PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr powietrza Bravo II- dojście



edwardo65
09-04-2018, 17:45
Witam mam od niedawna BRavo II 1,4 T-jet i tak teraz z wiosny mu się przyjarzałem i coś mnie zaskoczyło, a mianowicie dojście do Filtra powietrza. Sprawdzałem od góry ale wygląda mi na to że tam jest kiepsko z dojściem. Wszystko zabudowane. MOże z dołu ? A może nadkole trzeba wymontować. Moze ktoś podpowie ? Poprzednio miałem Stilo i tam dostęp był też nie nalepszy ale nie trzeba było rozmontowywać połowy auta. (z wyjątkiem żarówek). Proszę o podpowiedź

Roms
09-04-2018, 19:54
Od strony pasażera na tunelu po lewej stronie jest takie poszycie /klapka przymocowana w 3 miejscach/ - należy pociągnąć tą klapkę od strony silnika, tam jest jeden zaczep i wyjąć ją z dwóch zaczepów, które są od strony siedzenia.Odłączyć dwa mocowania na filtrze i wyciągnąć go. Przy wkładaniu nowego filtra zwrócić uwagę na kierunek przepływu powietrza zaznaczony na filtrze!

toofoxy
09-04-2018, 20:14
Od strony pasażera na tunelu po lewej stronie jest takie poszycie /klapka przymocowana w 3 miejscach/ - należy pociągnąć tą klapkę od strony silnika, tam jest jeden zaczep i wyjąć ją z dwóch zaczepów, które są od strony siedzenia.Odłączyć dwa mocowania na filtrze i wyciągnąć go. Przy wkładaniu nowego filtra zwrócić uwagę na kierunek przepływu powietrza zaznaczony na filtrze!Z tego co rozumiem autor posta mial na mysli filtr powietrze dolotowego, nie kabinowy.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

qqryk
09-04-2018, 22:05
Raczej wygląda na filtr powietrza.Wymiana tylko i wyłącznie z kanału.

edwardo65
10-04-2018, 00:24
Z tego co rozumiem autor posta mial na mysli filtr powietrze dolotowego, nie kabinowy.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

No dokładnie. chodzi mi o filtr powietrza , nie kabinowy

Jantaro
10-04-2018, 15:34
No dokładnie. chodzi mi o filtr powietrza , nie kabinowy

Wymiana nie jest trudna. Trzeba tylko skorzystać z kanału i wejść pod auto bo filtr wkłada się od dołu pod zderzakiem. Wjeżdżając ustawić je tak żeby prawe przednie koło było jak najbliżej kanału. Z tego co pamiętam to dolną pokrywę obudowy filtra powietrza trzymają 3 śrubki o rozmiarze 8 ? Z małą grzechotką bez problemu dasz sobie radę. Mnie zajęło to może 5 minut. Umiejscowienie filtra faktycznie jest kiepskie, ale da się to zrobić samemu. Myślę, że bez problemu mając lewarek i podnosząc tą stronę samochodu do góry też da się to ogarnąć. Kwestia tego, że trzeba będzie położyć się na ziemi ;)

A tak swoją drogą nie myślał ktoś o zmianie miejsca w którym znajduje się obudowa filtra ? O zaadaptowaniu go w miejscu bardziej przystępnym ? :D

gurmiki
10-04-2018, 15:40
Wymiana nie jest trudna. Trzeba tylko skorzystać z kanału i wejść pod auto bo filtr wkłada się od dołu pod zderzakiem. Wjeżdżając ustawić je tak żeby prawe przednie koło było jak najbliżej kanału. Z tego co pamiętam to dolną pokrywę obudowy filtra powietrza trzymają 3 śrubki o rozmiarze 8 ? Z małą grzechotką bez problemu dasz sobie radę. Mnie zajęło to może 5 minut. Umiejscowienie filtra faktycznie jest kiepskie, ale da się to zrobić samemu. Myślę, że bez problemu mając lewarek i podnosząc tą stronę samochodu do góry też da się to ogarnąć. Kwestia tego, że trzeba będzie położyć się na ziemi ;)

A tak swoją drogą nie myślał ktoś o zmianie miejsca w którym znajduje się obudowa filtra ? O zaadaptowaniu go w miejscu bardziej przystępnym ? :D

Ja myślałem gdyż dla mnie jest to kijowe dojście ale jak narazie chęci nie ma. We wcześniejszych moich samochodach zawsze był na górze i wystarczyła chwila by go wymienić. Jedyny plus posiadania filtra w tym miejscu, to że przy okazji samochód od spodu opatrzysz :tongue .

Jantaro
10-04-2018, 16:12
Ja myślałem gdyż dla mnie jest to kijowe dojście ale jak narazie chęci nie ma. We wcześniejszych moich samochodach zawsze był na górze i wystarczyła chwila by go wymienić. Jedyny plus posiadania filtra w tym miejscu, to że przy okazji samochód od spodu opatrzysz :tongue .

U mnie dokładnie też tak było, że we wszystkich samochodach miałem go gdzieś na górze i wymiana trwała max 1 minute z otwarciem maski :D Generalnie obawiam się tego najbardziej, że przyjdzie taki moment i śruby mocujące dno obudowy filtra skorodują albo przy którymś dokręceniu plastik gdzieś pęknie lub gdzieś jakimś cudem pęknie obudowa i wtedy nie będzie to szczelne i filtr będzie bardziej mokry niż suchy. Pamiętam, że w Cinquecento była fajna obudowa z klamrami metalowymi :confused::rolleyes::?:

edwardo65
10-04-2018, 17:06
U mnie dokładnie też tak było, że we wszystkich samochodach miałem go gdzieś na górze i wymiana trwała max 1 minute z otwarciem maski :D Generalnie obawiam się tego najbardziej, że przyjdzie taki moment i śruby mocujące dno obudowy filtra skorodują albo przy którymś dokręceniu plastik gdzieś pęknie lub gdzieś jakimś cudem pęknie obudowa i wtedy nie będzie to szczelne i filtr będzie bardziej mokry niż suchy. Pamiętam, że w Cinquecento była fajna obudowa z klamrami metalowymi :confused::rolleyes::?:

W Stilo jakie miałem też byłą obudowa z klamrami, cóż jednak z tego jak dojście kijowe, od spodu , mało miejsca. Chyba najlepsze w Fiacie dojście do filtra powietrza było w 125p na górze na jedną śrubkę motylkową :)

markshall
14-04-2018, 11:39
Z tego co wiem we wszystkich bravo z turbiną filtr jest tak umiejscowiony, ale tak jak napisał Jantaro wymiana nie jest to zbyt skomplikowana. Widać konstruktorów poniosła fantazja ;)