PDA

Zobacz pełną wersję : Nabicie Kllimy cena



dawidtipo
24-04-2018, 19:11
Takie mam pytanie odnośnie nabicia klimy czynikiem r134a ponieważ posiadam drugie auto jakim jest punto 2 do którego wchodzi 550gr czynika i dzisiaj byłem pierwszy raz nabić cała klime(bo wgl nie działała) za co majster policzył sobie 350 zł po moim marudzeniu wzioł 300 zl bez żadnego odgrzybiania czy ozowania co sadzicie o tej cenie bo jak dla mnie to mnie to dużo jak tam w waszych przypadkach z innym autami ?

bob96
24-04-2018, 19:29
W tym roku bardzo podrożał czynnik, prawie trzykrotnie. Butla 12 kilowa kosztuje teraz 1800 zł. dla tego stad taka cena.

kmlnvm
24-04-2018, 20:04
czyli jakieś 84-85zł za 550gram czynnika, czyli robocizna 210zł drogo

Qvadrat
24-04-2018, 20:13
https://m.youtube.com/watch?v=9VRcOleAJYI

Tu macie wyjaśnienie zagadki wysokich cen - monopol i tyle...

krowka1978
24-04-2018, 21:37
Nie chodzi o monopol (polska firemka nie jest monopolistą na świecie), a o to aby nie zastępować nowego czynnika starym - chodzi o nieopłacalność przerabiania instalacji. Przy okazji zarobi się na starym... Monopolu na polu R134a nie ma w przeciwieństwie do tego y coś tam (DuPoint i Honeywell, co więcej to amerykańskie firmy). Do tego stoi za tym UE.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


https://m.youtube.com/watch?v=9VRcOleAJYI


"Nabijanie" klimy co roku przy szczelnej instalacji nie ma sensu, jeśli klima działa - nabijanie kasy serwisantom klimy.

marx30
24-04-2018, 22:06
I do tego kazde oddanie samochodu w obce lapska to ryzyko. Dopoki chlodzi a zuzycie paliwa nie rosnie - nie ruszac. Ja poki auto nowe planuje zrobic tak: wyczekac jakis dzien z temp np. 25 stopni w cieniu, wlaczyc klime i zmierzyc termometrem temp nawiewu. Mam baze odniesienia i co jakis czas w podobnych warunkach sprawdzic. Jak temperatura nawiewu istotnie wzrosnie znaczy trzeba dobic. A odnosnie 1234yf to ponoc da sie nabic to lpg czy propanem. Jest palny ale przynajmniej nie wydziela fluorowodoru. A tamto ciulstwo wybucha i ulega samozaplonowi w 400 stopniach. Do tego ma gorsza wydajnosc i auto zuzywa wiecej paliwa (5 energii potrzebnej do napedu klimy).

kjk
24-04-2018, 22:29
A odnosnie 1234yf to ponoc da sie nabic to lpg czy propanem. Jest palny ale przynajmniej nie wydziela fluorowodoru.
Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki. Byłoby pięknie... A palność propanu to naprawdę mały pikuś przy własnościach gazu bojowego 1234yf.

Qvadrat
24-04-2018, 22:46
Monopol jest bo teraz w Polsce rylko jedna firma zajmuje się dystrybucja starego czynnika. Monopol lokalny...

bahamut24
24-04-2018, 22:47
W aso nabijalem to kg 800 zl. Jednak dostalem rabaty i cene troche obnizyli. Za 130g wyszla niecala stówa.

ata
24-04-2018, 23:14
Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki.
To nie jest sztuczka, zapewne o tym nie wiesz ale jest prawie pewne że codziennie widzisz instalacje chłodnicze pracujące z czynnikiem R290 (propan, nie LPG czyli mieszanka propan-butan) albo R600a (izobutan, palny i wybuchowy ... ale nadal nie aż tak jak R1234yf ). Być może widujesz też działające chłodnie z czynnikiem R744 (dwutlenek węgla), ale one są na wyginięciu bo unia zakazała.

Instalację w samochodzie można "nabić" R290 po niewielkich przeróbkach (jeśli wcześniej pracowała na R134a), żeby użyć R600a trzeba trochę większej przeróbki (praktycznie takiej samej jak dla R744).
To jest w ogóle ciekawa afera, ponieważ do roku 2009 unia nie brała pod uwagę innego zamiennika dla R134a niż R744, po czym w połowie 2009 roku temat R744 całkowicie zniknął z debaty publicznej i prawie od razu (błyskawicznie jak na stosunki unijne) wprowadzono dyrektywę nakazującą stosowanie R1234yf jak zamiennika R134a. Około roku 2010-11 czynnik R744 (CO2) pojawiał się na różnych listach "not recommended", aby w końcu znaleźć się w kategorii "stosowanie ograniczone / zalecana wymiana".
Śmierdzi ta sprawa tak samo jak "zalecany" produkt DuPont/Honeywell, albo nawet bardziej.

brylancik13
24-04-2018, 23:33
Nie trzeba byc znawcą zeby sie domyślić iz musi byc to wałek gdy restrykcyjna UE wprowadza i ustala jako jedyny czynnik substancje jak ten R1234yf - palny i toksyczny a w dodatku bardzo drogi

giannini
24-04-2018, 23:36
Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki. Byłoby pięknie... A palność propanu to naprawdę mały pikuś przy własnościach gazu bojowego 1234yf.

Sztuczka znana od wielu lat wśród tanich "nabijaczy" klimatyzacji. Jak przyjeżdża klient starym, 15/20-sto letnim paździerzem z klimą , którą trzeba napełniać regularnie trzy razy w roku żeby coś chłodziła i zaczyna od "panie tylko tanio" , to jadą na żywca propanem.
11 kg propanu technicznego , na stacji benzynowej kupisz poniżej 100 zł ,a wystarczy na napełnienie około 15 pustych układów. Można tanio? Można i jeszcze się zarobi:smile:

marx30
24-04-2018, 23:52
No zobaczymy. Jest jeszcze jakas firma na a.. ktora oprotestowala monopolistyczne dzialanie honeywell/dupont a daimler odmowił stosowania tego gówna i cos o co2 bylo gadane. A co2 wymaga duzo wyzszych cisnien itp.
Ja klimy uzywam najrzadziej jak to mozliwe. Zarowno w aucie jak i w pracy. W domu jeden pokoj mam przystosowany ale jeszcze nie zainstalowana i sie zastanawiam. Generalnie mi to nie sluzy ale czasami nie da rady bez niej.

krowka1978
25-04-2018, 00:06
żeby użyć R600a trzeba trochę większej przeróbki (praktycznie takiej samej jak dla R744).
Sprawdź pod jakim ciśnieniem musi pracować instalacja z CO2. Otrzymasz odpowiedź dlaczego jeszcze jej w autach nie ma. Mercedes kombinował w tym temacie.

ata
25-04-2018, 00:43
Samo wysokie ciśnienie nie jest największym problemem, przyczyną dla której instalacje oparte na CO2 nie zdobyły rynku sto lat temu jest konieczność utrzymywania w parowniku ciśnienia około 6 barów (poniżej 5,18 bara CO2 zamarza) co było bardzo kłopotliwe do realizacji w układach elektromechanicznych (elektronika i współczesne czujniki dają radę bez problemu). A tak poza tym ma prawie same zalety, na siłę można podać jako główną wadę potencjalną toksyczność.

kjk
25-04-2018, 10:26
przyczyną dla której instalacje oparte na CO2 nie zdobyły rynku sto lat temu jest konieczność utrzymywania w parowniku ciśnienia około 6 barów
Nie, to moim zdaniem nie tak. UE przekonuje nas od lat, że CO2 to trucizna i nasz najgorszy wróg, więc jak można go używać w klimatyzacji? Przecież by nas pozabijało :crazy:


Jak przyjeżdża klient starym, 15/20-sto letnim paździerzem z klimą , którą trzeba napełniać regularnie trzy razy w roku żeby coś chłodziła i zaczyna od "panie tylko tanio" , to jadą na żywca propanem.
Jeżeli to nie miałoby jakichś istotnych skutków ubocznych to dlaczego nie?

ata
25-04-2018, 11:08
Poza UE czynnik chłodniczy R290 (propan) jest używany bez ograniczeń, aczkolwiek wcale nie powszechnie. W każdym razie dużo mniej niż by się mogło wydawać patrząc na ceny.
Nie jest konieczna przeróbka układu który wcześniej pracował na R134a, ale producenci zalecają zmianę oleju i ewentualnie oringów (plus osuszacza, no bo jak olej to osuszacz też). Bez przeróbki też działa! z tym że warto pamiętać że propanu można (należy) ładować mniej o jakieś 25-30%, jeśli zapakujemy tyle co było napisane na tabliczce (dla R134A) instalacja będzie lekko "przeładowana".

kjk
25-04-2018, 11:44
Poza UE czynnik chłodniczy R290 (propan) jest używany bez ograniczeń, aczkolwiek wcale nie powszechnie.
.... zdaje się że np. w klimatyzacjach samochodowych w Australii...

ata
25-04-2018, 12:30
w Australii
Nie wiem, podobno, zobaczę na kangurzych stronach samochodowych. Na pewno w Rosji - w dużym procencie aut z klimą, i na pewno w Chinach. Podobno Brazylia też używa propanu w klimatyzacji, ale języka kompletnie nie znam i niewiele rozumiem z tego co piszą.
Jeśli w Australii masowo używają propanu, to będzie dostępne sporo wartościowych informacji technicznych i opisów ewentualnych modyfikacji układu. Tyle że oni chodzą do góry nogami i mają kierownice po niewłaściwej stronie, więc z użyciem tych informacji może być mały problem ;-)

Się douczyłem. Kangury używają mieszanki nazywanej zwykle "30" (albo -30) która składa się z propanu i izobutanu w jakichś proporcjach. Zastępuje R134a bez przeróbek, zalecana dawka to 30-50% wagi R134a stosowanej dla danego układu. A przy okazji ma wyższą sprawność. Czysty propan nie jest u nich zalecany do samochodowych układów, ale oczywiście też działa i jest używany w chłodnictwie/klimatyzacji.

Ktoś w Brukseli musiał dostać dwa worki pieniędzy, bo jeden to za mało za nakaz używania R1234yf.

marx30
25-04-2018, 13:48
Ktoś w Brukseli musiał dostać dwa worki pieniędzy, bo jeden to za mało za nakaz używania R1234yf.
Lobbing w Brukseli to norma i znam to z własnego doswiadczenia - mam styczność z firmą lobbującą na rzecz mojej branży. Tyle że mało skutecznie bo kasy mało na to idzie a konkurencja potrafi "inwestować" setki milionów euro rocznie.
I miejcie swiadomość że o waszym życiu, klimacie, rozwiązaniach technicznych np. w samochodach i ważnych dziedzinach życia, decydują ludzie po szkole gospodarstwa wiejskiego (znam osobiście jedną pania europoseł) tylko dlatego że startowali z list znanych partii i ktos ich wybrał bo jeździła po kołach gospodyń wiejskich. I umowmy się że w większości się tam pchali nie po to aby cos zmienic na lepsze (no może początkowo ale potem są układy jak w każdym biznesie).
Nie znają się na tym o czym decydują, nie są w stanie sami ocenić skutków, idą za tym co się dzieje w kuluarach albo co dostaną w papierach: wytyczne, opinie, ekspertyzy itp.
Akurat Fiat do czynnika 1234 yf przyłozył rękę bo brał udział w testach i okreslił je jako pozytywne (brak niepożądanych zajwisk podczas zderzenia). To samo np. PSA.
A mercedes powiedział że z ich testów wynika inaczej. Miał jaja albo nie potrzebował w PE układów. Cena czynnika to temat wtórny przy tych decyzjach w ogóle nie była brana pod uwagę.

Nikita_Bennet
27-04-2018, 12:26
Nie wiem, podobno, zobaczę na kangurzych stronach samochodowych. Na pewno w Rosji - w dużym procencie aut z klimą, i na pewno w Chinach. Podobno Brazylia też używa propanu w klimatyzacji, ale języka kompletnie nie znam i niewiele rozumiem z tego co piszą.
...W Rosji to chyba mają ten stary czynnik roboczy, niestety wwóz do PL jest niemożliwy (parę osób już o to pytało).

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


...11 kg propanu technicznego , na stacji benzynowej kupisz poniżej 100 zł ,a wystarczy na napełnienie około 15 pustych układów. Można tanio? Można i jeszcze się zarobi:smile:

Nie wiem czy to ten sam ale gaziarz który przywozi nam butle ma w nich mieszankę propan-butan. Ma też na naszą prośbę teoretycznie czysty propan, cenowo nie ma różnicy praktycznie, płomień w palniku kuchenki bardziej niebieski, bardziej kaloryczny chyba bo łatwiej rozgrzewa się stal, nam przydaje się na warsztacie. Tak więc jeżeli to ten sam to max 50zł za butle 11kg.

Aniversario
27-04-2018, 14:57
Słuchajcie, z tym propanem to nie jest taka prosta sprawa. I akurat to że w Rosji czy Chinach sobie nabijają tym klimę akurat nie znaczy, że tak można robić. Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem. Jeśli napełnicie nim układ i pojawi się jakaś nieszczelność o co nie trudno, może doprowadzić to do pożaru auta.

kjk
27-04-2018, 15:16
Słuchajcie, z tym propanem to nie jest taka prosta sprawa. I akurat to że w Rosji czy Chinach sobie nabijają tym klimę akurat nie znaczy, że tak można robić. Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem. Jeśli napełnicie nim układ i pojawi się jakaś nieszczelność o co nie trudno, może doprowadzić to do pożaru auta.

A czytałeś o własnościach r1234yf? Bo ta palność propanu to przy tym pikuś jest. Z resztą Australia też używa propanu, a to jednak cywilizowany kraj.

Aniversario
27-04-2018, 15:28
Spoko, czytałem i wiem, że to gówno. Różnica jest jednak taka, że nie jest on łatwopalny tylko w momencie kiedy już dojdzie do pożaru auta i zetknięcia się r1234yf z ogniem zamienia się on w toksyczny i żrący gaz, a propan po prostu może doprowadzić do samego pożaru. Być może w Australii mają układy dostosowane do propanu tego nie wiem. Póki co to chyba już lepiej kombinować po prostu przejście na stary czynnik.

ata
27-04-2018, 15:32
Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem.
R1234yf ma niższą temperaturę zapłonu, a podczas spalania wydziela fluorowodór (silnie żrący i toksyczny). Za to nie jest wybuchowy w znaczeniu stosowanym w przepisach. Jeszcze jakieś pytania?
http://www.linde-gaz.pl/internet.lg.lg.pol/pl/images/SG_155_1.048_126062.pdf

Tak na marginesie: proponuję unikać hipermarketów, bo chłodziarki w nich używane bardzo często są napełniane propanem i izobutanem (albo mieszankami). Na drodze też nie jesteś bezpieczny, ponieważ 15-20% poruszających się po ulicach pojazdów jest wyposażona w instalacje LPG (podobno około 3 mln). Wyobrażasz sobie jaki będą skutki rozszczelnienia takie chłodziarki? jedna iskra i ... To samo z LPG w samochodach, nawet podczas drobnych stłuczek często dochodzi do rozszczelnienia układu.

Godfrey
27-04-2018, 15:51
a ktos mi powie po jakiego grzyba socjalistyczna repubilka europejska zastępuje się r1234a , za tani był , za mało szkodliwy ?

kjk
27-04-2018, 15:54
Być może w Australii mają układy dostosowane do propanu tego nie wiem.
To należałoby ustalić. Jednak wiele wskazuje, że są to identyczne układy jak u nas.


Póki co to chyba już lepiej kombinować po prostu przejście na stary czynnik.
Patrząc na to co się teraz dzieje z jego cenami, wcale nie jestem pewien, czy koszt przeróbki (ok. 1kzł) się zwróci w rozsądnym czasie.

marx30
27-04-2018, 16:57
Wplyw klimatyczny starego czynnika jest duza wyzszy niz nowego ( nie pamietam ale ponad 150 kontra kilka-kilkanascie) i o to chodzi w calej zabawie.

kjk
27-04-2018, 17:48
Wplyw klimatyczny starego czynnika jest duza wyzszy niz nowego ( nie pamietam ale ponad 150 kontra kilka-kilkanascie) i o to chodzi w calej zabawie.

Gdyby o to chodziło, to używalibyśmy CO2, który ma GWP=1. Lobby biznesowe i tyle....

dawidtipo
27-04-2018, 18:50
No panowie ale co sadzicie za 550 gr czyniaka 300 zl robil ktos w innym aucie jak z cenami ?

marx30
27-04-2018, 19:26
Gdyby o to chodziło, to używalibyśmy CO2, który ma GWP=1. Lobby biznesowe i tyle....

Tyle ze instalacja wtedy ma 150 bar.

kjk
28-04-2018, 00:15
Tyle ze instalacja wtedy ma 150 bar.

Mercedes podążał w tym kierunku, więc technicznie pewnie dałoby się. Na początku instalacja byłaby trochę droższa niż teraz, ale przy wielkoskalowej produkcji ceny dość szybko spadłyby do akceptowanego poziomu.

Aniversario
29-04-2018, 17:35
To należałoby ustalić. Jednak wiele wskazuje, że są to identyczne układy jak u nas.


Patrząc na to co się teraz dzieje z jego cenami, wcale nie jestem pewien, czy koszt przeróbki (ok. 1kzł) się zwróci w rozsądnym czasie.

Z tego co wiem nie trzeba specjalnie nic przerabiać żeby napełnić układ starym czynnikiem. Jest tylko jeden warunek: cały układ musi być dokładnie opróżniony z aktualnego czynnika. Nie można dopuścić do zmieszania się obu gazów. Wymienić trzeba też zawory do napełniania bo różnią się dla obu czynników. I już nie pamiętam ale chyba ciśnienia w układzie trochę się różnią więc tego starego nabija się z innym ciśnieniem.

eleven111
03-05-2018, 15:01
Widzę sami inżynierowie i spece od klimy. Nalejcie do klimy wody tez podobno chłodzi ;), A te wysiłki żeby czytać na ruskich i australijskich stronach co oni stosują, brawo wy :). Tyle wysiłku a nikt nawet nie doczytał jaka jest dyrektywa UE do nowego czynnika, stwierdza jedynie ze czynnik klimy powinien mieć jedynie GPW poniżej 150. Nie ma dyrektywy nakazującej stosowania konkretnego czynnika, nie ma tu spisku... dlatego mercedes na legalu stosuje sobie CO2, nie dlatego ze nie boi się UE tylko dlatego ze dyrektywa UE mu na to pozwala. Mamy już prawie polowe 2018, nowy czynnik jest stosowany we wszystkich autach od 2017, w części już dużo wcześniej a wypadków na drogach codziennie są tysiące jak nie setki tysięcy, nawet na forum już było kilka rozbitych tipo, i jakoś nie widzę tych masowych zgonów i samozaplonow. Chociaż zaraz ktoś napisze ze jest to tuszowane przez reptalianinow ...

Swoją droga mercedes to tez nie firma charytatywna czy bogobojna która walczy o los małych ludzi chcąc stosować CO2, robi to tylko dla pieniędzy

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://www.hvacr.pl/sae-potwierdza-ze-czynnik-r-1234yf-jest-quot-bezpieczny-i-skuteczny-quot-1375

Tu sobie jeszcze poczytajcie spiskowcy. W sumie wnioski są i były takie ze mercedes a w sumie to daimler stosując sobie CO2 sam zrobił zadymę ze nowy czynnik jest niebezpieczny naginając testy tak żeby wyszło ze maja racje ;) a dlaczego ? Bo jak byśmy odeszli od tego czynnika to trzeba było by się pochylić nad CO2 gdzie pewnie już maja większość patentów na zastosowanie tego w autach. Gownoburza na temat czynnika potęguje fakt ze jest drogi, typowy Janusz dodaje sobie argument ze jest niebezpieczny i kombinuje jak tu butan za 5 zł wcisnąć do klimy ;)
Również od dawien dawna wiadomo ze człowiek bardziej idzie za cena niż za bezpieczeństwem. Nie zdziwił by mnie fakt ze osoba siejącą ferment na temat toksyczności tego czynnika paliła sobie we własnym domowym piecyku wszelkiego rodzaju śmieciami bo taniej, a nowy czynnik zły bo toksy.... bo drogi ;)

TipoSedan
03-05-2018, 16:32
Swoją droga mercedes to tez nie firma charytatywna czy bogobojna która walczy o los małych ludzi chcąc stosować CO2, robi to tylko dla pieniędzy

W taki razie dlaczego inne firmy nie robią tego samego dla pieniędzy? (pytam z ciekawości, nie śledzę dokładnie tematu)

eleven111
03-05-2018, 16:52
A dlaczego niektóre firmy noe robią np elektrycznych samochodów ? Dlaczego np skoda nie produkuje samochodów dla biznesu ? Busów itp ? Strasznie głupie pytanie, tam gdzie jedna firma widzi pieniądz druga wcale nie musi i woli rozwijać inne technologie lub segmenty.

Ale po powyższym poście stwierdzam ze nie czytałeś linku który wkleiłem, mercedes naciągał wyniki testów tak jak vw przy spalaniu, i wcale nie robili tego dla ludzi tylko dla siebie

TipoSedan
03-05-2018, 17:01
No w sumie mógłbyś się domyślić po dacie posta, że dodałem go zanim edytowałeś i dopisałeś drugą część;) Jest kilkadziesiąt marek (Skoda to tylko marka VAG a ten ma auta z różnych segmentów), które nie produkują samochodów dla biznesu i podobnie z elektrycznymi (wiele marek nie ma elektryków) ale czy pomyślałeś choć przez chwilę o tym, że Mercedes w EU jest wyjątkiem z tym CO2? To dla Ciebie taka sama sytuacja jak rozumiem.

eleven111
03-05-2018, 17:09
Dodałeś go po edytowaniu, pare razy zajrzałem czy jest odpowiedz na moje wypociny długo po edycji posta ;) proszę mi tu nie ściemniać ;)

TipoSedan
03-05-2018, 17:11
Bo jak byśmy odeszli od tego czynnika to trzeba było by się pochylić nad CO2 gdzie pewnie już maja większość patentów na zastosowanie tego w autach.

Wymyślasz tutaj swoją teorię spiskową?;) czy sprawdziłeś to i tak jest? (są inne czynniki)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dodałeś go po edytowaniu, pare razy zajrzałem czy jest odpowiedz na moje wypociny długo po edycji posta proszę mi tu nie ściemniać


Tak, jasne, zapytaj moderatora w takim razie:D

eleven111
03-05-2018, 17:18
Wystarczy przeczytać „ twój post został scalony „ by wiedzieć między moim pierwszym postem a drugim nikt nie pisał. I tak to właśnie jest w tej gownoburzy z czynnikiem, kłamstwa, naginanie prawdy byle tylko wyszło na moje. Zamiast przeczytać info z linku to tworzysz teraz dyskusje o tym dlaczego go nie przeczytałeś, i kłamstwami próbujesz ta teorie poprzeć. Kto inteligentny od razu będzie wiedział kiedy napisałeś swój a kiedy ja mój i nawet moderator może to potwierdzić.

Aha jeśli ktoś edytuje post po napisaniu przez kogoś innego to jest o tym info, w moim poście tego noe widać. Busted kłamco !!

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wymyślasz tutaj swoją teorię spiskową?;) czy sprawdziłeś to i tak jest?

Tak, to jest tylko moja teoria odnoście fałszowania wyników przez mercedesa co jest faktem

TipoSedan
03-05-2018, 19:41
Wystarczy przeczytać „ twój post został scalony „ by wiedzieć między moim pierwszym postem a drugim nikt nie pisał. I tak to właśnie jest w tej gownoburzy z czynnikiem, kłamstwa, naginanie prawdy byle tylko wyszło na moje. Zamiast przeczytać info z linku to tworzysz teraz dyskusje o tym dlaczego go nie przeczytałeś, i kłamstwami próbujesz ta teorie poprzeć. Kto inteligentny od razu będzie wiedział kiedy napisałeś swój a kiedy ja mój i nawet moderator może to potwierdzić.

Aha jeśli ktoś edytuje post po napisaniu przez kogoś innego to jest o tym info, w moim poście tego noe widać. Busted kłamco !!
Możesz się trochę skupić zanim coś napiszesz? Chodzi o mój pierwszy post pod Twoim :D Napisz do moderatora czy byl drugi request z mojego IP albo po cookiesach niech Ci powie mądralo bo widać, ze nie chcesz wyjść na głupiego ale wiedzę z webdeva masz trochę małą (jak nie było na serwerze drugiego requesta z mojego kompa po Twojej edycji a potem publikacja mojego komenta to sorry ale jasnowidzem nie jestem, widzę tylko to co mi serwer zwraca, w Twoich myślach nie przeczytam). Wez sie przejdz na powietrzu z 10 minut, skłony jakieś porób, to Cie dotleni a nie wszystkowiedzącego udajesz.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tak, to jest tylko moja teoria odnoście fałszowania wyników przez mercedesa co jest faktem


Tym się jakś bardzo nie interesowałem i nie wiem czy to prawda, wiedziałem z jakim czynnikiem kupuję auto i tyle (zadowolony z tego nie byłem).

eleven111
03-05-2018, 20:45
Między moim a twoim postem jest półtora godziny różnicy, przestań kłamać i się ośmieszać

kjk
03-05-2018, 21:18
Nowy czynnik jest paskudnie drogi, bo jest monopol na jego produkcję. Używają go praktycznie wszyscy producenci samochodów. Sorry, ale nie jestem tak naiwny, żeby uwierzyć, że to dla dobra naszego i Planety.

TipoSedan
03-05-2018, 23:09
Między moim a twoim postem jest półtora godziny różnicy, przestań kłamać i się ośmieszać

I od razu po jego napisaniu zrobiłes edycję?:) Brak słów.

Albo jednak odpisze bo wciskanie komuś klamstwa to jednak lekkie przegięcie (i nie wiem po co bym mial klamac, ze niby czegoś nie widziałem tak nawiasem, co by to mialo komukolwiek dać?). To ze jesteś specem od teorii spiskowych i Mercedesa nie oznacza, ze znasz się na wszystkim, więc Ci pomogę zrozumieć o co chodzi a przynajmniej naprowadzę - jak będzie Ci się chciało poczytać ze zrozumieniem to będziesz przynajmniej trochę mądrzejszy. Przeczytaj sobie jak działają webapki - podstawy architektury, co to serwer, klient itp. Następnie co to html, post i get, potem JS i AJAX (jak przeczytasz ze zrozumieniem, to będziesz wiedział, czy mamy tu do czynienia z ajaxem, czy moze musiałem przeładować stronę, zeby zobaczyć co dodałeś podczas edycji - frameworki na fronciu i bakendziu mogą być dowolne, te podstawy wystarczą do zrozumienia o co chodzi). Mam nadzieję ze pomogłem.

eleven111
04-05-2018, 00:29
Tak, po kliknięciu od razu zaczęłam dodawać drugi post, różnica paru minut. Tak właśnie jak ty przed chwila

pawka
04-05-2018, 00:29
Przeczytaj sobie jak działają webapki - podstawy architektury, co to serwer, klient itp. Następnie co to html, post i get, potem JS i AJAX (jak przeczytasz ze zrozumieniem, to będziesz wiedział, czy mamy tu do czynienia z ajaxem, czy moze musiałem przeładować stronę, zeby zobaczyć co dodałeś podczas edycji - frameworki na fronciu i bakendziu mogą być dowolne, te podstawy wystarczą do zrozumienia o co chodzi).
jestem pod wrażeniem jaką niektórzy koledzy z forum posiadają wiedzę - chyba dzisiaj nie zasnę z zazdrości -najbardziej podoba mi się framework na fronciu i bakendziu - po prostu miodzio

Qvadrat
04-05-2018, 08:15
Coś jak łoking po stricie...

cyrro512
04-05-2018, 12:10
Dzisial pytalem sie o cene nabicia klimy starym czynnikiem i wychodzi 100 zl za podlaczenie urzadzenia i 15 zl za kazde brakujace 100 gr czynnika.

TipoSedan
04-05-2018, 16:46
Tak, po kliknięciu od razu zaczęłam dodawać drugi post, różnica paru minut. Tak właśnie jak ty przed chwila


Przeciez wtedy bym widzial to co dodales po edycji a nie przypominam sobie, zeby przed odpisaniem 1,5h w karcie mi przelezala ta strona ale kto wie - w kazdym razie zastanów się następnym razem zanim kogoś o kłamstwo posądzisz, zwłaszcza jak to nie ma zadnego sensu (jak ktoś nie ma w tym jakiegoś interesu itp.)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


jestem pod wrażeniem jaką niektórzy koledzy z forum posiadają wiedzę - chyba dzisiaj nie zasnę z zazdrości -najbardziej podoba mi się framework na fronciu i bakendziu - po prostu miodzio


to taki slang, nie wiedzialem ze nie jest powszechnie znany ale moze rzeczywiscie dosc hermetyczne toto (jak nie zasnales to wyobraz sobie teraz, ze to podstawy podstaw, więc nawet cięzko sobie wyobrazic jaki jestem mądry - po tym dopiero moze byc cięzko usnac:)

eleven111
04-05-2018, 17:35
Cały czas edytujesz swoje posty zaraz po ich dodaniu a jak ja tak zrobiłem to nie mogłeś uwierzyć że ktokolwiek tak robi. Jesteś kłamcą i tyle w temacie. Olałeś, nie doczytałeś a jak widać lubisz udawać mądrego i zabolało jak ktoś wytknął błędy. nie rób offtopu uspokój się, skorzystaj ze z własnej rady i przejdź sie 10 minut na słoneczku, ochłoń i wróć ale proszę cie specu IT nie rób juz śmietnika

TipoSedan
05-05-2018, 10:17
Cały czas edytujesz swoje posty zaraz po ich dodaniu a jak ja tak zrobiłem to nie mogłeś uwierzyć że ktokolwiek tak robi. Jesteś kłamcą i tyle w temacie. Olałeś, nie doczytałeś a jak widać lubisz udawać mądrego i zabolało jak ktoś wytknął błędy. nie rób offtopu uspokój się, skorzystaj ze z własnej rady i przejdź sie 10 minut na słoneczku, ochłoń i wróć ale proszę cie specu IT nie rób juz śmietnika

Przeciez edytowanie to nic złego i nikomu nie zabraniałem chyba edytować postów o dowolnej porze? 30 minut czytania nic Ci nie dało (albo w ogole nie czytałeś tego co podałem??) bo nadal nic nie rozumiesz (a juz 2 mozliwości w tym wątku podane jak na tacy i na pewno nie wyczerpują tematu). Dochodzę do wniosku, ze Tobie juz nic nie pomoze i nie ma co tłumaczyć, nawet jak byś to miał na wideo krok po kroku to nic byś prawdopodobnie nie pojął, więc koniec tematu z mojej storny. Na drugi raz zwyczajnie pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz o jakimś kłamstwie itp. bo nie koniecznie na wszystkim się znasz jak na Mercedesie i spiskach.

Celowo edytuje zeby to podkreślić jak byś nie zrozumiał: edytuj posty o dowolnej porze do woli bo nikomu tym krzywdy nie robisz i nic takiego nie pisałem. Chodzi o zarzucanie kłamstwa i upieranie sie, ze ktoś bez requesta widział to co dodałeś po edycji (to jest technicznie niemozliwe i tyle).

kjk
05-05-2018, 11:13
Panowie, idźcie z tymi żalami na priva, bo dla innych nic z tego nie wynika. A może jakiś moderator posprzątały trochę śmieci?

TipoSedan
05-05-2018, 13:37
Zawsze to jakas lekcja ale tutaj ktoś raczej nie szuka takiej wiedzy, tylko info o klimie, więc oczywiście mozna usunąć.

marnyd4d
05-05-2018, 15:58
A ja mam pytanie do szanownych kolegów czy któryś z was był już na przeglądzie klimatyzacji w tipku???? Chodzi o to czy podczas tego przeglądu mechanik stwierdził ubytek czynnika chłodzącego i konieczność jego uzupełnienia do wartości podanej przez producenta. Z góry dziękuję za odp:smile:

bahamut24
05-05-2018, 16:01
Mi uzupelniali czynnik 0.13 kg.

marnyd4d
05-05-2018, 16:06
Jaki koszt takiego nabicia???

bahamut24
05-05-2018, 19:08
Dostalem rabaty ale czynnik w aso 899 zl za kg.

marx30
05-05-2018, 19:16
Butle 5 kg widzialem za 3600 dla detalisty (oczywiscie trzba miec papiery zeby kupic)

marnyd4d
05-05-2018, 19:30
Aż strach jechać na serwis klimy bo nie wiadomo czy fortuny się tam nie zostawi:mad:

slawcio74
05-05-2018, 19:32
Ile kg wchodzi na max , ( gdyby wszystko wyleciało ) do naszej klimy tego świństwa ?

IT_spec
05-05-2018, 20:07
na pasie przednim jest podana wartość ponad 0,4 KG.

bahamut24
05-05-2018, 20:07
Ja nie wiem ale jest na czarnym plastiku pod maska naklejka z nazwa czynnika i cos okreslone jako 430 g.

TipoSedan
05-05-2018, 20:42
Ktoś się orientuje jak we Fiatach ze szczelnością klimy? (o ile we wszystkich Fiatach podzespoły tego samego producenta) W poprzednich autach jak trzeba było nabijać to raz na kilka lat a były to używki. Tutaj nowe auto i już ludzie nabijają, więc trochę mnie to zaciekawiło ale mam nadzieję, że ASO tu nie ściemnia. Dodatkowo cena tego czynnika jednak szokuje - ostatnio nabiłem klimę w 10 letnim Nissanie po 4 latach bez nabijania i kosztowało to koło 50zł.

bahamut24
05-05-2018, 22:26
Pytanie zasadnicze czy jak wyjezdzaja z fabryki to sa na full nabite skoro taki drogi czynnik? Ja mialem 0.13 kg nabite, prawie 1/3 a z braku nie odczulem jakiegos spadku wydajnosci. Wydaje mi sie ze ok 300 zl rocznie na klime wydac (serwis) to i tak taniej niz jej naprawa. Za rok jak bede serwisowac klime to bede wiedzial czy uklad po wyjezdzie byl na full nabity.

Qvadrat
06-05-2018, 01:21
Żeby nabić klime najpierw maszyna ja opróżnia i to ile potem nabije zależy tez od temp i ciśnienia atmosferycznego. Wiec jeżeli teraz nabijasz układ i wyjdzie Ci dobitka 0,13 to za rok przy innym ciśnieniu atm maszyna ściągnie 0,5 a dobije 0,43 czyli oddasz serwisowi 0,07 za dobicie którego zapłaciłeś rok wcześniej... miałem taka sytuacje w poprzednim aucie ze starym czynnikiem...

jaroslawrak
06-05-2018, 01:23
Może ten nowy czynnik z czasem stanieje wraz ze wzrostem wolumenu produkcji i sprzedaży...W całej UE sprzedaje się rocznie kilka mln nowych aut.Już docierają sygnały,że ten stary czynnik sporo podrożał.

manio20
06-05-2018, 01:26
Może ten nowy czynnik z czasem stanieje
Nie liczyłbym na to z uwagi na monopol firm, które go produkują

TipoSedan
06-05-2018, 11:50
Poczytałem trochę o tym i przy duopolu to wygląda na silne lobbowanie, bo chyba nikt nie uwierzy w gadanie o wpływie tego czynnika na środowisko przy obecnym poziomie emisji CO2 Chin czy USA (nawet zakładając, ze fotosynteza nie działa;) i CO2 jest rzeczywiście zły to co tu może Unia sama zmienić - nie bądzmy śmieszni). Lobbowanie ale też nie koniecznie (nawet nie chodzi o łapówki bo to nie jest takie pewne ale to, że państwa starej Unii dość często potrzebują jak najwięcej pieniędzy z podatków na socjal i wymyślają rózne sposoby, żeby ograbić obywateli w jak największym stopniu a jak cena nabicia klimy po rozszczelnieniu wzrośnie ze 150zł do 1000 z robocizną to VAT będzie dużo większy a pod koniec roku oczywiście też dochodowy od tego itp. W PL będzie niedługo to samo, kilka lat temu jakiś wysoki polityk się chwalił oficjalnie, ze wpływy do budzetu wzrosły (co oznacza, ze ludziom więcej zabrali i jeszcze więcej pieniędzy będzie nieefektywnie wydane ale przeciętny wyborca nie potrafi przeprowadzić takiego prostego rozumowania - pewnie zawsze zabrali komuś innemu a nie jemu, natomiast wydadzą na niego;)

Nikita_Bennet
06-05-2018, 16:35
Pytanie zasadnicze czy jak wyjezdzaja z fabryki to sa na full nabite skoro taki drogi czynnik? Ja mialem 0.13 kg nabite, prawie 1/3 a z braku nie odczulem jakiegos spadku wydajnosci. Wydaje mi sie ze ok 300 zl rocznie na klime wydac (serwis) to i tak taniej niz jej naprawa. Za rok jak bede serwisowac klime to bede wiedzial czy uklad po wyjezdzie byl na full nabity.
Ciekawe czy idzie to sprawdzić odbierając auto???

bahamut24
06-05-2018, 22:24
Chyba jedynie podlaczajac do aparatury do nabijania.

jaroslawrak
06-05-2018, 23:35
Znalezione na innym forum Fiata:

Fiat Grande Punto | Serwis klimatyzacji. | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=269256)

rafal.benitez
07-05-2018, 02:41
Byłem pare dni temu zapytać w serwisie Fiat na Łopuszańska w Warszawie o klime, czy muszę podjechać coś dobić, coś sprawdzić. Odpowiedź pana: „Po co. Jak działa to jeździć i nie dotykać”.
I w sumie ma gość racje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bahamut24
07-05-2018, 09:16
Byłem pare dni temu zapytać w serwisie Fiat na Łopuszańska w Warszawie o klime, czy muszę podjechać coś dobić, coś sprawdzić. Odpowiedź pana: „Po co. Jak działa to jeździć i nie dotykać”.
I w sumie ma gość racje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ile czasu masz juz auto? Na gwarancji oni zawsze beda mowic ze nic nie trzeba robic. Po gwarancji jak sie sypnie to wtedy zarobia.

rafal.benitez
07-05-2018, 09:35
Ile czasu masz juz auto? Na gwarancji oni zawsze beda mowic ze nic nie trzeba robic. Po gwarancji jak sie sypnie to wtedy zarobia.

Od września. W Octavi która mam już 5 lat tez mi mechanik mówi żeby nie dotykać jak chłodzi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

krowka1978
07-05-2018, 09:58
Ile czasu masz juz auto? Na gwarancji oni zawsze beda mowic ze nic nie trzeba robic. Po gwarancji jak sie sypnie to wtedy zarobia.

Dobrze powiedział, że nic nie robić, jeśli działa. W Kropku tylko raz uzupełniałem czynnik po 6 latach (raptem 20%), bo troszkę mniejszym chłodem waliło. Teraz auto ma 11 lat, 197tyś.km i chłodzi jak należy. Klima automatyczna, kontrolka AC aktywna cały czas.
W pincecie przy drugim roku też nie zamierzam dotykać czynnika, bo działa.

IT_spec
07-05-2018, 11:36
Ale odgrzybianie co roku ? :) Czy ktoś nie robił przy 1 przeglądzie ?

ksys
07-05-2018, 12:13
Ja nic nie robiłem, po półtora roku dalej nie zrobione, a jak chciałem się na klimę umówić w ASO to mi powtarzano, że nie trzeba:)
Brak czasu powoduje, że nawet ozonowania nie miałem kiedy zrobić. A normalnie robiłem dwa razy w roku.
pozdrawiam