PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr powietrza -wymiana - 1.4 t-jet + fab. LPG



qbator
26-04-2018, 08:14
Witam,
Czy ktoś z was wymieniał samodzielnie filtr powietrza w Tipo z silnikiem jak w temacie ?
Czy macie jakieś uwagi/spostrzezenia/przemyślenia?
Na coś trzeba zwrócić uwagę ?
Wymiana na nowy filtr w ramach 15kk km po usłyszeniu ile by to miało kosztować w ramach przeglądu gwarancyjnego w ASO stwierdzilem że filtr powietrza i kabinowy sam sobie wymienię.

giannini
26-04-2018, 13:06
Czy ktoś z was wymieniał samodzielnie filtr powietrza w Tipo z silnikiem jak w temacie ?
Czy macie jakieś uwagi/spostrzezenia/przemyślenia?
Na coś trzeba zwrócić uwagę ?
Operacja trudnością porównywalna z wymianą rolki papieru toaletowego w WC. To nie prom kosmiczny.
Odkręcasz trzy wkręty na klucz 8 , podnosisz pokrywę filtra , wyjmujesz stary , wkładasz nowy , przykręcasz trzy wkręty. Wszystko idealnie na wierzchu dostępne po otwarciu maski. Aha , po wyjęciu wkładu filtra sprawdź , czy wewnątrz obudowy nie ma śmieci typu liście itp. Jeżeli są , wyczyścić.

marx30
26-04-2018, 13:46
Z posługiwaniem się papierem jest gorzej, to tak jak z piłą mechaniczną - chwila nieuwagi i palec upierd.olony (taka gra słów:)

qbator
26-04-2018, 18:49
Dzięki ...takiej odpowiedzi oczekiwałem :smile:

qbator
26-04-2018, 22:34
Jeszcze dwa pytania do osób znających temat ..jakie dokładnie powinien mieć wymiary filtr powietrza ? Ktoś może podać symbole oryginału i zamienników ?

mfighter
26-04-2018, 22:37
podejmiesz się qbator może nagrania filmu z wymiany? będzie dla innych ;)

qbator
26-04-2018, 22:51
A zrobię ...tylko pomóżcie z wymiarami :cool:

giannini
26-04-2018, 23:10
Leń z Ciebie. Minuta szukania i ...150x319mm.

qbator
26-04-2018, 23:24
Nie len tylko się upewniam ...:roll: otworzyłem dziś paczkę z zamówionymi częściami i się lekko przestraszyłem wielkością tego filtra ...bo nie miałem okazji dostać się do auta żeby chociaż przymierzyć do obudowy ...ale jak zapamiętałem wielkość obudowy to jakoś mi się wydawało że ten filtr powinien być mniejszy ....ale jutro będę miał dostęp do auta to sprawdze ...a zastanowiło mnie bo jeszcze coś takiego odszukałem w sieci FILTR POWIETRZA FIAT TIPO ZAMIENNIK 52027683 (6864557520) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/filtr-powietrza-fiat-tipo-zamiennik-52027683-i6864557520.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_MTRZCJ_plaean_motoryzacja&ev_adgr=Motoryzacja&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=EAIaIQobChMIrMSgzcPY2gIVBKoYCh3JIwxeEAQYASAB EgLzmvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CIGesejD2NoCFcsK4Aod-U8MwA)

qbator
28-04-2018, 18:56
Nie chcę się nad nikim pastwić i śmiać ale ....ani klucz 8 ...ani 150mmx319mm..jedyne co się zgadza to 3 ....ale nie wkręty jak ktoś sugerował ..tylko śruby :cool:
Właściwy filtr to ten który podawałem w aukcji wyżej. Klucz 6 nasadowy z przedłużka najlepiej :lol:

hubek
18-05-2021, 16:56
żeby dostać się do filtra trzeba odkręcić 3 WKRĘTY (a nie śruby) od góry, ale od dołu jeszcze są na brzegach 2 wkręty i mało tego obudowa dalej się trzyma (nie wiadomo na czym ale siedzi ultra mocno) więc odchyliłem mocno obudowę licząc na to że nie strzeli, wysunąłem stary filtr i założyłem nowy. Ponadto, odkręcenie dolnych wkrętów to nie lada przygoda.

Dodać należy, że mocowanie tej obudowy filtra jest ultra hu#owe. I ktoś się mocno napracował żeby wymyśleć tak nieprzemyślany sposób. To powinno być na jednej śrubie/wkręcie dostępnym od góry a reszta na wsuwany zatrzask gdzie wystarczy po odkręceniu śruby lekko po skosem ku górze pociągnąć obudowę i finał. Ale nie... Ale przecież tak nie może być. Niewiele rzeczy robiłem przy moim tipo ale za każdym razem poraża mnie głupota inżynierów Fiata. Proste rzeczy są robione z zadziwiającym upodobaniem do komplikowania.

marx30
18-05-2021, 23:31
Paanie ciesz się że to nie giulietta. Ten sam silnik a prawie koła i zderzak trzeba ściągać. Zreszą nic nie przebije francuzów.

Madaw
19-05-2021, 10:24
Ciekawe, czy ktoś z "narzekających" miał kiedyś przyjemność wymiany filtra powietrza np. w Stilo :wink: Po tym doświadczeniu wymiana filtra w Tipo to "bułka z masłem: :P

jacekviola
19-05-2021, 10:33
żeby dostać się do filtra trzeba odkręcić 3 WKRĘTY (a nie śruby) od góry, ale od dołu jeszcze są na brzegach 2 wkręty i mało tego obudowa dalej się trzyma (nie wiadomo na czym ale siedzi ultra mocno) więc odchyliłem mocno obudowę licząc na to że nie strzeli, wysunąłem stary filtr i założyłem nowy. Ponadto, odkręcenie dolnych wkrętów to nie lada przygoda.

a po cholerę się tak męczyć ?
odkrecasz dwie sruby od góry , wyciągasz CAŁĄ OBUDOWĘ FILTRA i pozniej wygodnie, na stole rozkręcasz w 5 minut i wymieniasz
Ludzie, upraszczajcie sobie życie zamiast komplikowac

marx30
20-05-2021, 01:12
W tjet jest inaczej niż w wolnossaku

maurycy
21-05-2021, 17:16
Ale też nie ma tragedii , ja odkręciłem tylko te widoczne śruby dla sprawdzenia , bo przebieg za mały żeby wymieniać :smile:

steyr
22-05-2021, 10:25
Ciekawe, czy ktoś z "narzekających" miał kiedyś przyjemność wymiany filtra powietrza np. w Stilo :wink: Po tym doświadczeniu wymiana filtra w Tipo to "bułka z masłem: :P

A w Bravo dostęp z kanału lub podnośnika.

Andzia Gandzia
16-12-2023, 21:38
A ja zwrócę uwagę na pokrywę filtra bo idzie do niej wężyk i pięknie dziś się złamało jego mocowanie.