator zawiozłem do alter na zarzecze w krakowie. Egr tez pojdzie jeszcze do wymiany. Na ta chwilke proboje sie zorientowac co z licznikoem zrobic bo kupic uzywany niby latwo. A jak sie okaze ze ma przejechane juz 380tys km? Korekta licznika podobno jest możliwa ale nie wiem kto i jak. Najlepiej było by nowy kupić ale chyba nie ma. Zastanawiałem się nad tymi kablami z allegro do korekty licznika za ponad 100zl. Niech ktoś coś doradzi? Orientuje się ktoś ile powinny kosztować progi u blacharz oraz tylne dwuskrzydłowe drzwi rdza je podgryza .
Kolego jakie turbo siedzialo w oryginale ? Garrett czy ihi ?
Witam mogę sprawdzić. Miałem krótkie wakacje . Aktualne jeszcze ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
36419 takie turbo bylo
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.