Zobacz pełną wersję : Trzeszczący ogranicznik tylnych drzwi
Pablo1965
02-05-2018, 18:58
Witam wszystkich,przeszukałem i nie znalazłem żadnej porady na trzeszczące ograniczniki tylnych drzwi w upalne dni w punto evo.Może ktoś znalazł jakiś sposób na te obciachowe zachowanie ograniczników,oleje lub czarodziejskie WD 40 tylko potęguje,a wazelina techniczna nie pomaga,po smarowaniu tą wazeliną robi się mleczno-biała powłoka na mechaniźmie ogranicznika ale nadal trzeszczą,proszę o jakąś skuteczną radę.
proszę o jakąś skuteczną radę.
Nówka sztuka w sklepie około stówki, wymienić sam dasz radę.
Pablo1965
03-05-2018, 13:27
To na nic się nie zda bo po jakimś czasie nowe też zaczną trzeszczeć i kasa w błoto,wolałbym czymś smarować na letnią porę bo jak jest chłodno to jest ok.słyszałem że posmarować woskiem daje pozytywny skutek.
Pablo1965
08-05-2018, 23:11
Niestety wosk też jest do du..... :(
tez mi kiedyś trzeszczały, 2 x wymieniane na gwarancji, ale pewnego dnia w ASO uzyli jakiegoś spraja do smarowania głebokopenetrującego (jak to nazwali..bez skojarzeń :smile:) i jak ręką odiol od 3 lat nei skrzypi, niestety nie wiem co to było, bo nie zapytałem :-(
WD40 ani wazelina na pewno nie pomaga a wrecz pogarsza.
Pablo1965
10-05-2018, 21:39
Dzięki za podpowiedź,tylko dziwi mnie że przednie nie trzeszczą a zrobione są z tego samego materiału.Może to K2 biały smar litowy?
Dzięki za podpowiedź,tylko dziwi mnie że przednie nie trzeszczą a zrobione są z tego samego materiału.Może to K2 biały smar litowy?
na pewneo to bylo cos w sprayu...
moze przednie sa z innego materialu (np inny producent) smar litowy to mi sie kojarzy z towotem (bo to smar litowy) ...ale nie wiem co to bylo mimo ze to smarowali przy mnie
mysle ze tutaj jest rozwiązanie, smar silikonowy w sprayu
https://www.youtube.com/watch?v=uym-XFhYGRE
filips110
11-05-2018, 00:31
Mi pomogła regulacja wysokości :D
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
Pablo1965
12-05-2018, 11:14
Regulowałeś wysokość drzwi czy sam ogranicznik?
filips110
12-05-2018, 13:22
Nasmarowac i szukać luzujac drzwi i znaleźć miejsce że będzie prosto inie będą trzaskac. Ew może być ta guma czy tuleja do wymiany. Lub zobacz ogranicznik, może być poluzowany jak u mnie był w scudo
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
Pablo1965
12-05-2018, 13:57
To na bank trzeszczy ogranicznik podczas otwierania drzwi w gorące dni,odgłos przypomina otwierane drzwi od starej stodoły,normalnie lipa na parkingu prz markecie,jak potraktowałem ogranicznik WD40 to dźwięk jeszcze bardziej był słyszalny,tak że nie obstawiam regulacji drzwi bo zamykają się lekko.
filips110
12-05-2018, 14:04
To weź jakiś olej czy coś, smar i spróbuj nałożyć. Chwilę poruszaj aż wejdzie w ogranicznik i zobaczymy :)
Mi znów strzela. Tym razem go rozbiore i zobaczę co i jak
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
Pablo1965
13-05-2018, 17:57
U Ciebie strzela bo masz wyrobiony trzpień ogranicznika od strony słupka i tu należy wymienić ogranicznik,przerabiałem to w punto 2,u mnie nie strzela tylko skrzypi jak stary zawias,bo w evo ograniczniki sa powlekane plastikiem i to wydaje takie dźwięki,smarowałem to różnymi smarami i olejami i to tylko spotęgowało ten straszny dźwięk.Kolega ,,bnbn1"polecił mi stronkę jak gość psika smarem silikonowym w aerozolu i mu pomogło,może coś w tym jest,bo w sklepie facet powiedział że te smary stały całą zimę i nikt ich nie brał a jak zrobiło się gorąco to się rozeszły,a te ograniczniki właśnie skrzypią przy wysokich temperaturach.Zastosuję ten specyfik i dam znać jaki efekt.
Pablo1965
14-05-2018, 21:36
No niestety ręce opadają,ogranicznik wyczyściłem,odtłuściłem,popsikałem smarem silikonowym i tylko spotęgowało skrzypienie i trzeszczenie,więc znów wytarłem,nasmarowałem wazeliną techniczną i było trochę lepiej no bo i auto stało w cieniu więc ostygło a kiedy stoi na słońcu w ciepły dzień to nic nie pomaga.:mad:
kurcze to nie mam pomysłow, naprawde nie wiem czym to wysprajowali ale juz 3 rok i nie skrzypi...
na tym filmei z youtuba gośc uzył to (link z opisu filmu)
https://www.amazon.it/Arexons-Silikon-Spray-Svitol-Trasparente/dp/B00FEJSQ0I/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1516622331&sr=8-1&keywords=grasso+silicone+spray&linkCode=sl1&tag=trafegon-21&linkId=9bc29208ede3a647828cd7c704bfd431
Arexons Silikon Spray Svitol - Silicone Trasparente
ktoś inny w komentarzach napisał że uzył WD 40 bialy litowy spray i tez pomogło
takei cuś:
https://www.amazon.com/Specialist-Lithium-Grease-Spray-White/dp/B00MIWVKPM
a moze idź po bandzie, zadzwon do ASO --> http://www.auto-moto-szatan.pl/serwis-fiat.html
proś z szefem blacharni bo to on to sprayował i zapytaj czym to ogarniaja... za ta akcje sprajowania nie nie wzieli zrobili to od serca :-)
Pablo1965
17-05-2018, 21:47
Dzięki za pomoc ale narazie użyłem BIAŁY SMAR LITOWY Z TEFLONEM firmy K2,jak by troche ucichły a może niewielkie ochłodzenie miało trochę wpływu,poczekam aż nagrzeje się na słońcu,któregoś dnia to sprawdzę i dam znać.
W bravo tez tak piszczy i tylko w gorące dni i tylko z tylu.
Dlaczego z tylu? A może dlatego ze są rzadko używane... daj znać czy pomogło
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pablo1965
20-05-2018, 14:48
Po zastosowaniu białego smaru z teflonem K2 jakby mniej trzeszczały,muszą dobrze nagrzać się w słońcu żeby znów zaczęły,całkowicie nie wyeliminowałem tego dźwięku.
Po zastosowaniu białego smaru z teflonem K2 jakby mniej trzeszczały,muszą dobrze nagrzać się w słońcu żeby znów zaczęły,całkowicie nie wyeliminowałem tego dźwięku.
i jak tam efekty ?
Pablo1965
30-05-2018, 23:21
No tak jak wyżej napisałem,jak jest gorąco i od słońca się nagrzeją to trzeszczą 😞,przetestowałem wszystkie smarowidła i bez zmian,może spróbować krem nivea ?😀
no to nie wiem u mnie po posmarowaniu 3 lata temu tym cudownym smarowidlem przez ASO w spreju przeszlo calkowicie...a teraz mamy upały.
No tak jak wyżej napisałem,jak jest gorąco i od słońca się nagrzeją to trzeszczą ,przetestowałem wszystkie smarowidła i bez zmian,może spróbować krem nivea ?
Kilka tygodni temu, posmarowałem właśnie kremem a'la Nivea. Tak byłem wkurzony na ten przeraźliwy dźwięk. O dziwo, pomogło.
Potem przyszły dni chłodniejsze i dalej było cicho. Ostatnio znowu jest bardzo ciepło i zaczęły skrzypieć, ale nie aż tak głośno jak przed smarowaniem.
Czyli taki krem pomaga doraźnie i trzeba ponawiać smarowanie.
zawsze mozna zrobić wersje hardcore czyli zdemontowac ogranicznik....tylko że drzwi będą latać :-)
a poważneij moze je zdemontowac wyczyscic bo moze to skrzypi od brudu...tak tylko gdybam, tylko dlaczego moje po zastosowaniu cudownego srodka od 3 lat nie skrzypią a słońce je równo przypieka...najlepsze ze we włoszech alto jest dłuższe i upalniejsze wiec tam to by fiat zbankrutował przy ciagłej wymianie. :-(
Pablo1965
02-06-2018, 18:08
To mam prośbę do Ciebie ,bnbn1' byłeś u tych fachmajstrów co tak Ci uzdrowili ograniczniki,może byś do nich zadzwonił bo już wiesz co i jak i spytał ich o ten specyfik,bo ja bym musiał się im tłumaczyć.
no tak sie smutno składa ze zmienilem rejony zamieszkania ale jak tam będę to wpadne i sie podpytam, tylko nei wiem kiedy to będzie :-)
Pablo1965
04-06-2018, 15:10
Ok,dzięki nie ma problemu .poczekam.
Pablo1965
10-06-2018, 22:46
Tym czarodziejskim specyfikiem do smarowania trzeszczącego ogranicznika jest SUCHY SMAR PTFE
Tym czarodziejskim specyfikiem do smarowania trzeszczącego ogranicznika jest SUCHY SMAR PTFE
czyli problem rozwiązany ?
Pablo1965
17-06-2018, 17:42
Tak jest :smile:
e_nornert
30-06-2018, 00:47
Firmy K2?
Tzn taki?
https://k2.com.pl/produkty/k2-suchy-smar-z-ptfe
Czy moze wurtha?
https://www.petrostar.pl/chemia/smary/wurth/wurth-suchy-smar-z-ptfe-300ml,p278616785
Pablo1965
01-07-2018, 17:11
https://m.emag.pl/smar-suchy-ptfe-nigrin-100ml-72247/pd/DSNN3NBBM/. Ja mam ten, ale myślę że nie ma znaczenia jaki producent tylko jego skład, poprostu musi być suchy ponieważ jest pozbawionu tłuszczu, który jeszcze bardziej potęguje ten przeraźliwy dźwięk tylnych ograniczników. Czyli może być K2.
Ja użyłem suchego smaru z k2 i tez piszczy
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pablo1965
11-07-2018, 20:26
Ja użyłem Nigryn z teflonem,trzeszczenie całkiem nie ustąpiło ale jest naprawdę ledwo słyszalne i to po nagrzaniu auta w pełnym słońcu,
jacekn74
10-08-2018, 19:06
Witam, potwierdzam że suchy smar z teflonem PTFE naprawdę działa. Ja zakupiłem taki smar z firmy K2. Po wyczyszczeniu ograniczników preparatem do układów hamulcowych i spryskaniu ich tym smarem nastała błoga cisza. Jak na razie podczas obecnych upałów można otwierać drzwi bez obciachu, że trzeszczenie obudzi ludzi w bloku.
Jak miałem EVO, to używałem smaru ceramicznego do układów hamulcowych firmy Textar, u mnie pomagało na długo, wszystkie inne wynalazki tylko potęgowały skrzypienie.
Niektóre środki na bazie silikonu u mnie się nie sprawdzały. Zwykły towot dał radę.. przynajmniej na jakiś czas.
Pablo1965
11-05-2019, 19:17
Smar do układu hamulcowego dał radę.
Koledzy a na fiat punto forum znalazłem jako zalogowany że gość z itali napisał że posypał te ograniczniki posypką dla niemowląt z rossmana i jest ok może kużwa w tą stronę nie smar tylko coś takiego ?
Pablo1965
25-05-2019, 22:43
Może i puderek dla niemowląt też pomaga, ale ja użyłem smaru do hamulców, autko stało na słońcu, było fest nagrzane i podczas otwierania tylnych drzwi, cisza.Dokładnie użyłem tego 35979
Ja rozebrałem ogranicznik na części pierwsze. Są tam dwie bardzo mocne sprężyny i takie ślizgi z jakiegoś twardego plastiku. Na tych ślizgach były bardzo głębokie rysy, wyslifowałem to na lustro i nasmarowałem. Od 2 tygodni cisza a na dworze ponad 30 stopni. Cała operacja trwała około godziny.
Witajcie.
Ja miałem taki sam problem.
Kupiłem w castoramie biały smar w sprayu zapłaciłem całe 9,99, pypsikałem wszystko i od tamtej pory spokój.
Pablo1965
23-03-2020, 21:34
Czy to był smar teflonowy?
Tak to się nazywa Smar biały MA Professional 200 ml
A to link
https://www.castorama.pl/smar-bialy-ma-professional-200-ml-id-1008875.html.
Kupiłem to popryskalem i jest spokój.
Tylko trzeba bardzo porządnie wymieszać.
mariuszsc
07-06-2021, 17:43
stary temat ale nadal u niektórych aktualny. ja użyłem właśnie smaru ceramicznego do hamulców-wysokotemperaturowego. po zapryskaniu ogranicznika i zamknięciu drzwi kilka razy piski ustały. zobaczymy na jak długo. w czasie pryskania temperatura na dworze była w słońcy grubo 30 st C.
Tam trzeba najpierw wszystko wyczyścić. U siebie w bravo zdjąłem gumową osłonę, wyczyściłem pędzlem z benzyną ekstrakcyjną, przedmuchałem sprężonym powietrzem, znów przemyłem i przedmuchałem. Później, też pędzlem, nasmarowałem ślizg, kulki i co sięgnąłem za pomocą smaru miedzianego. Efekt jakby wczoraj z salonu wyjechał.
Tomcio541
16-02-2022, 13:40
Witam wszystkich, chciałbym podzielić się moim sposobem na trzeszczące ograniczniki tylnych drzwi. Moje auto to Punto 2012, ale z tego co widzę to problem dotyczy też Grande Punto i Punto Evo. Po wymontowaniu ograniczników rozłożyłem je na części. Wewnątrz znajdują się dwie "kostki" z tworzywa, dwie dość mocne sprężyny (trzeba na nie uważać podczas demontażu bo można sobie zrobić kuku), oraz ramię ogranicznika pokryte tworzywem. Po dokładnym umyciu wszystkich elementów widać jak bardzo zużyte i porysowane są powierzchnie pracujących ze sobą elementów.
41572
W celu zmniejszenia tarcia pomiędzy tymi elementami wykonałem nacięcia w "kostkach" z tworzywa, po to żeby wstawić w nie stalowe wałki (wałki to fragmenty prowadnicy lasera z napędu CD-ROM, ma ona dość dużą twardość i polerowaną powierzchnię). Szerokość jak i głębokość nacięć zależy od średnicy użytego wałka. "kostki nacinałem brzeszczotem, a dokładny wymiar dopiłowałem pilnikiem iglakiem.
41573
41574
Wałeczki można wstępnie wkleić np na Super Glue, lub inny podobny klej, to znacznie ułatwi późniejszy montaż w całość.
41575
41576
Po wklejeniu wszystkich wałków złożyłem ograniczniki w całość a ich wnętrze wypełniłem smarem do przekładni elektronarzędzi (jest on bardzo gęsty i nie wypływa po podgrzaniu)
41577
Po wymontowaniu ograniczników okazało się, że gumowe odbojniki znajdujące się na końcu ramienia są pęknięte. naprawiłem je za pomocą taśmy niklowej służącej do łączenia ogniw Li-Ion (owinąłem dookoła i zalutowałem w odpowiednim miejscu)
41578
Zdaję sobie sprawę, że jest przy tym sporo roboty, ale efekt jest znakomity. Po tym zabiegu auto może stać kilka godzin w pełnym słońcu a przy otwieraniu tylnych drzwi błoga cisza:redface:, a poza tym ma się satysfakcję , że zrobiło się coś samemu, no i zaoszczędziło przy okazji trochę grosza (podobno ASO ma w ofercie poprawioną wersję tych ograniczników). Podpowiem jeszcze, że po ściągnięciu boczków z drzwi pod spodem są przyklejone folie (żeby woda z szyb nie lała się do środka auta). Folie przyklejone są na obwodzie i przy ich odklejaniu pomocna jest suszarka. Klej po podgrzaniu robi się elastyczny co ułatwia odklejenie folii (i zapobiega jej rozerwaniu), jak i późniejszy ponowny montaż (podgrzany klej łatwiej przyczepia się do powierzchni drzwi). Nie opisywałem operacji demontażu boczków z drzwi, na internecie jest pełno filmów z opisami jak to zrobić. Mam nadzieję, że komusz się przyda mój "poradnik"
Pozdrawiam.
Ja w zeszłym roku wymieniłem ogranicznik na nowy (tani zamiennik za około 80 zł), ale teraz ponownie coś zaczyna się dziać. Podejrzewam, że woda, któa wpływa do wnętrza drzwi wpływa też do ogranicznika i tam robi bałagan.
Zarejestrowałem się tylko po to by napisać, że talk/zasypka dla dzieci naprawdę działa.
Spokój od miesiąca.
GrandePunto8V
03-09-2024, 16:22
Działają też smary NIE oparte o ropę (bo wtedy się robi gorzej jak ktoś nawali np. WD-40 i się dziwi, że nie pomogło).
Czyli jakieś syntetyczne bazy (PAO itp.), ewentualnie silikonowy z teflonem (albo sam, smar suchy).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.