PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.4 120 + lpg org. OBSŁUGA



dario123
09-04-2018, 16:09
Witam,
mam pytanie do właścicieli tipo z oryginalnym gazem. Czy mieliście takie problemy ze swoją instalacją jak użytkownicy dokładanych instalacji. (zapalająca kontrolka silnika, wypadające zapłony czy coś takiego) czy z oryginalną instalacją też trzeba jeździć do regulacji ?

marx30
09-04-2018, 17:10
Ja nie i tak jak pisalem w watku o lpg instalja wyglada na przyzwoicie zestrojona.

TipoSedan
09-04-2018, 20:27
Warto, zeby tez ludzie przebieg pisali (co innego jak nie ma problemów po 5 tys a co innego jak 50-150tys bez problemów przejedzie). Inna sprawa, ze na taxi są raczej silniki 1.4 95km (mniejsze spalanie), więc pewnie mało kto juz 50tyś zrobił na fabrycznej.

gardziej
09-04-2018, 21:36
Po dwóch tygodniach i przebiegu 400 km żadnym problemów :)

Hell666
09-04-2018, 21:38
Jako, iż to moja pierwsza wypowiedź na forum chciałbym na wstępie serdecznie powitać i pozdrowić wszystkich użytkowników.
A wracając do tematu. Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Tipo z fabryczną instalacją LPG. Przejechałem nim ponad 15 k. i poza sporadycznie zapalającą się kontrolką check engine w zimie przy ostrych mrozach nie stwierdziłem narazie żadnych innych dolegliwości. Moim zdaniem "check" zapalał się, gdyż fabrycznie ustawiona temperatura przełączania na gaz jest trochę za niska. Samochód stoi na dworze. W tej chwili, jak i w zeszłym roku latem (samochód mam od sierpnia) "objaw" nie występuje. Kontrolka gaśnie sama po przejechaniu około 30 km (poza miastem, tak jakby Tipek chciał, aby go trochę przegonić...😉). Nie jest to, w moim przypadku, jakimś problem. Tak jak pisałem wcześniej, zdarza się sporadycznie, nie wiąże się ze spadkiem mocy lub jakimiś odczuwalnymi dolegliwościami. A wręcz czasem podoba mi się, gdyż w momencie zapalenia kontrolki znika "niańka" odpowiadającą zmianę biegu...😉

Qvadrat
09-04-2018, 22:31
Raz i ja miałem te kontrolkę przy -15 miałem krótkie odcinki na zimnym aucie i mi się zapaliła. Właśnie za szybko się przełączył i korekta wyszła poza zakres i bach check się zaplil. Nic się nie działo jak się palił, sam nie zgaś. Zgasili w aso i wygrali nowy soft do kompa bo był dostępny (dzięki marx za info, jakbym się nie upomniał to by nie wgrali).

Nie mam jak sprawdzić warunków w jakich i kiedy ta przechodzi na gaz a mnie to ciekawi...

marx30
09-04-2018, 22:38
Nie ma za co. Na lpg przechodzi bardzo roznie.Od 30-kilku stopni dzis przy temp. powietrza 26 (pierwsze cykniecie zaworu od razu po odpaleniu przy temp plynu 23 stopnie) do ponad 60 gdy byly mrozypo -15. I chyba cos z obrotami bo kiedys bylo ok 9 stopni a przelaczyl sie tez przy 30 kilku Dopoki na wyswietlaczu w mroz nie zobacze 75 stopni nie przyspieszam gwaltownie.

Maniek_wroc
09-04-2018, 23:39
U mnie przez 5 miesięcy i 7,5 tyś km nic się nie dzieje ...wszystko ok ... o tym ze mam LPG przypomina mi kontrolka rezerwy :-)

runo1
13-04-2018, 14:47
to i ja się wypowiem, ale najpierw witam wszystkich bo to mój pierwszy post. U mnie na razie żadnych kontrolek nie było - przebieg 22 tys., czasem tylko wariuje wskaźnik poziomu gazu - po zatankowaniu nadal wskazuje rezerwę lub podnosi się do maxa i spada do rezerwy, po 2-3 odpaleniach problem znika.

niemiaszek
19-04-2018, 14:55
Miałem ten sam problem. Po zatankowaniu trzeba przekręcić kluczyk i poczekać , aż wskaźniki paliwa podniosą się na maxa i dopiero odpalić. Ja mam 26 tyś. i wszystko gra

Qvadrat
19-04-2018, 15:48
A u mnie check zapala się chyba przez sondę... tylko jak na aso wymóc właściwa diagnostykę i wymianę?

brylancik13
19-04-2018, 20:31
Fabryka gaz i checki sie paloooo a na Tartarini gadajoooo ;) :)

Qvadrat
19-04-2018, 22:50
Jak sonda ujowa to lipa się dzieje...

U jednych się paloooo u innych nie paloooo.... zupełnie jak w tarrtarini

marx30
20-04-2018, 00:07
Kolejny dzionek sie przygladalem instalce fabrycznej. Przy maks pi.. dzie korekta na chwile osiagnela 10%. W stanach ustalonych jest bardzo blisko zera.

michajlo89
20-04-2018, 09:22
Mam 11 tys przebiegu na gazie fabrycznym w 1.4 T-jet. Dwie rzeczy:
- lekkie szarpnięcie przy około 2500-3000 obrotów przy gwałtowniejszym przyspieszaniu (nie zawsze)
- jedna sytuacja kiedy wskaźnik poziomu LPG ześwirował i po zatankowaniu do pełna pokazywał pusty zbiornik, ale po ponownym odpaleniu było ok.
Poza tym żadnych problemów, kontrolek, deficytu mocy i innych pierdół.

Qvadrat
20-04-2018, 10:57
Przed wczoraj zapalił się dziś zgasł i w chwili przełączenia znów zapalił... za szybko się chyba przełącza, niecały 1 km, temperatura na wskaźnikach a ni drgnie a on cyk i na gaz i bach check... tem 5 stopni i dziś i przed wczoraj... takie cuda pi aktualizacji sortu kompa... czyżby zmienili mi temperaturę przełączenia na mniejsza?

rafal.benitez
22-04-2018, 04:52
Ja nie byłem jeszcze na aktualizacji softu i wszystko ładnie działa...pewnie jak będę robił serwis to mi z automatu wgraja Update...marx chyba robił Update i mu chyba nic nie wyskakuje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Qvadrat
22-04-2018, 07:23
Check zgasł sam z siebie... kolejnego chłodnego poranka (16 stopni) odpaliłem i od razu włączyłem pb. Po ok 1-2 km miał już temp na środku i jedna kostkę na oleju to wyłączyłem pb i się przełączył i był ok. Potem postał kilka godzin i ostygły mu się i jak odpalilem to sam się przełączył na gaz jak osiągnął tem cieczy na środku skali... jakby zapamiętał moment uprzedniego przełączenia, zobaczymy dziś jak będzie...

Kurde brakuje mi info o wszyskich warunkach determinujących przełączenie na gaz... czuje się jak ślepy we mgle...

marx30
22-04-2018, 09:23
Podlaczcie sobie etorqa przez taniego elma na blucie i popatrzcie na sklad mieszanki czy tez korekty wtrysku i dokładną temp przełączenia (skala wyswietlana na zegarach jest mocno nieprecyzyjna. Bedziecie widziec co jest grane. Temperatura kilkanascie stopni na plusie zapewnia odparowanie gazu w zasadzie niezaleznie od temp plynu o ile mowimy o spokojnej jezdzie bez butowania.

Qvadrat
22-04-2018, 11:24
I tak chyba zrobię, tylko musze poczytać temat o tych interfejsach i kulić porządny z programem to się przyda i do innych rzeczy.

baaaartus
20-09-2018, 19:58
U mnie od dłuższego czasu wariował na zegarach wskaźnik poziomu gazu. We wtorek wymienili czujnik w butli. Problem występuje nadal. Sprawa ponownie zgłoszona do aso. Czekam na informację od nich.

Szymon1988
20-09-2018, 22:26
Wymienialiście na pierwszym przegladzie filtr gazu ten przy przewodach, zakladając ze nie przejechaliście 30 tys km ? Dziwi mnie , że dopiero po tym przebiegu producent wymaga wymiany filtra lpg. Przegląd sie zbliża i zastanawiam się czy go wymieniać czy dopiero po tych 30 tys km.

Qvadrat
20-09-2018, 23:50
Ja zamierzam go wymienić po roku 14000 bo tyle mam...

Maniek_wroc
25-09-2018, 00:51
Ja bym nie wymieniał ...mam przetestowane w innych moich autach z gazem że nawet po 80tyś. przebiegu te filtry są ok .... specjalnie kazałem sprawdzić czy te wkłady są jakieś szczególne zasyfione że niby tankowałem na jakiejś trefnej stacji ale nie stwierdzili jakiegoś nadmiernego zabrudzenia ...z instalka też nic się nie działo a wymieniłem je dlatego że już naprawdę przejechały swoje ...te nowe mają już z 60 kilka tyś nalotu i tez nic się nie dzieje ... a tankuje na różnych stacjach. Ale zrobisz jak zechcesz ...jak zalecają wymianę przy 30tyś to wcześniej bym nie wymieniał.

Qvadrat
25-09-2018, 06:55
W takim razie jak się uda to sam go zlokalizuje i zajrzę tam najpierw, po tym co zobaczę to zdecyduje czy będzie wymiana.
Dzięki za opinie.

Szymon1988
25-09-2018, 12:53
Również dziękuję za opinie. Qvadrat daj znać co ty stwierdzisz, ja mam jeszcze chwilę do przeglądu, to również najpierw sprawdze jak wygląda mój.

Levvy
05-10-2018, 17:52
Ja bym nie wymieniał ...mam przetestowane w innych moich autach z gazem że nawet po 80tyś. przebiegu te filtry są ok .... specjalnie kazałem sprawdzić czy te wkłady są jakieś szczególne zasyfione że niby tankowałem na jakiejś trefnej stacji ale nie stwierdzili jakiegoś nadmiernego zabrudzenia ...z instalka też nic się nie działo a wymieniłem je dlatego że już naprawdę przejechały swoje ...te nowe mają już z 60 kilka tyś nalotu i tez nic się nie dzieje ... a tankuje na różnych stacjach. Ale zrobisz jak zechcesz ...jak zalecają wymianę przy 30tyś to wcześniej bym nie wymieniał.

Nie bardzo mi się chce wierzyć w przeloty 80tys. na jednym filtrze LPG. Chyba, że masz wyjątkowo czysty gas.

Miałem OPLA astrę z LPG przez 5 lat. Filtry były wymieniane co 15tys., tak jak zaleca producent instalacji. Filtr fazy lotnej (drugi w kolejności) był w stanie wytrzymać więcej (może do 30tys.) natomiast filtr fazy ciekłej dostawał taką dawkę brudu, że w pewnym momencie przy większym wciśnięciu gazu przełączał się na benzynę. Przez zawalony filtr nie docierało dostecznie dużo LPG do reduktora, a to wszystko po 13-14tys. od wymiany.

Nie polecam przedłużać wymiany, zwłaszcza jak sam kupujesz filtry / wkłady ---> koszt ~ 30zł + Pół godziny roboty i spokój. Nie musisz się bać o wtryski i reduktor.

Maniek_wroc
05-10-2018, 18:44
Levvy - Opisałem tylko moje doświadczenia z instalacjami gazowymi ( w tym BRC które masz w opisie ) ... nie musisz w nie wierzyć... jak masz taką potrzebę możesz wymieniać filtry nawet co 5tyś ale zamiast tego proponuję żebyś nie tankował na stacjach które mieszają gaz z marmoladą ;-) ... aktualnie moje filtry maja 17tyś przebiegu i wszystko jest ok. A poniżej masz co wymaga producent w fabrycznej instalacji:

33770

marx30
05-10-2018, 20:22
W wielu instalkach np. fabrycznej dokreca sie przedłużkę. Ciekawe co stoi na przeszkodzie żeby ją zmodyfikować i w skręcanej z dwoch czesci rurce umiescic prosty filtr. Juz przy tankowaniu moznaby bylo oszczedzic sobie syfu.

brylancik13
05-10-2018, 20:30
No problem

33771


Troche drogie bo 155 zl ale wydatek jednorazowy bo filtr jest ceramiczny i mozna go czyscic

marx30
05-10-2018, 21:00
Nosz k.wa znowu drugi ;-).

https://youtu.be/QNVyguoyUyA

firemanek
07-10-2018, 00:46
w fabrycznej przedłużce jest przecież jakaś filtrująca wkładka, przynajmniej u mnie jest coś w formie metalowej wełny

szporax
08-10-2018, 19:14
No problem

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję Nazwa: xqHc9w.jpg Wyświetleń: 19 Rozmiar: 43.5 KB ID: 33771


Troche drogie bo 155 zl ale wydatek jednorazowy bo filtr jest ceramiczny i mozna go czyscic

dobre, biorę!

marx30
08-10-2018, 20:09
w fabrycznej przedłużce jest przecież jakaś filtrująca wkładka, przynajmniej u mnie jest coś w formie metalowej wełny
Faktycznie dzis tankowalem i cos tam jest. To na pewno wydluza zywotnosc filtrow w aucie

bravowhiskey1988
09-10-2018, 15:37
Sprawdza się ta przedłużka z filtrem? Warto w nią inwestować?

Sent from my MI 6 using Tapatalk

firemanek
09-10-2018, 19:02
jak kupować, to chyba to lepiej wychodzi:
https://www.autogaz-market.pl/dokrecane-koncowki/4227-wkretka-wlewu-przy-wlewie-krotka-m10-filtr.html

Szalony Marian
06-10-2020, 22:17
Szanowni,

Czy ktoś z Was musiał już wymieniać listwę gazową w swoim Tipo z wbudowanym fabrycznie gazem? W ASO zaśpiewali mi 2700 za listwę + 200 za montaż, jak na mój gust lekkie przegięcie. Jakie alternatywy byście polecali?

marx30
06-10-2020, 22:37
Landi renzo i niebieskie medy to jest alternatywa bez wymiany reszty.

Maniek_wroc
07-10-2020, 00:07
A co Ci sie dzieje z tym LPG że chcą całą listwę wymieniać?

steyr
07-10-2020, 08:25
Szanowni,

Czy ktoś z Was musiał już wymieniać listwę gazową w swoim Tipo z wbudowanym fabrycznie gazem? W ASO zaśpiewali mi 2700 za listwę + 200 za montaż, jak na mój gust lekkie przegięcie. Jakie alternatywy byście polecali?

Alternatyw jest wiele, tylko pytanie czy ktoś ma możliwości poza ASO do podpięcia się do fabrycznego sterownika lpg L&R. Bo sama wymiana, adaptacja pod inne wtryskiwacze to nie problem. Kwestia żeby to wyregulować później.

marx30
07-10-2020, 16:14
nawet aso takiej możliwości nie ma. Mapy LPG sa w sterowniku silnika dokładnie tak jak benzynowe nie jakies komputerki przeliczające czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu, taka mozliwość to ma najbardziej tuner który to ogarnia. Np ten który jest tu wymieniany a który mnie wystawił do wiatru. I to pewnie tez w jakimś zakresie tzn wtryskiwacze musza być o podobnym wydatku

steyr
09-10-2020, 23:37
nawet aso takiej możliwości nie ma. Mapy LPG sa w sterowniku silnika dokładnie tak jak benzynowe nie jakies komputerki przeliczające czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu, taka mozliwość to ma najbardziej tuner który to ogarnia. Np ten który jest tu wymieniany a który mnie wystawił do wiatru. I to pewnie tez w jakimś zakresie tzn wtryskiwacze musza być o podobnym wydatkuPodejrzewam że ten sterownik LR działa jak każdy sterownik w instalacji lpg, tylko po prostu jest do niego ograniczony dostęp. To czy ktoś się do niego dobierze, to się okaże z czasem, auta będą coraz starsze, większe przebiegi i itp i nie każdy będzie chciał być skazany na łaskę ASO i wtryski lpg za ponad 2kzl gdzie komplet Barracud lub AC W03 to koszt ok 300zl[emoji38]

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

marx30
10-10-2020, 00:38
Opieram się na info z firmy na C-sterownik gazu jest interfejsem sterującym gratami od lpg (można sobie tam podejrzeć wielkości typowe dla lpg jakieś ciśnienia gazu itp bzdety) ale sama mapa jest w ECU benzynowym. To ecu w innych autach umozliwia zapodawanie trybów jazdy typu sport itp a tu zamiast drugiej mapy benzynowej jest mapa lpg. I ten własnie tuner dzięki temu że grzebie w jednym sterowniku jest w stanie zrobic remap fabrycznego LPG razem z benzynowym. Normalnie by grzebał w sterowniku LPG a pisze że wszystko jest w ECU. A aso nie ogarnia takich rzeczy na pewno mogą co najwyżej wgrać gotowy wsad.

Loczek30
22-10-2020, 20:50
Szanowni,

Czy ktoś z Was musiał już wymieniać listwę gazową w swoim Tipo z wbudowanym fabrycznie gazem? W ASO zaśpiewali mi 2700 za listwę + 200 za montaż, jak na mój gust lekkie przegięcie. Jakie alternatywy byście polecali?

Witam, jak zakończył się temat wymiany wtryskiwaczy?

szporax
28-10-2020, 09:57
Podbijam, czy ktoś wymieniał wtryskiwacze ? bądź parownik?

Szary83
29-10-2020, 09:45
mi reduktor wymienili na gwarancji :)

szporax
29-10-2020, 10:27
mi reduktor wymienili na gwarancji :)

jakie miałeś objawy?

Szary83
29-10-2020, 10:40
P0087 niskie ciśnienie na listwie, najpierw się upierali , że listwę zmienią, niestety dla mnie w porę jeden się ogarnął, że to nie listwa jest przyczyną i wymienili reduktor.

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

dray
31-10-2020, 17:38
Szanowni,

Czy ktoś z Was musiał już wymieniać listwę gazową w swoim Tipo z wbudowanym fabrycznie gazem? W ASO zaśpiewali mi 2700 za listwę + 200 za montaż, jak na mój gust lekkie przegięcie. Jakie alternatywy byście polecali?

Medy niebieskie to koszt 830PLN za 4cyl, ale uwaga w Fiatach były stosowane z innym wtyczkami niż w pozostałych. Więc aby uchronić portfel trzeba zakupić przejściówki elektryczne i po sprawie. A najlepiej zakupić do zArobienia złącze 12185025 i wstawić zamiast fiatowskich, po czym można normalną listwę med niebieską zakupić. Pozostaje sprawdzić tylko jaki czujnik jeszcze jest przy listwie w naszym pojedzie. Mógł być 3,5 bar lub 5,5 bar. Te wszystkie zabawy poza gwarancją oczywiście, bo aso będzie się krzywić. Czy jest jakieś ryzyko ? NIE - medy niebieskie to jeden wtryskiwacz, bez żadnych zmian oprócz wspomnianego wtyku.

Szalony Marian
01-11-2020, 12:05
Cześć Wam. Poszło standardowo - wymiana na medy niebieskie w jednym z serwisów w Krakowie (mGas). Zapłaciłem 1100 PLN (zamiast 2900 PLN w ASO ;). Wszystko chodzi jak należy. Bijcie zabijcie, ale nie wchodziłem w szczegóły - grunt, że żadne błędy silnika nie wyskakują i gaz chodzi pryma sort.

steyr
01-11-2020, 13:12
Cześć Wam. Poszło standardowo - wymiana na medy niebieskie w jednym z serwisów w Krakowie (mGas). Zapłaciłem 1100 PLN (zamiast 2900 PLN w ASO ;). Wszystko chodzi jak należy. Bijcie zabijcie, ale nie wchodziłem w szczegóły - grunt, że żadne błędy silnika nie wyskakują i gaz chodzi pryma sort.

To jeszcze napisz ile Ci te org. Medy wytrzymały, po jakim przebiegu padły?