PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki podczas zmiany biegów



eleven111
13-04-2018, 09:40
Tez macie takie stuki podczas zmiany biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 ? Tak jak by coś się przedstawiało, jak tak to był już ktoś z tym w serwisie ?

Celnik
13-04-2018, 10:34
Też to słyszę. Ale nie bylem. Nie mam kiedy...

kartonik
13-04-2018, 14:37
Też to słysze ale specjalnie się tym nie przejmuje. Biegi trzeba zmieniać z pietyzmem to nic nie w tedy nie stuka ;-)

tox88
14-04-2018, 00:10
u mnie też zaczęło ostatnio walić na niskich biegach... Na początku maja postaram się wybrać do serwisu,nie mam w ogóle czasu tam jechać... Nazbierało się już parę rzeczy

bnbn1
14-04-2018, 00:25
a ile masz begów? jak 6 to podejrzewam ze skrzynia C635, mam taka w doblo i jej stukanie przy zmianei biegów to normalny objaw

marx30
14-04-2018, 00:52
Wszystkie maja 6 biegow

tox88
14-04-2018, 01:01
widzę że dochodzimy do tego że tttm, co dla mnie jest nie do zaakceptowania. Przez 9,5 kkm nic nie wali, a teraz od jakiś 500 km słychać stuki.

dejf5241
14-04-2018, 13:50
Byłem z tymi stukami w serwisie i serwisant stwierdził "że ten typ tak ma". Odbyłem jazdę próbną z serwisantem i jak on prowadził nic nie usłyszeliśmy. Zamieniliśmy się i od razu przy zmianie biegu z 1 na 2 wystąpił ów "stuk". Trochę porozmawialiśmy i problem polega na sposobie odpuszczania sprzęgła oraz dodawania gazu. Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".

marx30
14-04-2018, 15:15
Co tez juz tu pisano. Normalny odglos uderzajacych o siebie zebow.W zaleznosci czy moment przyjdzie od kol czy od silnika rozne efekty akustyczne.

tedybear
15-04-2018, 17:45
To dokładnie tak samo jak trzymasz lewarek zmiany biegów i odpuść pedał gazu na chwilę i potem naciśnij gaz. Poczujesz jak lewarek lekko się przesunie zależnie od wbitego biegu. Bardzo widoczne na 4 i piątym biegu. ALe TTTM i ta skrzynia biegów

kjk
15-04-2018, 20:52
Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".
Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku :mrgreen:

manio20
15-04-2018, 22:14
Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku :mrgreen:
I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet

kjk
15-04-2018, 23:13
I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet
Cóż... U siebie żadnego z tych objawów nie obserwuję (ale też nie próbuję ich na siłę wywołać). A styl jazdy, przy którym synchronizatory mają dużo pracy nie służy żadnej skrzyni biegów.

Rafal79
15-04-2018, 23:33
Może i te skrzynie są mechanicznie trwałe ale ustępują precyzja montażu oraz płynnością zmiany biegów w stosunku do skrzyń biegów innych marek.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

marx30
16-04-2018, 00:09
Na pewno nie C 635. Do pelni szczescia potrzeba tylko short shifter. A odnosnie grande nie widze roznicy w pracy skrzyni w nim a mito gdzie skrzynia jest jak w tipku 95 KM. Oczywiscie w mito chodzi ciut ciezej ale puntolot ma 12 kkm a alfa 153 kkm i 8 lat wiecej. C635 jest inaczej skonstruowana bo moze przeniesc 300 Nm a nie polowe z tego jak w grande. Jest glosniejsza ale to zrozumiale.

TipoSedan
16-04-2018, 00:16
Może i te skrzynie są mechanicznie trwałe ale ustępują precyzja montażu oraz płynnością zmiany biegów w stosunku do skrzyń biegów innych marek.


W moim Tipo Tipo Sedan biegi zmienia się płynnie i bardzo precyzyjnie od samego początku a to mój pierwszy Fiat (mam porównanie tylko z drozszymi markami) - pewnie znów biedawersja niezawodna bo bez udziwnień:)

manio20
16-04-2018, 00:27
W moim Tipo Tipo Sedan biegi zmienia się płynnie i bardzo precyzyjnie
ja nie mam zastrzeżeń do płynności i precyzyjności tylko do ogólnie pojętych stuków cokolwiek to znaczy :tongue

marx30
16-04-2018, 00:43
Jedyne wyjscie rozebrac sobie stara skrzynie i zobaczyc jak dziala. Wtedy bedzie jasne dlaczego stuka i dlaczego nie jest to powod do niepokoju. Mialem przyjemnosc dawno temu rozbierac skrzynie ze skodziny. Z nabozenstwem rozebralem i poskladalem walki z kolami zebatymi itp. po czym przechodzac kopnalem i sie rozsypaly po calym garazu. Jadna z wiekszych lamiglowek jakie mialem zeby z pamieci zlozyc to do kupy
. Mozna tez podniesc kolo do gory i sobie pokrecic na biegu w ta i z powrotem. Uslyszycie te stuki.

zbychbor
16-04-2018, 09:18
Mój Tipulec Tipo też wdzięcznie zmienia biegi. Precyzyjnie i szybko.
Czasami jak wrzucam wsteczny, to nie chce wejść, ale wystarczy wysprzęglić i idzie. W serwisie mechanik mówił, że wtedy natrafia ząb na ząb, a po wysprzęgleniu koła zębate są w innej pozycji i wtedy na siebie zachodzą.

krowka1978
16-04-2018, 10:12
Mój Tipulec Tipo też wdzięcznie zmienia biegi. Precyzyjnie i szybko.
Czasami jak wrzucam wsteczny, to nie chce wejść, ale wystarczy wysprzęglić i idzie. W serwisie mechanik mówił, że wtedy natrafia ząb na ząb, a po wysprzęgleniu koła zębate są w innej pozycji i wtedy na siebie zachodzą.

Było pisane na forum i w instrukcji, że należy przytrzymać sprzęgło 2s, zanim wrzuci się wsteczny bieg w skrzyniach tej serii, aby nie wystąpił zgrzyt, czy utrudnienie wrzucenia. Użytkownikom od razu ustąpiły problemy z biegiem R.
Co do serwisu, to pokazał człowiek swoją "wiedzę", szczególnie, że te skrzynie tak mają od początku produkcji, czyli od ponad 12 lat :tongue

marx30
16-04-2018, 11:02
Dopelniajac temat luz miedzyzebny w przekladniach isnieje prawie zawsze, jest potrzebny m.in. z powodu rozszerzalnosc temperaturowej, niedokladnosci obrobki itp. oblicza sie go i nie jest niczym niezwyklym w tipo.

jacek2
16-04-2018, 11:55
Też to słyszę. Ale mam w głębokim poważaniu. Każda skrzynia wydaje jakieś dżwięki. Uważam że to normalne..... pamiętacie kwadratowe mosty w polonezach??/ to była rzeźnia. Pracowały po niewielkim przebiegu jak szlifierki kątowe bez obciążenia- albo jak ścigacz podczas wyprzedzania gdy wkręca się na 10000 obr.......

eleven111
16-04-2018, 12:54
Nie jest to normalne co poniektórzy starają sie tutaj udowodnić. Jeździłem wieloma samochodami, starszymi nowszymi i nigdzie takiego dźwięku nie było. Chodzi konkretnie o dźwięk przy wciskaniu sprzęgła. Jest to moim zdaniem wada i tyle

barci
16-04-2018, 15:08
Spróbujcie psiknąć wd 40 lub innym sprayem w poduszkę pod skrzynią biegów (tą pod akumulatorem) u mnie po tym przeszło na około 1 tyś km. Przy przeglądzie na 30 tyś będe się domagał wymiany.

eleven111
16-04-2018, 15:48
Barci nie po to kupuje się nowe auto żeby wślizgiwać pod samochód na placu jak jakiś troll i psikać wd40. Jeśli ktoś ma kanał to jeszcze pół biedy.
irytująca wada a jak jeszcze usłyszę od ASO że TTTM to bardzo duży minus dla Fiata choć ogólnie z tipo jestem zadowolony.
Problem też będzie inny bo wytłumacz za parę lat przyszłemu nabywcy że takie zgrzytanie przy zmianie biegów ma być i jest to normalne...

barci
16-04-2018, 17:03
Kolego nikt nie mówi Ci zeby sie wslizgiwac co chwile i psikać, mnie tez to irytuje. Pozatym poduszka jest widoczna po otwarciu maski. Wystarczy sie schylić. A ten pomysl to mechanika z ASO ktory jako jedyny coś mi w tym kierunku zrobil. Bo dwoch pozostalych stwierdzilo ze nic nie slyszy. Poprostu ten sposob to prosta diagnoza tejnpoduszki, gdyz ona jest olejowa, gdy wyleje sie olej będą stuki i tarcia przy zmianie biegów. Ale jezeli ciężko ci tak prostą rzecz zrobic to dalej narzekaj, jezdzij i proś sie do ASO, bo niestety sami macie juz doswiadczenie jak z nimi jest. Najprosciej powiedziec tak ma byc.

marx30
16-04-2018, 17:24
To sie zdecydujcie co wam stuka. Chyba umiecie odroznic stuk wynikajacy z zasprzeglenia od stuku wybieraka jak zatrzaskuje wodzik na walkach i od stuku wynikajacego z przemieszczenia sie skrzyni(bo to jedyne co moze pochodzic od poduszki) a na zadne znich nie pomoze wd40. Troche sie robi temat "bulgoce mi w kiblu myslicie ze powinienem reklamować nowo kupiony czajnik?".

bnbn1
16-04-2018, 23:32
Na pewno nie C 635. Do pelni szczescia potrzeba tylko short shifter. A odnosnie grande nie widze roznicy w pracy skrzyni w nim a mito gdzie skrzynia jest jak w tipku 95 KM. Oczywiscie w mito chodzi ciut ciezej ale puntolot ma 12 kkm a alfa 153 kkm i 8 lat wiecej. C635 jest inaczej skonstruowana bo moze przeniesc 300 Nm a nie polowe z tego jak w grande. Jest glosniejsza ale to zrozumiale.


a fukstycznie fiat ma skrzynie C635 i 6 biegową wersje C514.610 (czy jakoś tam jej było) :-)

eleven111
17-04-2018, 16:05
marx30 styka przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie niskiego biegu, to nie ma problemu ze zdecydowaniem tylko wychodzi zę tych stuków jest kilka.
Wiec jak jedna osoba mówi A a droga B to nie jest niezdecydowanie tylko inna informacja ;)