Zobacz pełną wersję : Rdza
damazy61
13-04-2018, 12:09
Witam,
Szukając w internecie opini o Cromie, próżno szukać tematu rdzy. Także na tym forum wpisując w wyszukiwarkę słowo "rdza" znalazłem tylko temat listew ozdobnym pomiędzy drzwiami. W informacjach o Cromie można przeczytać że jest doskonale zabezpieczona antykorozyjnie. Niestety u mnie po zimie na wewnętrznej stronie tylnej klapy pojawiła się ruda. Pojawiła się tylko z lewej strony klapy na zgrzewie blachy. Od razu mówię że Croma nie była tam uderzona ani naprawiana. Czy ktoś z forumowiczów także został "przyozdobiony" w tym samym miejscu rdzawym nalotem?
Chciałbym się tego pozbyć. Raczej wolałbym uniknąć malowania całej klapy. Czy oszlifowanie tego miejsca papierem ściernym, odtłuszczenie i nałożenie zaprawki lakierniczej załatwi problem?
pozdrawiam 31789 31790 31791
Czy oszlifowanie tego miejsca papierem ściernym, odtłuszczenie i nałożenie zaprawki lakierniczej załatwi problem?
Najpierw po oczyszczeniu zastosuj APP R-STOP , a swoją droga to bardzo rzadki przypadek rdzy w Cromce :)
Abramsik
13-04-2018, 12:28
Mam także w tym miejscu delikatne początki czegoś co wygląda na małe purchelki ale Twój przypadek jest o wiele gorszy. Sprawa naprawy jest moim zdaniem prosta. Oczyścić do gołej blachy, zabezpieczyć i pomalować laktorem dorobionym wg. numeru. Najważniejsze jest wywalenie rudej bo miejsce jest niewidoczne i pokrycie kolorem jest drugorzędne.
Apropo rdzy..
Mnie dopadła rdza w progu ... Okazało się że mam uszkodzony lub z czasem sparciała izolacja-uszczelnienie końcówki progu i pełno piachu za kołem tylnym w próg się dostało pod osłonę nadkola... Na szczęście zareagowałem w czas i dało się to uratować ale warto tam zerknąć... z drugiej strony było minimalnie piachu ale izolacja już puszczała... Radze to sprawdzić czy coś się wam tam tez nie dostaje !!! :!: Endoskop wskazuje, że wszystkie profile zamknięte w Cromie są w idealnym stanie - kiedyś na początku co prawda je zabezpieczyłem woskiem od środka...
Ogólnie to tamtędy spływa woda z dachu która dostaje się pomiędzy dach i klapę więc zapewne coś z czasem zaczęło korodować...
Co do naprawy to warto po zgrubnym oczyszczeniu zastosować : kwas fosforowy - odrdzewiacz do stali i żeliwa który dostaniesz za kilka zł.. bo nie uda się tobie dobrze dotrzeć i spenetrować tego ogniska korozji...
Ja mam rdze przy tylnej szybie na klapie i nad klamką .
Najpierw po oczyszczeniu zastosuj APP R-STOP ...
I koniecznie później zastosuj jakiś preparat woskowy (typu tectyl) od wewnątrz klapy na wszystkie zgrzewy i zakamarki.
Osobiście bym jeszcze od środka potraktował tą rdzę czymś w rodzaju cortaninu, co dodatkowo zabezpieczy połączenie tych blach.
Ja polecam Fertan a Brunox i Cortanin nie.
damazy61
14-04-2018, 00:54
Dzięki za przydatne rady;-) w przyszłym tygodniu się za to wezmę.
faraon23
14-04-2018, 21:03
Apropo rdzy to mi się pojawiła na błotniku w miejscu co sìę łączy z progiem i takie pytanko ktoś demontował błotnik?
NovoSeven
15-04-2018, 21:00
Ja dorobiłem się rudej na lewym progu, na samym jego końcu korozja wielkości kapsla, wszystko pięknie oczyściłem, okleiłem taśmą wpadłem na pomysł zapsikania ocynkiem w spreyu podkład lakier (czarny mat) bo chyba najmniej żuca się w oczy i na koniec konserwacja ku mojemu zdziwieniu po zimie kółeczko czyli miejsce gdzie ruda zaatakowała pojawiło się ponownie - wniosek rdza siedzi głęboko pewnie próg w tym miejscu składa się z kilku warstw blachy i tam rdza się mieści. Latem znowu coś wymyślę
Ja dorobiłem się rudej na lewym progu, na samym jego końcu korozja wielkości kapsla, wszystko pięknie oczyściłem, okleiłem taśmą wpadłem na pomysł zapsikania ocynkiem w spreyu podkład lakier (czarny mat) bo chyba najmniej żuca się w oczy i na koniec konserwacja ku mojemu zdziwieniu po zimie kółeczko czyli miejsce gdzie ruda zaatakowała pojawiło się ponownie - wniosek rdza siedzi głęboko pewnie próg w tym miejscu składa się z kilku warstw blachy i tam rdza się mieści. Latem znowu coś wymyślę
Nie wpadaj więcej "na pomysły" tylko stosuj konkretne systemy, np. Novol , APP czy inne. Ocynk w spraju nie występuje chyba nigdzie.
Ja dorobiłem się rudej na lewym progu, na samym jego końcu korozja wielkości kapsla, wszystko pięknie oczyściłem, okleiłem taśmą wpadłem na pomysł zapsikania ocynkiem w spreyu podkład lakier (czarny mat) bo chyba najmniej żuca się w oczy i na koniec konserwacja ku mojemu zdziwieniu po zimie kółeczko czyli miejsce gdzie ruda zaatakowała pojawiło się ponownie - wniosek rdza siedzi głęboko pewnie próg w tym miejscu składa się z kilku warstw blachy i tam rdza się mieści. Latem znowu coś wymyślę
Z twojego opisu wynika, że masz to co ja miałem.... Za nadkolem masz uszczelnienie końca progu i tam masz zapewne pełno piachu który przeżera ci błotnik od środka... Koniecznie to wszystko trzeba wydłubać..
Sprawdź koniecznie :!:
Pandemic88
16-07-2018, 10:55
Witam, u mnie również ruda powróciła po zimie z podwojoną siłą jak bumerang, a wszystkie elementy zamknięte były zabezpieczone, wszędzie jest ok ,tylko prawa tylna część progu zachorowała jak u kolegi lisekg, tylko po drugiej str. i chyba tylko dobry blacharz temat ogarnie, w serwisie fiata terminy odległe,czas oczekiwania do 3 miesięcy i tu moja prośba do forumowiczów o polecenie dobrego blacharza w okolicy. Tak to mniej więcej to wygląda kilka fotek 32864 32865
W naszej cromie poki co rdza sie pokazała tylko na elementach zawieszenia.
placuszek
16-07-2018, 20:25
Ja mam dokładnie tak samo jak ty, klapa od wewnątrz na zgrzewie blachy, na zewnątrz klapy zaczynają wychodzić purchawki, widać też że coś się dzieje dookoła klamki bagażnika, pogodziłem się już z faktem że przed zimą klapa do lakiernika :)
Witam, u mnie również ruda powróciła po zimie z podwojoną siłą jak bumerang, a wszystkie elementy zamknięte były zabezpieczone, wszędzie jest ok ,tylko prawa tylna część progu zachorowała jak u kolegi lisekg, tylko po drugiej str. i chyba tylko dobry blacharz temat ogarnie, w serwisie fiata terminy odległe,czas oczekiwania do 3 miesięcy i tu moja prośba do forumowiczów o polecenie dobrego blacharza w okolicy. Tak to mniej więcej to wygląda kilka fotek 32864 32865
No niefajnie to wygląda.... u mnie od zewnątrz był jeden purchl ale wewnątrz tragedia... Z czasem puszcza uszczelnienie i dostaje się tam błoto i efekt tragiczny.... U mnie po odrdzewieniu wszystkiego kwasem fosforowym (dostępny w Castoramie ) i zakonserwowaniu na razie spokój... zobaczymy jak długo. Dobry blacharz ogarnie temat wymieniając element progu. To tylko elemenet estetyczny a nie konstrukcyjny. Nie wiem czy wybór ASO to dobry kierunek... w ASO zazwyczaj niema dobrych fachowców ... są tylko wymieniacze
placuszek
17-07-2018, 10:31
A tutaj zdjęcia jak to wygląda u mnie .
328873288832889
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.