PDA

Zobacz pełną wersję : 500L czy Tipo? Pytania po jeździe próbnej



aegea
22-04-2018, 19:40
Hello everyone . Ponieważ poszukiwania nowego samochodu zaczynają się dla mnie niemiłosiernie przedłużać, dlatego wolę uderzyć do Was - właścicieli Fiatów i podzielić się opinią. Wstępnie jestem po lekturze kilkunastu postów na temat 500L (zajęło mi to ostatnią godzinę), a od kilku miesięcy regularnie czytam opinie właścicieli modelu Tipo (dzięki, Panie i Panowie). Udało mi się też odbyć trzy jazdy próbne kompaktowym Fiatem oraz kilka razy przymierzać się do 500L, co dopiero wczoraj skończyło się jazdą próbną 500L Crossem. Przyznaję, że zaskakującą i łamiącą moje uprzedzenia jak suche gałązki pod stopą Roberta Burneiki.

I oto moje wrażenia.
Tipo urzeka wyglądem, jak na swoją cenę zadziwiająco dobrze udając dużo droższe auto niż jest (na myśl przychodzi tył Toyoty Avensis, a z przodu BMW...). Niestety nie dotyczy to kabiny, a z nią człowiek będzie miał najwięcej do czynienia jako właściciel i kierowca. 500L ma odwrotnie - przód dopiero po liftingu dostał ładniejsze lampy i parę estetycznych nakładek; również zderzakom pomogły kosmetyczne zmiany u Fiata. Wnętrze natomiast dostaje 10 na 10 z powodu kolorystyki, akcentów retro i radia z DAB. Nic mnie w nim nie irytuje, czego o Tipo nie da się powiedzieć.

Ktoś napisał, że po liftingu poprawiły się fotele. Jazda próbna przyniosła mi ogromne zaskoczenie, ponieważ nie wiedziałem o zmianach w konstrukcji fotela kierowcy. W salonie mocno narzekałem parę lat temu na kiepskie siodełka (bardziej - niestety - denerwuje zagłówek 500X...), tymczasem plecy w odświeżonej L czuły się dobrze podparte. Nadto wysokość fotela i całego nadwozia L Cross nie irytuje. Powiem więcej - BMW X1 poprzedniej generacji jest mniej przyjazde w moim odczuciu. Może dlatego, że mnie zauroczył ten skromny Fiat?

Nie inaczej jest przy kasie. Licząc rabaty oraz porównywalne wersje z silnikiem 1.4 T-Jet (konieczny warunek do zakupu Fiata) taniej wychodzi nabycie 500L. To, co chciałbym w samochodzie - radio dotykowe z DAB, lampy przeciwmgielne, komputer pokładowy, skóra na kierownicy, ręczna klimatyzacja, sześciobiegowa skrzynia.

A propos skrzyni biegów - Wasze subiektywne odczucia odnośnie do krótkiej jedynki potwierdziły mi się w obu autach i trzeba się tego nauczyć. Ciekawe, ile by mi to zajęło :lol:. Tym niemniej zaczynam rozumieć, czemu słabszy 1.4 bez turbo tak źle dogadywał się z całym samochodem - i nie była to wyłącznie sprawa niedostatecznej wartości momentu obrotowego.

Na koniec o miejscu produkcji. W pojedynku Serbia kontra Kebaby (Turcja) zdecydowanie lepiej wypada produkt opatrzony nazwą 500 i dwiema parami zezujących świateł. Nie przekonują mnie skargi na źle wytłoczone lub rozerwane uszczelki w nowych autach, brak zaślepek, parujące lampy itp. Produkt z Turcji niestety posiada niedociągnięcia, które kompletnie nie przystają do tego interesującego samochodu! Tipo jeździ nieco przyjemniej z racji rozmiarów, ale serbski samochodzik jest bardziej zabawny, stylowy i przyjemniejszy od środka. Użytkownicy mniej na niego narzekają - czyżby wynikało to z lepszego dopracowania dla włoskiego klienta, który wymaga więcej stylu, klimatu i luzu niż opalony, słuchający Tarkana turecki taksówkarz?


Doradźcie więc, co Waszym zdaniem jest lepszym wyborem.

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/500l-532/500l-czy-tipo-pytania-po-jezdzie-probnej-40927/#ixzz5DQ5V6myp

slawcio74
22-04-2018, 20:09
Trudno Tobie doradzać skoro już ( jak wynika z Twojej wypowiedzi ) wybrałeś 500 .

kjk
22-04-2018, 20:12
Nie będę bardzo pomocny, ale spójrz jeszcze na wielkość i kształt bagażnika - tu są dość istotne różnice.

manio20
22-04-2018, 20:43
500l jest ciekawym stylistycznie autem, jak się pierwszy raz pojawiło to raczej nie wzbudziło mojej uwagi, ale z czasem to auto zaczęło mi się podobać, a po liftingu gdzie mocno zmienili wnętrze (m.in poszła w niwecz koszmarna kierownica) to całkiem fajne autko, dobrze wykończone, produkowane w Serbii (też na to patrzyłem). Nie kupiłem 500l z jednego tylko powodu- nie lubię się wyróżniać-500l mocno odstaje stylistycznie od innych aut, natomiast tipo bardziej zginie w tłumie :)

tomekbud
22-04-2018, 22:38
Pewnie na podforum tipo - on będzie polecany, podobnie jak 500l na podforum 500l.
Dla mnie 500 jest tak brzydka, że do całej rodziny 500 się zniechęciłem. L i X są trochę ładniejsze, ale liczy się pierwsze wrażenie.

marx30
22-04-2018, 22:42
Ja do serii 500 przekonać się nie mogłem. Może i retro może i stylowe ale takie troche papugi. Moja powiedziala ze wygladaja jakby im patyk w d .. wsadził. W odróżnieniu od 500L w 500x nie wstydziłbym się auta z zewnątrz ale kilka detali w środku dla mnie nie do przejścia mimo np. interesującego kokpitu. W 500l po faceliftingu jest faktycznie lepiej ale jednak nie to. A robilem wiele podejsc zanim pojawilo sie tipo hb. W tipo jest przegiecie w druga strone jest nudno i zachowawczo ale z dwojga zlego wole to - zawsze można dodać coś od siebie. Z 500-tek zwlaszcza 500L po lifcie wzialbym za to kiere obudowa poduszki jest duzo subtelniejsza. Moze 15-20 lat temu mialbym inne priorytety. To odnośnie stylu, ale to rzecz gustu. Co do wykonania nie wiem czy mam takie szczeście ale żadnych niedoróbek jak dotąd nie stwierdziłem (poza zaprojektowanymi brakami typu brak jakiejś lampki itp.). Troche mnie denerwują te stereotypy związane z turkami bo z tego co wiem są całkiem kumaci i pracowici czego nie można powiedzieć np. o włochach a są to informacje od ich kooperanta ze znanej firmy od układów kierowniczych. Takie podejscie to chyba leczenie jakich narodowych kompleksow a tym czasem w wielu dziedzinach turcja by nas zjadla na sniadanie (np. militarnie). Pkb na glowe mają porównywalne z nami a w zeszlym roku urosli o 10 % mimo że nie są w unii. Za pare lat bedziemy za nimi i staystyczny turek bedzie bogatszy od polaka. Więc dla mnie nie ma różnicy czy robi to turek czy janusz zatrudniony przez adecco w fabrykach w PL ( nie chce oczywiscie nikomu ublizac). Fabryka tofas jest chyba starsza i wieksza niz nasze tychy więc nie są to nowicjusze. Nie umiem powiedziec czy sa inne standardy kontroli jakosci w tofasie czy bylej fabryce zastawy - być może założono inne wpółczynniki reklamacji i jest to zwiazane z pozycjonowaniem modelu ale wydaje mi sie to mało prawdopodobne. Tipo jest wielokrotnie wiecej (co widac np. po ilosci watków) stad tez wiecej widocznych wad. Obecny tu kolega jezdzacy 500x akurat byl zaskoczony ciszą w tipo czego jak sam napisal nie mozna powiedziec o 500x - to cena za te stylowe gadzety i jakosc ich spasowania. Ja na jezdzie peobnej akurat na to uwagi nie zwrocilem. Co do wyboru suv/mpv a kompakt w aspekcie wlasciwosci jezdnych i ekonomiki już sie wypowiadalem- zdecydowanie kompakt. Wysokie nnadwozia to moda ktora jest po prostu nieracjonalna ale tak to już jest z modą. Z tym samym silnikiem (t-jet) 500l przyspiesza wolniej o 0,7 s i vmax jest mniejszy o 11 kmh. Ta roznica to energia ktora bedzie rozproszona na nadwoziu w postaci oporow powietrza co spowoduje wiekszy halas i wyzsze spalanie. Radio DAB to akurat szczegol zalatwia to (i mnostwo innych rzeczy) aftermarketowe radio aczkolwiek rozumiem ze nie każdy chce się bawić w przekładki.

TipoSedan
22-04-2018, 23:08
Dodaj neutralną odpowiedz do ankiety bo nie siedziałem nawet w 500l i wiele osób tutaj pewnie tez. Z wyglądu juz 500x bardziej mi się podoba od 500l ale pewnie nie o wygląd pytasz na podforum Tipo bo wiadomo ze inny gust tutaj ludzie mają, skoro wybrali Tipuśka i kazdy by zagłosował tu za tipo a tam za 500l jak by wygląd brać pod uwagę. Co do wygody to nie wiem jak 500l ale Tipo w biedawersji środek ma super wykończony jak za tą cenę albo ja mam szczęście (nic nie skrzypi a nie ma tez udziwnień metalowych i błyszczących jak w tych małych 500 - wszystko czytelne i przyciski i gały w ogromnej większości spore). Jak masz problemy z kręgosłupem to bym dopłacił do lędzwiowej regulacji ale poza tym to bardzo zadowolony jestem jak narazie i oczywiście Tipo bym znowu kupił (500l nie brałem pod uwagę w ogóle ze względu na nadwozie, tylko takie jak Octavia, Rapid, 301 i C-Elysee).

Yasiooh
23-04-2018, 00:29
Ja stanąłem swego czasu przed wyborem Tipo Sedan czy 500L. Przyszliśmy z żoną oglądać właściwie tylko Tipo, ale po poznaniu naszych wymagań i budżetu sprzedawca zaproponował zastanowienie się nad 500L, które mogło mieć cenę zaledwie o 2-3 tysiące wyższą. Na korzyść Tipo zadecydowało wówczas to, że w podobnych pieniądzach dało się dołożyć instalację gazową (tzn. Tipo z gazem było tańsze niż 500L bez), i druga rzecz - tym samochodem miałbym jeździć przez 90% czasu ja sam (dojazdy do pracy). Tipo jak dla mnie prezentowało się lepiej, "bardziej męsko" i inne takie - gdyby miał decydować wyłącznie gust mojej lepszej połowy, to teraz bym 500L jeździł :) Gdyby budżet pozwalał mi na wersję SW - to już w ogóle by nie było dyskusji, z uwagi na lepsze dojście do bagażnika i jego wymiary.

pietics
23-04-2018, 01:08
Przecież DAB w Tipo jest. Sam mam i jest super.

capitanslow
23-04-2018, 13:13
ważne jest czy częściej jeździsz po mieście na krótkich odcinkach, czy w trasy?
500L w mieście będzie wygodniejszy do częstego wsiadania/wysiadania, parkowania, itp; natomiast w trasie tipo z tym samym silnikiem będzie żwawsze, mniej spali i będzie mniej wrażliwe na boczny wiatr.
Sam też się bardzo nad 500L zastanawiałem, tipo wygrało bo jednak często jeżdżę w trasy, bardziej odpowiada mi niska pozycja za kierownicą, no i żonie się 500L średnio podobał ;)

krowka1978
23-04-2018, 13:38
tipo wygrało bo jednak często jeżdżę w trasy
Na trasy silnik 1.4 16V 95KM jak dla mnie jest dość słabym wyborem.

Qvadrat
23-04-2018, 15:08
W 2016 nie było lepszego do sedana w tipo

capitanslow
23-04-2018, 16:34
Na trasy silnik 1.4 16V 95KM jak dla mnie jest dość słabym wyborem.

120km/h na drodze ekspresowej na tempomacie trzyma bez żadnego problemu, 140 na autostradzie też (z wyjątkiem górek na A6 w okolicy Szczecina, tam na 6stce nie utrzyma 120 na podjeździe ;) )

Natomiast pytanie w temacie było odnoście wyboru rodzaju samochodu a nie silnika więc tutaj jak najbardziej 500L będzie inaczej reagował na boczny wiatr niż tipo, niezależnie od tego czy będą miały t-jeta czy nie.

krowka1978
23-04-2018, 16:42
120km/h na drodze ekspresowej na tempomacie trzyma bez żadnego problemu, 140 na autostradzie też (z wyjątkiem górek na A6 w okolicy Szczecina, tam na 6stce nie utrzyma 120 na podjeździe )

Grande Punto 1.4 8V też bez problemu trzyma i 160km/h, ale co z tego, jak na krajowych trzeba opracować całą taktykę wyprzedzania... Na ekspresówce/autostradzie to i silnik od kosiarki da radę, aby tylko sprzęt miał możliwość uzyskania minimalnej prędkości. Potem już dochodzi tylko kwestia wysokich obrotów, hałasu, wyższego spalania itd.

Co do wyboru, to jak dla mnie 500L z 1.4 T-Jet i będzie gites. Co do reagowania na boczny wiatr - proponuję pojeździć i się przekonać, czy rzeczywiście jest olbrzymia różnica. Owej znaczącej różnicy nie zauważyłem pomiędzy moim GP, Tipo i 500X.

capitanslow
23-04-2018, 17:13
Co do wyboru, to jak dla mnie 500L z 1.4 T-Jet i będzie gites. Co do reagowania na boczny wiatr - proponuję pojeździć i się przekonać, czy rzeczywiście jest olbrzymia różnica. Owej znaczącej różnicy nie zauważyłem pomiędzy moim GP, Tipo i 500X.

właśnie dlatego w ofercie są zarówno 500L, X, jak i tipo ponieważ każdy z nich się lepiej sprawdzi w nieco innych warunkach; nie sposób wybrać obiektywnie najlepszego - to zależy od tego do jakiego stylu/sposobu jazdy ma być przeznaczony. To co mi się jeszcze bardzo podobało w 500L to półka w połowie wysokości bagażnika - można go ładować piętrowo :)

Lukas18mu
23-04-2018, 19:38
W 2016 nie było lepszego do sedana w tipo
1.6 e-torQ 110 KM

tom05
23-04-2018, 20:16
W 2016 nie było lepszego do sedana w tipo

w 2017 r. w tej cenie również:)

lanki
23-04-2018, 20:46
Odpowiedzieć musisz sobie sam na czym Ci najbardziej zależy. Zarówno Tipo jaki i 500L mają swoje zalety i wady, przewagi w danych "konkurencjach".
Ja przez ostatnie 7 lat jeździłem autem pokroju 500L i na moim etapie życie (dzieci) było to wtedy auto idealne - wyższe auto/duże drzwi= łatwość wykonywania czynności fotelikowych, wysokie wnętrze= łatwy serwis pampersowy, wysoki bagażnik =wózek włazi, ect.
Obecnie gdy pewne potrzeby przeminęły, bardziej pasuje mi hatchback, szczególnie że dużo jeździmy w trasie i lepiej się sprawdza niż podniesiony MPV.
Tak więc wszystko zależy.
Powodzenia w wyborze.

juri
23-04-2018, 23:00
już wcześniej napisałem o obu które posiadam w temacie od 500L, ale do sedna jeśli chodzi o boczny wiatr to stabilniej jedzie 500L nie ma bujania a jest wyczuwalny opór tak jakby przyhamowanie, a w tipo sw jest własnie bujanie i uczucie jakby miał tańczyć zwłaszcza przy podmuchach jak jedzie się między domami. Takie mam odczucia ale wiadomo czemu tak jest 500L jest twardsze i sprężyste a tipo sw miększe i komfortowe.

Siks
23-04-2018, 23:15
Te podmuchy bocznego wiatru w 500L to jakiś mit. Zrobiłem po autostradzie 500L Ok 2-3 kkm i przy prędkościach 140-150km/h nie odczuwałem dyskomfortu. Nie jest to oczywiście Audi A6 lub BMW 5 ale do tego elementu nie czepiałbym się. Kilka rzeczy napisałem już w innych wątkach na forum 500L. Wspomaganie kierownicy z modułem City to bardzo fajna rzecz chociaż nie korzystam z tego, bo wolę czuć opór na kierownicy. Uroda samochodu to kwestia gustu. Pojedź na tydzień do Włoch to albo pokochasz 500 L i cała rodzinę 500 albo znienawidzisz i wybierzesz bez namysłu Tipo.

marx30
23-04-2018, 23:39
City w fiatach bylo chyba juz za niemca. To nie specjalny modul a raczej wejscie procesora i pare linijek kodu.

Qvadrat
24-04-2018, 07:16
Trochę pojechałeś ale to prawda city to żadna nowość... kiedyś było w bogatszych wersjach lub za dopłata a teraz jest wszędzie...

krowka1978
24-04-2018, 08:13
City było w standardowym GP... Akurat jak dla mnie jest bezużyteczne, włączyłem ze dwa razy z ciekawości. O wiele lepiej sprawuje się w pełni progresywne wspomaganie.

marx30
24-04-2018, 08:41
City było w standardowym GP... Akurat jak dla mnie jest bezużyteczne, włączyłem ze dwa razy z ciekawości. O wiele lepiej sprawuje się w pełni progresywne wspomaganie.
Przecież jest progresywne a to city to taki gadżet żeby człowiek myślał że ma na coś wpływ. Równie dobrze mogliby inaczej to tam zestroić bo kto lubi opór przy kręceniu na parkingu? Ja akurat włączyłem na stałe bo przy wyzszych prędkościach bez różnicy a parkuje się łatwiej. Ale dobrze że jest niezależnie od innych ustawień - w mito nieco wkurzające jest że jak chcesz mieć lepszą odpowiedź pedału (czyli tryb "dynamic") to musisz się męczyć z kręceniem kierąbo ten tryb właśnie zmniejsza siłę wspomagania. No ale w folderze reklamowym dobrze to wygląda bo sa sportowe doznania. A można byłoby zrobić menu do samodzielnego konfigurowania.
Tzn. w zasadzie w tipo to bez różnicy bo innych ustawień nie ma ;-). Ale będą po instalacji throttle controllera.
Nawiasem mówiąc jest dedykowany z Magneti Marelli dokładnie do tego ECU silnika, tylko cena jak za indywidualny tuning na hamowni.

krowka1978
24-04-2018, 12:55
Przecież jest progresywne a to city to taki gadżet żeby człowiek myślał że ma na coś wpływ. Równie dobrze mogliby inaczej to tam zestroić bo kto lubi opór przy kręceniu na parkingu? Ja akurat włączyłem na stałe bo przy wyzszych prędkościach bez różnicy a parkuje się łatwiej.
Hmmm, w 500X nie ma City, a problemów z kręceniem na parkingu nie ma - dla mnie to jest w pełni progresywne wspomaganie. Tryb City nie działa od 40km/h - jest nagłe wyłączenie. Mam bezpośrednie porównanie, wiem też jak w Tipo jest - niewiele odbiega od tego z GP. Progresywność jest, ale nie taka jak w pincecie.


w mito nieco wkurzające jest że jak chcesz mieć lepszą odpowiedź pedału (czyli tryb "dynamic") to musisz się męczyć z kręceniem kierąbo ten tryb właśnie zmniejsza siłę wspomagania. No ale w folderze reklamowym dobrze to wygląda bo sa sportowe doznania.

W 500X w trybie Sport usztywnienie wspomagania mnie nie wkurza - o wiele lepiej i pewniej prowadzi się auto. Nie ma również tragedii na parkingu - jest trochę ciężej, ale bez przesady. Jeśli ktoś nie jeździł PF126P, PF125P, Polonezem itd., to nie wie co to brak wspomagania i co to "ciężkie kręcenie" ;-)

Co do wyboru auta, to jak dla mnie zdecydowanie 500L z 1.4 T-Jet. Wyróżniające się auto, jakościowo lepsze od Tipo. Sam miałem krótki dylemat 500L(przed liftem)/500X. Wygrało 500X z racji nowocześniejszego wówczas wyposażenia i silnik MA. Teraz bym miał większą zagwozdkę, jednak jeszcze ten silniczek...

kjk
24-04-2018, 13:19
A tak na marginesie, rozumiem, że Kolega kupi samochód, który wygra w ankiecie? :mrgreen: Są jakieś nagrody dla biorących udział? ;-)

marx30
24-04-2018, 13:19
jakościowo lepsze od Tipo
A w czym ta jakość się przejawia? Bo nie zauważyłem, wielokrotnie go oglądając.
Tylko znowu nie piszcie o wyższości montażysty serba nad montażystą turkiem bo co do technologii chyba są wszyscy zgodni że to te same klocki.

krowka1978
24-04-2018, 13:27
A w czym ta jakość się przejawia? Bo nie zauważyłem, wielokrotnie go oglądając.
Wystarczy obejrzeć materiały wykończeniowe wnętrza. Jedni zauważają, inni nie. Ja zauważam. Z montażem w Tipo też różowo nie jest, np. brakujące odbojniki na drzwiach przednich plus inne niespodzianki opisane na forum (nie chodzi mi o "brakujące" maskownice na pasie przednim, czy jakieś "brakujące" uszczelki).

marx30
24-04-2018, 13:28
Hmmm, w 500X nie ma City, a problemów z kręceniem na parkingu nie ma - dla mnie to jest w pełni progresywne wspomaganie.
Tryby jazdy sa inaczej nazwanymi klonami tego co jest w alfach od 10 lat. ja z kolei nie zauwazyłem jakiegoś szczególnego dobrodziejstwa tego rozwiązania.
Róznicę widzę jak przesiadam się do tipo tam po prostu na parkingu jest lżej nawet niż w normalu i to jest dla mnie wygodne. No ale zaraz ktos powie że nie czuć co sie dzieje z kołami tak jakby startowali w rajdach samochodowych

krowka1978
24-04-2018, 13:36
Tryby jazdy sa inaczej nazwanymi klonami tego co jest w alfach od 10 lat. ja z kolei nie zauwazyłem jakiegoś szczególnego dobrodziejstwa tego rozwiązania
Widzisz, ja zauważyłem. W trybie pełnych osiągów nie lubię jeździć po mieście, słabo jest od świateł do świateł. Co innego w stłumionym auto. Tyle, że trzeba mieć trochę mocniejszy silnik niż 1.4 16V, czy 1.6 E-Torq, przy których tryb Sport moim zdaniem żadnego sensu nie ma - tam nie ma czego tłumić, żeby jako tako to jechało... Co innego w silnikach z turbiną. Tryb Sport to nie tylko wspomaganie, ale i "zmiana" mapy w ECU silnika, zmniejszona czułość ABS/ESP, FBC.

Siks
24-04-2018, 13:45
Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni 😜🤣

tomekbud
24-04-2018, 13:56
Widząc taki samochód spodziewali zobaczyć w środku fajną laskę, a ty takie psikusy im robisz:)

marx30
24-04-2018, 14:28
Wystarczy obejrzeć materiały wykończeniowe wnętrza. Jedni zauważają, inni nie. Ja zauważam. Z montażem w Tipo też różowo nie jest, np. brakujące odbojniki na drzwiach przednich.
No własnie oglądałem (ostatnio czekając na punto w sobotę wszystko co stało na salonie.
Wiem że zaraz będzie doktorat z miękkich plastików itp. ale już to kiedyś pisałem - nie jest to wyznacznikiem jakości materiałów.
To są mega tanie okleiny (technologia jest bez zmian od 10 lat: w tipo czy 500 jest tak samo jak w mito - folia na piance) lub polakierowane plastiki. Jednym się to podoba innym nie. Jedni to uważają za komfortowe i eleganckie inni za neutralne czy odpustowe i tyle. Jeden da się pokroić za wystający tablet innemu kojarzy się to z badziewiami sterczącymi na dokładanych uchwytach. To jest kwestia gustu nie jakości
Ważne żeby:
- nie trzeszczało (te rożne daszki, klapki, wstawki, klamki wielkie jak do kościoła)
- było łatwe do czyszczenia (a nie jak pseudocarbon w mito gdzie brud włazi, albo zakamarki w listwach które trzeba czyścić patyczkiem do uszu)
- było trwałe (a nie jak gumowane uchwyty drzwi np. w golfie z których to potem złazi i wygląda tak że można puścic pawia albo złażące "chromy"albo przetarty skaj (sorry za faux pas to przecież prawie wysokiej jakości skóra)na siedzeniach po niewielkim przebiegu.

Nie dorabiajcie ideologii-to są auta w takich samych cenach i taki sam wielkoseryjny wyrób pod wzgledem jakości.
Z praktycznych wzgledów w 500l o ile pamietam jest schowek u góry przed pasażerem i to głownie mi sie we wnętrzu spodobało.


Widzisz, ja zauważyłem. W trybie pełnych osiągów nie lubię jeździć po mieście, słabo jest od świateł do świateł. Co innego w stłumionym auto. Tyle, że trzeba mieć trochę mocniejszy silnik niż 1.4 16V, czy 1.6 E-Torq, przy których tryb Sport moim zdaniem żadnego sensu nie ma - tam nie ma czego tłumić, żeby jako tako to jechało... Co innego w silnikach z turbiną. Tryb Sport to nie tylko wspomaganie, ale i "zmiana" mapy w ECU silnika, zmniejszona czułość ABS/ESP, FBC.
No to jesteś wyjątkiem - wiekszość osób nie lubi jeździć na zmulonym pedale gazu (bo to główna różnica w trybach, oprócz chwilowego overboostu który jest np. w alfach(nie wiem jak w fiatach). Ja się z tych zabawek wyleczyłem-auto ma miec pełnię swoich możliwości do dyzpozycji zawsze . I nie chcę do parkowania losować przełącznikiem żeby mieć wspomaganie a po odpaleniu również bo domyślnie uruchamia się zmulony. Fakt że tipo akurat nie ma przez to zamulenie i trzeba coś z tym zrobić ale niezależność wspomagania (czyli city)od pedału gazu jest mi na rękę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni ����
O mito tak jak o 500-tach tez się mówi że to auto dla panienek i gejów :). Ale jakoś z tym żyję

Siks
24-04-2018, 15:18
Widząc taki samochód spodziewali zobaczyć w środku fajną laskę, a ty takie psikusy im robisz:)
A tutaj wąs i zakola 🤵🏻

krowka1978
24-04-2018, 15:45
No to jesteś wyjątkiem - wiekszość osób nie lubi jeździć na zmulonym pedale gazu (bo to główna różnica w trybach, oprócz chwilowego overboostu który jest np. w alfach(nie wiem jak w fiatach).
W 500X nie jest to "chwilowy overboost", a nadanie pełnych osiągów silnikowi od dołu do góry, przez co na trasie super się jeździ. Mito nie jest najnowszą konstrukcją, więc nie ma co porównywać.
W tym temacie nie jestem odosobniony jeśli chodzi o 500X, więc wyjątkiem również nie jestem ;-) Przejedź się 1.4 MA Turbo 140KM w trybie Sport, a będziesz wiedział o co chodzi w jeździe od świateł do świateł ;-)

OverBoost był dostępny w Abarth Grande Punto ;-)

marx30
24-04-2018, 16:40
Nie kwestionuje tego ze w trybie sport sa lepsze osiagi. I wlasnie o to chodzi. Chcac je miec caly czas do dyspozycji bez losowania co chwila przelacznikiem musze godzic na utrudnione manewrowanie na parkingu. A ja tego nie chce. Chce miec osobno ustawienie wspomagania i osobno ustawienie "żwawości" silnika bo to ostatnie (i pierwsze w zasadzie tez) bedzie niemal zawsze na maks. To jedna z rzeczy ktorej nie lubie w mito mimo ze tam roznica w osiagach mniejsza. To sie nie przydaje nawet w korkach. Kolejny gadzet na ktory przyznam sie poleciałem kupując to auto. DNA to super pomysl marketingowy o niesamowitej sile sugestii. Kilka osob na forum alfy mialo w trybie d inne obroty silnika przy tych samych ptedkosciach a nawet czuli jak inaczej pracuje i sie utwardza zawieszenie. Bo w reklamach pisalo ze tak dziala z malym niedpowiedzeniem. Ze dotyczy automatu i zawieszenia aktywnego ktorych w ich autach nie bylo. Nabieranie rezerwy do pomyslow innych to chyba cecha ktora przychodzi z wiekiem. To samo sie dzieje z gustem i oczekiwaniami co do wozidla. Ale jak mnie dopadnie kryzys wieku sredniego to kto wie moze jakas papuge sobie sprawie. Ale raczej bedzie to hothatch

Aniversario
24-04-2018, 16:59
Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni ����

No i moim zdaniem fajnie że się oglądają. Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić nudnymi samochodami. Dobrze, że są tacy ludzie którzy nie boją się kupować wyróżniających się samochodów bo inaczej na naszych ulicach widać by było tylko srebrne albo szare Skody. Dlatego wybrałbym właśnie 500L. Sam do miasta kupiłem zwykłą 500 i to jeszcze w pięknym pomarańczu na zajebistych felgach a'la lata 60. Miło jest jak się widzi jak ludzie odwracają wzrok za tym małym autkiem, a czasem nawet robią fotki. Jak stoi pod firmą to często ktoś pyta czyje to takie piękne autko. Hehe, masa facetów chciałaby taki mieć tylko się boi kupić bo co inni powiedzą? Może pomyślą, że jest gejem??? Ja mam to gdzieś, podoba mi się to kupuję. Jeżdżę jeszcze Bmw 7er i to czarnym więc kontrast przy przesiadce jest znaczny :D Ale nie mam z tym żadnego problemu :)

tedybear
24-04-2018, 17:48
Jak ktos lubi sie wyróżniać niech sobie Multiplę kupi - gwarantuję że będzie się wyróżniać. Jednakże jak miałem ciśnienie na auto zastanawiałem sie nad 500L. Siedziałem i jechałem z wersją z dachem panoramicznym. Dzieciaki zwariowały. Rewelacyjny pomysł na rozkładane tylne siedzenia z tyłu, które można sobie rozłozyć do spania przy dłuższej jeździe. Pomimo, że 500L wydaje się mniejsze to zasiadajac za kierownicą z boku moja zoną, nie stukalismy sie barkami czy ramionami. Minus za brak czujnikow parkowania (wtedy nie było w opcjach) tylko zaproponowali że zamontuja mi je w gratisie. Fajnie się siedzi i rewelacyjna widoczność z pozycji kierowcy. Wysoka pozycja to wygodne wsiadanie i wysiadanie z auta. Ale - moim subiektywnym odczuciem - auto zupełnie nie dla samca Alfa, poza tym tempomat jest w przełącznikach gdzie kierunkowskazy i to mi sie bardzo nie podobało. Więc złozyłem zamówienie na TIPKa i mam TIPKa

Aniversario
24-04-2018, 18:43
Tak, tak, samiec Alfa musi mieć najczęściej X6 albo Q7 wtedy od razu ma większego :D

BTW: Tipo to też nie jest auto dla samca Alfa. Powiedzmy, że jest neutralne ;)

TipoSedan
24-04-2018, 19:36
Ja bym nigdy nie pomyślał o kimś w Tipo ze to samiec alfa a w 500l ze ma dupe jak słoik. Tipo to nie czorne BMW czy Infiniti a 500l to nie 500 czy C1. Zadne z tych aut nie ma wg mnie łatki samochodu dla jakichś "mocno określonych" uzytkowników.

tedybear
24-04-2018, 19:55
To moje odczucia. Siedząc w 500L i jeżdżąc po mieście z opuszczona szyba nie czułem się komfortowo. Miałem wyrażenie że wyglądam jak w smatcie i każdy się za mną ogląda. Oczywiście moje subiektywne odczucie. W tipo tak nie mam i jeszcze zdarza się że ludzie nas stacji czy na parkingu zaczepiają i pytają o auto i parametry i odczucia z jazdy

marx30
24-04-2018, 22:50
Tipo to nie czorne BMW czy Infiniti.
Zabawne bo kilka dni temu jechalem infiniti q30 jako jeden z pasazerow. - krociotka trasa z pobliskiego hotelu do siedziby firmy. Oczywiscie inna liga (choc robilem za tlumacza i nie bardzo moglem skupic sie na aucie) ale zapamietalem ze uklad wylotow wentylacji i zabudowa wyswietlacza podobna jak w tanszym tipo :). I znowu mnie naszla mysl ze to wszystko pic na wode. Auto pewnie w cenie domu a w sumie jedzie sie podobnie. Jak kasa sama skapuje mozna kupic czemu nie, ale harowac na to rozmyslnie jako na zyciowy cel to bezsens. Nie sluzy to do przemieszczania a do pokazywania. I wlasnie po to wymyslaja 500l mito mini itp dziwactwa.

ŻuczekM
25-04-2018, 00:11
Fiat 500L jest lepiej wykończony i dużo bardziej praktyczny niż Tipo, do tego często jest w lepszej cenie. Tipo jest jednak samochodem bardziej dla kierowcy - 500L dla pasażerów. 500-tka gorzej się prowadzi, ma wyczuwalnie gorsze osiągi w tymi samymi silnikami oraz specyficzną pozycję za kierownicą. Mi osobiście lepiej się jeździło Tipo ale rozumiem tych, którzy zdecydują się na 500L.

Siks
25-04-2018, 00:18
Te pomarańczowe 500 wyglądają świetnie. Szkoda, że w gamie kolorów 500L nie ma tego z Rivy 500. Ten ciemny granat jest rewelacyjny. Pozostał mi szary moda 😀

marx30
25-04-2018, 00:37
do tego często jest w lepszej cenie.
Chwilowo ceny tipo polecialy w dol (widac przesadzili z optymizmem dotyczacym sprzedazy po podwyzkach. Bazowe Tjety HB ze stocku po 52 klocki to niezla cena.
Wracajac do roznic choc nie wiem czy to ma dla kupujacego znaczenie: z tego co pamietam w 500l telepało nieduzo mniej niz w mito a w tipo czulem ze poplynalem. Obie jazdy dzielilo kilka miesiecy ale to jakos zapamietalem. Wiec tez radzilbym zwrocic na to uwage. Tipo ma bardziej komfortowy zawias chyba ze cos od tego czasu w 500l zmienili.

Rafal79
25-04-2018, 10:29
Wiec tez radzilbym zwrocic na to uwage. Tipo ma bardziej komfortowy zawias chyba ze cos od tego czasu w 500l zmienili. potwierdzam w Tipo odczucie w czasie jazdy to płynięcie jak autem o klasę wyższym natomiast w 500L tego nie odczuwam( nastawy zawieszenia bardziej na sztywność niż miękkość)
Wg mnie w tym starciu nie ma wygranego i przegranego. Dobór auta to indywidualna sprawa każdego użytkownika.

TipoSedan
25-04-2018, 13:24
potwierdzam w Tipo odczucie w czasie jazdy to płynięcie jak autem o klasę wyższym natomiast w 500L tego nie odczuwam( nastawy zawieszenia bardziej na sztywność niż miękkość)

Tez to zauwazylem, ze to jakis nie Fiat wrecz jak chodzi o wygode;) ale w porównaniu z Fiatem Sedici bo w 500l nie jechałem - tam potwornie trzęsie a w Tipo prawie jak w Mercu Beczce plynnie na dziurach buja:) Pytałem o to Sedici czy moze nie ma amortyzatorów do wymiany ale ponoć tam są jakieś wzmocnione amory bo to takie niby podniesione do dziur i nawet jest wersja 4x4 (moze być inaczej niz w 500l bo to ponoć części z Suzuki ale auto tez wysokie, więc kto wie czy nie jest to samo). Mnie takie skakanie na wertepach od Fiatów właśnie odrzucało z góry (kiedyś tez jezdziłem Pandą i maluchem) i dlatego byłem przez parę miesięcy na nie jak chodzi o Tipo (jak bym się nim wcześniej przejechał to pewnie bym był posiadaczem jeszcze wersji 2016 - nie miałem pojęcia ze Fiat w ogóle robi takie komfortowe zawieszenia w niektórych modelach).

marx30
25-04-2018, 14:15
Dlatego bo taki target "spokojniejszego" klienta. A i ten kto się juz na dziurach za młodu wytłukł to może szukać czegoś takiego.
Ja po mito szukałem takiego zawieszenia i już pierdzielę sportowe doznania (no chyba żeby było dwa w jednym). Ale pamiętam też jakie na mnie wrazenie zrobiła po raz pierwszy - jechała jak tramwaj po torach. Tyle że to jest fajne raz na jakiś czas bo po prostu męczy. Najgorzej jak auto nie odfiltrowuje tych drobnych nierówności bo one są niemal wszędzie.
Ciekaw jestem nowej cytyny bo się chwalą że prawie jak na hydropneumatyce.

marx30
11-05-2018, 10:36
Tu nieco stronniczy artykuł ale może się komus przyda:
https://moto.onet.pl/testy-nowych-samochodow/fiat-500l-cross-wady-szkarady-or-test/d377sqe
Gość nie lubi takiej stylistyki (to akurat rozumiem ale też jestem stronniczy w tej kwestii) ale pisze też że słabe wyciszenie. Nie wiem czy to prawda, czy to kwestia diesela pod maską bo w tipo w benzynie na pewno głośno nie jest.

krowka1978
11-05-2018, 14:38
Tu nieco stronniczy artykuł ale może się komus przyda:
https://moto.onet.pl/testy-nowych-samochodow/fiat-500l-cross-wady-szkarady-or-test/d377sqe
Gość nie lubi takiej stylistyki (to akurat rozumiem ale też jestem stronniczy w tej kwestii) ale pisze też że słabe wyciszenie. Nie wiem czy to prawda, czy to kwestia diesela pod maską bo w tipo w benzynie na pewno głośno nie jest.

MJ 1.3 w TIPO jest głośny.

Co do artykułu, to po kilku zdaniach mam dość...

Odnośnie zapożyczeń z Jeepa... Panel prawie jest zapożyczony z 500X/Renka. Są innego koloru diody i miejscami zamienione przyciski AC i MaxDef. Sam panel też ma inny kształt. Kierownica też w Renku/500X jest inna. Są różnice, ale trzeba mieć wiedzę, której pismak nie ma, do tego auto nie jest niemieckie...

marx30
11-05-2018, 17:34
Napisalem bo nie wiem czy nie ma roznic w wygluszeniu. Mogli na czyms przyżydzić. Moze kupijacy zwroca na to uwagę. Np grubosc wygluszenia na podlodze widac pod klapką vinu kolo pasazera (duza roznica np. w stosunku do mito i punto zarowno material jak i grubosc).